Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Katana750 Creative Commons License 2020.07.18 0 0 86634

Régebben pont a ezek miatt kérdeztem tőled, hogy mi a helyzet a CNG. meg hasonló gáznemű üzemanyagokkal az USA.ban. Ezekkel működik a dízelmotor és ha nem is 0 de jelentősen kevesebb a káros anyag kibocsátás. Az észak-amerikai tulajdonviszonyokat már nem követem naprakészen de régről olyanokra emlékszem, hogy van tulajdonuk odaát bőven. Mercedes-Benz=Freightliner, MACK=Renault ami azóta már a Volvóé. A Scaniának nem tudom van e érdekeltsége nálatok. Az Iveco együttműködik a Nikolával Amerikában. 

Előzmény: Törölt nick (86630)
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.18 0 0 86633

"A hasznos tömeg, a hatótáv, a töltési sebesség, beszerzési ár nagyban befolyásolják a gazdaságosságot."

Ez mind igaz, és normális körülmények között valóban  csak a fosszilis meghajtásnak van esélye.
De már nincsenek normális körülmények, átmenetben élünk.
Pontosan nem látjuk még, hogy hogyan, de a régitől szabadulni kell, mert muszáj. 
Aztán, hogy mi lesz az új, azt csak annyira ismerjük, mint szülés előtt az édesanya a gyermekét. 
Jön, a fájások már itt vannak, megszületik, nem is sokára, de hogy milyen lesz, ha felnő ...?
Azt tudjuk csak, hogy mi mit szeretnénk, milyen legyen a gyerek, s aztán hogy úgy lesz-e ...?

A részvénypiac az emberi felismerés szerint hullámzik. 
A Tesla részvényei a jövő zenéjét muzsikálják a vájt fülüeknek már most. :)
115 százalék a hozam a 3 évvel ezelőtti szinthez képest. 
Az olaj ára pedig negativba ment át egy hónapja ...
Szóval, lehet fogadni ... ;)

Előzmény: TraguAre (86631)
Katana750 Creative Commons License 2020.07.18 0 0 86632

Semmi előítélet nincs bennem irántad és nem felszólítalak csak kérlek gondold át, de ha nem az se baj. A MB. felé sincs semmi rossz gondolatom, ha veszed a fáradtságot és megnézed a W124 topikot meg is látod a saját szemeddel. Viszont a szakszervezeti zéé az megint kínai ha nem haragszol! A másik dolog: Milyen szavahihetőségi problémát vet fel amit régen írtam? Volvo FH12/380, 1999. Aknára már nem tudok vele állni mert eladtam Alsónémedire cirkuszosoknak ahová saját kerekein gurult el 15 hónapnyi állás után. Motorikusan bontatlan volt a lefutott 2,5m. km. ellenére. Ezt természetesen nem kell elhinned. A világ járványosságát nem tudom, hogy sikerült idehoznod. A "deimlerék" melyik konkurenciát darálták be anno? Mert van bőven manapság. Az egy dolog, hogy mi az elgondolásod, kiadja e a világon betöltött vezető szerepét a "deimler". Évtizedekig a GMC meg a Toyota versengett a leg leg legért az autóiparban, aztán jött egy gazdasági válság meg a VW csoport. A kapitalizmusban nem bebetonozott az, hogy ki a legnagyobb.(szerintem)

Előzmény: claas patrol (86628)
TraguAre Creative Commons License 2020.07.18 0 0 86631

"100 %, hogy a diesel meghajtású kamionoknak vége. 
Kb 1o-15 év, és nincs többé."

 

Erre jelenleg még nem fogadnék nagy tételben. A hasznos tömeg, a hatótáv, a töltési sebesség, beszerzési ár nagyban befolyásolják a gazdaságosságot. Kérdés, hogy ezt tudja-e ellensúlyozni a üzemanyag valamint a karbantartási költségekkel, valamint az esetleges állami kedvezményekkel. 

Előzmény: Törölt nick (86630)
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.18 -1 1 86630

100 %, hogy a diesel meghajtású kamionoknak vége. 
Kb 1o-15 év, és nincs többé.
Legnyomósabb ok természetesen a klimaváltozás, ami miatt az országok betiltják a benzin-diesel meghajtású motorokat, s ilyennel füstölni az utakon nemcsak illetlenség lesz, de büntetéssel is jár majd.

