Köszi. Úgy lesz. Kipróbálom mindkettőt. Igaz a 4.2 est már sikerült és brutális teljesítménye volt. Végül is nem azért kell, hogy én legyek az első, inkább talán azért mert én laikus úgy gondolom, hogy nagy motort nehezebb tönkre tenni vagyis széthajtani illetve tartósabb. De lehet, hogy ez hülyeség és csak az én elméletemben van így.
A 4.2-essel van igazán elemében az autó, az megcibálja rendesen a kasztnit. Cserébe bonyolultabb technika. Autózásra böven elég a 3.0 TDI is. Neked kell tudnod mennyire fontos hogy te érj leg elöször a következö piroshoz. Próbáld ki mindkettöt, hogy könnyebben tudj dönteni. A 4.2 és a 3.0 közt majdnem 100 le különbség van.
Felejtsd el a szakszervizt. Nem értenek semmihez, jó drágán. Vannak márkára specializálódott mühelyek akik ismerik jóla tipusra jellemzö hibákat. Az qurva kevés hogy rá dugják a diagra és ha üres a hibatároló akkor sezerimtük rendben van az autó.
Köszi. Ebbe elvileg 155.000 kilométer van. 2010 es. De mielőtt megvenném mindenképpen szakszervizbe viszem állapotfelmérésre. De ha valós a kilométer akkor érdemes vele foglalkozni?
Km futás, használat, és karbantartásfüggö. Vásárlás elött nézesd meg egy hozzáértö szerelövel, mert bármi motorikus gondod lesz, felülsz a szopórollerre néhány drága körre. Maga a motor nem rossz, de csillió km után az állapota lehet már bajos.
Nem lesz egyszerü mutatvány. Kereket levenni, kerékdobot kiszedni, és akkor hátulról hozzá lehet férni. A jobb oldalinál asszem a légszüröházat is ki kell venni. Valahol a youtube-on van videó róla.
Lesz hatótáv is meg rövidebb töltési idő a közeli jövőben.
Ami csak lesz, az még nincs, és azt sem tudjuk mikor lesz, ha egyáltalán lesz...
Egy kerregö diesellel könnyedén elmész akár többezer km-es utakra is. Egy mai villanyautóval nem. Aki a lakóhelye környékén mozog, annak biztos jó a villanyautó, ha ki tudja fizetni a borsos vételárat.
Nem szüntette meg a tesla az ingyen töltést csak a model3-ra, ami olcsóbb, az új model s és x-ekre még elvétve lehet kódot kapni amivel tudod úgy rendelni vagy nemrég még lehetett hogy ingyen töltés járjon hozzá.
Nesze semmi, fogd meg jól. A model3-ra nincs ingyen töltés a többire meg elvétve van.
Azonkívül lehet 1oo más baja is, mert egy autó, milyen szervízháttérrel rendelkeznek ezek az elektromos autók?
Vettem én olyan új autót, koreait, még a 9o években, amivel Bécsig ki kellett menni a végén, mert a helyieknek halvány gőzük nem volt az autóról, a garis szervíznél.
Én kb. hetente 15o-2ookm járok városba, gondolkozom egy kis kocsin a parkolás miatt- aminek a helyzete rosszabb mind Budapesten, valami kétszemélyes kéne... nézegettem az ilyeneket, de ha elütnek, abba meghalok.
Nem szüntette meg a tesla az ingyen töltést csak a model3-ra, ami olcsóbb, az új model s és x-ekre még elvétve lehet kódot kapni amivel tudod úgy rendelni vagy nemrég még lehetett hogy ingyen töltés járjon hozzá.
De az összes eddig régi az egész élettartama alatt ingyen tud tölteni.
A pénzért töltés meg kb 2L-es fogyasztásnak felel meg.
Lesz hatótáv is meg rövidebb töltési idő a közeli jövőben.
Jelenleg az "olcsó" villanyautók csak második autónak jók. De nekem pl a használati szokásaimhoz nagyon illyeszkedik, 3 hónap alatt mentem vele 6e km-t, míg a benzinessel(LS600h) meg kb 1000km-t és azt se azért mert a leaffel nem tudtam volna megoldani, hanem hogy kicsit mozgassam. Egyáltalán nincs igényem a zörgő börgő benzinessel bárhova menni és akkor ez az egyik legcsendesebb autó meg legfinomabb hajtásláncú, nem is egy kerregő vibráló dízel.
Szerintem városi futkorászósnak a legjobb megoldás. Plug-in változatban pedig tökéletes családi autó. :) A tisztán elektromostól én is ideges lennék, mikor mondjuk 500 km-re mennék -10 fokban. :D
Sok helyen ingyen parkolás, nincs teljesítményadó, regadó, átírási illeték stb.
