Keresés

Részletes keresés

. kata31 Creative Commons License 2021.10.28 0 0 1086

Az M10 első ütem, az ürömi körforgó és a solymári katonai temetőnél levő Auchan körforgó közt az M0 északkal egy projekt.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1085)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.28 0 0 1085

az itt említett első ütem nem az az első ütem (végig 2x1 sáv 90-es sebességkorlát)

Előzmény: . kata31 (1084)
. kata31 Creative Commons License 2021.10.28 0 0 1084

Az M10 eső ütemmel együtt..

Előzmény: ÁsítóSárkány (1083)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.28 0 0 1083

M0 Észak tervezésről a tender eredménytelen

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:545238-2021:TEXT:HU:HTML&src=0

. kata31 Creative Commons License 2021.10.25 0 0 1082

. kata31 Creative Commons License 2021.10.17 0 0 1081

Fórum! : Budakalász Város Önkormányzata a képviselő-testület éves munkatervének megfelelően 2021. október 20-án 17.00 órai kezdettel közmeghallgatást tart a Faluház nagytermében.

 

https://www.budakalasz.hu/oktober-20-an-ismet-kozmeghallgatas-lesz-a-faluhazban/

. kata31 Creative Commons License 2021.10.16 0 0 1080
. kata31 Creative Commons License 2021.10.15 0 0 1079

Kiemelte: hazánkban 2016-2024 között nagyjából 1000 km jelentős útfejlesztés valósul meg, de jelentős mérföldkő lenne az M0 gyűrű befejezése és az M8 komplett kiépítése is. A vasúti fejlesztések tekintetében elsősorban a nagyvasúti fejlesztéseken, pályafejlesztéseken, a járműbeszerzéseken, valamint az állomások korszerűsítésén van a hangsúly.

http://www.bpmk.hu/index.php/jogosultsagi-uegyek/item/1295-kozlekedesfejlesztes-magyarorszagon

. kata31 Creative Commons License 2021.10.15 0 0 1078
. kata31 Creative Commons License 2021.10.14 0 0 1077

Okt. 03-tól még 90 munkanap, ha figyelmesen olvasod. Ki jön az most magától!

Előzmény: ÁsítóSárkány (1076)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.14 0 0 1076

magyarul itt az ideje megint kikérni a hatéástanulmányt.

Előzmény: . kata31 (1074)
. kata31 Creative Commons License 2021.10.14 -1 0 1075

A sok szagfirkászt 18 órája ez az október 03-as dátum ledöngölhette, hogy 17 órája még mindig Bühönyepuszta elkerülésébe temetkeznek...

Előzmény: . kata31 (1074)
. kata31 Creative Commons License 2021.10.14 0 0 1074

Ha gond lenne a face. az M0 nyugat környezetvédelmi engedély megszerzés módosítása: 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:520246-2021:TEXT:EN:HTML&tabId=1

Előzmény: . kata31 (1073)
. kata31 Creative Commons License 2021.10.13 0 0 1073

Az 1. számú szerződésmódosítás aláírásának dátuma: 2021. szeptember 29.

 

https://www.facebook.com/groups/316733755632885/posts/880871619219093/

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.08 0 0 1072

A Remeteszőlősi felhajtó kihagyása amúgy tényleg nem gáz, feltéve, ha a Petneházyrét viszont megkapja...

Előzmény: . kata31 (1069)
. kata31 Creative Commons License 2021.10.08 0 0 1071

Perbél végül is az M0 nyugat Telki felhajtót is jól el fogja érni és Vörösváron sem lesz kamionforgalom a teljes M0+M100-al.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1070)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.07 0 0 1070

Ha Tök és Perbál kihagyását hibaként hozod fel, csak egyetérteni tudok veled :)

Előzmény: . kata31 (1069)
. kata31 Creative Commons License 2021.10.07 0 0 1069

Ahogy az M100 tenderből ki lehetett hagyni a Tök és Perbál bekötőt, Remeteszőlősnek sem muszáj M0 elérés felhajtóval! - legalább olcsóbban épülhet az M0 nyugat és a fenntartása sem lesz annyira drága.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1068)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.02 0 0 1068

Szerinted Remeteszőlösön nem valami hasonlót mondanak?

Előzmény: . kata31 (1065)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.02 0 0 1067

Attól függ mit értesz M0 nyugaton. Nyilván egy szintbeni kereszteződések nélküli elkerülő útra az agglomerációs forgalomnak égető szüksége van, legalább 2x1 2+1 szakaszokkal, ehhez a forgalomhoz súlykorlát nem kizárt.


A mesterterv arról szólna, mit kezd az ország a TEN-T hálózattal, tehertranzittal: ugyanott akarod-e kiszolgálni, mint az agglomerációs forgalmat, vagy attól eltereled (legalábbis a nem célforgalomban).

Egyáltalán milyen útnak milyen szerepet szánjunk.

