Budakalásznak van egy északi és egy nyugati elkerülője, már 15 éve tervrajzon. A nyugati oldali elkerülő az ürömi M0 csomópontnál kezdődik és Pomáz mellett(a barackoson át) csatlakozik a Csobánka-Dobogókői úthoz. Mivel nagy eséllyel ezt is a NIF tervezi, fizeti(ill. pártunk és kormányunk), és nem egy 6-8000 lakosú város, a korrekt tájékoztatáshoz illik, hogy minden fejlesztést berajzolunk, akár más színnel. A nyugati elkerülő az M0 -al együtt kell, hogy megépüljön. Ezt már együtt is hallhattuk, többször, 8-10-12 éve Budakalászon vagy akár Borosjenőn.
Illene általában is a környékre tervezett többi fejlesztést is más színnel, szaggatottal berajzolni, akár egy kommenttel, hogy csak előzetes tervek vannak, a nyomvonal nem végleges.
Te is? Az ürömi körforgó a csomópont! A facebook csoportokban tényadatok, hivatalos források állnak. Ott ezt is megtudhatod a firkász sagákkal ellentétben. :-)
Mivel az M100 Tinnye-Únyig eldöntött ügy, a vele összekötött M10 csak növeli az ürömi körforgó felé várost elérni akaró forgalmat az M1-ról.
A M10 nem vezet a városba, csak az Ürömi körforgóhoz és ott a nagyon forgalom bedugul. Vörösvár főutcája válik emiatt az M10 elkerülőjévé. Ha nincs M0 aki elvigye a délebbi városrészekre, M0 felé tartók forgalmát, immár két út fog visszatorlódni Vörösvárt is elérve nem csak a MOL kutat a reggeli csúcsokban és este vissza.
Az M0 észak pedig a sokkal hosszabb déli szektorból hoz át forgalmat és mivel nem mindenki az M1-nek tartó ma sem, egész Buda egy álló dugóvá válik az M0 nyugat nélkül a Bécsi úttól Hidegkúton át a Nagykovácsi körforgalommal, egész Biatorbágy(Budaörsig) A Budakeszi buszsávval egyetemben.
Az M10-et amíg nem teljes az M0 csak 4km-rel szabad meghosszabbítani és a Csabai Aldi mögötti kőbányához kell bekötni, ami mögött pedig ma is van ipari forgalom ..Tinnye felé.
Arra gondoltam, hogy most az M0-tól az ürömi körforgalomig eljutni kb. 15 perc a Google szerint (Csillaghegyen keresztül), ha meglenne az M0 Észak, akkor ez az autópályán az alagutakban 3-4 perc lenne, szóval jó 10 perccel lenne gyorsabb. Ehhez képest az a +-1 perc, amit az M10 jelent, nem sokat számít.
pedig épp abból az irányból számít majd kicsit többet, hogy az M0É felől egy csomóponti ágon keresztül közvetlen elérhető, nem kell elsőbbséget adni a normál 10-esnél. (2-3 perc)
Nem egészen értem, hogy a Solymár és Budapest közötti, vadiúj nyomvonalon haladó út építése miért érintené rosszul Pilisvörösvárt... 3 km-en lesz mondjuk 60-as átlagtempó helyett 90 (feltételezve, hogy nem fog dugó miatt ugyanúgy állni a új út, mint az régi), az teljes egy perc menetidőcsökkenés, ezért nem fog senki Pilisvörösváron keresztül az M1 felé menni...