Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2021.04.26 0 1 54127
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.26 -1 2 54126

160-as tempó felett nem lehet szintbeni kereszteződés.Az ETCS-re várnak( meg a megfelelő járműparkra).

Előzmény: Landsmann_ (54124)
dimelo Creative Commons License 2021.04.26 0 1 54125

Ez egy másik topic témája...

 

EU pénzlenyúlás: 5 év eltelt (Szajol - P.ladány)

és működnek-e az ETCS berendezések?

Anélkül nincs 160 km/h.

Vagyis Vecséstől - Debrecenig sem lehetséges,

mennyi a kárérték?

Előzmény: Landsmann_ (54124)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.04.26 -1 1 54124

Marad is így, hiába lett a pálya átépítve, 160-as tempó itt nem lesz. Úgy tudom ott már szintbeli kereszteződések nem lehetnek. De mivel vannak, így nem lesz száguldozás a 100-as vonalon.

Előzmény: dimelo (54123)
dimelo Creative Commons License 2021.04.26 0 0 54123

Ez már csak ilyen: én írok az elmaradt fejlesztésekről,

                             Te pedig megírod a kirívó jó példát...

 

A Debrecen körül zajló beruházásokat nem azonos mércével mérik...

A vasútrekonstrukció során ez kivételes. (Meg a karcagpusztai felüljáró)

 

A hiányzó átjárók további évtizedekig fognak életveszélyt okozni.

Előzmény: Landsmann_ (54114)
rm40 Creative Commons License 2021.04.25 0 0 54122
rm40 Creative Commons License 2021.04.25 0 0 54121
rm40 Creative Commons License 2021.04.25 0 1 54120

https://www.kisalfold.hu/kozelet/helyi-kozelet/hamarosan-elkeszul-az-m85-os-feluljaroja-sopronnal-10881274/

 

"Látványosan épül az M85-ös autóút Sopron, kelet–Fertőrákos csomópont közötti szakasza. Emellett megkezdődött a Sopron belterületét is érintő Fertőrákosi út új nyomvonalra helyezése a Pozsonyi út és a 84. számú főút között, a Szent Mihály-temetőt megkerülve, a jelenlegi Mély út nyomvonalához igazodva. A Fertőrákosi út nyomvonala az autópálya keresztezésénél is megváltozik, a gyorsforgalmi fölött halad majd át.

A felüljáró már majdnem kész, a forgalom jelenleg jelzőlámpás irányítással, szakaszosan halad a régi és az új pályatest találkozásánál. Várhatóan legkésőbb a jövő hét végén felvezetik a forgalmat a felüljáróra. A Fertőrákosi út korrekciójának kezdeténél és végénél továbbra is marad a félpályás jelzőlámpás korlátozás. Erre azért van szükség, mert a korrekciós szakasz régi nyomvonalhoz történő csatlakozását csak így lehet befejezni. A Fertőrákosi út régi nyomvonalát a továbbiakban elbontják, és a helyén az M85-ös autóút főpályájának az összekötése történik meg – tudtuk meg a NIF Zrt. szóvivőjétől.

Az autóút Sopron, kelet és Balf csomópont közötti szakaszára sem kell sokat várni, hamarosan megindulhat rajta a gépjárműforgalom. A pótlólagosan tervezett zajvédő falak is elkészültek, várhatóan június elején megtörténik az újabb sztrádaszakasz átadása. Ezzel tovább javulnak a közlekedési feltételek, főként a városba bevezető Győri úton mérséklődhet majd a forgalom."

