Láttam egy videót a youtuben. Ott el van magyarázva,hogy lehet sebesség növelést elérni. Igaz lehet az? A lényeg. Le kell venni a gyujtást azután a gázkart tövig kell húzni majd a féket is be kell húzni a gázkar felőli féket majd ráadni a gyujtást megint ,és 15 másodpercig számolni majd el kell engedni a gázt és a féket 15 másodperc után.Ezután le kell venni a gyujtást. Aztán ujra rá kell adni a gyujtást és húzni a gázt és ezzel az eljárással közel 20 km órával gyorsabban megy a robogó. Igaz lehet ez? Nem csinál ez problémát ha kipróbálja az ember?
Elöször 28 at megy amikor ezt megcsinálja akkor meg 46 tal. Vélemény?
Ha a Neuzered Kuteng - vagy ilyen alapú - vezérlővel szerelt, akkor van egy belső szerviz menüje, és ebben a belső szerviz menüben lehet állítani a fokozatoknak egyesével a rásegítés mértékét.
De sajnos sok olyan vezérlő van, amin utólag ez nem állítható.
Hogy a te vezérlőd milyen azt te tudod megmondani, innen nem látjuk.
Köszönöm a részletes információt. Baj a feszültség emeléssel ott van,hogy ebbe még sima ólom akksi van 4db és nem is fér bele több. Ezért kerestem volna kereket de nem olyat amit fúzni is kell hanem gyári 16 colosat.
Kb minden 36V-os kerék bírja a 48V-os feszt - villamosan, ezzel a részével nincs gond..
A gond viszont inkább tud mechanikai lenni, mert az alacsony teljesítményű motorok jellemzően hajtóműves motorok. Azaz van benne egy bolygómű/áttétel. Ha megemeled 33%kal a feszt, durván arányosan megnő a fordulatszáma is. Ezt a motor bírja azzal nincs baj (max nő egy kicsit a vasveszetséged), de ilyen kis keréknél bolygómű esetén már igencsak eléggé kell tekerni a 35km/h-s sebességhez. És ez bizony a belső bolygómű esetén kérdéses hogy és mennyire fogja bírni (nyilván konstrukció függő). Ezt azért mondom, mert bár nekem nagyobb, 20-as kerekeim voltak az egyik bringában, de a megemelt fordulatszámnál igen gyorsan ledarálódtak a bolygómű fogaskerekei.
A kifejezetten kis kerekhez tervezett hajtáshoz lehet kapni más áttételű bolygóműveket is, amik berakhatóak, és akkor feszt se kell feltétlen emelned.
A fentit kiegészítem azzal, hogy van olyan bolygómű is, ami bírja rendesen a magasabb fordulatszámot is és nem annyira problémás ez a 30%-os fordulatszám emelkedés.
Illetve kapható bolygómű nélküli agymotor is természetesen, de ma már jellemzően csak a nagyobb teljesítmény kategóriában (itt ott azért még előfordul).
Sajnos agymotort főleg kéz alól vagy hazai boltban veszel horror áron, vagy valahol bontottan/használtan, vagy marad a távol keleti piactér, ott van minden is kb.....
Vagy a meglévő rendszereden emelsz feszt, szerintem ez a legolcsóbb megoldás, ha az anyagiak számítanak. mert csak egy új vezérlő kell és pluszban néhány cella hozzákötve a meglévő packhoz, azaz kicsit "megtoldod" a meglévő akkupackot.
Ilyen kész, kis agymotoros kereket nehéz beszerezni hazai forrásból, hacsak nem tisztán motort veszel külön, majd hozzá küllő felni, befűzés stb.
Alap esetben "resetálni" két módon lehet a 36V-os akkut.
- Teljesen feltöltött állapot után bő fél órás pihentetés, majd bekapcsolás után a bekapcsoló gomb újbóli hosszan tartott megnyomása. Ekkor a kijelző fénye lassan, majd gyorsan el kezd villogni, majd visszaáll minden alaphelyzetbe (megszűnik a villogás).
- Második módszer eleje ugyan az mint az előzőnél, de itt a MODE gombot kell hosszan nyomni, míg egy hangjelzést nem lehet hallani. Van, hogy ezt kétszer-háromszor meg kell ismételni.
Már szétszedett, javított akkupakknál előfordulhat az is, hogy nem megfelelő elektronika lett beépítve. Volt egy olyan széria, ahol nem 10s, hanem 11s akkuból állt a pakk (nem 36V, hanem 39V-os volt a pakk).
Ebben az esetben csak szoftveresen lehet az elektronikát helyesen beállítani a megfelelő feszültség szintre.
