Keresés

Részletes keresés

Gizi aljas Feri Creative Commons License 2020.01.01 0 0 70519

Ja, Hörpölin oldala Must Visit, ha kékezni akartok

www.kektura.click.hu

Előzmény: ValamiV2 (70514)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2020.01.01 0 1 70518

Az a gondom van, hogy okés, hogy mondjuk 8km-ként csinálsz egy kürtőt szellőzőnek, de ott viszont koncentráltan fog kijönni 8km emissziója na most gondold el, hogy a házad egy ilyen kürtőnél van. Sőt mondom hogy a kürtő egy völgyrendszerre terít ....és ha elkezdek tovább gondolkodni, akkor pl a régió egyik lehajtója tutira a Nagykovácsi út lenne, mert ott van hely sávszélesítésre - ezzel szépen megpurcanna a Szépjuhászné, és a Hüvösvölgyi út. Ja és a Nagyrétet is el lehet akkor felejteni túrázás szempontjából. Szevasz Buék 20!

 

Egyébként most már az is kezd kiderülni, hogy az ingatlan panamán túl egy logisztikai központ is van az M0 északra rátervezve - az Omszki-tónál akarnak egy logisztikai központot létesíteni az M0 mellé - na szóval az a szöveg, hogy azért kell az M0, hogy az agglomeráció településeinek jó legyen, egy nagy hazugság. A valóság az, hogy kell egy Nyugat-Kelet - Észak-Északkelet tranzitút. Ez pedig menjen csak fel szépen Kesztölchöz, ott ugyanis nagyon szépen felezni lehet a kamionokat a szlovákok felé, ne az én kertem alatt dübörögjön a román-ukrán-osztrák tranzit. Illetve alattam nem, mert én a Hársakalján vagyok, de a településemet és a környékemet védem. Semmi keresnivalója nincs ennek gyerekes családok kertjei között. Sztem.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (70512)
V43 1279 Creative Commons License 2020.01.01 -1 2 70517

Zentralalpenweg beszámolók linkjeinek listája

1. kötet:

Hainburg-Parndorf: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=141757864&t=9012640
Parndorf-Purbach: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=141880657&t=9012640
Purbach-Rust: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142163310&t=9012640
Rust-Drassburg: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142163804&t=9012640
Drassburg-Hochwolkersdorf: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142509757&t=9012640

Hochwolkersdorf-Krumbach: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142511827&t=9012640
Krumbach-Mönichkirchen: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142537310&t=9012640
Auf der Schanz-Mönichkirchen: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=144653618&t=9012640
Mixnitz-Ingering: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145982465&t=9012640
Edelrautehütte-Geierkogel, Bergerhube-Ingering: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=146170527&t=9012640

Auf der Schanz-Mixnitz: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=146265217&t=9012640
Bergerhube-Hohentauern, Edelrautehütte-Sankt Nikolai im Sölktal: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149016268&t=9012640
Obertauern-Tappenkarseehütte-Hüttschlag: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149230046&t=9012640
Obertauern-Sankt Nikolai im Sölktal: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149306305&t=9012640

 

2. kötet :
Taxenbach-Hüttschlag: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149229928&t=9012640

Taxenbach-Mühlbach: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149454979&t=9012640

Schruns-Feldkirch: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149657483&t=9012640

Jerzens-Habichen: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149680032&t=9012640

Mühlbach-Hippach: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149900762&t=9012640

Jerzens-Kappl: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150011773&t=9012640

Kappl-Schruns: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150053245&t=9012640

Fulpmes-Praxmar: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150138144&t=9012640

Navis-Fulpmes: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150180588&t=9012640

Hippach-Navis: https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152804276&t=9012640

Praxmar-Habichen: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153190971&t=9012640

 

Összefoglaló: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153421824&t=9012640

V43 1279 Creative Commons License 2020.01.01 -1 5 70516

Zentralalpen: összefoglaló

 

Sokat tudnék írni még az útvonalról, élményeimről, tanulságokról a több mint két tucatnyi beszámoló után is, de itt most pár dolgot szeretnék összesítésként leírni az útrakelőknek szánt tanácsokkal együtt, melyek az említett beszámolókban vannak itt-ott megemlítve, ezeket gyűjtöm most össze pár témában. Egy túra ötletétől kezdődik a gondolatmenet és tart a megvalósításig.

 

A mozgalomról: Ausztria 2-es számú (összesen 10 van) túraútvonalát 1978-ban nyitották meg a nagyközönség előtt Hainburg és Feldkirch között, tehát kelet-nyugati irányban szeli át az országot a túra, közben érintve számos hegységet és egyéb szép helyeket. Az ország közepén az útvonal kétfelé ágazik: a főútvonal a Magas-Alpokon és jó pár gleccseres részen keresztül (3-as kötet) vezet a nyugati végpont, Feldkirch városa felé, mely az osztrák-liechtensteini-svájci hármas határ közelében fekszik. A másik útvonal (2-es kötet), melyen én is haladtam, az előbbitől északabbra halad és a hagyományos túrázás eszközeivel (bakancs, túrabot, stb) járható. Egyetlen egy gleccser található rajta, de az megkerülhető. A két kötet Ausztria délnyugati csücskében egyesül, majd közösen futnak be Feldkirchbe. Az említett gleccser a végleges (van még egy hely ahol együtt halad a kettő egy darabig) egyesülés után található. A főútvonalon túl néhány helyen vannak alternatív útvonalak is, melyeket választva, ugyanúgy teljes értékű a teljesítés.