Hírfigyelő Creative Commons License 2021.04.25 0 0 54119

jav.: Másfelől pedig, egy napi egy-kétszeri esetben lezárt állapotban megeső tiltott közúti átkelés is ugyanakkora tragédiát okoz, ha ott egy gépjármű vonattal ütközik,

Előzmény: Hírfigyelő (54118)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.04.25 -2 0 54118

Szerintem mindegy az, hogy mekkora egy vasúti átjáróban a vonatforgalom. Egyrészt, mert egy kisebb személyvonatot is ugyanolyan vonóerejű elektrodiesel-mozdony húz, mint egy tehervonatot, mivel a MÁV legtöbb mozdonya kb. egyformán nagy teljesítményű. Másfelől pedig, egy napi egy-kétszeri esetben lezárt állapotban megeső tiltott közúti átkelés is ugyanakkora tragédiát ha ott egy gépjármű vonattal ütközik, mint egy napi 8-10, vagy egy ennél nagyobb vonatforgalmú vasúti átjáró esetében, ui. az eset súlyossága szempontjából a vonattal való találkozás gyakorisági esélye nem számít, mivel a már bekövetkezett közúti-vasúti baleset esetén a kár 100%-osan következik be (1 esetben nem figyelt oda, ebből 1 esetben lett baleset, tehát ez így 100%-os!). Más szavakkal élve: mindegy hogy egy kis forgalmú, vagy egy nagy forgalmú vonalon történik meg a katasztrófa, ha már egyszer bekövetkezett, akkor a baj mindig 100-os mértékű!!!

 

A nehezen belátható helyeken pedig kiegészítésként lehet tenni forgalombeláthatóság-javító tükröket, és olyan monitort is, amely az átjáróhoz közeli eltakart helyeket egy kamera + monitorrendszer segítségével a járművezetők számára időben egyidejűlegesen szinkronban teljesen láthatóvá teszi. Ezeken a monitor szélén kis táblán lévő feltűnő színű és vastagságú nyíl mutatna oda a monitorral láthatóvá tett (de addig kitakart) helyre.

 

Oda nem figyelő, fáradt, hülye járművezetőből mind a kis forgalmú helyekre, mind a nagy forgalmakra jut bőven elég (akikből egy is sok!!!). -- Ezért a legfontosabb teendő a megelőzés!!!

 

(Egyébként ez a téma itt nem OFF, mivel a vasúti átjáró másik eleme mindig a közút. És... a vasúti átjárók biztonságosabbá tétele egyúttal közút-építési téma is.)

Előzmény: zirtz (54117)
zirtz Creative Commons License 2021.04.25 0 1 54117

Bocsáss meg - és lassan OFF lesz ez a téma itt -, ha odafigyeltél volna, én a nagyforgalmú vasútvonalak szintbeni kereszteződéseinek felülvizsgálatáról írtam. Az általad feltett fotók nem ilyen nagyforgalmú (többnyire kétvágányú, nagysebességű vontatásra alkalmas) vasútvonalakat keresztező közutakról készültek. 

Túlzásokba esel az összefoglalásként általad írt jövőkép tekintetében - forgalom elől elzárt települések, stb. - ilyet én sem kívánok. Azt pedig kétségbe vonom, hogy a nagyforgalmú vasútvonalak szintbeli közúti kereszteződései számának csökkentése "csak és kizárólagosan a vasút érdekei miatt" lenne szükséges. Az újfehértói balesetnél mozdonyvezető és utasok sérültek meg, a sérüléseik következményeit lehet, hogy életük végéig viselni fogják. Gondolom, ha felszállsz egy vonatra, Te is szeretnél biztonságban célba érni? 

Előzmény: Hírfigyelő (54113)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.04.25 0 0 54116

Mint ez itt*: >> Hírfigyelő (54113)

Előzmény: Hírfigyelő (54115)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.04.25 0 0 54115

Nagy forgalmú közúti főútvonalak mellett fekvő és az oda ráhajtást biztosító vasúti átjárók esetében ez a megoldás valóban észszerűen megfontolható, mert bár költséges, de az átkelési biztonságosság számottevő mértékű megnövekedése okán messzemenően megér(het)i.

 

 

Viszont az ettől kisebb forgalmú közutak forgalmát biztosító vasúti átjárók, ill. a földúti vasúti átjárók esetében ez a megoldás gazdaságtalan, mivel nem éri meg mindenhová felüljárót és körforgalmat kiépíteni (milliárdokat pazarolnának el feleslegesen így).

