Nagyon szépen köszönöm a sok segítséget. Eszerint járok el, annyi, hogy valószínűleg a pillangószelepet lentre tudom rakni, mert a kandalló lemeze nem engedi, hogy egyből a nagyobb csővel kezdjek. Találtam olyan füstcsövet, amin csak bordák vannak, az gondolom akkor növelt átmérővel jó lehet. Köszönöm!
Van egy uj tömegkályhám. Ősszel készült el. Az a gondom vele hogy borszasztó büdöset áraszt ki magábol.
Lett kiszárítófűtés 3 szor 3 kg fával begyujtva.
Azóta kb 10 szer lett begyujtva benne, de még mindig nagyon büdös. Konkrétan nem lehet a lakást lakni, mert nem begyújtott állapotában is árad belőle a szag. Nyaralóban van a kályha, nem is tudunk lemenni télen mert kibirhatatlan. Néha lejövök begyujtok hátha jobb lesz.....
Nem füstszag hanem valami más rothadás szerű szag. Nem tudom mire gyanakodjak.
Ez mennyiben normális? Ez egyedi jelenség? Vagy más is tapasztalt már ilyet? Elmúlik ez valaha?
BackEMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITEEnable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster PortalBackThis page is in HungarianTranslate to English
Afrikaans
Albanian
Amharic
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Bengali
Bulgarian
Catalan
Croatian
Czech
Danish
Dutch
English
Estonian
Finnish
French
German
Greek
Gujarati
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Italian
Japanese
Kannada
Kazakh
Khmer
Korean
Kurdish (Kurmanji)
Lao
Latvian
Lithuanian
Malagasy
Malay
Malayalam
Maltese
Maori
Marathi
Myanmar (Burmese)
Nepali
Norwegian
Pashto
Persian
Polish
Portuguese
Punjabi
Romanian
Russian
Samoan
Simplified Chinese
Slovak
Slovenian
Spanish
Swedish
Tamil
Telugu
Thai
Traditional Chinese
Turkish
Ukrainian
Urdu
Vietnamese
Welsh
Always translate Hungarian to EnglishPRO Never translate Hungarian Never translate forum.index.hu
Hasonlóképpen oldottam meg, mert a cső adott volt és a kéményen a füstcső csatlakozás is a 150 csőhöz van kiépítve. Van egy másik kályhám, azt használtam korábban. Ahhoz volt a cső.
Vettem egy bővítőt és abba építettem bele a fojtószelepet. Amikor már nem lángol, csak a parázs izzik, elzárom. Sokáig megőrzi a parazsat (és a meleget). 6-8 óra múltán is újra gyújtható.
Csatlakozom Béla véleményéhez, ez inkább parasztvakítás, mint valósan hatékony eszköz. Ha a lemezen belül mondjuk 1-2 centinként végig lenne bordázva a cső és a lemez között (mint pl. a processzorok hűtőbordái), akkor talán tudna kellően sok hőt átadni, így inkább rontja a hatékonyságot.
Azért arra is oda kell figyelni, hogy túl sok hőt se vonj el a füsttől. Mint írtad, elég hosszú a kéményed. Ha nagyon visszahűl a füstgáz, akkor a kémény végénél fog elkezdeni vizesedni, hosszú távon az sem jó az álmoskönyvek szerint.
Ha a fali csatlakozó 120-as, akkor ott szűkítőt kellene berakni, az sem túl szerencsés. Ha vastagabb a cső, majd vissza van szűkítve, a szűkítőnél hamar kialakulhat lerakódás, ami annyira lecsökkentheti a huzatot, hogy már rendesen begyújtani sem lehet. Nekem ez néha még szűkítő nélkül is előfordult, ha nem volt elég száraz a fa (és ugyanolyan 6kW-os kaminonál, a fali csatlakozónál). Vagy akkor a fali csatlakozót is fel kell bővíteni ugyanolyan átmérőre.
Sztem a pillangószelep önmagában elég kell legyen. Azt begyújtáskor kinyitod, aztán ahogy indul be a huzat, szépen lehet fokozatosan zárni.
Ha növelni akarod a hőcserélő felületet a legeyszerűbb megoldás ha kicseréled a csöveket vastagabbra. Pl. 120-as csövet 150-re vagy 160-ra. Szűkítőt bővítőt lehet kapni,és ezt tisztítani is lehet. A cső tetejébe beraksz egy pillangót és szépen megfogod a füsthőt.
Van tapasztalatotok kémény béléscső utólagos csatlakozó pont kialakításával? Van egy 130 mm-es fali csatlakozó a kéményhez viszont gondolom a kibélelésnél korábban használhatták mert nincs mögötte csatlakozási pont a béléscsőhöz. Kályhát tennénk ebbe a szobába. Egy másik helységben (fürdő) van hozzá csatlakozási pont (régi típusú gázkazán volt ott), az a csatlakozó be van falazva. Mi lenne a szofisztikált módja ennek?