Sajnos a "mechanikus zaj"-ra nincs ötletem. Azt esetleg még ki lehet próbálni (bár megoldást így sem tudnék mondani), hogy menet közben amikor hallható a súrlódó hang, akkor ha kikapcsolod a rendszert, marad-e a hang. Lehetne próbálkozni a konzolon keresztül módosítható kódokkal is, de amennyire segíthet, annyira árthat is egy rossz programozás.
Szia. A lényeg az lenne,hogy 36 voltra cserélni a 16 colos kereket mert a 48 V nál több akkut nem is tudnék hova tenni a robogóba. Ezért gondoltam 36V os kerékre és 48V al hajtani. De nem tudtam még szerezni kereket se ami 36 V lenne és birná a 48 V ot szénkefe nélküli kivitel.
Sziasztok! A segítségeteket kérem. Van egy Neuzer Lido elektromos kerékpárom, MXUS XF04 250W agymotorral, 3 fokozatú szabályzóval. A gond az, hogy nem egyenletesen van elosztva a rásegítés mértéke, vagyis a 2.fokozat nem középtájt, hanem majdnem a 3.fokozat teljesítményével megegyezően hajt. Tehát az 1. fokozattal 12-13, a 2. fokozattal 22-23, és a harmadik fokozattal 25 km/h sebesség tartható minimális pedálozással.
Van-e lehetőségem bármilyen beavatkozásra, esetleg átprogramozásra, hogy a 2. fokozat valahol 18-19 km/h sebességgel legyen használható, és ne gyorsítson tovább? Amúgy nekem bőven elég lenne a három beállítási lehetőség ha nem ilyen ökör módon működne.
Bírni bírni fogja, általában nem szokott gond leni. Az is kérdéses tud lenni kis teljesítményű motor esetén, hogy hajtóműves vagy nem hajtóműves a motor.
Először nem értettem, hogyhogy 48V-os rendszernek csak 25km/h a sebessége. Aztán ha jól értelmezem, itt 16-os kerékről van szó. Az azért nehéz ügy már ilyen kis kerékkel nagyobb sebességet elérni. Persze emelhető tovább a fesz, az fog segíteni, de akkor kb mindent cserélned kell. Akkupackot, vezérlőt, stb.
BionX rendszerű kerékpárral kapcsolatban szeretnék kérni tanácsot. 36 V-os, vázcsőre rögzített akkus, 250w-os rendszer G2 kijelzővel. A kerékpárt nemrég vásároltam. Jó vételnek tűnt, most már nem az. Az akkumulátor egészen biztosan felújításra szorul, de ezzel még úgymond kalkuláltam is. Viszont van más is s nem tudom, hogy a gyengélkedő akkumulátorhoz vagy a moddingolt rendszerhez, vagy egyéb hibához van köze. Ugyanis kiderült, hogy azon kívűl, hogy fel van oldva a sebességkorlát a G2 kijelző egyáltalán nem követi az akkumulátor töltöttségét. Töltött állapotot jelez - néha leesik egy fokozatot a töltöttség jelzése, de ismételt bekapcsoláskor megint teljes a töltöttség-. Azt hiszem ezt hívják balancolásnak, vagyis a balancolás hiányának. A jelenlegi helyzetben kb. 20 km táv megtételéig hatékonyan segít a rendszer utána fokozatosan elfogy az erő. 40 km. táv után már nagyon szakaszos a rásegítés. Viszont ami igazán aggaszt az a következő. Ha nem tekerek csak gurulok, a motor-ból egy súrrogó hang hallattszik. Olyan mint mikor fém a fémhez súrlódik. Ahogy csak finoman meghúzom a hátsó fékkart - még a fékezés meg sem történik csak átvált degeneratív módba a kijelző- abban a pillantban a fémes súrló hang megszűnik. A jlelenség megszűnik abban a pillanatban is ha hajtok a hajtókarral. Ez a jelenség jellemzően 10-20 km/h-s haladási sebesség környékén lép fel. Nem tudom, hogy mechanikai vagy szoftveres lehet a hiba. A motor egyébként bontatlannak tűnik. Lejtőről lefelé degeneratív módban is hatékony fékez, s érezhetően jól működnek a fokozatok is. Azt hallottam, hogy a BionX motorok nagyon-nagyon jók. Ebben a hiszemben vettem meg a kerékpárt is.
Tudna valaki tanácsot adni nekem azzal kapcsolatban, hogy ezek alapján merjek-e pénzt beletenni az akkufelújításba, szoftverezésbe, vagy azon kívűl várható még más "meglepetés" is ?
Esetleg valakinek az elérhetősége aki Magyarországon beleásta magát a BionX rendszerbe ?