   Az ilyen helyekre sokkal biztonságosabb a fénysorompóval is kiegészített teljes sorompós* vasúti átjáró, mivel a sorompórudak és a fényjelző berendezések telepítése -- a közúti felüljárókétól -- sokkal kevesebb költséggel is megoldható. A biztonságos átkelés lehetőségére viszont minden ilyen helyen szükség van, és mivel nagyon sok ilyen tökéletesítendő átjáró hely van, ezért nagyon sok helyen ezt sokkal olcsóbb (lenne) így ezen a módon (Hírfigyelő (54113))* (!!!) megoldani.

Előzmény: Landsmann_ (54114)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.04.25 0 2 54114

Debrecen előtt két átjárót is megszüntettek. Mindkettő a 4-es főútból ágazott ki. Az egyik Hajdúszovát felé, a másik ettől az átjárótól Debrecen felé 5-600 méterrel. Az előbbi helyett felüljáró épült körforgalommal. Így biztonságosabbá vált Hajdúszovát-Debrecen Szepes felől a 4-es főútra fel és lehajtani, valamint tovább a Határút felé. Sötétben nagyon rossz volt, mert közvilágítás nem volt, a hajdúszováti leágazás a 4-es főút balra ívelő vonalvezetősőből ágatzozz ki. Igaz, 70-es tábla kint volt, de minden szabály annyit ér, amennyit betartanak belőle. A vasút felől kihajtani a 4-esre mindkét irányba jól belátható volt az út, viszont a Határ út felé már nem. Onnan kihajtani nem volt egyszerű dolog a nagy forgalom és az ív, valamint az út menti fák, bokrok takarása miatt. Nyilván ezen okok vezettek oda, hogy egy komplex átépítés keretében ezt a 4-es kereszteződést felüljáróval, ki és besoroló sávval, körforgalommal oldották meg. Lámpás forgalomirányítás került a kereszteződéshez. 

 

 

 

https://www.google.com/maps/@47.5008016,21.5778468,3a,75y,75.22h,74.96t/data=!3m7!1e1!3m5!1sLyKhekNI2SZAi01owWUgqA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DLyKhekNI2SZAi01owWUgqA%26cb_client%3Dsearch.revgeo_and_fetch.gps%26w%3D96%26h%3D64%26yaw%3D284.6498%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192!5m1!1e1

A képen még csak épül, de már jóideje átadták, lényegesen biztonságosabbá téve a közlekedést. 

Előzmény: dimelo (54111)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.04.25 -1 0 54113

Nézd: lehet, hogy a vasút veszélyes üzem. Éppen úgy, ahogy a közút is az. De amit itt javasoltál, az a létező legrosszabb "megoldás".

Miért is? ---> Azért, mert:

1. A legkisebb forgalmú földúti átjárókra is szükség van, különben a csak így megközelíthető termőföldeket a mezőgazdasági gépek nem tudnák megközelíteni (mivel elvágná az útjukat a vasút).;

2. Ha megszüntetik a kis átjárókat, és csak a nagyokat hagyják meg, akkor -- ezen az "alapon" -- számtalan olyan 5 számjegyű bekötőút vasúti átjáróját is meg kellene szüntetni, amelyek olyan zsákfalvakat kötnek be a közúthálózatba, melyek -- más módokon -- sehogy máshogyan nem közelíthetők meg. Ezzel falvak százait vágnák el a külvilágtól, amit pedig egyáltalán nem lehet megtenni!;

