Contit kukáztam már én is, jóval idő előtt és épp talán GP volt. Az ok: valami miatt elkezdett döcögni a külső, normális használat ellenére. Akkor az eltántorított a márkától, kopp-kopp, Schwalbe, Vittoria, Michelin, Giant, eddig nem volt ilyen bajom.
Hatezerötszáz km után új láncot és fogaskoszorút kapott a bringa (a kopott agy tárcsa maradt, mert nem kapható).
Hát elég vegyes érzéseim vannak. (4000km környékén azt mondták, hogy még nem szükséges a csere, idén meg már alkatrész nem volt)
Elöl a váltás, főleg kicsiről nagyra lassabban megy, mint korábban, de ez benne volt a pakliban.
Viszont a hátsó váltás is lassú, ami már kevésbé tetszik. Majd megnézem, érdemes-e finomhangolni.
És egyelőre az egész hajtás sokkal zajosabb működésű, mint volt. Lehet, hiányzik az olajos trutyi a fogakról?
Változott a lánc típusa, eddig KMC X10 volt most valami Shimano Ultegra (6601 talán) és a fogaskoszorú is 2021-es modell, szemben az eredeti 2016-os/-17-es verzióval.
Pozitívum: a problémás alkatrészek végre cserélve és végső soron működni látszik.
Látványnak mindenképpen szebb a régi gumi, nem látom rajta az egyenetlen felületet.
Hogy ami ütést ennek ellenére érzek, az a hátsótól jön (csak az elsőt cseréltem) vagy az már csak centrírozással javítható, azt nem tudom.
Valójában vissza kellene menni Dunakeszire az új bringaútra, mert az még sima talán.
De azzal megvárom amíg elhozom az új gumikat, majd azokkal.
Próbakör: Rákospalota-Fót és vissza.
Odafelé:
1. Szar ez a régi gumi, sík úton simán megyek 30-32-vel ha a Conti van fenn.
2. Jé, de fura, sokkal simábban, egyenletesebben fog az első fék, mint korábban, bár mintha nem fogna eléggé... Biztosan a selejtes/hibás gumi miatt volt.
Vissza:
ÓB+!!!
1. Fót felé egy sunyi emelkedő van. Oda 25, vissza 35km/h nagyjából azonos erőkifejtéssel, ugyanazon a szakaszon.
2. 30-ról próbálok megállni egy kicsit erősebben lassító teherautó mögött, kis híján beleállok. Ekkor esett le, hogy hintőport szórtam a külsőbe és amíg a belsővel szerencsétlenkedtem, egy kicsit összekentem a felnit is, de elfelejtettem letakarítani. Máris érthető a simább működés. :D
Remélem, a folyosón (télen csak hűvös, nyáron sajnos forró) tárolt gumi kibír pár kilométert!
Visszaraktam az eredeti gumit előre, így megpörgetve nem sima ez sem de sokkal egyenletesebbnek látom, mint a korábbit. Viszont arra nem maradt erőm, hogy kipróbáljam.
Egyébként esélyes, hogy gyári hibás a gumi, elég sok panaszt olvastam a conti grand prix-ről anno. Sajnos vásárlás után. De az is igaz, hogy a panaszok javarészt a vietnami(?) gyártású pèldányokra vonatkoztak.
Volt egy ilyen terv, hogy gyártok videót, de hajnalban valami szívinfarktusra emlékeztető érzéssel ébredtem, szóval most humánszervizt keresek, a bringa majd később. ;)
1. Vadonatúj Continental, made in Germany pár, gyakorlatilag a felszerelés óta ilyen.
A szálszakadást(!) te mennyire tartod elképzelhetőnek?
2. Ki is hangsúlyoztam, hogy nem Gyurcsók mester bringás követőit keresem, nem távdiagnózist vártam, hanem visszajelzést, hogy a jelenség mennyire normális? (Különösen, hogy kétszer volt szervizben azóta, egy sima centrírozás és egy éves karbantartás címszóval, két különböző boltban és senki sem szólt a gumik miatt, pedig normális helyeken járt)
Fölteszel egy kérdést - vélhetően azért - mert nem tudod rá a választ. Amikor megjön(nek) a válasz(ok), akkor kijelented, hogy nem jók a válaszok. Minek kérdeztél? Jó eséllyel szálszakadásos a külsőd, pár tucatszor jelentkeztek már itt ilyen kérdéssel, és nekünk is van ilyen irányú tapasztalatunk. (Neked vélhetően nincs, hiszen azért kérdeztél.)
A szál szakadást arról veszed észre, hogy deformálódik miatta külső. Ha pedig már észreveszed, hogy deformálódik, akkor bizony baj a szál szakadás.
Én mindig viszonylag olcsó 23-as külsőket vettem - mondjuk 8-8,5 Bar-ra felfújhatót, mert annyi kell a 85+ súlyomnak- és olcsó, többnyire Decás belsőt az utóbbi években. Talán egy külsőm volt ami szálszakadásos lett, de talán az is azért, mert valamire nem túl szerencsésen mentem rá és sérülés okozta.
Szóval kimerem jelenteni egy rendeben lévő felni és gumi páros a belsőtől függetlenül soha nem olyan, mint amit leírtál. Az ép és jó külső jól szerelve szépen fut, nem imbolyog, nem üt sugár irányban és egyenletes keménységű mindenütt ha a belső is jól elhelyezett benne.
