Keresés

Részletes keresés

RichardErno0069 Creative Commons License 2022.06.25 -1 3 1014

Mostmár 12-14perc a kèsès, imádnivaló , jelenleg is egy ilyen buszon vagyok

GST-616 Creative Commons License 2022.06.25 -3 1 1013

És a poén, hogy eddig mindenki megvárta a 9-est mert ingyenes, most hétvégén meg inkább megvárják ezek a 2 trolit

Előzmény: bz79 (1012)
bz79 Creative Commons License 2022.06.25 -1 3 1012

9-esen is jól sikerült a bevezetése a zseniális eaf-nak.7-8-10 perc pluszban van a legtöbb autó.http://www.bkvrealtime2.nhely.hu/map.html

exvérmezö15 Creative Commons License 2022.06.24 -3 2 1011

 Lassan elfogynak busz és troli vonalak első ajtózás szempontjából és most mi következik 4-6-os villamos ,2-es metró?

Előzmény: L45H (1010)
L45H Creative Commons License 2022.06.24 0 6 1010

Nem BiztoS, hogy ő hozzá is felmentek a szálak, de az látszik mindenképp, hogy a BKK felső szinten próbál "bevételmaximalizálni". Ami alapból nem is baj, hatékony működés, meg minden. Csak, hát nem úgy kéne, hogy:

  • leszereljük az automatákat,
  • megkopasztjuk a külföldieket,
  • betoljuk mindenhová az EAF-ot, ha kell, ha nem.

Azokkal a dolgokkal, meg nem csinálunk semmit, amikkel kéne, például:

  • nem emeljük 500-ra a 450-es sofőrnél váltható vonaljegyet,
  • ellenőrök létszámát, hatékonyságát (pl. közteresek) nem növeljük,
  • nem próbáljuk betömni az értékesítési rendszerben tátongó lyukakat, mind területi lefedettség, mind a termékek kapcsán (pl. az időaalpú jegy kb semmire se jó így, illetve mobilon nem lehet gyűjtőjegyet venni).
Előzmény: 08-73 (1009)
08-73 Creative Commons License 2022.06.19 -1 0 1009

Kérdés, hogy ezt BKK-n belül kell keresni, vagy a városvezetésben BizonyoS  (első és utolsó betű!!) emberek környékén?

Előzmény: L45H (1008)
L45H Creative Commons License 2022.06.19 -1 1 1008

Barkó Ricsi kis hal, IGy nem ezzel foglalkozik.

Tarsolytól amúgy elvették ezt a témát, úgyhogy nem rossz, nem rossz, de kicsit arrébb kell szaglászni. Schulek pl már közelebb van az igazsághoz.

 

De mindig fejétől bűzlik a hal...

Előzmény: 08-73 (1007)
08-73 Creative Commons License 2022.06.17 -3 2 1007

"Nem csoda, hogy az utasok is kikérik maguknak: ne szórakozzon velük a BKV. Ők ugyanis nem tudják, hogy ez a szakmaiatlan és felelőtlen ötlet nem a BKV, hanem a szolgáltatás megrendelője, a BKK valamelyik szakértőjének a fejéből pattant ki."

 

Tarsoly András, Schulek Tibor, IGy, Barkó Richard, stb. környékén kell keresni az agytrösztöt véleményem szerint.

Előzmény: 08-73 (1006)
08-73 Creative Commons License 2022.06.17 -2 1 1006
L45H Creative Commons License 2022.06.16 0 5 1005

Így van, baj van az emberekkel. Lehetnének például sokkal tágabb hőmérsékleti tűrőképességeik, akkor nem kéne klíma a buszra, sőt meg se kottyanna nekik, ha menne nyáron a fűtés is, hogy a lefosott Volvo fel tudjon menni a dombra vízforralás nélkül. Sokkal egyszerűbb lenne, ha az emberek nem olyanok lennének, mint amilyenek. Hogy mégis olyanok legyenek, mint amilyennek szeretnénk őket, gyepáljuk őket egy kicsit. Szereljük le a klímákat. 

 

Na, pont ez megy elsőajtózás ügyben. Nem érti az utas a BKK főhadiszálláson született zsenik agyából kipattant "szakaszos" és "hétvégi" elsőajtózást? Semmi gond, akkor is bevezetjük, majd az evolúció teszi a dolgát, 2070 környékén már a turisták is fejből fogják fújni, hogy a Döbrenteinél EAF, a Március 15-e téren meg már összajtós  az ötös! 