3. Ahhoz hogy az így megszüntetendő átjárókat felszámolhassák, ahhoz nem elég leszerelni a biztosítóberendezéseket és egy állandóra záró acélsorompóval lezárni az átjárót, mert emellett a megszüntetés teljessé tételéhez még tetemes mértékű földmunkákra -- ((árokásásra, azért, hogy a vasút szélesen el legyen árkolva a közutaktól azért, hogy az illegális átkelés ezeken a helyeken fizikailag is teljességgel lehetetlen legyen, vagyis hogy teljesen forgalombiztos(!) legyen a lezárás)) -- is szükség lenne a felszámolásukhoz, hogy valóban ne lehessen ezeken a megszüntetett "átjárókon" át semmilyen közúti járművekkel sem átkelni, amely földmunkák pedig tetemes pénzösszegekbe és rengeteg munkaidőbe kerülnének bele. Ezenfelül figyelembe kellene venni azt -- a nemkívánatos! -- lehetőséget is, hogy ezeknél a megszüntetett "átjáróknál" egyes helyeken úgyis akadnának olyanok, akik illegálisan elbontanák az ilyen lezárósorompókat azért, hogy a földjeikre rá tudjanak hajtani a mezőgazdasági gépeikkel, mivel a mezőgazdasági termelés nem állhat le egy ilyen bugyuta és gyermeteg "intézkedés" miatt, és a lezárósorompók illegális eltávolításával hamarosan még a jelenleginél is sokkal veszede3lmesebb helyzet állna elő (biztosítás nélkül illegális vasúti "átjárók").;

4. Összefoglalva mindezt: a te általad vázoltak szerint el kellene vágni egy csomó falut és termőföldet -- csak és kizárólagosan a vasút érdekei miatt! -- a külvilágtól, amely az ellehetetlenülésüket vonná maga után, és erre a mesterséges kártételre még temérdek állami pénzt is rá kellene "áldozni". Ez a létező legszomorúbb és legnevetségesebb "megoldás" lenne, amit nemhogy végrehajtani, de mégcsak megtervezni, sőt mégcsak kigondolni sem szabad!!!;.

 

Sokkal kevesebbe kerül az általam javasolt fénysorompóval kiegészített teljes sorompós vasúti átjáróvá történő átépíttetésük, mivel ez esetben csak a sorompórudat és annak segédberendezéseit (acélcsöves sorompórúd, bebetonozott forgásponti villa, bebetonozott záródásponti villa, mozgatómotoros láncmeghajtás, vonatérzékelő sínáramkörök, és az állomásokról is -- visszajelző áramkörök segítségével -- könnyen visszaellenőrizhető intelligens vezérlőáramkörök, vagyis olyanok amelyek a mai fénysorompókat is működtetik) kellene kiegészítésként odatelepíteni a már meglévő, de -- a jelek szerint! -- nem elégségesen biztosított vasúti átjárókhoz, mert ezt -- a bontásos lezáráshoz képest -- egészen minimális költséggel is meg lehetne valósítani.

 

A lezárt helyzetben lefotózott átjárók önmagukat magyarázzák, hogy miért teljesen kijátszhatatlanok: >>

A lezárt átjárók kitrükközésének az esélye nulla. A bármilyen járművet vezetőknek a sorompórúd áthatolhatatlan lezárást jelent, míg a gyalogosoknak és a kerékpárt gyalogosként tolóknak az egy,- vagy kétoldali átkeléslassító "labirintus"-kerítés pedig a szabálytalan átkelést meg nem érő lassúságúvá teszi (vagyis: megállnak a korlát mögött és megvárják a sorompórudak felnyitását).

[!!!] Én ezt az átjárótípust korszerűsíteném meg annyival, hogy kiegészíteném fénysorompós jelzőberendezéssel is, hogy a tilos jelzés már nagyon messziről is jól észlelhető lehessen. Tenném ezt azért, hogy a gyorsabb és nagyobb fogalmat lehetővé tevő lakott területen kívüli útszakaszokon, vagy a települések szélén az ilyen útszakaszokhoz közel eső kivezető/bevezető útszakaszokon lévő vasúti átjárók esetében nehogy megeshessen az -- az egyébként ritkán várható -- helyzet, hogy egy-egy, lakott területen kívüli szakaszra megengedett sebességgel (90 km/h-val!) közeledő nehéz tehergépkocsi vagy kamion -- !a fénysorompó hiányában! -- nehogy a sötét éjszakai vezetés közben már csak későn észlelhesse a már lezárt vasúti átjárót, és abba a tilos jelzés és a lezárás ideje alatt belerohanhasson, nagy erővel áttörve a sorompórudat, majd emiatt rögtön ezután belecsapódhasson az átjárón éppen áthaladófélben lévő vonatszerelvény(ek)be!