Több országban már most megszabták a határidőt, amikortól a benzin és diesel üzemű gépek eladása tilos lesz:
Nagy Britannia
2o4o, 2050 után pedig kizárólag zéro emissziós kocsik közlekedhetnek náluk.
Franciaország
2o4o, mint az angolok
India
2o3o után benzin vagy diesel nem árusitható.
Norvégia
2o25 után nincs se benzines, se dizeles új gépjármű árusitás
Németország, "hamarosan", mondta Merkel.
Ausztria, Dánia, Irország, Japán, Hollandia, Portugália, Korea, Spanyolország, és több állam az USA-ban törvénybe iktatta, hogy minden évben ennyi és ennyi százalékkal kell növelni az eladott elektomos meghajtásúak számát. 

Úgy indul el a változás, mint a lavina.

Hogy aztán elektromos vagy hidrogén lesz-e, azt a jó ég se tudja.
Én a Teslára fogadok.

Scania, Iveco, Renault, ezeket senki nem ismeri itt Amerikaban. 
A Volvo nagy menő a kamionok között itt is, a Mercedes csak mint személykocsi, esetleg mint minivan ismert.
Freightliner, Kenvorth, Peterbilt, és International. Ezek az itteni márkák, és mindegyik érzi a vesztét, kétfrontos harccal küzdenek a fennmaradásért, egyrészt próbálják az idő kerekét megállitani és lobbiznak rettenetesen, másrészt észtvesztve újítanak és rohannak a Tesla vagy a Nikola után, de nyomukba se érnek, elkéstek.

A Tesla kamion nagyon szép, futurisztikus dizájn. 
A Nikola szintén gyönyörű, konzervativabb megjelenésű.
Fontos a megjelenés, de a lényeg a motor és a fenntartási költség. 
Minden eddigi becslés szerint a higrogén meghajtású Nikola kamion drágább üzemeltetésű, mint tisztán elektromos Tesla, 7oo ezer mérföldes futásnál összehasonlítva a Nikola 95 cent per mérföld, a Tesla pedig 6o cent per mérföld, lsd a linket lentebb.
A Tesla az egyértelmű nyertes, annak ellenére, hogy a hidrogén az egész világegyetem legkozonségesebb, legelterjedtebb, leggyakrabban fellelhető eleme, és az energiatartalma minden mást felülmúl !

Itt egy pár szám, könnyű az összehasonlítás :
1 kg hidrogén energiatartalma 12o MJ, azaz megajoule.
1 kg dizel energitartalma 45 MJ.
1 kg benzin energiatartalma 44 MJ.
1 kb Tesla lithium-ion akkumulator energiatartalma 3, azaz három MJ !

Ez az elektromos kamionok legnagyobb problémája, az "üzemanyag".
A Tesla esetében ez az akkumulátor, ami egyszerűen nagyon nehéz ahhoz, hogy a géppel hosszú távot lehessen megtenni.
Igy tehát ez alapján a hidrogen meghajtás lenne a győztes, lásd fentebb 12o MJ per kg, versus 3 MJ per kg.
És mégis, nem megy a dolog.

Három millió kamion közlekedik az USA-ban, s a szállitáshoz, mozgáshoz szükséges 3 legfontosabb tényező mind megoldott és, száz év volt rá, jól bejáratott:
1. az energia kinyerése, rengeteg az olajkút, és száz éve bevált módszer szerint megy a kitermelés
2. az energia szállítása, tanker hajók, csővezetékek a finomitókhoz, és tartálykocsik garmada a benzinkutakhoz
3. az energia elosztása, az USA-ban 1 millió 2oo ezer tankoló pumpa van jelenleg

E háromból a hidrogén nem áll sehol egyben sem. 
A legnagyobb baj, hogy nincs honnan gazdaságosan előállítani hidrogént.  Nincs!
Tervek vannak rá, és szerzódéseket is irtak alá, akit érdekel, kérdezzen és irok róla többet, de egyelőre ennyi van, tervek és szerződés és pár száz teszt jármű.