Ezek a dolgok egy csapással meg lesznek szüntetve amint elég autóst átcsábítottak a villanyüzemre. Valahogy a Tesla is hirtelen megszüntette az ingyen töltést, söt aki 15 perccel tovább hagyja a töltön mint amennyi kell, az ráfizet.
Egyelöre a töltés idöben nem tudja felvenni a versenyt a tankolással. A világ leggyorsabb töltöjével sem lehet két percen belül 1000km hatótávot tölteni. És ez még nagyon sokáig így is marad. Ez a legnagyobb baj a villannyal, nincs hatótáv, és hosszú idö a töltés. Emellett meg nagyon drága.
DC töltők a normálisabbak aminél lehet tölteni rendesen elektromos autót.
Valószínű a panamerát csak otthagyták a töltőt, mert az egy hybrid kis akkuval.
Nekem 40kwh leaf van jelenleg ami 200-300km-t tud elmenni, padló gázon autópályán 150-et.
Ezt egy nálunk villámtöltőnek hívott DC töltővel 45-65perc alatt fullra tudom tölteni.
Töltési lehetőség egyre több helyen van, értelmes DC töltési lehetőségre gondoltam, nem az állam által az országot teleszemetelő haszontalan AC töltőkre.
De csak ha megyek messzebb akkor szoktam ilyenen tölteni, itthon töltöm általában 3-4 naponta.
Napelemem van amivel kb 8ft-ra jön ki egy kwh áram. De ezt előre kifizettem 25évre, így nem kell pénzt kiadnom áramért.
Nézzük azt hogy csak 200km-t megyek el vele egy töltéssel és mindennel együtt 40kwh-t töltök bele alkalmanént, 320ft-ért megyek 200km-t, 160ft/100km, ez még fél liter üzemanyag ára sincs.
Szerintem nem rossz, mint ahogy az se ahogy megy, meg a rezgésmentes teljes csendes haladás, nulla motor és egyéb mechanikai hang, minimális szél és gördülési zaj.
Sok helyen ingyen parkolás, nincs teljesítményadó, regadó, átírási illeték stb.
Nyáron továbbképzésen voltam, a mogyoródi úttal szemben a keleti pályaudvar irányába sétáltam - már a képzést követően - elhaladtam egy üzemanyagtöltő állomás mellett, a kúton elektromosan töltöttek egy Panamerát az úthoz közelebb eső töltőegységnél. Kb 2 óra múlva jöttem vissza még mindig a töltőn volt. Szóval ez az egész elektromosdi még igen gyerekcipőben jár. Kinek van arra ideje, hogy órákat várjon ilyen okból kifolyólag. Ehhez képest elmehetsz vele kb. 200-300 km-et, de csak azon az útvonalon ahol van töltési lehetőség. Ha mondjuk otthon lehetne tölteni pl éjszaka külön áramkörről, azt aláírom...
Drága az akku de nem kell cserélni.
Egyszer megveszed az autót és használod.
Pl a leaf 7m-ba lesz összesen. Megyek vele 3 év alatt 60e km-t és eladom 5-5.5m-ért, közben nem kell költeni rá egy petákot se.
Semmi baj a leaf-el, imádjuk, pontjó arra hogy itt a környéken elmászkáljunk vele, de azért szeretem ha van jobb autó is a háznál.
Megszoktam, hogy van vmi luxusautó. Egész más beleülni egy olyanba amiben minden finom bőr, minden anyag puha. a leaf egy puritán tucatautó, pont olyan fos megmunkálással és olyan fos anyagokból mint a többi.
V8-ra nem vágyom már, de rendes autóra igen.
Ami nálam elektromost jelent 4-600Le 3-4sec gyorsulással és mindenhol bőr belsővel, jó futómű jó fék se baj ha van. Ehhez már nem kell elavult belsőégésű motoros autó.
Valahogy sokkal jobb egy villanyautó minden szempontból.
Tesla-val az a baj hogy nagyon túlárazott ahhoz képest hogy mennyire szar bizonyos szempontokból.
De egy pár ezer km-es 1éves kicsit sérült olcsón átmenetileg jó lenne amig nem lesz audi vagy más normálisabb villanyautó olyan amit szeretnék.
Ja egyébként beszart az a8-am, ember hívott hogy 5. henger égéskimaradás hiba van. (53e km)
Gondolom nincs nagy baja de azért basszus... Amig garis volt semmi baja nem volt, megvárta az 5. év lejártát és egyből kezdi...