Keresés

Részletes keresés

Gabiiiiii Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2090
magyarazd egyszerubben,ahogy en tanitottam a gyerekeimnek..ha a lo a kocsi elott all,egybetartoznak..ha mogotte,vagy all koztuk valami,akkor mind kulon:)
Előzmény: bokor (2041)
Gabiiiiii Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2089
figyu,nekem egy 22 eves es egy 14 eves kolykom van,o most lett kozepiskolas./ha csak a nagyokat szamolom/

hallottad mar,hogy az elet nem habostorta??? Bizony vannak szabalyok az iskolaban is,otthon is /jo esetben/ es majd lesznek a munkahelyen is....Tudod,ez egy tarsasjatek,tarsadalomnak hivjak,ahol nem csinalhat mindenki azt,amit akar

en szemelyszerint kimondottan orulok,hogy a fiam most egy olyan iskolaba kerult be,ahol elkapjak a granbancukat rendesen....

a tanarok kozott is vann jok es rosszak,de azt azert nehezen hiszem,hogy valaki ugy alljon fel a katedrara,hogy ma megszivatom a 3.b-t...miert is lenne az jo neki?
Előzmény: TomDantes (1967)
bm91 Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2087
Na igen. De sztem ha a tanárnak "hallgass a neve", a diák meg marhán ki lett okosítva a jogaira, az a negatív tendenciát erősíti, nem gyengíti. Tehát 2 dolog van, egyrészt ez, másrészt az oktatók minősége, amiről beszéltünk.
Előzmény: Törölt nick (2086)
bm91 Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2085
Ahogy már Tomnak is írtam, nem érzem jogosnak az általánosítást. Pl. az én hajdani gimnáziumomban egyetlen ostoba, frusztrált pedagógus sem volt, ahogy te írod, igaz, az ország egyik legjobb iskolája volt -de az rajtam múlt (meg a családi háttéren), hoyg bekerüljek. De sajnos máshol valóban nem felt. van így, mindamellett én jó pár konkrét példát ismerek, amikor a hülye szülő a tanárt zaklatja, holott arról ő nem gondoskodik, hogy a gyerek ne iskola mellé járjon, ne lógjon ki a kapanyél, megcsinálja a leckét stb.
Előzmény: Törölt nick (2084)
bm91 Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2083
Sztem utána se könnyebb, de kívánom nekik, hogy az legyen!:-)
Előzmény: Törölt nick (2082)
bm91 Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2080
Sztem ugyanarról beszélünk. Hogy ami most van, az nem jó (sem az admin., sem a telj. ért.) - de ez nem azt jelenti, hogy ne lenne rá szükség, mármint az utóbbira. És én is leírtam többször, hogy ezt jól megoldani nagyon nehéz, de szükséges.
Előzmény: szan49 (2078)
szan49 Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2079
Sajnos, ismét eltűnök közületek, de még annyit hozzáfűznék a témához, hogy iszonyatos butaságnak tartom azt, amikor az iskolát a termelő egységekhez hasonlítják, s ahhoz hasonlóan próbálják meg a dolgozók teljesítményét mérni. Mielőtt bárki is ilyet kezdeményezhetne, előtte kötelezően pár évet dolgoztatnám egy iskolában, s aztán cseveghetünk.
szan49 Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2078

A minőségbiztosításra gondolsz? Németh László a Minőség forradalma c. munkájában az írta: csak a szenvedéllyel végzett munka eredményezhet minőséget. (Persze, nem pontosan idéztem, mert nem vagyok annyira okos.) Én igazán szeretek tanítani, de a szenvedélyem kezd alábbhagyni a sok buta papír, kérdőív (és az emelt óraszám) láttán.

A minőségbiztosítással Zsolnai Józsefék kezdtek kb. 10 évvel ezelőtt érdemben foglalkozni, de aztán valahogy az egész abbamaradt. Ami most van, az egy kipipálandó feladat, s a világ nem megy általa elébb. Tudod: "Szavak és könnyek, nem hiszek néktek..."

Előzmény: bm91 (2071)
bm91 Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2077
Sokminden történik, de egy főiskoláselvileg a jövő értelmisége, és attól biz. tudás elvárható. Ha pl. egy gazdasági főiskolán vk nem tudja a PM, GM, MNB elnök nevét, hát bizony arról nekem is megvan a véleményem, de gyanítom, hogy nagyrész nem tudják. És ami a nagyobb baj, hogy a szakmát sem ismerik, ill. a szakirodalmat. Marketing ügyben pl. tuti lemaradtak Kotlernél.
Előzmény: TomDantes (2074)
szan49 Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2076

Gondolom, már rájöttél, hogy én általános iskolában tanítok. Érdekes eredményt hozna nálunk egy ilyen értékelés.... Kicsi gyerek számára az a jó tanár, aki vicceskedik, nem követel, csinatos - szóval csupa ilyen lényeges dolgokat vesznek észre, mert ők még nem alkalmasak arra, hogy felismerjék az igazi értékeket.