 

 

Ilyen vasúti átjárók (csak példaképpen):

Hajdúnánás, [3323] ök. út -- [109] vasúti szvn. (nyitott helyzet)

 

Tiszalök, [3632] ök. út -- [109] vasúti szvn. (lezárt helyzet)

 

Tiszalök, [3632] ök. út -- [109] vasúti szvn. (nyitott helyzet)

 

Előzmény: zirtz (54107)
adiaboli Creative Commons License 2021.04.25 0 2 54112

Így sem jutott el...

És ez nem szarkazmus, csak annak a rögzítése, hogy a dolog oka akár öngyilkosság, akár alkohol, akár mobiltelefon/fülhallgató, azt mindenképpen ember okozta - meg is szenvedte. Ilyen volt, van és lesz.

Ennek előzetes kivédésére drága műszaki (sorompók, betonfal, kereszteződések felszámolása) vagy emberi (rendőri jelenlét) megoldásokat keresni, egyáltalán, a vétlen közösség bármiféle felelősségét felvetni aránytévesztés. Kétlem, hogy ez a téma ebben a gitt-rágós terjedelemben (a műszaki károk ellenére) erre a fórumra való.

 

Előzmény: RadiX (54108)
dimelo Creative Commons License 2021.04.25 0 0 54111
Előzmény: zirtz (54107)
adiaboli Creative Commons License 2021.04.25 0 0 54110
Előzmény: NAR (54098)
zirtz Creative Commons License 2021.04.25 0 1 54109

Működne az akkor is, de a nagyforgalmú vasútvonalak forgalmának biztonságát fontosabbnak tartom (ebben személy- és vagyonbiztonság egyaránt szerepel). 

Előzmény: RadiX (54108)
RadiX Creative Commons License 2021.04.25 -1 0 54108

Hogyan működne a mezőgazdaság, ha a mezőgazdasági gépek nem tudnának eljutni a vasút másik oldalán levő földekre?

 

 

Előzmény: zirtz (54107)
zirtz Creative Commons License 2021.04.25 0 2 54107

Lehet, hogy nyitott kapukat döngetek, de meg kellene vizsgálni az ilyen nagyforgalmú vasúti fővonalakon a közúti átjárók számát, fenntartásuk indokoltságát. A vasút mindig is veszélyes üzem volt, a veszélyforrások számát viszont csökkenteni lehet. A 100-as vonal Szajol-Debrecen közötti felújításánál volt olyan szempont, hogy a közúti átjárók számát csökkentsék?  

Előzmény: Hírfigyelő (54106)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.04.25 -1 0 54106

Abból indultam ki, hogy melyik vonatszerelvény szenvedett el nagyobb mértékű károsodást.

 

Persze, mindegy hogy melyik irányból hová ment a traktoros, egy itt a lényeg: a képen lehet látni, hogy ez egy elhagyatottnak tűnő kis, földúti vasúti átjáró, amit a minimális közúti forgalma okán sokkal veszélytelenebbnek gondol a veszélyeket csak felszínesen mérlegelő járművezető, és nem gondol a kétvágányú vasúti fővonal nagy vonatforgalmára és a rajta haladó vonatok számára megengedett max. 120 km/h-s (!!!) nagy sebességre, és emiatt megkockáztatja az átkelést a villogó piros fény ellenére is, hogy "á, nem lesz ez veszélyes, gyorsan átcsúszok rajta, és már otthon is vagyok a tanyán". -- Hát nem csúszott át sajnos, hanem széttépte a vonat mozdonya és a szerelvény... .

 

A vezetők számára a tanulság az, hogy a mégoly "forgalmatlannak tűnő" vasúti átjáróknál is kötelező megállni a tilos villogó piros jelzés ideje alatt, és hogy a szabályokat itt is szigorúan be kell tartani.