A Tesla megoldotta az árambeszerzést, óriási napelem farmokat üzemeltet, végeláthatatlan mennyiségben állitott fel hatalmas napelemeket Kaliforniában, Arizónaban, én is szállitottam oda napeelem táblákat, fantasztikus látvány volt és nagyon jól fizettek ! 

Hidrogént pedig egyelőre nincs honnan kinyerni olcsón, bár van rá sok vállalat, akik mint régen az aranyásók, úgy rohannak a gigaszi nagy üzleti lehetőséget kiaknázni, legismertebb közülük a norvégok büszkesége, a Nel ASA, akik a tervek szerint 448 hidrogént előállító készüléket állit fel ez évben nálunk, lsd link lent, főleg az Amhauser-Busch sört szállító kamionoknak, 8oo-at rendelt belőlük a Nikolától, dehát ez csöpp a tengerben ...

Szóval, változások lesznek, egyelőre csak a jeleket látjuk, a politikai akarat és a túlélési ösztönünk is újat akar, s fosszilis energia úgy eltűnik az utakról, mint annak idején a gőzgép, s lesz helyette valami más, talán hidrogéncellás, talán akkumulátoros, de minden esetben elektromos meghajtás, még a mi életünkben.

Történelmi időket élünk, csak győzzük felfogni a sok újat ... !

https://cleantechnica.com/2020/07/11/head-to-head-nikolas-hydrogen-fuel-cell-trucks-vs-the-tesla-semi/
https://www.truckinginfo.com/143059/nikola-partners-with-nel-asa-to-supply-hydrogen-stations




Előzmény: Katana750 (86625)
claas patrol Creative Commons License 2020.07.18 -1 1 86629

u.i.

Valamikor írtál ide ..."bontatlan 2 és fél milliós" km-es motorokról , ... na akkor merült fel az első hitelt érdemlőség kérdése az aknából .De nem vita nyitónak szánva , csak ilyenkor szokott gond lenni ,hogy álljuk már az aknára , gond nélkül rá .    ,-)) 'oszt'...,nem szokott sikerülni .És jön a szakszervezeti zéé ... (??)

Előzmény: Katana750 (86625)
claas patrol Creative Commons License 2020.07.18 -1 1 86628

Ok-ok... "-  Ne legyél ennyire német központú!"

 

- Mi ez az előítélet , felszólítás ?? (beskatulyázás?) ... nem "német" és semmilyen központi(tuú) ...meg- yu ... ,nem vagyok , csupán abból kiindulván , hogy a világ vezető a thg. és haszon jármű cége márpedig a mercédesz .De (még akkor is ha és amennyiben a részvények pl. 49% -a néha más érdekeket mutatnak is  néha napján .

Aki ilyen pozícióban van ,az nem fogja az én elgondolásom szerint ...pl. csak úgy ,kiadni a kezéből ezt a helyzetét . (...már uram bocsánat a gondolatért ?) .

A deimlerék ..., iszonyatosan bedarálták a konkurenciákat anno... ,de ez most nem sofőr idevalósi és inkább legyen mondva , történelem ma már .

Technikailag elmondtad , hogy (indirekte) ,egy villanymotoros "kamionról" van szó ...,ami  ugye hydrogén fúzióval fog müxeni . (pont) . ok-ok... ezt is elképzelem .

Erre most én , mint egyéni öreg szerelő és pilóta bátyó ... csak annyit rá, hogy :

We-hee-hee ... (ez nem tenger alatt járó) , ipar ág . Kicsit ...izé ,nagyon nehéz elképzelni is ,ennek a technikának a világ járványosságát úgy vizionálni , hogy elsöpör majd mindent ,10-15 -év múlva .

Csak ennyire utaltam volna ...,(meggyleves mentesen és nem több) .