Írtál a tanárképzés visszásságairól is. Sok fiatal kollégával találkoztam az elmúlt egynehány évtizedben. Fura dolgot figyeltem meg. A volt tanítványaim közül sokan lettek pedagógusok, s általában nem az lett jó tanár, aki diákként jól teljesített. Sokkal inkább azok lettek eredményesek, akik elég karizmatikus egyéniségek voltak, s izmos empátiával rendelkeztek  annak idején. Persze, ez általános iskola. Itt nem annyira a háttértudás, inkább a tudás átadásának képessége a fontos. Ezt hogyan lehetne a felvételikor mérni?

Előzmény: TomDantes (2070)
bm91 Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2075
Az őt mnősíti, amúgy Hiller.
Előzmény: TomDantes (2074)
TomDantes Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2074
NA de hogy a prof. se tudja a nevét?! És amúgy én se tudom. Magyar Bálint volt valamikor, de hogy most ki? Annyi minden történik manapság, a fene se tudja már nyomon követni
Előzmény: bm91 (2072)
bm91 Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2073
Na igen, ezért is írtam, hogy nagyon nehéz dolog ez, és még hány ilyen szempont van...
Előzmény: szan49 (2069)
bm91 Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2072
Sajnos amilyen a főiskolások átlag műveltsége, a minisztert a munkájától függetlenül nem ismerik sokan.
Előzmény: TomDantes (2068)
bm91 Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2071
Mire gondolsz? Fejtsd ki légyszi!:-)
Előzmény: szan49 (2067)
TomDantes Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2070
Hát, nálunk a főiskolán(jó tudom ez ugyan az ,mint a közép és ált suli) valami olyasmi van, hogy a diákok is és a tanárok egymást is értékelik.
Jó tudom ,ez nem működhet pl: ált. iskolában. Szóval csak azt tudom nálunk hogy működik majd elvileg.

De lemernén fogadni, biztos vanak olyan szakemberek akik értenének ennek a megszervezéséhez. Csak hát ügye a pénz...az úgy sincs.
Előzmény: szan49 (2069)
szan49 Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2069

"Elismerem, nem olyan egyszerű ez a teljesítmény-értékelés." Bizony nem az. Mondhatnám azt is, hogy kivitelezhetetlen. Illetve egy módon elképzelhető lenne, de ahhoz rengeteg jól képzett mérési szakember kellene. (Hol van erre pénz?)Egyszerűen mérni kellene a kiindulási szintet, s aztán azt vizsgálni, hogy a gyermek önmagához mért fejlődése megfelelő-e.

Hogy értsd: évekig tanítottam csak cigány gyerekeket. Ha az ő év végi teljesítményüket a többi osztályéhoz viszonyítják, már szedhettem is volna a sátorfámat. Volt olyan pályaszakaszom is, amikor válogatottan jó képességű gyerekekkel foglalkoztam. Az osztályom tanulmányi átlaga magasan az iskolai átlag fölött volt, s én mégis elégedetlen voltam magammal.

Akkor ki és hogyan tudja objektíven mérlegelni a tanári teljesítményt? (Csak a minőségbiztosítási izével ne hozakodjatok elő, mert az az évszázad szélhámossága.)

Előzmény: TomDantes (2064)
TomDantes Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2068
Hát igen. De hát ügye, nem itt és nem most és nem nekünk kell megoldani. Erre van kitalálva valami oktatási miniszter nevű fazon....mi csak a problémákat látjuk.

A miniszterről jut eszembe, az egyik prof mondta: Tényleg, tudják hogy ki ,most az oktatási miniszter? Nem? Akkor biztos nagyon jól csinálhatja munkáját....
szan49 Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2067
Érdekes irányt vett a beszélgetésetek. Két megoldási javaslattal álltatok elő, de sajnos olyan ez, mint a viccben: két út közül választhatunk, de mind a kettő járhatatlan.
TomDantes Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2066
Hát igen, mert ha a pék rossz kenyeret süt. legfeljebb nem vesznek tőle, de ha a tanár rossz...
Előzmény: bm91 (2065)
bm91 Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2065
Igen, sokmindenen változtatni kéne. De nem csak tanári pályára mennek nem elhivatottak, hanem sok más helyre is, és ott is van pályaelhagyás. Csak egyes pályákon azért érzékenyebb a dolog, mert a hozzá nem értés nagyobb kárt okoz, mint máshol.
Előzmény: TomDantes (2064)
TomDantes Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2064
Ok, jó. Igen, igaz, szét választani, a felső oktatásban már egészen másként menek a dolgok.
Nos, akkor felsőoktatás: tényleg hirtelen sok lett a diák. Túl sok. Viszont az oktatókból nem lett több, bár ahová járok a sok kisebb-nagob döccenő ellenére rendeben mennek a dologok.