 

Az út- és vasútépítők számára pedig az a tanulság, hogy mivel a tragikus kimenetelű közúti-vasúti balesetekből túl sok van Magyarországon (ui. minden hónapban van olyan hír, hogy vasúti átjáróban történt baleset, vagy az oda a tilos jelzés ellenére történt behajtás), ezért minél több vasúti átjáróban vissza kell állítani a teljes sorompóval + fénysorompóval történő biztosítást. A sorompóhoz nem kell külön jelzőőr ("bakter"), aki a sorompót fel-letekergeti, mert ezt már minden sorompónál régóta olyan elektromos motor húzza fel és engedi le, amelyet a fénysorompót is vezérlő vonatérzékelő sínáramköri elektronikus vezérlőberendezések vezérelnek és működtetnek.

Ahol fizikai akadályt is képező sorompó van, ott nemhogy a baleset, de még a sínekre tilos jelzés ideje alatt történő közúti járműves ráhajtás legcsekélyebb veszélye is teljesen kizárt.

Ezenkívül az összes átjárót be kellene kamerázni, és az első előjelző három piros sávos tábla mellé oda kellene tenni a "Rendőrileg is ellenőrzött vasúti átjáró!!!" feliratú táblát, sárga mezőben lévő vastag nagy betűvel rányomtatott felirattal. Aztán aki szabályt szeg, kapjon egy vastag sárga csekket meg egy vezetéstől való 2 hónapos eltiltást.

Előzmény: ÁsítóSárkány (54105)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.04.24 0 0 54105

Talán valószínűbb, hogy nyugati irányból keleti irányba haladt, de a traktor és a vonatok tömegaránya miatt egyáltalán nem kizárt a fordított irány sem, az első vonat onnan is elkaphatta traktort úgy, hogy átdobhatta a másik vágányra...

Előzmény: Hírfigyelő (54103)
rm40 Creative Commons License 2021.04.24 0 0 54104

http://www.kbsz.hu/j25/hu/vasuti-koezlekedes

 

"2021.04.20. Hajdúhadház és Újfehértó állomások között, a jól működő, AS 2527 jelű fénysorompóval biztosított útátjáróban a 6254 sz. vonat egy traktorral ütközött, melyet a bal vágányra átsodort, ahol a 6203 sz. vonattal is ütközött. A 6203 sz. vonat mozdonya és 3 kocsija kisiklott. Egy kocsi az oldalára borult, a mozdony a vágányról kb. 20 métert lesodródott. A traktor vezetője életét vesztette, a mozdonyvezető, és négy utas könnyű sérüléseket szenvedett.

KBSZ vizsgálat: 2021-0365-5"

Előzmény: Hírfigyelő (54103)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.04.24 0 0 54103

Látom már a térképen, megvan... .

 

Egy kis földút vasúti átjárója, ahol a katasztrófa megtörtént:

 

 

 

Újfehértó keleti felének középső részéből kiindul egy kis földút egy Nagymicske nevű tanya felé, majd onnan hamarosan délnek fordul, és Bökönybe vezet. Ez tehát egy, Újfehértó -- Nagymicske -- Bököny közötti kis mezőgazdasági földút. A Nagymicske nevű tanyát bekereteztem a térképen: lehet, hogy onnan jött, vagy oda igyekezett a traktoros a termények beszállításával?

 

A SZON cikke szerint (https://szon.hu/kek-hirek/helyi-kek-hirek/traktorral-utkozott-ossze-a-vonat-ujfehertonal-4997632/) "

Kedd délután 15:30-kor egy Újfehértó közelében lévő vasúti átjáróban egy traktorral két személyvonat (6254 és 6203) ütközött össze, az ütközés során az egyik vonat kisiklott.

A baleset idején a fénysorompó jól működött, a közút felé tiltó jelzést mutatott. Elsődleges információink szerint a traktor vezetője a helyszínen életét vesztette.