 

1. Zentral saját mozgalmi pecsét a 3 kötet határát jelentő Tappenkarseehüttében: Ausztrián hosszában végigfutó vonal jelképezi a túrát

 

Igazolófüzeek  és díjazások: a túra leírását, szakaszolását, táv adatokat és egyéb hasznos információkat az igazolófüzetek tartalmazzák. Ezekből kétféle létezik: az Alpenverein által kiadott 3 kötetes füzetek, valamint Fritz Peterka által írt Zentralalpenweg könyv. Az Alpenverein füzetek megjelenése előtt Peterka Úr könyve volt az igazolófüzet egyedül.

A díjazások a kétféle kiadás miatt is eltérőek:

- Alpenverein kiadásban léteznek bronz, ezüst és arany jelvények.  15 egymást követő szakasz után bronz, egy teljes kötet teljesítése után ezüst és az 1-2 vagy 1-3 kötet után pedig az arany jelvényt lehet kiérdemelni. A jelvényeken az érintett 7 tartomány címere látható, közepen pedig az Alpenverein címere látható, felette pedig a mozgalom neve és kezdő, valamint végpontja. Ez a kivitel változik 3 féle színezésben. Ezüst és az arany jelvény mellé oklevél is jár.

- Peterka Úr verziójában ugyancsak jár bronz, ezüst és arany jelvény, ezek az ún. Teljesítmény jelvények (Leistungsabzeichen). Csipkés hegycsúcsok vannak a jelvényen ábrázolva, középen a mozgalom nevével és ez létezik 3 féle színkombinációban. Ezen kívül van egy ún. Emlékező jelvény (Erinnerungsabzeichen) is, mely Ausztria sematikus térképen végigvezető vonallal szimbolizálja a túrát, körülötte kör alakban a mozgalom neve. Az Emlékező jelvényt a pecsétek begyűjtéséért, a Teljesítmény jelvényeket pedig az útvonal végigjárásáért lehet megkapni.

 

2. Alpenverein igazolófüzetek

3. Fritz Peterka Úr könyve

4.-5. díjazások (oklevelek+jelvények) Peterka Úr részéről

6.-7. díjazások (oklevelek+jelvények) az Alpenverein részéről

 

Térképek: Az interneten is megtalálhatóak a térképek melyek a túrán használhatóak, én azonban a jobb áttekinthetőség végett beszereztem papír alapon is őket, az Alpok kezdetétől. Pár 10 ezres tétel volt, de nem bántam meg. A freytag&berndt kiadványaira esett a választásom, ezekkel lefedhető az egész útvonal. 1: 50000 méretarány a jó áttekinthetőségre, azonban sokszor már ahhoz, hogy egy elágazásnál balra vagy jobbra kell-e menni, ahhoz már kevés, nem eléggé részletes. Utóbbihoz használtam a telefonra is offline módban alkalmazható mapy.cz térképet, amely áthidalta ezt a kérdést, 2018-tól már ezzel igazítottam magamat útba ha kérdés merült fel útközben.

Internetes térképek közül a mapy. cz és az alpenvereinaktiv.com oldal használható a legjobban. A kompass.de oldalon is van igényes térkép, csak sajnos turistautak jelölése nélkül.

 

8. papír alapú térképek közül az Freytag&berndt kiadványai jól használhatóak a tervezési fázisban, terepen nem feltétlenül tudnak mindig elég részletesek lenni (elágazások, szintvonalak sűrűsége)

 

Ha megtörtént a bejárandó szakasz kiválasztása, akkor haladjunk tovább a folyamatban.

 

Utazástervezés: néhány új káromkodást kreáltam mire az ÖBB keresőjét megtanultam használni, de utána viszont kezesbárány lett, mást nem is használtam ezen kívül rendszeres utazástervezésre. Benne vannak a vonatok, buszok valamint az időszakos buszjáratok is (ún. Tälerbus). Nem is kell ennél több. A honlapon leírtak pontosak és naprakészek: öbb.at/fahrplanauskunft

 

Szállások: ez már keményebb dió. Jól használhatóak általában a füzetben megjelölt hegyi házak, az ún. hütték, melyek sokszor igazolópontok is. De van amikor nem oda esik a napi etap vége, vagy bármi más miatt nem ot akar aludni az ember (nem fogadják, bezárt), akkor jön a térképen majd interneten keresgélés, email hegyek írása, amire vagy jön válasz vagy nem. A telefonos egyeztetés célszerűbb, de drágább megoldás. Az olcsóbb helyek ritkán vannak fent a neten, a drágábbak nyilván igen és kommunikatívabbak is a legtöbbször. Fedél nélkül sosem maradtam, valami megoldás mindig volt. Volt olyan utam, hogy nem foglaltam előre semmit és rábíztam az életre a többit, nem volt gond. Volt, hogy már előre tudtam, hogy nem lesz egyszerű, ekkor vagy improvizáltam (Starkenburger hütte) vagy már előre megfontoltan vittem matracot, amivel el tudtam különülni (Guben hütte). Talán ez utóbbi a biztos megoldás, nem mindig garantálható az ágyban, egyedül alvás, így viszont mobilisabb lehet az ember, cserébe némi plusz súly jelentkezik a hátizsákban.

A hüttékre sokszor a szerényebb komfort (nem meglepő módon, a hegyre nem cipelnek fel semmit ami nem kifejezetten szükséges) és férőhely a jellemző. Nem kizárt, hogy saját szoba már nem elérhető, hanem hálóteremben, emeletes ágyon kap az ember helyet. Ha valakit ez nem zavar akkor nincs ezzel dolga, akit meg igen, annak pedig alternatív megoldást kell találnia (mint nekem).