Előzmény: prOBIgy95 (1002)
08-73 Creative Commons License 2022.06.16 0 1 1004

Szuper! Legalább fel lesz függesztve az eaf a 26-oson, vagy utaskoordinátorok lesznek?

https://bkk.hu/hirek/2022/06/kozlekedesi-valtozasok-a-fina-2022-vilagbajnoksag-idejen.7704/

08-73 Creative Commons License 2022.06.13 0 8 1003

De, az eaf-fel van baj, mert rengeteg helyen utasszivatás. És innentől indul a rendszer széttrollkodása, bárhol, bármikor. ;)

Előzmény: prOBIgy95 (1002)
prOBIgy95 Creative Commons License 2022.06.13 -8 3 1002

Amíg az utas nevű állatfaj nem kjépes az egyszerű szabélyokat betartani, addig lesznek ilyenek. Nem az eaf-fal van a baj, hanem úgy en block az emberekkel

Előzmény: bz79 (1001)
bz79 Creative Commons License 2022.06.12 0 5 1001

80-ast is sikerült szétverni az eaf-fal,ebből prémium is lehet a kitalálónak.Vasárnap remek adatok ezek,+3,+5,+8..: https://online.winmenetrend.hu/futar/stop/F01250#group-Keleti%20pályaudvar%20M

08-73 Creative Commons License 2022.06.10 0 5 1000

"A másik hülyeség a vonal egy szakaszán való első ajtózás (pl. 112). Nyilván a belvárosban nem szerencsés ezt a rendszert bevezetni, de akkor a járat másik részén se legyen"

 

Én is így vélem, a Belvároson áthaladó fővonalak esetében a teljes vonalon meg kell/kellett volna hagyni az összajtózást.

Előzmény: Zsoli75 (997)
08-73 Creative Commons License 2022.06.10 0 6 999

Az egyik kommentelő tűpontos véleménye az egészről (mint belsős), csak egyetérteni tudok vele, a 85 elsőajtós posztjával kapcsban írta :

 

