Szeretném megkérdezni, hogy a kkstb. 60-as, később MÁV 330-as gőzmozdony déli vasúti verziójáról van-e esetleg valakinek fényképe(i)? Nagykanizsára volt állomásítva 9 az I. VH-ig, ezek jórészt magyar gyártásúak is voltak. Köszönöm és BUÉK!
Mondjuk az Antidur bevezetésével sok mozdonyról lekerült a víztisztító, és ha a kéményről levették a gallért is, akkor az ismert képek alapján a 603-asnak lehetett olyan rövid kéménye, mint a fortepanos képen látható 410-esnek...
Mert olyan kérés érkezett, államtikári szinten, hogy szeretnék hogy legyen gőzösös vonat a dombovári vonal jubileumán. Lett!
Náluk sosem lehet tudni. Lehet egszer azt találják ki hogy a 100 éves vonat menjen.
Csak nincs fizetőképes kereslet. Ahol az emberek zöme szegénységi küszöbön él, ott nem a nosztalgiavonat az elsődleges ügy.
Itt a környékünkön, ahogy Budapesten is vannak akik a szegénységi küszöbön élnek. De szerencsére bőven nem a többség. Nem úgy van ez hogy elhagyod a Bp táblát és mindenki éhenhal.
Mert leírtam a közismert tényt, hogy a Nosztalgia kft nem jótékonysági egylet, hanem profitorentált cég? Az ügyvezető igazgatót a felügyelő bizottság elővette, ha nem hozta a számokat...
Pont ez a baj. Nyereséget el kéne felejteni, minden keletkező többletet járművekre költeni.
A Bhv kocsik nem nosztalgiajárművek, csak az utolsó esedékes fővizsgán az egységes szintervet kapták meg, ezek a Start Nosztalgiával párhuzamosan kiépített saját nosztalgia flottájának tagjai, a '"retrő" járművek.
Mindegy nekem mi a titulusa. Húzza a 424-es és rajta üljek. Többi mindegy.
Átemelték azt pl. Domobóvárra is, ott is csak onnantól indult a bevételt hozó vonat, tehát ez is megoldható.
Mert olyan kérés érkezett, államtikári szinten, hogy szeretnék hogy legyen gőzösös vonat a dombovári vonal jubileumán. Lett!
Már tájékoztattalak de még egyszer: nem csak Budapesen élnek emberek.
Csak nincs fizetőképes kereslet. Ahol az emberek zöme szegénységi küszöbön él, ott nem a nosztalgiavonat az elsődleges ügy.
Sok évvel ezelőtt a hasonló soraidért kezdtem szembe menni a mondandóddal.
Mert leírtam a közismert tényt, hogy a Nosztalgia kft nem jótékonysági egylet, hanem profitorentált cég? Az ügyvezető igazgatót a felügyelő bizottság elővette, ha nem hozta a számokat...
Az 1078-as kocsi kölső felújítésa kárpólás volt a Dk-n ócsksvasgyűjtés címén szétvágott kettő postakocsiért cserébe.
A 424 009 azért lett felújítva, mert a múzeum visszavette a 109.109-est. És a kft-nek nem maradt üzemképes nagygőzöse a 247-esen kivül.
Az ABaü 630-as benne volt a felújítandó járművek közt, csak elvitte a rendszerváltás forráshiánya, ami a MÁV-ot is súlytotta. Végül a 2000-es milleniumi évet kihasználva a Nemeskürthyvel fizettették ki. Üzleti célból.
A Truman, 1026-os 100% civil kezdeményezés volt.
A Bhv kocsik nem nosztalgiajárművek, csak az utolsó esedékes fővizsgán az egységes szintervet kapták meg, ezek a Start Nosztalgiával párhuzamosan kiépített saját nosztalgia flottájának tagjai, a '"retrő" járművek.
Nemrég dicsekedtél az "arcképeseddel". Tehát ingyen utazol, igaz? Neked témyleg mindegy, hogy Mucsaröcsögén akarsz felszállni.
Az a nemrég jó régen lehetett mert 20 éve van. De nem valószínű hogy annak a vasútbarát tömegeknek is akik a fővárostól messze eső retro hétvégékre is nagy számban utaznak, mégis megfizetik a jegyet illetve valószínűleg nagy részüknek van országbérletük, tehét nem jelenthet gondot Esztergomig utazni.