A hüttéken kívül a füzet és térkép által jelzett almok (alpesi rét, gazdaság, a térképen: „Bewirtschaftete alm”) is jól használhatóak szállásra, valamint pár útvonalhoz közelebb eső Gasthof, Gasthaus , Pension is.

 

9. általában az útvonalmenti hüttékben aludtam a legtöbbször (érkezés a Wormser hüttébe)

10. gyakori az emeletes ágyas hálóterem a hegyi házakban (Wormser hütte)

11. korrekt vendégház/panzió hálószobája (Gastehaus Lukasser)

 

Szálláshelyeim voltak, árakkal:

- Wetterkoglerhaus, 6 €

- Gasthot Jagawirt, Gasen, 40 €

- Hochanger Schutzhaus, 11 €

- Gleinalm Schutzhaus, 20 €

- Gasthot Gaalerhof, Ingering II, 35 €

- Königsbachhube, 10 €

- Edelrautehütte, 15,5 €, 16 €

- Schwabergerhütte, 20 € (2x)

- Mörsbachwirt, Donnersbachwald, 27 €

- Rudolf-Schober hütte, 19 €

- Breitlahnhütte, 20 €

- Gollinghütte, 20 €

- Ignaz-Mattis hütte, 20 €

- Südwiener hütte, 16 €

- Tappenkarseehütte, 15 €

- (Ober)Harbachalm, 8 €

- Biberalm, Bad Hofgastein, 25 €

- Pension Lindenhof, Rauris, 38,5 €

- Statzerhaus, 10 €

- Pinzgauer hütte 25 €

- Hotel Breitmoos, Pass Thurn, 35 €

- Wildkogelhaus, 50 €

- Neue Bamberger hütte, 20 €

- Gasthof Kühle Rast, Gerlos, 24 €

- Gästehaus Lukasser, Hippach im Zillertal-Mösl, 40 €

- Weidener hütte, 17 €

- Naviser hütte, 35 €

- Gasthof zur Uhr, Matrei am Brenner, 30 €

- Starkenburger hütte, 10 €

- Alpengasthof Lüsens, 26 €

- Pension Villerspitze, Praxmar, 24 € 698

- Guben-Schweinfurter hütte, 3 € a fürdésért

- Gasthof Plattner, Tumpen, 27,5 € (2x)

- Tanzalm, Jerzens, 20 €

- Gasthaus Neu Amerika, Piller, 29 €

- Kölner Haus, 23,6 €

- Gasthof Mahren, Kappl, 28 €, 33 €

- Neue Heilbronner hütte, 11 €

- Wormser hütte, 15,8 €

- Lindauer hütte, 17 €

- Mannheimer hütte, 20 €

- Pfälzer hütte, 13,64 €

- Feldkircher hütte, 14 €

 

Összesen: 981 € és 4 cent. Az igénybe vett reggelit és fürdést a leírtak már tartalmazzák. A legolcsóbb ágyban fekvős a Harbachalm volt, saját matracos a Guben hütte. A legdrágább a Wildkogelhaus volt és ez is már alkudott ár volt.

 

Hátizsák tartalma: nyilván egyéni és egyedi igényeket tükröz, azonban mindenképpen fel kell készülni a tartós esőzésre, hidegebb időre (nyáron is 10 fok alatti tartós haladásra), szélre. A nyári magyar kánikulában viccesnek tűnhet, hogy kesztyű is kerül a zsákba, fent a hegyen viszont kellhet bármikor. Ezen kívül tartalék telefonnak sem árt a zsákban lennie.

Felszereléssel kapcsolatban a legfontosabb: terepre való (vibram talpú) bakancs/cipő.

 

12.-13. sokszor találkozhat az alábbi felhívással a túrázó az úton: "Trittsicherheit erforderlich", azaz lépésbiztonság szükséges. A képekre nézve azt hiszem ez nem is igényel magyarázatot, biztonságos cipőben/bakancsban keljünk útra!

 

A szervezőmunka után eljött az indulás napja és a túra.

 

Utazás: én elsősorban vonatoztam és buszoztam, így ezekről vannak naprakész tapasztalataim. Belföldi vonatozásnál a megszokott színvonalon kívül magasabb komfortfokozatú Intercity és railjet kínálatból is lehet választani. A bécsi fővonal az ország legnagyobb sebességű vasúti pályája, ha nincsen különösebb gond akkor problémamentes és haladós az utazás. Ausztriában a magyarnál jóval drágább a vonatozás, de a komfort és a színvonal is magas legyen szó, villamos vagy dízelüzemű valamint kisvasútról. A menetrendi kínálat széleskörű, még hétvégén is. A buszozásról szintén elmondható, hogy korszerű járművekkel történik, a menetrendben azonban már nagyobb időintervallumokban lehet szerény kínálat. Buszos szempontból a leginkább ellátott tartomány Tirol, ahol van, hogy fél óránként követik egymást a buszok egy irányba (Innsbruck-Fulpmes és vissza), a legrosszabbnak Stájerországot tapasztaltam, ahol csak hétköznapokon volt napi egyetlen járat (Auf der Schanz, St. Nikolai im Sölktal). Természetesen a buszozásra is él a magyar teljesárú jegyhez képesti dupla és tripla szorzó.