A Debrecenből 15:03-kor Záhonyba indult 6254-es személyvonaton nem sérült meg senki. A Záhonyból 14:03-kor Püspökladányba indult 6203-as személyvonat mozdonya és 4 kocsija kisiklott, a vonaton utazók közül 5 utas és a mozdonyvezető súlyosan megsérült.

A helyszínelés és műszaki mentés ideje alatt a záhonyi fővonalon Debrecen és Nyíregyháza között pótlóbuszok közlekednek, egy-másfél órával hosszabb eljutási időre kell számítani. A pályaszakaszon a vasúti közlekedés várhatóan napokig szünetel majd.

– MÁVINFORM –"

 

1. Tehát a traktor először a Záhonyból 14:03-kor Püspökladányba indult 6203-as személyvonatnak ütközött neki, melynek mozdonya és 4 kocsija kisiklott és ezen 6 ember (a mozdonyvezető + még 5 utas) megsérült (mivel ez kapta az erősebb ütést az ütközéskor), majd ezután a Debrecenből 15:03-kor Záhonyba indult 6254-es személyvonatnak ütközött neki, de ez már nem siklott ki és ezen már nem volt személyi sérülés sem (mivel ez kapta a gyengébb ütést az ütközéskor).

 

2. Ha tehát a kétvágányú fő vasútvonalakon is jobb oldali közlekedés érvényes (úgy mint a közütakon), akkor a Debrecen-Záhony (6254-es) irányú vágány a keleti sínpár, míg a Záhony-Debrecen-Püspökladány (6203-as) irányú vágány a nyugati sínpár.

 

3. Mivel a traktor először a 6203-as nyugati vágányon haladó vonattal ütközött össze, és csak ezután ütközött össze a 6254-es keleti vágányon haladó vonattal, ezért a traktornak nyugati irányból keleti irányba kellett közlekednie a balesetkor, azaz Újfehértó városából kifelé haladva Nagymicske tanya vagy Bököny falu irányába közlekedett.

 

Vajon így jól raktam össze a dolgokat???

Előzmény: gyoparOHs (54102)
gyoparOHs Creative Commons License 2021.04.24 0 0 54102
Előzmény: Landsmann_ (54101)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.04.24 0 0 54101

Nem a Nagykálló felé vezető úti átjáró, az biztos. Arra jártam már, az nem így néz ki. Ott sokkal szélesebb az út is.

Előzmény: Hírfigyelő (54100)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.04.24 -3 0 54100

Az újfehértói balesettel kapcsolatban itt kérdem meg hogy a két vasúti átjáró közül melyik volt az érintett, mert annyira ütődöttek a cikkírók, hogy a pontos helyszínt nem írták le, csak annyit hogy Újfehértónál. (Jó, én is tévedtem mert nem vagyok odavalósi, és nem tudtam hogy az átjáró nem a 4-es főúté, hanem a belőle kiágazó két bekötő, ill. összekötő út egyikéé.)

 

Megnéztem ui. a térképet, Újfehértón két vasúti átjáró keresztezi a 100-as kétsínpáros vasútí fővonalat:

  • * az egyik 4925-ös úté (ez egy, a 4-es főúttal párhuzamos, 6 km hosszú út ami visszatér a főútba, és ez az átjáró van legészakabbra, Újfehértó ÉK-i szélétől kb. 1,5 km-re É-ra),
  • * a másik pedig a 4912-es úté (ami az Újfehértó-Nagykálló összekötő út, és ez az átjáró van az előzőtől kissé délebbre, Újfehértó ÉK-i szélénél)?

 

 

<-- Újfehértó környékének közúti és vasúti térképe

 

Én a térkép megtekintése után egyből a 4912-es úti vasúti átjáróra gondoltam, mert ez az összekötő út a forgalmasabb út. (A 4925-ös csak egy kis jelentőségű bekötőút, ami a 4-es főúttal párhuzamosan fut, és gyakorlatilag semmi olyat nem köt be amit a 4-es főútról el ne lehetne érni.) -- A 4912-es út viszont Nagykálló és Nyírbátor felé vezet, a vidék löszös földjei jó dohánytermő földek, tehát elvileg onnan várható erősebb traktoros és egyéb mezőgazdasági jellegű forgalom.