Ez egy 8 Kw Kamino. Az utód. Lehetnek közös alkatrészek, de nem valószínű, hogy a komplett belső ugyanaz. Hasonlítsd össze a video alapján, hogy vannak-e olyan elemek a Kaminoban, amelyek nálad cserére szorulnak. Ami esetleg már nem kapható hozzá, de szükséges lenne, azt azonos vastagságú samott lapból flexszel, fúróval ki kell faragni méretre.
Ennek a hatékonyságáról nem vagyok meggyőzhető. Csak úgy lenne értelme, hogyha alul és felül nyitott, oldalt pedig zárt lenne. Akkor a konvekciós hőáramlás segítene egyenletesebbé tenni a fűtött légtér hőmérsékletét. A hővezető képessége is minimális, mert csak elhanyagolható mértékű felületen kapcsolódik a füstcsőhöz.
Így én ezt szemfényvesztésnek és pénzkidobásnak látom. Még a füstcső által sugárzott hőt is visszatartja. Én nem venném.
Ránézésre eléggé hasonlít a Wamsler Mátra kandallókra, lehet a márkaboltjukat lenne érdemes megkérdezni, vagy vmelyik forgalmazójukat: wamsler.hu/potalkatresz
Nem tudom mit értesz palástos hődobon. Ha egy sima cső, és mögötte egy lemez, az inkább a falat védi a cső által sugárzott hőtől, attól nem fog több hőt leadni.
Nekem most már más kályhám van, de én is most jöttem rá, hogy arra a 6kW-osra is jó lett volna egy pillangószelep. A mostani kályhámon fölül van, közvetlenül a könyök alatt.
Sziasztok van egy régi Servant kandalónk, amin nincs címke csak azt tudom , hogy mikor "ált suliba jártam is megvolt" , szeretnénk cserélni a samott téglákat. A weben keresgélve amiket kidob a google találatként nem egészen stimmel azzal mint amit én látok. A tűztérbe benézzve az alsó samott téglákon furatok találhatóak. Van valami lehetőségünk arra , hogy találjunk ehhez megfelelő téglákat? Vagy amit találtam készlet a 6 vagy 8 kw-os samott készlet lehet megfelelő? Előre is köszönöm a válaszokat.
Köszönöm szépen a választ. A pillangószelepet akkor biztosan beszerzem. Hődobokból esetleg a "palástosoknak" van értelme? Ahogy látom ennek a belső csöve gyakorlatilag a 120-as cső, gondolom akkor a könyök elemből ez is könnyen tisztítható, kérdés, hogy valóban fokozza -e érdemben a hőleadást.
A pillangószelepet inkább a hődob elé, közvetlenül a kandalló tetejére, vagy távolabb, a hődob után érdemes elhelyezni (a függőleges szakaszra)?
Helyezhető rá hődob, de annak elég macerás a tisztítása.
A huzat csökkentésére én inkább a kéménybe csatlakozás előtt, a függőleges csőbe tennék egy pillangószelepet, pár nap alatt ki lehet tapasztalni, hogy mikor mennyire kell lezárni.
A segítségeteket szeretném kérni. Van egy wamsler kamino 6 kandallónk, kb + 1,5 m magasságban a kandalló fölött van a kéményre kötve. Lent tisztítónyílás, valamint a padláson 1m magasságban is tisztítónyílás. A kémény kb 6m magas. Nagyon jó a huzata, sőt ha szeles kint az idő, akkor túl jó, nagyon szívja el a meleget, valamint tutul is a szél a kéményben. Huzatot szeretnék mérsékelni valamiképpen, ami csak a túlzott huzatot csökkenti szeles időben.
Mivel nem használod a kályhát teljesen ki van hűlve a kályha is a kémény is. Nincs felhajtó erő,
nincs huzat a kéményben ezért a szél visszanyomja a korom szagot. Lehet hogy újra kéne kenni
az ajtó körül a fugákat, lehet hogy koromtalanítani kellene az egész kályhát. Én is azt tudom mondani hogy keress egy kályhás mestert és vele beszéld meg a dolgot.
elöljáróban: semmilyen tapasztalatom s tudásom nincs cserépkályhákkal.
nemrég vettünk házat, amiben található egy cserépkályha. Részünkről teljesen üzemen kívül van, nem használtuk azóta még. Azt vettük észre, hogy néha ha az ajtajáva, szemben állunk akár 5m távolságra is, akkor megcsap bennünket ilyen korom/égéstermék szag, de tényleg csak ritkán. Az lehetséges, hogy széljárástól függően ott visszakerül a levegőbe az égéstermék?
az ajtaja zárva van, ugyanakkor az ablaka enyhén mozgatható a fém ajtajában s ott tömítés sincs. Ez normális? Nem lehet, hogy miután nem zár hermetikusan zárt állapotban ezért “szelel” vissza? Ezt egy kandallós meg tudja csinálni?
vagy teljesen máshol keresendő a hiba / ez ilyen, ezzel együtt kell élni?