Közben olyan apróségokat hagysz ki, mint a vonat átemelése Bp-ről
Átemelték azt pl. Domobóvárra is, ott is csak onnantól indult a bevételt hozó vonat, tehát ez is megoldható.
emiatt szűnt meg 2007-ben a balatoni nosztalgia is
Esztergom jóval közelebb van.
Budapesten és környékén van jelenleg olyan fizetőképes réteg zömmel, aki ezt ki tudja fizetni.
Már tájékoztattalak de még egyszer: nem csak Budapesen élnek emberek. Többit lásd fent.
mert hasznot is kell termelni
Sok évvel ezelőtt a hasonló soraidért kezdtem szembe menni a mondandóddal.
De te minden józan ellentérv dacára csak ismlételgeted a dacos kisfiú "akarom"-ját.
Igen, következetesen kitartok az álláspontom mellett. Egyébként fiura hogy ennyire felveszed, attól hogy itt leírok vágyálmokat nem lesz belőle semmi.*
Arra azért kiváncsi lennék, miért pont karácsonykor kell minden évben vitát generálni és a torkomnak esni?
Nem vettem észre összefüggést, akkor reagálok ha olyan a téma. Lehet hogy ez gyakran egybe esik karácsonnyal.
Istvánteken kocsik sora várja a megmentőjét. Hajrá, itt a lehetőség.
Hajrá, te vagy közel a tűzhoz. Nekem az ilyen tevékenységemet leköti a kisvasút. (és ismételten respekt neked Aa 1078-ért)
*jópár dolog mégis megvalósult az eltelt 10-20 évben amit sose gondoltam volna, például:
-Csiszta
-Szob- Nagybörzsőny
-Tiszakécske
-Triglav
De hogy az on témával kapcsolatban:
-1026 mozog, még ha csak Füstin belül is.
-a két 424-es is sokáig reménytelennek tűnt
-rendbehozott M63 és Aa 1078
-ha nagyon messzire nézünk vissza az ABaü 630 is annak tekinthető, az sem volt benne a 80-as évek nagy felújításaiban
-amit évekig mondtál hogy sosem lesz: az utóbbi években négyszer is utazhattam 424-es vontatta Bhv kocsiban.
a 40a alkalmas ilyen sebességű vonat közlekedésére is
itt "bő" az infra, ritka a forgalom, pláne hétvégén, de akár munkanap is mehet, akár félreállás/előzés nélkül is, megfelelő kelenföldi indulással
az más kérdés persze, hogy pusztaszabolcsra nem igazán lehet más -kapcsolódó- programot szervezni, onnan tovább nehezebb de nem lehetetlen tovább menni, egy ps oda-vissza útra pedig nem biztos, hogy lennének tömegek
"Arra azért kiváncsi lennék, miért pont karácsonykor kell minden évben vitát generálni és a torkomnak esni?"
Kicsit kívülállóként olvasva itt, úgy érzem, hogy senki nem akar a torkodnak esni, pláne nem karácsony tiszteletére. Bár nem ismerlek, de biztosan jó szakember vagy, legfeljebb nem értem, hogy időnként miért veszed ennyire vehemensen komolyan bárki sorait, hisz nem ettől változik meg bármi, csak beszélgetünk, én nagyon sokat tanulok itt a gőzösökról és a vasútról. Arra kérlek, hogy a +/- számlálódra véletlenül se nézz rá újévig :) Sőt, kívánok neked és minden topiktársnak, előjeltől függetlenül, boldog és békés karácsonyt!
A modell véleményem szerint fantázia mozdony , bár hasonlít a 1860 as évek 1 B jellegű személyvonati mozdonyaira,de gyári mozdony hiteles modelljének nem tekinthető . Sajnos a régi képekkel összehasonlítva azonosságot nem találtam.
Pár napja tettem fel ezen képeket segítséget kérve, hogy ez valós régi járművünket ábrázol a modell, vagy csak fantázia. Még egyszer megpróbálom megkérdezni. segítségeteket köszönöm. Békés karácsonyi ünnepeket kívánok!
Nemrég dicsekedtél az "arcképeseddel". Tehát ingyen utazol, igaz? Neked témyleg mindegy, hogy Mucsaröcsögén akarsz felszállni.
Közben olyan apróségokat hagysz ki, mint a vonat átemelése Bp-ről, a trakcionálási költségek a hasznot nem termelő utaztatásával a vonatnak, - emiatt szűnt meg 2007-ben a balatoni nosztalgia is -, az egyéb vasútüzemi költségek. A PHD.