 

A kérdés azért lényeges, mert így nem tudni, hogy a baleset blokkolta-e valameddig a 4912-es Újfehértó--Nagykálló össz. út forgalmát, mert ha igen, akkor az átjáró javításáig az oda vagy onnan közlekedőknek is kerülőutat kell(ett) keresniük átmenetileg, és ha igen, akkor meddig állt fenn ez a forgalmi akadály az érintett vasúti átjáróban. (A két szóba jöhető vasúti átjárót [a 4912-es útit, és a 4925-ös útit] egy-egy piros "O" karikával jelöltem meg.)

 

Mit tudtok, melyik vasúti átjáró volt a kettő közül az érintett??? (Újfehértóiak előnyben.)

dimelo Creative Commons License 2021.04.24 0 0 54099

A KIRA alapja is az OKA adatbázis (frissítették is 2019-es adatokra)

Csak van egy nagy baj vele, hogy módszertani különbség tapasztalható, mert  Egységjármű (összevont) adatokat tartalmaz.

Az OKA összes jármű - Egységjármű és részletes járműkategória adatokból áll.

Ezért csak ebből lehet kimutatni a havi, vagy hétközi-vasárnapi adatokat járműkategóriánként.

 

A sárgával jelölt különbözet vezeti félre a laikusokat és egyre többször tapasztalhatóan a döntéshozókat is.

A felületes szemlélő bedől a nagyobb számnak, márpedig a döntéshozóknak "nincs erre idejük"...

Az M70 is csak a teherforgalom miatt "ugorja" meg a 10 ezres szintet (egységjárműben).

 

Az egységjármű szorzó 2,5, szerintem hibásan. Mert így a 40 tonnás nyerges szerelvény az 5 tonnás öreg IFÁ-val.

Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a 3,5 tonnás kistehergépkocsik 1,0 szorzóval, míg az 5-6 tonnás úgynevezett középnehéz teherkocsik már 2,5 szorzóval szerepelnek.

Miközben a számláló automaták nem mindegyike tud különbséget tenni közöttük.

 

Maradjunk  a tisztán követhető személygépkocsi kategóriánál, abban is a turistaforgalom többleténél.

Ez az amiben nem jeleskedik az M86 sem.

 

Ennek ellenére nem állítottam, hogy az M86 "szellempálya", de azt igen, hogy az M86 - M76 -M9-M7 útvonal az Adriai tranzit számára többlet út lesz.

https://www.google.com/maps/dir/51.4422581,19.6635877/45.4090506,15.2702284/@48.3523421,17.6013265,7z/data=!4m19!4m18!1m15!3m4!1m2!1d19.0037224!2d49.5317894!3s0x47143bc10a593209:0x123106e548d35e48!3m4!1m2!1d17.2507171!2d47.6331702!3s0x476bf14ea4758149:0xf53c361ad7f62499!3m4!1m2!1d16.8040791!2d46.8559278!3s0x476929b83e1623e5:0x5072cbb03b8f91cc!1m0!3e0

 

De legyünk előrelátók, mire minden hiányzó útszakasz kiépül (Bécs - Lobau alagút és CZ D52 is),

a távolság és elérési idő nem javul a magyar szakaszok használatával.

 

Egyébként mi abban a boldogság, vagy haszon, hogy átjárnak rajtunk? (Rajka-Rédics 206 km)

Észak-déli irányban akár tankolás-megállás nélkül...

 

 

Előzmény: Herodes68 (54095)
NAR Creative Commons License 2021.04.23 -1 0 54098

Attól még nem biztos, hogy jó ötlet... A Gödöllő - Esztergom "forgalomnak" (5-6 ingázó) jobb (de legalábbis sokkal olcsóbb) lenne egy Ipoly-híd Helembánál.

Előzmény: hegyaljai3 (54097)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!