Az utazási idők jelentősek, főleg a nyugati részeken. A végefelé a nap nagy részét az utazás emészti fel. Ez a jelenség Magyarországhoz közelebbi szakaszokon nyilván enyhébb.

 

14. a Magyarországon is megszokott railjet halad ki Ötztal állomásról, osztrák viszonylatban annyira mindennaposak mint itt, a gyors és IC vonatok

15. légkondícionált és konnektorral rendelkező kényelmes Cityjet motorvonat indul Taxenbach állomásról

16. vonatpótló busz Landeck állomás előtt, a vonatokhoz hasonlóan modern buszokkal utaztam mindig

 

Útvonal és jelzettség:  az útvonal 5 nehézségi szintre oszlik, ezek a füzetben fel vannak tüntetve.

- nagyon könnyű (sehr leichte): a burgenlandi szakaszon van ilyen, nagyjából síkvidéki túrának felel meg, elég minimális szintkülönbség jellemzi.

- könnyű (leichte): szintén a burgenlandi részen van csak, itt már vannak szőlőhegyek, kisebb-nagyobb dombok is, de még továbbra sincsen semmi extra.

- közepes (mittlere): itt már komolyabb szintek vannak, sokszor erdőhatár fölött, azonban még durván és hosszabban sziklás rész még nincs, kb 2000-2200 méterig terjed a közepes túra „hatásköre”. A járhatóságát a hó léte ill. mennyisége határozza meg.

- igényes (anspruchsvolle): a túra oroszlánrésze az előbbi közepes és az igényes szakaszokból áll. Jelentős szintkülönbségek, sokszor sziklás, lassabban haladós, kitettebb részek. Gyakran előfordulnak drótkötéllel, kisebb lépcsőkkel kapaszkodókkal biztosított részek. Jó bakancs alapkövetelmény, de nem árt a strapabíró ruházat (gondoljunk egy hirtelen zivatarra!) és a túrabot sem. Rossz idő esetén meggondolandó a túra folytatása is ilyen terepen.

- nagyon igényes (sehr anspruchsvolle): a 2-es kötetben egyetlen ilyen szakasz található, amely a nehézségeket fokozottan tartalmazza: szintek, sziklás részek, hosszabb drótköteles szakaszok, valamint még a nyár közepén is hófoltok. Itt főleg érvényes a csak jó időben tanács.

 

A kilométerre vetített távolság a terep miatt sok helyen másodlagos (ellentétben egy magyar túrával), az ilyen helyeken a szintkülönbség válik az elsődleges nehézséggé. A túrán keletről nyugat felé haladva az első harmad még barátságosabb, a schladmingi Tauerntől viszont már durvább lesz a helyzet, amely a salzburgi, tiroli és voralrbergi részen még fokozottabban van jelen. Ha az ember 1500 méter szinte megy felfelé egy nap, akkor még semmi rendkívülit nem csinált. A tiroli részen például ezt nem nehéz összeszedni, mivel a túra (ott is) a völgyekre szinte merőlegesen halad.

 

A jelzettség alapvetően az itthon megszokott turistajelzésekkel történik, azonban a jelzések kivitele más: piros-fehér-piros nemzeti színűek a jelzések, időnként feketével beleírt 2-es számmal. Vannak még az útvonalon nemzeti színű táblácskák is és sárga színű útjelző táblák is. Ritkán előfordulnak fehér-piros-fehér, valamint fehér és piros kör jelzések is, ezek azonban ritkák. Itt említendő, hogy a vorarlbergi szakaszon a kéktúrákon megszokott fehér-kék-fehér jelzések it vannak, az ott éppen a hegyi útvonalakat jelzi. Tehát alaptézisként kimondható, hogy a jelzések a legtöbb helyen nemzeti színűek, azokat a számozásuk különbözteti meg egymástól. A számozások általában 3 számjegyesek. Magyar szemmel ez furcsának tűnhet, de ott ez a rendszer. Én sem 2 perc alatt jöttem erre rá, meg pár más dologra sem az itt felsoroltak közül.

A jelzések sűrűsége általában elegendő, de van, hogy térképes segítség kell, főleg erdőhatár alatt. Erdőhatár fölött a legtöbbször egyértelmű az útvonal és egy elágazásnál is az égtáj/napállás alapján jobban belőhető, hogy a kérdéses irány helyes-e vagy sem.

 

17. megszokott osztrák nemezeti színű jelzés Breitlahnhütte-Rantentörl között

18. szintén megoszkott sárga útjelző tábla a Rastkogelhütte után

19. sárga táblák, alatta kifakult mozgalmi táblákkal a Seebachschatén

20. közepes nehézségű út a Wildkogel előtt, visszanézve a völgyre

21. igényes terep a Furglerjoch előtt

22. nagyon igényes út a Wilhelm-Oltrogge Weg-en az utolsó túranapon

 

Pecsételés: a hegyi házakban, hüttékben nem okoz problémát, a Bergbuch (az a könyv amikbe a vendégeknek be kell írniuk, hogy honnan hová mennek és mikor, ha gond van, ez alapján keresik őket) mellett van általában elhelyezve a hütte pecsétje. Városokban és lakott területeken céges pecsét lenyomatot kell keríteni valahonnan. A fotóval való igazolás lehetősége itt is adott. Saját bélyegzője a mozgalomnak nem túl sok van, amik vannak azokkal is nagyrészt az első kötetben találkoztam, a 2. kötetben mindössze 3 ilyen pecsétet sikerült begyűjteni. Az igazat megvallva nem is nagyon hajkurásztam a saját pecséteket, ami volt éppen azzal éltem. Peterka Úr könyvében meg vannak adva ezek elérhetősége, de nem jártam ezeknek utána (pedig mondjuk Feldkirchben jó lett volna egy saját pecsét a végponton) és a könyvhöz is már bőven a túra közben jutottam hozzá.