Volt már régebben ilyen gondolatom de most újra megkérdezem. Sebesség növelést szeretnék elérni és arra gondolok amit itt ott olvastam már,hogy 36 V os agymotorral sikerülhet. A rendszerem 48 V os. Kinek mi a vélemyénye erről? Birja a 36 V -os kerék a 48 V os meghajtást hosszú távon? Jelenleg egy 48 V 300 W-os motorom van és a sebesség max 25 km/h ezt jó lenne megnövelni 35 km/h ra legalább. Van valakinek esetleg eladó 36 V 250 vagy 350 W-os 16" -os agymotorja eladó? Persze szénkefe nélküli. Vagy olyan is érdekelne,hogy az emlitett agymotorhoz olyan hozzá való 36 V os vezérlővel venném ami tudja a közel 30 -35 km!h sebességet és tempomatos.
Értem. Sőt egy szer le is tiltott teljesen, de akkor fel mentem vele egy kaptatón. Tegnap elment 15Km-t oda vissza gond nélkül enyhe lejtésű terepen. Két dombot meg toltam. A motor nem melegedett, sem a vezérlő.
Nem tudom. Működik a motor széthúzott jeladóval is. A középsőt nem is figyeltem hogy fordítva van benne. Most megint szedjem szét. Anyám! A motordekni peremet tutira menve kikentem hőálló szilikonnal.Azt hittem a hajam ki hullik mire azt a három kis vackot ki szedtem, az újakat meg be forrasztottam, a csapágyakat kicseréltem. Az gond lehet hogy a középső nem fordítva van? De hát megy a HALL nélkűl is. És az számít hogy nem bipoláris hanem uni.
Azt értem hogy kell az indító áram. Ugye ott van a három fázisú villany motoroknál az indító kondenzátor. Anélkül nem megy. De ha megpörgeted,rásegítéssel el indul. (jó. nem egy iparira értem) Hová tűnik emelkedőn az Amper, miért nem jön meg csak ha ki-be kapcsolom a gyújtást? Menet közben terhelésre miért nincs áram emelkedés? Síkterepen nincs is gond felveszi a 30-as tempót, aztán megy. Jön egy enyhe de hosszú emelkedő és annyi!
Lehet kapni öntanulós BLDC vezérlőt, annál nem kell kísérletezni a Hall jeladók, és a fézisvezetékek sorrendjén. Van még pár fajta másik vezérlő is, amihez nem kell Hall jeladó se, sokan inkább azt veszik ha rossz a Hall jeladó a motorban, nem bíbíelődbek a cseréjével, ráadásul van olyan motor amelyikben középső Hall jeladót forditva kell betenni.
Segítséget szeretnék kérni! 2 éve vettem egy, a képen látható, fogalmam nincs milyen márkájú robogót 10E-ért! A motorján ez van: MAXPOWER 300W36VXY0705327 . A tulaj azt mondta csak akksi kell bele és megy mint a szél, nincs lekorlátozva. Szinte új gumik , egy kicsit le van pukkanva a fényezése, de nem vészes. A problémám a következő: vettem aksikat (36V pakk Titan Energy 12V 14Ah zselés, csavaros sarus) A motor meg se moccant csak remegett. Egy 36V 250W vezérlő volt rajta, képen az adatlapja. Nem igazán voltam képben e téren, de sok netezés, olvasgatás után, észrevettem hogy a HALL jeladó kék és sárga vezetékei, a vezérlőből ki jövőhöz képest fel vannak cserélve. Meg fordítottam, és volt öröm, forog!!!! Ja....hátra fele. Na utána néztem, megoldódott, most már előre forog. Őszintén örültem mert az utolsó fillérem költöttem rá, aksi+ töltő ( arra számítottam hogy a motornak van baja. mert ami aksik benne voltak úgy fel voltak púposodva, hogy alig bírtam a dobozából ki venni.) Na de innentől kezdve jöttek a problémák, aminek a megoldásához kérném valaki segítségét. A motor fel volt támasztva, a hátsó kerék levegőben. Kézzel meglehet állítani! Ahogy húztam a gázt a kerék meg moccant, és kattogott. Felemeltem forgott. Rá ültem, csak jó nagy rá segítéssel jött mozgásba, de a legkisebb emelkedő megfogta, meg állt és nem indult ( és ez a gond még most is !!!!) Na jobban utána néztem dolgoknak, Így vettem egy új 36V-os 350W-os 18A HALL jel adós vezérlőt elméletileg 60 és 120 fokos , ki cseréltem a jeladókat . És....nem mukkodikk!! Annyival javult a helyzet, sík terepen felgyorsúl, el éri a 30Km-es sebességet, de emelkedő, kész meghal. A fene egyen meg, gondoltam, boltba járni jó leszel. Igaz félúton pont van egy bakhát amin fel kell tolnom. A boltnál az