Alap dolgokat a Fordokhoz értő szerelők megoldják, de a Jaguar specifikus kérdésekre nekem sincs hozzáértő.
A diesel esetén egyszerűbb, mert az tényleg szinte mondeo.
Pl nálam egy vibrácó bosszant a hajtásláncból... kardán, vagy osztómű (4x4), vagy difi, vagy féltengely, vagy ?? Valami ráz, mint egy centírozatlan kerék.
Van egy teljes Workshop manual, de az 63 Mb, egyszerűbb innen letölteni.
A búgás lehet, hogy mindegyiknél jelen van, nem tudom... sőt, több autónál is tapasztaltam hasonlót, (kulcs kivéve, sőt bentről lezárva, és akkor is) és nem okozott sem hibát, sem az akksit nem szívta le.
X-type vásárlás előtt állok, a kiszemelt autó tulaja azt mondta, hogy nem megfelelő oktánszámú benzint tankolt az autóba és valami hibajelző ezért világít. Ez lehet, vagy kamu (telefonos felvilágosításkor mondta).
Azért ez a belső magáért beszél.Nagyon szeretem,bár nekem kicsit öreg uras.Motorikusan tetszik,de a futóműve elég gagyinak hat.Olyan mint egy hajó.Kormányzás is nagyon puha.Lehetne kicsit sportosabb.
Nemrég vettem egy 2005-ös 2.0 d X-type-ot. Hazafelé a navigáció és a telefon működött. Másnap meg se kép, se hang, nem ment semmi. A navigáció azt írja ki, h kéri a térkép lemezt, közben benne van. Hallani, hogy forgatja, majd leáll és újból kiírja,hogy kéri a lemezt.
A telefon kijelezte a térerőt, a számokat stb, most meg azt írja ki, h "phone not fitted".
Nagyon szépen köszönöm az ötleteket a megoldással kapcsolatban!
Sajnos nincs túl nagy aktivitás itt, de azért próbálkozom:
Tud-e valaki szerelőt, aki magabiztosan ismeri az X-type hajtásláncát, vagy 4x4 guru. A már korábban említett kardán vibrációt szeretném végre rendbetenni, hogy gyakrabban (hosszabb távokra is) nyugodtan használhassam a gépet. Kár így garázsban pihentetni, hiszen más gondja az autónak nincsen.
A vibráció nem biztos, hogy maga a kardán, de valahonnan a kuplungtól indulva a kerekekig keresendő. (kerék forgással arányos, független a motorfordulattól)
Nincs valakinek érintőképernyős változathoz "car RGB media interface" beszerelve? Enyémben van,de nem tudom hogyan kell működésre bírni.Kapcsolót nem találtam hozzá.Tolatókamerát kötnék rá.
Érdeklődöm,hogy sikerült-e megoldani a problémát?Én detto ezzel küzdök,telefon és dvd egység is ugyanezt produkálja.Csak most már a lemezt sem óhajtja bevenni.
De egy ilyen egyedi formáért megéri kicsit többet vállalni. Már akinek ez is fontos szempont. Nekem igen. A 3.0 meg szépen is szól és egészen jól is megy.
Diesel esetén motorikusan a ford-hoz hasonlatos problémák. (de biztos vannak itt tapasztaltabbak, több infóval)
V6 - szerintem tartós, jó motor, ha nem volt hülye az előző gazdája. (de túl sok hülye van :-) )
Szerintem a 3.0 a legjobb cucc.
Hajtáslánc lehet költségesen nyűgös: kuplung, kettőstömegű, 4x4-nél az osztómű és a kardán. (én az utóbbi rezonanciájával szívok, de jó ideje idő híján nem jutottam el a cseréig - alig alig használom a gépet)
Futómű: segédkeretes, bonyolult cucc, még ha a ford rokon alkatrész nem is drága, a szerviz díj az lehet.
Sajnos sok az elnyűtt, lelakott rom, (nem értem miért) pedig a jó példányok nagyon szerethetők. Lehet, csak annyi, mint a BMW/Merci-nél, ami jó, az ritkán eladó, így a maradék rizikósabb.
Computer: DSC failure előfordul, és lehet nyomozni mi az ok.
Enyém 2003-mas, a karosszérián rozsdának még jele sincs. Csak a futómű 1-2 elemén ami nem számít, meg a kipufogó... De úgy is szeretnék egy jobb rendszert alá. :-)
Lényeg: (sablonos szöveg) ha nem romot veszel, jó autó, de ne várj japánosan egyszerű megbízhatóságot! Azért is olcsók, mert gondozni kell őket. De NEM betegágy, félni nem kell.
Újdonsült tulaja vagyok egy nagyon szép 2.5-ös X-type-nak. Öszkerekes, manuális.
Szegeden élek, Pestről lehozva makulátlanul futott, azonban másnap elkezdett rángatni a motor gyorsításnál. Nagyon zavaró :( Van amikor tud egyenletesen gyorsulni ( félgáz ), de sajnos nem jellemző beleremegés nélkül. Van valami ötlet esetleg? Mindemellett a mai napom felvillant az akkumulátor led a műszerfalon. Lehet összefüggés? A szerviz gyertyacserével kezdené a találgatást.