Ha a megadott igazolóhely zárva van akkor a pecsételés nem lehetséges, kár is keresni az ablakokban, ajtónál a pecsétet, marad a fotózás.

(Nem akarok belemenni többtényezős összehasonlításokba, de pecsétek kapcsán a magyar Kék-körön tapasztaltam az eddigi legjobb és legbiztosabb rendszert elérhetősége kapcsán).

 

23. pecsételés a Rastkogelhüttében, lakott területen nagyobb utánajárást igényel a művelet

 

Időjárás: indulás előtt természetesen érdemes ellenőrizni, az előrejelzést. Nagyon esős idő esetén nem érdemes nekivágni, nekem is kellett már emiatt variálnom. Nem csak azért mert semmit nem lát az ember és finoman fogalmazva sem lélekemelő egész nap vizes cuccban menni, hanem esetenként veszélyes is lehet a vizes, csúszós talaj és növényzet a terepen. Legnagyobb jó időben és kedvező előrejelzés mellett sem maradhat ki a meleg ruha és az esőkabát a zsákból. Ezen kívül a másik végletre is érdemes számolni: az egész napos napsütésre erdőhatár felett. Semmi árnyék órákig, hamar és alaposan megéghet az ember bőre, érdemes legkésőbb 10 óra körül bekenni, ha sokáig ilyen helyen halad az ember. Én is rühellem, hogy ragacsos és beleragad egy s más és nehéz lemosni, megfogja a ruhát is, de inkább egy-egy ilyen rövid idejű kellemetlenség, mint a komoly megégés és a legrosszabb esetben bőrrák. Szélsőségekre, viharokra is érdemes felkészülni, minél magasabb megy az ember annál változékonyabb és kíméletlenebb időjárásra és időjárásváltozásra lehet számítani.

 

24. tikkasztó napsütötte, árnyék nélküli túra a Pinzgauer Spazierenwegen, a Pinzgauer hütte és a Bürglhütte között, naptej+sapka+jelentős víz szükséges

25.-27. időjárásváltozás mozzanatai: reggeli esőt követő napsütés után bő 1,5 órával a völgy telítődött párával, több órás eső következett, ez a folyamat ennél jóval gyorsabban is bekövetkezhet, minél magasabban történik ez, annál nagyobb elővigyázatosság szükséges

 

Költségek: nem árulok el nagy meglepetést: kis kivételtől eltekintve minden drágább mint itthon. Nem is szaporítanám a szót, érdemes a megszokottnál több készpénzzel nekivágni az útnak, számolva az esetleges rendkívüli költségekre is. Nekem a kedvezményes és ingyenes vonatozás mellett, úgy hogy ennivalót a hüttékben alig ettem, sokmindent vittem itthonról és cipeltem, a teljes túra költsége kb 600-650 000 forint környékéig rúg. Ebben a buszozások, szállásköltségek, valamint az ennivaló van benne, amit kint kellett megvennem. Felesleges dolgokra nem rémlik hogy sokat áldoztam volna. Ennivalót is amennyit tudtam itthonról vittem, szállásban is az olcsóbb kategóriára szavaztam, szóval ebben a spórolós módban is ennyit kellett költenem, ez alatt komoly komfortvesztés nélkül (nyilván lehet a szabad ég alatt is bivakolni, ingyen) nem lehet megúszni.

 

Statisztika:

- igazolófüzet szerinti táv: 1177 km

- szintemelkedés: kb 65 000 méter

- Ausztria érintett tartományainak száma: 7

- utazási és túranapok száma: 72, összesen 25-ször keltem útra

- utazott kilométerek száma: mivel ezt az osztrák menetrendek nem jelenítik meg, így nem tudom pontosan, de több tízerer km.

- összes buszos utazási költség: 136,5 € (teljesárú jegyekkel)

- összes vasúti utazási költség: 455,2 € (szabadjeggyekkel és félárú jegyekkel)

- összes szállás és utazási költség: 1573,1 €

 

Zárszó: felejthetetlen és meghatározó élmény, a mai napig ez jut eszembe erről a túráról. Messze volt, sokszor nehéz volt, de akkor is. Az ember kipiheni magát, de az élmény megmarad.

Folytatás? Vannak talán kalandok amik nem érhetnek véget egyhamar. Lehetőség van a 3. kötet elkezdésére (ami már meg is történt, a 2-es kötettel közös útvonalon lejártak természetesen érvényesek a 3-asban is), érdemben is. Jövő évre tervezek néhány túrát a 3-as kötet tiroli, nem gleccseres részeire, aztán majd a többi alakul és az élet hozza. A szlovén SPP túrába is belefogtam szeptemberben, de a kettő közül Zentralnak szavaztam elsőbbséget.

 

Remélem a beszámolóimmal tudtam elég kedvet csinálni azoknak akik éreznek hajlamot az efféle utakra, ha akár egy ember is elindul akkor már megérte ezt a sok-sok munkával járó alkotást közkinccsé tennem. Nyilván a leírtak az akkori aktuális állapotokat tükrözik.

Aki a legkisebb kedvet is érzi magában a túrának legalább részbeni lejárása, csak bíztatni tudom!