Előzmény: Katana750 (86625)
Katana750 Creative Commons License 2020.07.17 0 0 86627

A kollégák között van valaki akit megkérdezett valaki fentről, hogy mit szól a tervezethez? Engem nem. Az országgyűlési képviselőm szerintem azt sem tudja, hány kamionost kêpvisel. Mondjuk én nem számítok. Nem csinálok kabotázst, nem hetelek, úniózok de az egyenlő feltételeket értékelném.😁

Előzmény: Törölt nick (86626)
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.17 0 0 86626
Katana750 Creative Commons License 2020.07.17 0 0 86625

A hidrogénnel áramot termelnek és az áram hajtja a villanymotorokat. Ha nem így van majd helyreteszi aki tudja a frankót. Nem vagyok birtokában a statisztikai adatoknak ezért visszakérdezek! Miért a Mercedes vezetőit kéne tájékoztatni? Szerinted nem tudják? Ők a vezérek a világpiacon kamioneladásban? Volvo, Scania, Renault, Iveco, amerikaiak? Ne legyél ennyire német központú! Értem, hogy ott éltél meg dolgoztál(most is?) de van más nagytőkés is a világon és a németek szerintem árgus szemmel figyelik a piac változásait, hogy reagáljanak ha kell! 

Előzmény: claas patrol (86624)
claas patrol Creative Commons License 2020.07.17 -2 1 86624

Nem hoztam én ide "megy - levest" , de Petikéket sem . Az , hogy a "szabad piac" majd eldönti a teherautó gyártás jövőjét ?

Erre a felvetésedre ismét és nagyon érthetően , meg szeretném kérdezni , hogy :

Erről szóltatok már a Mercédesz  - Benz ... vezéreinek is ?   (és így nincs mercsózás ...,matyózás meg meggy leves) .

Hogyan működik az a hidrogén motor ? Köszönöm a technikai válaszodat előre is .

Előzmény: Katana750 (86621)
Katana750 Creative Commons License 2020.07.16 0 0 86623

Nekem ezen eredményeket látva úgy látszik a koreai gyártók teljesen lemásolták a 30-35 évvel korábbi japán módszert. Ellenben a kínaiak most tartanak ott ahol a koreaiak 15 éve, de nekik nem nagyon megy a piaci részesedés növelés Európában, USA.-ban. Talán nem erőlködnek annyira a hatalmas saját piacuk miatt? Koreának, japánnak nem volt opciójuk. Ha sikertelen az export, nem maradnak életben a szűk belpiac miatt. Mivel itthon elhalt a Rába-Csepel nekünk csak jó ha van versenytársuk a régi kapitalistáknak.

Előzmény: Garfield007 (86622)
Garfield007 Creative Commons License 2020.07.16 0 0 86622

A személyautó ágazatban is kiröhögték őket, pont a pökhendi németek.

"A Hyundai sorban ötödik alkalommal ünnepelhetett éves eladási rekordot Európában. Ezúttal is nagyobb ütemben növekedtünk, mint a piac, miközben az autóipar jelentős változásokon megy át" -

Előzmény: claas patrol (86619)
Katana750 Creative Commons License 2020.07.16 -1 2 86621

Én még törekszem. Kik a 'megyóék'? Medgyesi Péter volt miniszterelnök? Évek óta semmit nem hallottam róla. A tőzsdei áremelkedést látom, a fiatal kollégák körében mi terjeszt pánikot?(a távol keleti kamionok megjelenése? Hidrogénhajtás, ami miatt megszűnik a nyállal okoskodás?) Miért? Nem tök mindegy? Csak legyen jó a zseton! Mit akar jelenteni a pisztoly táska?? Mi a satöbbi? Ezek az én dilemmáim.

Előzmény: claas patrol (86619)
trizs77 Creative Commons License 2020.07.16 0 3 86620

Nem mindíg sikerül lefordítanom magyar nyelvre hozzászólásaidat.

 

Bizonyára szórakoztatóak, csak én nem vagyok politikailag eléggé képzett megfejtésükhöz.

 

 

Előzmény: claas patrol (86619)
claas patrol Creative Commons License 2020.07.16 -3 1 86619

úgy ...de úgy begyulladtak a 'megyóék' ... ,hogy az értékek ... izé !! ..de csak nézd meg az ucsó hetit .   Mielőtt piszkálódásnak vennéd részemről !!   ,-))

 

 

https://www.finanzen.net/aktien/daimler-aktie

 

 

Szóval ...mielőtt valamit "pánikot" *gerjeszeténk*  a fiatal kollégák irányában ... ,azéé nézzünk már egymás úgymond ..."pisztoly táskájába" ... ,vagy a börze helyzetére mindig manapság , ... meg stb. 