Ö... Olyat, hogy emiatt elszakad a gumi csak egyvalaki említett... erre válaszoltam, hogy talán ekkora baj még nincs. Szálszakadás tudtommal, önmagában nem katasztrófa. Henngergely ráadásul csak mint egyik lehetőséget írta, igaz, a másikat, a rosszul felrakott gumit talán sikerült kizárni, ha nem is egyértelműen.
A szar szövet sajna lehet egy selejtes széria eredménye. Elnézve egyes vásárlói értékeléseket, nem lenne egyedi. Bár ez elvben made in Germany.
Tényleg kb nullkilométeres kora óta ilyen, csak hol 8-8.5 baron használom, hol az ajánlott 7 körül és eltérő nyomáson mintha eltérő érzés lenne, plusz nem minden úton érezhető, így nincs pontos infom arról, hogy ténylegesen mióta érezhető fizikailag az ütés. (Konkrétan a Dunakeszin mostanában átadott bringaúton iszonyatosan idegesítő volt, miután átmentem a pár héttel vagy egy-két hónappal régebbi szakaszra a 2-esen, ott alig éreztem belőle valamit.
A kérdés elsősorban arra vonatkozott, hogy ez mennyire megszokott, nekem ez az első és utolsó outim.
A háttér meg annyi, hogy a Dunakeszi Decathlonban tavaly vagy tavalyelőtt láttam egy kiállított outit (a deca csúcskategóriás gépét), aminek hullámosabbnak látszott a gumija, mint az enyém. És nem volt egyértelmű, hogy én láttam rosszul, az is hibás volt vagy egyszerűen ezek a vékony gumik ilyenek.
Feltettél egy kérdést, azzal kapcsolatban, hogy miért olyan a gumid, amilyen. A kérdésre egyöntetűen, többen azt válaszolták, hogy szálszakadás, és azonnal cserélni kell. A reakciód: "hát, én remélem, hogy ennyire nem nagy a baj..."
1: de
2: minek kérdezel, ha jobban tudod, reméled?
3: vidd be a kereket egy szervizbe, és megállapítják, hogy szálszakadásos
A felni deformációja simán okoz ilyet. Hiszen a nyolcas és a tojás miatt is változik a gördülési sugár.
Ha a bringát felemelve megpörgeted a kereket úgy 30-40km/h sebességnek megfelelő fordulatra, és a tojás, nyolcas miatti excentrikussága ugráltatja, rángatja a vázat, akkor a felni okozza. De ezt gumit leszerelve is kipróbálhatod, hogy ha biztosra akarsz menni.
Az mennyire normális egy országúti esetében, hogy a nagyon sima, új aszfalton ütemesen ugrál?
Amit tudok:
- nem túl jelentős nyolcas, + "tojás" van a kerekekben
- a gumi 7-8 baron jól láthatóan egyenetlen
- a belsők önmagukban felfújva nem egyenletesen fújódnak fel, mint negyven+ éve a Csepel biciklihez használtak, hanem hol szélesebb, hol keskenyebb, legszűkebb a szelepnél.
Amit szeretnék tudni:
- lehet, hogy ez teljesen megszokott, csak én vagyok túl igényes?
- lehetséges, hogy a felni tized milliméteres egyenetlenségeit felnagyitja a 25-ös gumi?
(Continental Grand Prix)
- esetleg kifogtam egy hibás szériát a külsőből és a felfújást követően az lesz egyenetlen, belsőtől és felnitől függetlenül?
Természetesen nem Gyurcsók mester bringaszerelő változatának válaszát várom, inkább az érdekel, hogy ti mit tapasztaltatok?
Amit kizárnék, az az, hogy frissen átadott úton az egyenetlenségeket érzem, mert a sebességmérő mágnese az első keréken minden zökkenőnél ugyanott van. Ha az út lenne ilyen hullámos, akkor nem mindig ugyanott látnám a mágnest.
Nekem csak amolyan félgagyi felnim van (Ambrosio), amit mások téli keréknek használnak, de erre jó a Conti - csak az első felrakással kell kicsit küzdeni.
Volt már Schwalbe, Vittoria és valami kínai is, de mind megadta magát 6-7000 km után, miközben defektet is összeszedtek párszor.
Tudom, a defekt szerencse kérdése, de ma is áthajtottam az Árpád hídon egy szilánkhalmon (valaki a földhöz vágott egy sörösüveget) és nem állt bele a külsőbe egy darabka sem.
Az említett 6-7000-et már bőven túlgurulta a hátsó.
Egyébként, egy ajándékba kapott Vittoria páros olyan csendes volt, hogy magam is meglepődtem - hát még a bringaúton gyaloglók, akik mellett hangtalanul suhantam el, JAJ-effektet okozva:-).
Vannak bizonyos gumik és felnik, amiket szenvedés szerelni, és ha sikerül összehozni egy olyan párost, aminek az alkotóelemei külön-külön is kínlódást eredményeznek, akkor bizony lehet hajlítani a gumileszedőt:)
Minden gyártónál másképpen néz ki a szabvány perem, máshogyan szűkül/áll befelé, ez okozhat szerelési gondot. A Conti kiváló külső, de nekem kicsit olyan, mintha kisebb lenne a megadott méretnél, én is kínlódtam a gumijaival sokat. (Plusz nekem a csúcsmodellen kívül egyik sem volt igazán jó ár/érték arányban.) Maradok a Vittoria vagy a Michelin külsőknél, olcsóbbak, Az én képességeimhez ugyanúgy megfelelnek.
Ez csak elmélet, de mivel a Fulcrum egy Campagnolo gyártmány, ezért arra gondolok, hogy ott a tervezők kissé nagyobb szabadságot hagytak a szabványok számainál, merthogy olaszok, na.