Aki(k) így döntenének neki(k) kívánok jó utat és kellemes túrákat!

 

A 3-as kötet előszavából egy részlettel és egy mottómmal zárnám az összefoglalómat és egyben az 1-es és 2-es kötet útvonalán történt (első) bejárásomat is:

„Abschließend wünschen sich die Autoren, dass alle Begeher des Weitwanderweges 02 viele erlebnisreiche Tage und frohe, unvergessliche Stunden in unserer schönen Heimat erleben können.”

azaz: „Végezetül, mi a szerkesztők kívánunk az összes 2-es útvonal teljesítőnek sok kalandokban bővelkedő napot és boldog felejthetetlen órákat a mi szép otthonunkban”

 

„Ha játszol veszíthetsz, ha nem játszol vesztettél”

(közismert mottó, mely az egyik kedvencem)

 

2019. december 30.

 

hörpölin Creative Commons License 2020.01.01 -1 4 70515

Szia ValamiV2!

 

Üdvözöllek én is itt a fórumon és boldog új évet is kívánok, de nem csak neked, hanem minden itteni olvasónak! :-)

 

A világért nem szeretnék beleszólni a dolgodba (kibicként mégis megteszem most), de meg sem fordult a fejetekben, hogy a gyerekekkel együtt teljesítsétek a kéktúrát? Én sem egyedül jártam végig az Országos Kéktúrát, hanem a fiammal. 12 éves volt, amikor elkezdtük és 15, amikor befejeztük, és csak most látom, amikor már lassan 30 lesz a kölyök, hogy mennyit adott neki a kéktúrázás mind kitartásban, mind pedig világnézetben, a környezethez való viszonyulásban.

 

Ahogy írod, a legkisebb komfortzónája most valahol 5-6 km környékén ér véget, úgy saccolom, az életkora is nagyjából ennyi lehet. Nem tudom, hallottál-e róla, de létezik a Gyermek Kéktúra is, saját tájegységi jelvényekkel, amit akkor kaphat meg a gyerek, ha 50 km-t legyalogol a pecsételőhelyek között az adott tájegységben. A "nagy" Gyermek Kéktúra jelvény, ami majdnem ugyanolyan, mint a teljes teljesítésért járó, az pedig már 300 km igazolt legyaloglása után jár.

 

Tapasztalatom szerint a jelvények nagy vonzerőt jelentenek a gyerekeknek, és gyorsan sikerélményhez is jutnak vele, hiszen 50 km gyorsan összejőn, néhány túra és már lehet is igényelni az első jelvényt! Ezt gyorsan meg is lehet kapni, ha egy hétfő délután megkeresitek a Mindig Morcos Kéktúra Ellenőröket (MMKE) az MTSZ központjában, gyorsan igazolják a teljesítést és minimális adminisztráció után már kézhez is kapják a gyerekek a jelvény(eke)t! Akár személyes gratulációval és jelvényátadással is fűszerezve.

 

Persze tudom, hogy könnyen beszélek, hiszen egy gyerekkel sokkal könnyebb túrázni, mint néggyel, de talán egy-két év múlva, amikor már mind a négy gyerkőc hadrafogható lesz hosszútávú túrázás szempontjából, már bánni fogjátok, hogy nem voltak veletek az első kilométereken is!

 

Szóval még egyszer: üdv a fórumon, és maradj is velünk! És ne haragudj, hogy beleugattam egy olyan dologba, amihez semmi közöm. :-)

Előzmény: ValamiV2 (70514)
ValamiV2 Creative Commons License 2019.12.31 -1 0 70514

Köszönöm mindenkinek a kedves szavakat és tanácsokat!

 

A legjobb ötlet az, hogy az autóhoz menjünk, és ne fordítva, ezt egészen biztosan megfogadom.

 

Van power bank-em, munka miatt sokat szoktam utazgatni, és sokszor jött az jól. Papírtérképpel még soha nem tévedtünk el, bár kérdés a papírtérképek mennyire tudják követni az ahogy hallom mostanában gyakoribb útvonalmódosításokat. Az útvonal módosítása azt jelenti, hogy olyankor megváltoztatják a felfestést is? 

Egyelőre nem érkezett még meg a kis igazoló füzetünk, lehet ezt már csak a jövő héten várhatjuk, ilyenkor senki sem dolgozik. :) De nem baj, akkor max. addig nem kéktúrás helyre megyünk, nekem mindig mehetnékem van. :) 

 

Ennyi gyerek mellett az éjszakázásban elég profi vagyok, de a vezetés az azért veszélyes üzem, bár lehet csak túlaggódom. Majd ez kiderül, talán szünetekben egy-egy 2 napos "elszakadás" is összejöhet. Na meg hát ahogy telnek az évek nőnek a gyerekek is, könnyebb dolgunk lesz. :) 

Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2019.12.31 -1 1 70513

Én is féltem ettől, ezért tudtam le szinte mindig reggel a tömegközlekedést is. Azaz autó a célhoz, busz(ok) vagy vonat(ok) a starthoz, majd csak gyaloglás. A megoldás előnye, hogy lehet éjszaka autózni, hogy az első járatokat el lehet csípni (s reggel mindig gyakoribbak a járatok a munkások, dolgozók miatt), s pirkadatkor úgy lehet megtenni az első métereket, hogy már csak a túrára figyelhetünk egész nap, s rajtunk múlik, hogy mikorra érünk oda a célba az autóhoz. Nyilván ennek a dolognak is lehet árnyoldala, mert nem mindenki szeret éjszaka felkelni, s elindulni, de az a tapasztalatom, hogy hacsak nem halmozunk fel előtte alvás adósságokat, akkor egy-egy ilyen nap még az én fáradékony testemnek is menedzselhető volt. Más szóval az autóban fél óra alatt magamhoz tértem.