Elismerem, nem olyan egyszerű ez a teljesítmény-értékelés. Én mem is értek hozzá, de nem is az én feladatom hogy megszervezzem....vagyis megint vissza juthatunk a minisztériumhoz.

Igen a közoktatásban nincs értékelés, én is úgy tudom, pedig kéne.

Az az igazság, hogy szinte már az alapok sem jók, az oktatásban majdnem mindenen változtatni kéne.

Na meg még annyit, arról hogy kik mennek tanárnak. Szerintem cska az menjen tanárnak aki elhivatot, aki szeret tanítani.
Mellesleg az sem kis disznóság, hogy ingyenesen (Vagyis az állám, pénzén) tanár lesz belőle, meg szerzi ügye a diplomát, aztán nem is dolgozik tanárként. Mert neki csak a papír kellet.
Előzmény: bm91 (2063)
bm91 Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2063

Sztem válasszuk ketté a közoktatást meg a felsőoktatást. A közoktatásban kell csak tanár szakot végezni, ahova Vermacska és általam említett okokból kerülnek be, ill. végzik el emberek. Kivétel természetesen mindig van, vannak értelmesek, elhivatottak. De amíg sokan inkább  más pályát választanak (pénz, presztízs stb.), ill. változatlan az egyetemi finanszírozás és egyebek, az addig ez így marad. A felsőoktatásban nem tanári diplomával, hanem sima szakirányú végzettséggel dolgoznak emberek, plusz tudományos fokozat. Itt tehát főleg senki se nézi eőzetesen, hoyg van-e előadói készsége meg ilyesmi.

A fesőoktatásban tudtommal az új törvény már előírja a teljesítményértékelést, tehát van. Elárulom, én gazdasági felsőoktatásban dolgozom, nálunk bevezették, de egyelőre nem lehet túl komolyan venni, olyan. Csakhogy: Ne hidd, hogy ez nem nagy dolog. Egyszerűnek látszik, de ha elkezdesz alaposan gondolkodni a részleteken, és főleg ha gyakorlati tapasztalatod is lenne (tanárként), meglátod, hogy ez nem egyszerű. De valóban kéne. Meg még sokminden más is, ui. jelenleg olyan irányba megy minden (szabályozás, pénz, óraszám stb.), hogy az embereknek inkább elmenni van kedvük az iskolákból, mint odamenni. A közoktatásban az óraszám emeléstinkább nem véleményezem, ott tudtommal értékelés sincs. Viszont megint visszatérve a felsőoktatásra, az mégiscsak abszurd, hogy kb. 10 év alatt 1 intézményben mondjuk megduplázódott a hallgatói létszám (minimum), tehát minden feladat is, viszont a tanárok száma ugyanannyi. Most viszont "fenyegetőzés" van, abnormálsi létszámú szem. csoportok stb. És ez senkinek se jó.

Előzmény: TomDantes (2057)
TomDantes Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2059
Nem ezt mondom már egy ideje?!
És teszek rá, hogy be zárnának a fősikolák( amit nem hiszek) ha meg szűrnék a tanár jelöltekeket.
Kit érdekel hogy máshová nem vették fel? Akkor menjen péknek, de ne legyen belőle tanár ha nem ért hozzá!
Egy hozzá nem értő tanár tönkre teszi a dikákokat.
Nem engedhető meg, hogy ilyen tanárok legyenek.
Előzmény: Törölt nick (2058)
TomDantes Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2057
Az jó, a marketing az nagyon hasznos...

Na de a lényeg. Igen, igaz, már eleve nem kéne hagyni hogy a tanár szakot bárki elvégezze.
Szerintem, ha tanár szakra jelentkeztem volna könnyebb dolgom lenne, mert elég nehéz néha fősikola. De hát én tanár akarok lenni, minek mennlk oda? Csak azért mert az könyebb ?Szerintem sajnos sokan vannak így. Szóval már a főiskolán meg kellne szűrni azt hogy ki való tanárnak és ki nem.