 

 

Előzmény: trizs77 (86613)
claas patrol Creative Commons License 2020.07.15 -1 0 86618

:-)) Ezt már tudják Wörth - ben a Benz - ék is ?

Előzmény: trizs77 (86613)
claas patrol Creative Commons License 2020.07.15 0 0 86617

Igen .

Előzmény: Katana750 (86614)
claas patrol Creative Commons License 2020.07.15 -1 2 86616

:-)) A motorháztetőt kinyitva ,persze nem annyira ...

Előzmény: GYURMA 944 (86615)
GYURMA 944 Creative Commons License 2020.07.13 0 0 86615

Ez teljesen Prága. :-)

Előzmény: claas patrol (86603)
Katana750 Creative Commons License 2020.07.13 0 0 86614

A teherautó(mármint a Hyundai meg a KIA) koreai gyártmányok. A hidrogénhajtás szerintem előremutatóbb mint a dög nehéz akkuk felesleges cipelése. A nagy hangon beharangozott, Nikola, Semi meg esetleg valami szerintem hosszú távon zsákutca. Persze én is tévedhetek. Meg aztán amíg 155ft/liter a nyál ára átszámítva az óceán túloldalán addig marad a jó dízelmotor. Ezek meg szép kísérletek.

Előzmény: claas patrol (86612)
trizs77 Creative Commons License 2020.07.13 -2 0 86613

Ma még talán nem, de kb. 10-15 év múlva - szerintem - a koreai, kínai, vietnami, japán kamionok megszokott látványok lesznek Európa és benne Magyarország útjain.

claas patrol Creative Commons License 2020.07.13 -1 1 86612

Dadogás miatt van a "..." , esetleg nem szeretném tömören mondani az eszenciát . Majd tartozkodom tölle .

KIA , az nálam a koreai ipar és autógyártást értelmezi . A hydrogén meg max. fűteni .(mai ismereteim szerint) + gazdasági kivitelezés terén . Természetesen tévedhetek is .

Kérdésem , hogy pl. nem egy koreai technológia lenne ez a teherautó ?

Előzmény: Katana750 (86611)
Katana750 Creative Commons License 2020.07.13 0 1 86611

Mondjuk úgy, hogy fogalmam sincs mire akarsz kilyukadni. A sok pontot, vesszőt sem vágom de biztos jó poén! A KIA miért van idéző jelben? Főleg, hogy fel sem merült. 

Előzmény: claas patrol (86610)
claas patrol Creative Commons License 2020.07.13 -2 1 86610

A "denevér fingot" ... is komolyan vették már sokan .   ,-)) Bocsi , ...nagyra becsülöm a "KIA" technikát , de azért , ... nézzünk már egymás hydrogén tartályaiba .

Előzmény: Katana750 (86607)
claas patrol Creative Commons License 2020.07.13 -1 0 86609

:-))   :-))

Előzmény: trizs77 (86606)
trizs77 Creative Commons License 2020.07.11 0 0 86608

Az amatőr firkászok miatt sohase húzd fel magad.

 

Aki ismeri a számokat közülük, azt elbocsátják.

 

 

Előzmény: Katana750 (86607)
Katana750 Creative Commons License 2020.07.11 0 0 86607

Már tegnap olvastam és meg is ütöttek a súlyadatok. A szóló teherautók"önállóan 19 tonna szállítására alkalmasak, pótkocsival együtt pedig 36 tonnával terhelhetők" Ez az Andróczi Balázs elég sok fogalmazás gátlót vehetett be. Hülyeséget ír meg nem is. Biztosra veszem, hogy a szóló nem terhelhető 19 tonna hasznos teherrel, pedig ez jön le első blikkre de azért igaz mert szállítja az önsúlyát is. A 36 tonna meg biztos, hogy megengedett legnagyobb össztömeg szerelvényben! Szintén félre érthető annak aki nem ért hozzá és elhiszi, hogy 36 tonnával terhelhető. Ebben a formában az USA piacára megfelelő a szerelvény. Európában egy 3 tengelyes pótkocsival 40 t. is lehetne a m.l.ö.!

Előzmény: trizs77 (86606)
trizs77 Creative Commons License 2020.07.11 -2 0 86606
claas patrol Creative Commons License 2020.07.08 0 0 86605

,-)) Köszi .

Előzmény: kikó (86604)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!