"Nagyjából ugyanezt tudnám elmondani. Aki a rendszert kritizálja, az nem feltétlenül bliccelő, sőt.Lehet felhozni ezeket a példákat, hogy vidéken, egyéb kisvárosokban működik. Külföldön működik. Máshol sincs elektronikus jegyrendszer, de mégis működik.Csakhogy esetünkben ezeknek egy olyan kombinációjával futunk neki a problémának, ami nem szolgálja a célokat és nem is működik.Itt egy 2 milliós nagyvárosban próbálunk (az autózást visszaszorítandó) versenyképes, gyors, pontos, zsúfoltságmentes eljutási lehetőséget biztosítani úgy, hogy 1 méterről, plexi mögül, szemrevételezéssel, fél másodperc alatt kell 70 különböző fajta díjterméket, igazolványt felismernie a sofőrnek. Itt vagy rendes ellenőrzés nincs, vagy nem sikerül biztosítani a kívánt közlekedési alternatívát.Ehhez képest a Covid alatt bevezették egy csomó nagy forgalmú járaton ezt a rendszert, és most, hogy visszarendeződik az utasforgalom a járvány előtti szintre, egyre nagyobbak a késések.Lehet növelni a menetidőt? Lehet. Azzal az autózás visszaszorítását szolgáljuk? Azzal az eleve hosszú évek óta rendesen fizető utasokat szolgáljuk?Vagy lehet nem növelni a menetidőt, akkor a járművezető szünete lesz rövidebb, ami hétvégén sok esetben még kevesebb, mint hétköznap. Így akkor a járművezető lesz túlterheltebb, és elhagyja a budapesti szektort, emiatt maradnak ki járatok szerte a városban hónapok óta."No, de hát muszáj ellenőrizni!" Vegyük sorra az ellenőrzés hatékonyságát.1. Aki jeggyel száll fel, eleve nem látni, mit dug be a lyukasztóba. A lyukasztó ráadásul eléggé megbízhatatlanul üzemel, ezért általában a sort is feltartják.2. Aki életkor alapján jár ingyen, annak az igazolványáról lehetetlen ilyen távolságból bármit leolvasni. Többen vissza is élnek vele, az utolsó 5 évet 65 alatt már lecsalják.3. Legalább 2 számjegyű %-a az utasoknak a szociális kedvezményt biztosító MÁK-kártyával száll fel. Ezen se arckép nincs, se jól leolvasható adatok. Iszonyatos mennyiségű a visszaélés, ráadásul egy kártya két embernek biztosít utazási lehetőséget.4. De aki szép lila BKK-termékkel száll fel, az sem feltétlenül szent. Rendesen mennek a csalások: felnőtt tanulóbérlettel, biciklibérlettel, kutyabérlettel, Budapesten környéki bérlettel/jeggyel, és sorolhatnám.5. És akkor erre jött egy jó nagy lapáttal az egészségügyisek és szociális dolgozók A4-es formátumú járványhelyzet alatt érvényes igazolása, amit fű-fa kinyomtatott, rányomott egy bármilyen céges pecsétet, és járhatott vele ingyen.Hogy lehet kiszűrni ezeket az eseteket? 1-3. esetben ha egyesével közelről elolvasod az adatokat, akkor ki lehet, de akkor 250%-os menetidővel közlekedik a járat. 4. esetben pedig 1,5 éven át semmit nem lehetett tenni, mert a kormányrendelet úgy volt megfogalmazva, hogy sokezer cégre és intézményre vonatkozott a kedvezmény, és nyilván annyi cégnevet nem lehet fejben tartani.A sofőr választhat, hogy alaposan ellenőriz, a járat késik, és a végén már az utasok kezdik el őt vegzálni, hogy menjen már, vagy:csak azt ellenőrzi, amit tud ellenőrizni és könnyen ellenőrizhető: a bérletet vásárló felszállókat, amelyek között a rendesen fizetők aránya kb. 98-99%. Ha ellenőriz a sofőr egyáltalán bármit, akkor az esetek elsöprő többségében ez az eset az érvényes. Ezzel viszont sok időszakban a felszállók akár 40-60%-a is kiesik az érdemi ellenőrzés alól.Mindenhol rá szoktak jönni, hogy a jegyet nehéz ellenőrizni, vesznek egyet és ugyanazt dugdossák a lyukasztóba hónapokig. Kész, ennyit a bliccelők kiszűréséről.És akkor zsúfoltság: mivel olyan járatokon vezetik be a rendszert, amelyeknek igenis túl nagy az utasforgalma, előbb utóbb már nem is maga az ellenőrzés lassítja a járatokat, hanem az a puszta tény, hogy rengeteg ember nem 3-4, hanem egyetlen egy ajtón kell, hogy felszálljon.Lehet mondani, hogy hát menjenek játra az utasok. Egyrészt az is idő, másrészt rengeteg a nehezen mozgó/idősebb utazó, aki az ajtótól 2-3at még gyorsan lelépeget, de egy eleve tömött buszon végigsétálni a hátuljáig már sok idő neki. Ő feltart mindenki mást is. Ezidő alatt az első ajtónál tumultus van, így a többiek nem tudnak felszállni sem, hiszen a szabály az szabály. Így a busz lekési a szabad jelzést, mert túl sokáig kell a megállóban ácsorogni, és kész is van 1,5 perc késés. Ha ez a vonal több pontján is megtörténik, 6-8 perc késés lazán megvan. És általában ezen a fórumon senki nem szokott örülni, ha késnek a járatok, jogosan. Ráadásul emellett mindenkinek zsúfolt buszon, rengeteg emberen átverekedve kell végignyomnia magát a busz hátuljáig.Ez a rendszer hatékony ember általi ellenőrzésre alkalmatlan, aki azt hiszi, hogy ki vannak szűrve a jogosulatlanul utazók, az saját magát csapja be, élen a BKK-val.Azt az érvet még fel lehet hozni, hogy így legalább hajléktalanok nincsenek a járatokon, de egyrészt arra nagyon sok sofőr elsőajtózás nélkül is figyelt, hogy ez így legyen, másrészt már a hajléktalanoknál is sokszor rendesen kifizetett, érvényes jegy van.Ja, és a kedvencem. Jegyeladás. Mindenkinek akkor jut eszébe előtúrni a pénztárcáját, abból is ezer év, mire kiszámolja az aprót, vagy beveti az ősi trükköt, hogy 20000-essel fizet, hátha nem tudok visszaadni és továbbengedem, de persze vissza tudok. És ez is vagy bő 1 perc, ha egy kicsit is lassú az utas.Természetesen örömmel hallgatok az általam leírtakra velős cáfolatokat, de tekintve, hogy havi 200 órában kísérem figyelemmel a történteket, nehéz lesz meggyőzni az ellenkezőjéről, előre mondom.Én 16 hónapon keresztül minden porcikámmal igyekeztem elérni, hogy maximális hatékonyságú ellenőrzés mellett tartsam a menetidőt és az utasok minden egyéb más ügyével-bajával is foglalkozzak (lassan mozgó utast megvár, jaj, véletlenül nem szállt le, kerekesszékes felsegítése, stb.).De, amikor már azon kaptam magam, hogy egyre több az utas, és rendszeresen 6-9 perces késéssel sikerül a járat, akkor már átgondoltam a prioritásaimat. Ez így nem szolgáltatás."