ismerősöm, micsoda canngád van. Ja mondom, hazafele fel is tolhatsz majd a dombra. Na kijövök a boltból, felülök a canngára, ráadom a gyújtást, lökök rajta, meghúzom a gázkart.... erre a motor kaparva majdnem kiugrott alolam. E meg mi volt? Na tehát a tünetek, és a kérdések: a gyújtás ki-be kapcsolás hatására álló helyzetből megindúl, húz, felgyorsúl, eléri a harmincat tartja, de aztán menet közben hiába húzogatom a gázt, már érezni hogy el szált az erő belőlle. Emelkedő, lassulás,megállás. Gyújtás ki-be, néha többször, megint húzva indul. Elakartam menni egy táv körútra, van egy húzos emlkedő, felment, de a domb tetőn le is tiltott a vezérlő. Tolhattam hazáig. Más nap menet közben az akku-nál mértem az áram errösséget, hát a nagy gyorsulás 20A felett volt, nem bírta mérni a multiméter. Nem vagyok egy nagy műszaki zseni, de ez egy cseppet nem sok? Feltámasztva pedig 8A-t mértem. De ez a 8A a motor terheletlen áram erőssége nem? I=P/U 300W/36V=8A . Sík terepen 25-30-nál mértem a 8A-t. Ezek szerint max sebességnél kellene (persze sík terepen) felvennie azt a 8A nem? A nagy gyorsulás P=U*I 36V*20A=720W? Vagy még több. Ez meg mi? Mi vesz fel ekkora áramot, a vezérlő vagy a motor? A motor, a vezérlő nem melegszik, az aksikon nem esik a feszűlség. Az rendben hogy a gyorsulásnál nagyobb az áram felvétel, de ennyire? Mennyi egy 36V-os BLDC motor áram felvétele terheletlenül mérve? Szerintem nem 8A az biztos. Továbbiak: ha széthúzom a HALL csatlakozót nem változik semmi a motor forgásában, bár ezt csak feltámasztva vettem észre. Menet közben nem próbáltam még ki hogy úgy hogy megy. Ez mitől van? HALL !!! Amiket kicseréltem nem volt semmi felirat. Úgy hogy a hozzá nem értés végett, rendeltem a netről, elektromoskerékpár.com HALL jeladó elektromos kerékpárhoz. Jó. Megvettem. Mikor kicseréltem megnéztem mágnessel, hogy kapcsolgatja e az 5V-ot. Akkor lett gyanús hogy a mágnes eggyik polusára nyitott csak, ahogy elvettem akkor zárt. Na és mivel akkor kell a dolognak utána nézni, miután megvettem, a szenzor tip megnézve, unipolárist kaptam , nem bipolárist. Mérve a kereket forgatva, mind a három jeladó jól működik. De mint írtam széthúzott HALL csatlakozóval is forog a motor. Ezt sem értem. Miért nem kommunikál a vezérlő a jeladókkal? Mennyi a vezérló kimeneti feszűltsége? Mennyinek kell lennie? Megtudom valahogy mérni? Valamit mértem a fázis vezetékeken, ha jól és jó helyen, valami 15V, mind hárman. Na ez is. 15V a 36V helyett? Ezzel nincs gond? Azt olvastam valahol hogy nem a feszűltség a lényeg, hanem a frekvencával ffff..... Ja! találtam a youtube videót. Az ember vezérlőt cserélt, a kerék a tengelynél fogva fel volt rögzítve egy asztalra. Na ugyan az a problémája volt mint nekem. Simán megállította a forgó kereket kézzel! Vissza rakta régit abba meg volt erő, azt nem tudta megfogni. Sajnos csak egy comment volt. Azt ajánlotta neki cserélgesse a fázis vezetékeket. Hát azt kipróbáltam, valami hat kombináció, de csak kettő volt jó. Egy előre egy hátra adott normális forgást.
ÚÚÚÚÚ. Hát dió héjban ennyi.:) Bocs ha egy kicsit zagyva lett a problema leírása. De már tele a hócipőm az egésszel. És kellene a cannga! De így hogy tologassam az emelkedőkön...A ha legközelebbi hozzászoló azt mondja, a motor 1000% menetzárlatos ( amit én is gyanítok csak nem tudom ki mérni ) akkor nem várok további segítséget. Nem foglalkozok a motorral tovább!
Megköszönöm ha valaki tudna segíteni. Nem vagyok egy észkombájn de annyit olvastam a téma után, hogy megfogom érteni, ha valaki valami javaslatot tesz a hiba megoldásában. Sziasztok.
Elvileg megoldható lenne az, hogy ne 1db "babetta" akkucsomag legyen a bringán, hanem 2-3 db-ra bontva, kb laptopakku-méretűek amelyeket szépen el lehetne dugdosni a vázban úgy, hogy fel se tűnne senkinek? Pl U alakú vázban, üléscsőben, felsőcsőben de akár a hátsó felsővillában is, vagy a csomagtartóvasban.