 

"de jelenleg csak állami finanszírozású M100 szakaszról van szó, Tinnye és Bicske közt. A TEn-T magterületről pedig csend van amihez jár Eu forrás." -- na ebben egyetértünk.

Előzmény: . kata31 (1066)
. kata31 Creative Commons License 2021.10.01 0 0 1066

Ja értem, mestertervnek az M0 nyugat nyomvonaltervet érted..(Aquincumnak semmi köze azért, hiszen az M0 északtól délre fekszik bent Óbudán) - ebben egyetértek,de jelenleg csak állami finanszírozású M100 szakaszról van szó, Tinnye és Bicske közt. A TEn-T magterületről pedig csend van amihez jár Eu forrás.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1064)
. kata31 Creative Commons License 2021.10.01 0 0 1065

Mesterterv?  .. 4.00-nál Tinnyének ne kell zsákM0.. https://www.youtube.com/watch?v=fhPuf8g8zDs

Előzmény: ÁsítóSárkány (1064)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.27 0 0 1064

Nem felejtettem.
De a mesterterv hiányát sem.


Első körben kellene egy nagy vonalú mesterterv, ami az általad említett paraméterek mentén számol a lehetséges szóba jövő alternatívákkal.
Az alternatívába beleértem azt a kombinációt, amiben a tranzitnak ott az  M10+[M]1133+M100 útvonal (csak ez az útvonal, nem Esztergomig számolva, és nem beleszámítva Aquincumot stb. -- azok is nyugodtan megépülhetnek, csak ne hasonlítusnk almát körtével) és emmellett súlykorlátos, 2x1 sávos 2+1 szakaszokkal, de szintbeni kereszteződések nélkül épített M0Ny-ot.

 

Ami pedig a kommentemet illeti, az "így szoktunk tervezni" szerintem nem elegendő az OTrT. rendelkezésével szemben. Tessék nem lespórolni a munkát...

 

 

Előzmény: . kata31 (1063)
. kata31 Creative Commons License 2021.09.27 0 0 1063

A kedvenc költséghatékonyság számításod alapjait ne feledd..

 

A számításban az adott körzetben várható elérhe-tõség-javulásnak (közvetlenül vagy közvetve) fel-tétlenül függnie kell a vizsgált projekt (hálózati be-avatkozás)

a.mûszaki szolgáltatási jellemzõitõl (az eredeti ésaz új út típusa, a megengedett és a kifejthetõ se-bességek),

b.mennyiségi jellemzõitõl (úthossz, útlerövidítõ hatás),

c.kapacitási és telítettségi viszonyaitól,d.az új nyomvonal és a vizsgált körzet távolságától

Előzmény: ÁsítóSárkány (1062)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.24 0 0 1062

Laikusként persze nem leszek ott (más a munkám).

Saját tapasztalatom:
Óriási igény van arra, hogy

  • mind a tranzit forgalom
  • mind az agglomerációs forgalom

elkerülje a lakott területeket.

De óriási potencális érdeksérelmeket látok különösen a lehajtók, felhajtók kérdéskörénél.

 

Amire nem az kellene legyen a megoldás, hogy megpróbáljuk elszabotálni a csomópontokat.

Hanem komolyan kellene venni az OTrT. 14. § (8)-at, tehát a tervezésbe több egyeztetést és több munkát kellene feccölni.

 

Akár a lehajtókat végigzongorázni településeken függetlenül, mi elfogadható, mi nem, és lehet, hogy egy korábban fel nem ajánlott nyomvonal kombináció alakul ki. De ez csak ötlet.

 

Előzmény: . kata31 (1061)
. kata31 Creative Commons License 2021.09.20 0 0 1061

Szept. 30-án szakmai előadás az M0 nyugat társadalmi igényéről!

https://www.facebook.com/groups/316733755632885/posts/867020173937571/

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.18 -1 0 1060

A fő kérdésem ez: utolsó mondatot mire alapozod?

Előzmény: . kata31 (1059)
. kata31 Creative Commons License 2021.09.18 0 0 1059

Ma az únyi csomópont nem Vörösvárt, hanem Csaba Jászfalui végét köti be a terv alapján. Ez nem segít a helyzeten, főleg nem Szántónál. - viszont az M0 nyugat szempontjából lényegtelen. A terheléseket az M10 nem viszi el a térségből, csak az m0 NYUGAT

Előzmény: ÁsítóSárkány (1058)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.15 0 0 1058

Nem. Szerény véleményem szerint nincs valamire való mesterterv enélkül az összehasonlítás nélkül.
Elég baj az, ha ad-hoc 1-1 út engedélyezése a nagy rendszer alternatíváinak forgalmi elemzése és hatástanulmánya nélkül megy tovább.

Előzmény: . kata31 (1054)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.13 -1 0 1057

Ez egy 10 éves cikk.

Előzmény: . kata31 (1055)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!