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2022.06.10 0 1 998

Illetve amíg jogköre sincs a járművezetőnek semmire, addig hiába várjuk a csodát.

Előzmény: Zsoli75 (997)
Zsoli75 Creative Commons License 2022.06.10 0 1 997

Úgy érzem a BKV presztízst csinál ebből a z eaf.-ből. Most hétvégétől a 85-ös, állítólag nemsokára a 23, 23E stb. Minden héten pár új vonal.... Akkor mondják azt hogy mostantól az összes autóbusz és troli vonal hétvégén eaf. (inkább ne!) A másik hülyeség a vonal egy szakaszán való első ajtózás (pl. 112). Nyilván a belvárosban nem szerencsés ezt a rendszert bevezetni, de akkor a járat másik részén se legyen. Ezzel csak a menetidő növekszik, ráadásul a buszvezetők nagy része oda se figyel mit mutatsz fel, vagy nem is látja jól. A problémás járatokkal egyetértek (pl. a 99-esen talán lehetne mindennap, de ennek a hátránya a járművezetők vegzálása lenne valamint azért ez elég forgalmas járat).

L45H Creative Commons License 2022.06.10 0 2 996

2022. június 11-étől a 85-ösön indul a hétvégi elsőajtós őrület.

laszlo86 Creative Commons License 2022.05.30 0 0 995

Valaki mintha említette volna már itt a fórumon a tervet, szombattól hétvégente első ajtós a 80-as troli is. 

L45H Creative Commons License 2022.05.30 0 0 994

Well, well, welll... Az iskolai lövöldözések országában szintén küzdenek a hülyékkel. Egy cikk a témában:

https://abc7ny.com/mta-bus-fares-fare-beating-new-york-city/11832034/

bz79 Creative Commons License 2022.05.14 0 0 993

16a: +1.5, +8, + 4.5,a negyedik pontos.

bz79 Creative Commons License 2022.05.14 -1 0 992

16-os:egy autó +1.5, másik +9.5, harmadik +12.5,negyedik + 11.5.Lássa mindenki,ha már a winmenetrend ilyen esetekben véletlen mindig lehal mikor ekkora siker van eaf téren. http://www.bkvrealtime2.nhely.hu/map.html

bz79 Creative Commons License 2022.05.14 -4 4 991

Látom a kirendelt minuszoló ügyeletes már itt van-:) Sikerült mégegy vonalat szétverniük,büszkék rá minden bizonnyal.(nyomjad a minuszt erre is,lássa a főnököd hogy melózol a fizetésedért).

Előzmény: exvérmezö15 (990)
exvérmezö15 Creative Commons License 2022.05.14 -2 1 990

Más hol is meg lehetné hogy a vonal átfordul barmok miatt...

 

inkább igy:

 

Más hol is meg lehetné nézni ,hogy a vonal átfordul barmok miatt...

Előzmény: exvérmezö15 (989)
exvérmezö15 Creative Commons License 2022.05.14 -1 1 989

Más hol is meg lehetné hogy a vonal átfordul barmok miatt...

Előzmény: exvérmezö15 (988)
exvérmezö15 Creative Commons License 2022.05.14 -3 1 988

És milyen véletlen :le hallt Winmenetrend 16-osoknál.....

Előzmény: exvérmezö15 (987)
exvérmezö15 Creative Commons License 2022.05.14 -2 5 987

Szerintem nagyon jól működik.(irónia)

 

 

Előzmény: laszlo86 (982)
laszlo86 Creative Commons License 2022.05.13 0 2 986

Péntek 13 tiszteletére gyorsan bedobták a 194, 194B és 199-es járatokat is folyamatos elsőajtósnak 

08-73 Creative Commons License 2022.05.12 -1 0 985

Majd jön a keserű (?) ébredés, mint a csepeli vonalak esetében...

Előzmény: MOS-265 (984)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!