Előzmény: ValamiV2 (70501)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2019.12.31 -1 1 70512

Azt hittem, hogy egyértelmű lesz az, hogy én a föld alá vinném a teljes hosszát minden olyan útnak, amin nagyon magas szennyezettség keletkezik. Pont azért, mert ott legalább kezelhető a levegőbe jutó trutyi. Ugyanezt a begyűjtést a felszín felett nehezebb megtenni.

 

Emellett mindig és mindenre igaz lesz, hogy zárt helyen magasabb lesz az életveszély a menekülési opciók alacsonyabb száma miatt. A metróban is többen halnának meg egy ugyanakkora tűzben, mint a körúti villamosmegállóban. Mégis van metró.

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70507)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.31 -2 0 70511

Mindent lehet úgy tekinteni, hogy hasznos, meg úgy is, hogy kár. De sebaj, ez most már szépen le lesz betonozva és nem fogsz rajta járni se gyalog se bringával. :)

Előzmény: olahtamas (70510)
olahtamas Creative Commons License 2019.12.31 0 0 70510

Kár, hogy pont egy biciklis videót tettél be.

Az utat ugyan megmutatja nagyjából, de mindjárt rávilágít a kerékpáros túrázás problémáira is...

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70507)
olahtamas Creative Commons License 2019.12.31 -1 0 70509

Lehet hagyatkozni telefonra is, de akkor előre kell telepíteni offline térképet, aminek a működéséhez nem kell térerő!

mapy.cz vagy  OsmAnd  esetleg Locus  és van még sok más ilyen is.

Ezek a programok olyanok, hogy feltelepítésük után lehet hozzájuk letölteni turistatérképet is arról a területről, ahova menni szeretne az ember.

Természetesen tartalék energiaforrásról vagy tartalék telefonról érdemes gondoskodni, mert ha lemerül, akkor megint csak ott áll az ember térkép nélkül.

Előzmény: ValamiV2 (70503)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.31 -3 0 70508

Fyi

Alagutakban keletkezett tüzek jellemzői Az alagutakban keletkező tüzekre jellemző a gyors hőfejlődés (a tűz fészkének közelében a hőmérséklet meghaladhatja az 1200 oC-t), valamint gépjárművek tüzeinél a gumiabroncsok, a műanyag alkatrészek és a kifolyt üzemanyag égésének következtében intenzív füstképződés. Az égési tulajdonságokat befolyásolja még a szállított rakomány is. A hirtelen, direkt hőterhelés komoly károkat okozhat az alagút szerkezetében, a gyors füstképződés pedig életveszélyes és nagyban gátolja az alagútban rekedt személyek kijutását. A gépjárművek közlekedésére szolgáló alagutakban bekövetkezett tüzek többségében a tűzkeletkezési okok balesetre vezethetők vissza, melyeket legtöbb esetben emberi mulasztás okoz. A vasúti közlekedésre szolgáló alagutakban viszont a járművek, vasúti kocsik műszaki meghibásodása okozta a legtöbb tüzet. Alagutakba épített tűzvédelmi berendezések Az intenzív hőhatás épületszerkezetekre gyakorolt károsító hatásai miatt első lépésként a szellőztetéssel, a hő és füstelvezetés kérdéskörével foglalkoztak a tervezők. Az alagutak normál üzeméhez elengedhetetlen a megfelelő szellőzés biztosítása, a kipufogógázok eltávolítása, a friss levegő pótlása [2]. Rövidebb alagutak esetében általában természetes szellőztetéssel látják el a légcserét, hosszabb, több kilométeres alagutaknál mesterséges szellőztetéssel biztosítják a folyamatos légáramlást, valamint a hő és füstelvezetést. A következő ábrán a szellőztetés fajtái láthatók. 4 1. sz. ábra: Szellőztetés fajtái (forrás: Szerző összeállítása) Az ábra az alap szellőztetési lehetőségeket tartalmazza, az egyes fajták további kombinációi is lehetségesek.

 

A természetes szellőztetést csak az 500 méternél rövidebb alagutaknál lehet alkalmazni, ez a maximális hosszúság, amelynél még biztosítható a megfelelő minőségű levegő. Az alagútban közlekedő járművek is huzatot keltenek, mely hozzájárul a légcseréhez. A vízszintes irányú teljes hosszanti szellőztetést az 500 – 3000 méter hosszúságú alagutakban alkalmazzák, nagy teljesítményű ventilátorok segítségével a vágat egyik végén beszívják a friss levegőt, a másik végén pedig kifúvatják. Az újabban épült hasonló hosszúságú alagutakban a hosszirányú szellőztetést kombinálják a keresztirányú szellőztetéssel, ugyanis a friss levegőt kereszt irányú aknán át szivattyúzzák az alagútba, az elhasznált levegő pedig hosszirányban az alagút két végén távozik a szabadba. A 3000 méternél hosszabb alagutakban keresztirányú kombinált szellőztetést alkalmaznak. Ezekben az alagutakban a járművek közlekedésére szolgáló út felett külön járatban történik a kipufogó gáz elvezetés, mely függőleges irányban külön aknán át távozik a szabadba, továbbá ugyanúgy külön aknán át jut a friss levegő az alagútba.