Az ez alapján meghatározott jegyár, mert hasznot is kell termelni. Az arcképessel nem rendelkező utasok útiköltsége a megálmodott mucsaröcsögei indulási helyre.
Budapesten és környékén van jelenleg olyan fizetőképes réteg zömmel, aki ezt ki tudja fizetni. Ha tetszik, ha nem. Pl. itt még kifizetik a 10 ezer Ft-ot a Mikulásvonatra 2x3,5 km-es távra.
De te minden józan ellentérv dacára csak ismlételgeted a dacos kisfiú "akarom"-ját.
ui.
Arra azért kiváncsi lennék, miért pont karácsonykor kell minden évben vitát generálni és a torkomnak esni?
ui.2.
Istvánteken kocsik sora várja a megmentőjét. Hajrá, itt a lehetőség.
A Balatonnál ez nem volt gond, senki se reklamált, hogy csak Badacsonytomajon szállhat föl és nem Budapesten. A sok évvel ezelőtti szentesi buli is ottalvós volt. Vagy sorolhatnám a retro hétvégéket.
Istvántelektől nincs messze a Dk JJ, mehetne a korhű külsőt adó főműhelyi javítás, de egyszerűbb kifogásokat gyártani.
Mert az utasok nappal szeretnének felszállni, Budapesten. Azért. És már többedszerre írom le, de neked nem megy át, a százéves kocsik hosszú ideje nincsenek olyan állapotban, hogy utast szállítsanak.
Hétfőn, 85 éves korában elhunyt Werner Brutzer, akinek rengeteg színes on- és offtopik képet köszönhetünk a magyar vasút azon időszakából (is), amikor az ilyen képek készítése technikai-anyagi-politikai okokból nem volt széles körben elterjedt. Nyugodjon békében.
"Lenne, csak éppen a külföldi üzemelő "nosztalgia" járművek döntő többsége, magántulajdon. Egy ember, vagy egy magánegyesület, klub, baráti társaság tulajdona. Ezek működésébe a vasúti szakhatóságokon kívül nem szól bele senki, csak a pénz - de az nagyon. Németo.-ban is, hogy egy ilyen klub fennmaradjon, most adogatják el sorban, az összevásárolt mozdonyaikat."
És akkor ez jó? Kinek adják el? Ki veszi meg? Vagy lerohadnak, mint a Müglitzthalbahn altenbergi kocsija, amit kb. 20 éve hoztak szépen rendbe (ezen kívül e horvát vasutaknál létezik talán még egyetlen példány üzemiként), aztán most teszik ide-oda, már a fedett hely sincs megoldva. Azért egy ország kultúrájához hozzátartoznak az általuk létrehozott eszközök, berendezések, járművek is.
Nem kívánok állást foglalni azügyben, hogy múzeumi, vagy nosztalgia, de az igazság kedvéért megjegyzem a következőket.
"Nem lassíthatja a forgalmat."
Ebben nem kételkedik senki, de... Ősszel a Vasutazz velünk Inzsellér Expresszének oldalága a BC-mot-tal megjárta Szentest a 100-as, 120-as vonalon. Persze időnként félre keltett állni, de ez senkinek nem okozott gondot. A régi TVG-k, a sátoraljaújhelyi, meg a balesetes menetek sem repesztenek 100-zal, tehát megoldható a lemenetel, ha van rá akarat.
Épp ezért nem oda hanem a 4-esre. A 2010 0:31-kor elmegy Rendezőről, kb 0:40-kor elindul a gőzös, kb 2-kor Esztergomban van, 2019 meg 3:56-kor indul. Miért mindig azon gondolkodsz hogyan ne lehessen nosztalgi vonatozni?
A 2010 és a 2019 között le tud menni éjjel ahogy Kaposvárra, retróra, stb. is mennek a nosztalgia vonatok.
**
Te is tudod, más világ van, Ami nosztalgia lemegy bárhová az 100 km-es sebességre képes jármüvekből áll.
Nem lassíthatja a forgalmat.
2001-2002-ben a 269-es elment a Százéves Szobra. Kézifékes mozdonnyal... Ma ezt a 45 km ó-ás vonatot hogyan sakkoznád be a 120 km ó-val száguldó KiSS-ek és Flirtek közé?