A másik az ellenőrzés. A teljesítmény-ellenőrzés. Nem olyan nagy dolog ez, és nem én találtam ki nekem isanítottk, és maga prof. mondta hogy pl:mennyire nincs ellenőrzés a tanároknál, és hogy kemény teljesítményértékelés kéne, értékelni a tanárokat, iskolákat...nálunk a főiskolán el is kezdődött valam ilyesmi.
DE hogyez országos szinten induljon meg ,ahhoz a minisztériumban kell(ene) tenni valamit.
Az ő feladatuk lenne, rendbe tenni az oktatást.
Csak hát mit is tett a minisztérium? Emelete az óra számot. Erre egy csomó tanár sírni kezdett.
De valójában semmi sem változott. Pedig nagyon sürgős lenne, változatni kell.
Előzmény: bm91 (2056)
bm91 Creative Commons License 2007.09.22 0 0 2056
Képzeld, marketinget én is tanultam, sokkal többet a kelleténél.:-) De sztem most elbeszéltünk egymás mellett. Az ui. csak a dolog egyik fele, hogy a tanár legyen önmagával szemben igényes. Viszont te azt írtad, hogy a gyengéket rúgják ki, vessék ki magukból - a tanárok! Na de ez az, ami nem megy. Mert ott kezdődik, hogy a tanár szakot nem szabadna elvégeznie olyan embernek, aki szellemileg vagy pszichésen alkalmatlan, ill. hiányos a tudása. Ez nem történik meg, mert az egyetemek a fejkvóta miatt nem rúgnak ki senkit, ill. a tanárok óraszámához is kell a létszám. Aztán ha az illető bekerült az iskolába, legyen megfelelő teljesítményértékelés. Na de ehhez megfelelő módszertan kell, hogy ki végezze, hogyan, milyen rendszerességgel, és persze az objektivitás. Ez is a minisztériumon, intézményvezetőkön múlik. Ez per pillanat nem valósul meg. Egy kolléga tudja a legkevésbé véleményezni a másik munkáját, hisz nem lát bele. Felsőoktatásban részben más a helyzet, mivel az egész rendszer más, a követelmények is. Viszont amíg rossz a fizetés, csomóan elmennek inkább a versenyszférába. Akkor milyen tanári eszközökre gondolsz? 
Előzmény: TomDantes (2032)
háténimmár Creative Commons License 2007.09.22 0 0 2052

Adják még alább is ezek az aljas rágalmazók!

:)))

Előzmény: Törölt nick (2044)
TomDantes Creative Commons License 2007.09.22 0 0 2051
Az általánosításért már bocsánatot kértem. Mégegyszer nem teszem meg.
És Tisztelet a kivételnek, és igen sajnos néha el ragad az indulat.
És nem sértődtem meg, nem vagyok sértődékeny. Csak nem a helyesírásról nyitottam topicot. Érted?
A pedagógusok megítélése szerintem nem véletlenül olyan amilyen.
Előzmény: bokor (2049)
bokor Creative Commons License 2007.09.22 0 0 2049

Te nem személyeskedtél, ez igaz. Te általánosítottál, és bele nem gondoltál még soha, hogy ez a fajta általánosítás mennyire pocsékul tud esni egy olyan rétegnek, akikbe lassan naponta belerúgnak, lentről, fentről, mikor hogy.

Én tudom, hogy mennyi alkalmatlan ember van a pályán. De azt is tudom, hogy amíg olyan a pedagógus megítélése, mint itt kishazánkban, addig ez így is marad - baromi kevés az a mazochista, akinek jól esik, hogy direkte rugdossák kicsit.

Annak a - szerintem - nem kevés pedagógusnak meg, akik teszik a dolgukat, baromi nehéz lakatot tenni a szájára egy ilyen topikban, ahol egy 22 éves sértett fiatalember, gondolkodás nélkül alázza őket, de azon megsértődik, ha vele személyeskednek.

Ezen azért gondolkodj el egy kicsit, ha ráérsz...

Előzmény: TomDantes (2047)
TomDantes Creative Commons License 2007.09.22 0 0 2047
Nem utálok minden tanárt. Csak sok volt a rossz tapasztalatom.
Nos, jogodban áll annak tartani aminek akarsz, de érdekes módon egy kollegáddal egész értelmesen kulturáltan meg tudtuk vitatni a dolgokat.
Nem lehet ,hogy benned van akkor a hiba?
Lehet hogy hülye vagyok de nem én kezdtem el személyeskedni, sértegetni.
Előzmény: bokor (2045)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!