 

Más szóval szabadban távozik kürtőn át koncentráltan.

 

http://www.vedelem.hu/letoltes/anyagok/500-alagutakban-keletkezett-tuzek-oltasanak-modszerei-technikai-eszkozei-i-beepitett-tuzvedelmi-berendezesek.pdf

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (70505)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.31 -1 0 70507

Értem, akkor már csak azt szeretném megkérdezni, hogy a környezetre milyen hatással van egy völgyrendszerbe kivezetett többsávos autóút, amin az osztrák-ukrán-román kamiontranzit is járni fog?

 

Ide fogják betenni az utat - ez Remeteszőlős - családiházas, gyerekes családos övezet. Itt eddig max annyi forgalom volt, amennyi ide jött, meg ami Nagykovácsi zsákfaluba

https://remeteszolos.hu/wp-content/uploads/2018/02/remeteszolos07aug0004.jpg

 

Mennyi fog megmaradni Budapest legnagyobb természtes vízeséséből, ha a többsávos autóutat onnan hozod ki a hegyből, ahol a patak a felszínre tör? 

 

Kb az egész M0 olyan helyeken ment eddig, ami nem volt sűrűn beépített lakott terület, de hogy környezetvédelmi terület nem volt, az biztos. Vecsésnél jócskán el is távolodik a várostól. Pont ide kell behozni a lakott terület közepébe, igaz?

 

Ugye az M0 terve kb egyidős a rendszerváltással. Nos 90es években, amikor a nyomvonal emlékeim szerint született, tényleg nem volt ennyire beépítve. Azonban azóta eltelt hány év is? És most már ott tartunk, hogy Hidegkút és Adyliget között elfogy az erdősáv - megjegyzem felkészül a Remetszurdok is, ugyanis Adyliget felől szépen elkezdték beépíteni a domboldalt és ahogy elnéztem, az erdészeti utat elég szépen elkezdték kiszélesíteni a szurdok felé, ami azt szokta jelenteni, hogy nemsokára ott utca lesz és parcellázás. 

 

Szóval hajrá! Kiránduljatok, amíg lehet

Ez fog tutira megszűnni: 3:50ig https://www.youtube.com/watch?v=EShuOWK9uIs&fbclid=IwAR17X8PjXbdXmZ3x4_ruo5CiSe8TmQvdmCD0tQuZ4fao-1_IiZEjW4Boi6U

 

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (70505)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.31 0 0 70506

Ezer nickem van mert mára feladtam minden erkölcsi tartásomat és meguntam a különféle jelszavak megjegyzését.

 

Ezzel próbálkoztál már? 

https://www.segedeszkozok.hu/Hideg-melegterapias-parna-18x28-cm-es-csomagolt

 

 

Előzmény: ValamiV2 (70503)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2019.12.30 -1 0 70505

Tévedés, hogy egy alagútból az autók által kibocsátott gázokat ki kell ventillálni a szabad levegőre. Ki kell vonni a levegőből, ami még mindig könnyebb egy alagútban, mind a puszta égbolt alatt.

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70494)
hadidoki Creative Commons License 2019.12.30 -1 0 70504

Szia ValamiV2!

 

Üdvözöllek a csapatban, nem sűrűn fordul elő nálunk 4 gyermekes családanya. Gratulálok hozzá! 

Hajrá a kéktúrához, ne zavarjon, hogy csak rövidebbeket tudtok bejárni. Senki nem sürget, én úgy gondolom, könnyebb is kisebb falatokban megemészteni az élményeket... nem lóverseny ez! Nekem 10 év kellett amíg körbejártam az országot, és a végén sajnáltam, hogy elkapkodtam. :)  

 

Sokáig én is autóval jártam (mondjuk én 90%-ban egymagam, és sátorral), mindig jobban kedveltem vonattal visszakötni az autóhoz. Valahogy jobban érzem magam a vonat tágabb terében. A téli napok sajnos túlzottan rövid időt engednek az eredményes túrázáshoz: kevés az elfáradáshoz, és túl sok az éjszakázáshoz, ezért én a teleket kihagytam... (na persze a sátrazás is elég necces télen). 

 

Javaslom, hogy egy-egy túra után írjál magadnak egy kis naplót, leírást. 5-10 év múlva már összefolynak az emlékek, de így könnyen fel tudod majd idézni az élményeket. Aztán ha úgy gondolod, akár mi is szívesen olvassuk. Jó átélni más élményeit is!

Ha gondolod az én leírásomat itt találod:   http://www.hadidoki.ini.hu/

Hasznos tanácsokat találsz Hörpölin lapján: http://www.kektura.click.hu/

 

Sikeres, élményekben gazdag túrát kívánok!   

Előzmény: ValamiV2 (70501)
ValamiV2 Creative Commons License 2019.12.30 0 1 70503

Másik nicken voltál? :) Nem rémlesz. :))

 

Jól vannak, köszi. 

 

Bár mentünk már 30 km körül is, de az nyáron volt, én télen szerintem 10 km körül is beérem, nagyon tudok fázni, de tényleg. :) 

 

Az első bakonyi eltévedésünk óta mindig van papír térképem. :)) Ott nagyon a telefonra akartunk hagyatkozni, aztán rohadtul nem volt sem térerő, sem mobilnet, semmi. Nagy gond nem volt belőle, egyszerűen visszajöttünk ugyan azon az úton, amin elindultunk, de azóta csak papírtérképpel megyek, és azóta nem is tévedtünk el különösebben, jó néha előfordult, hogy kicsit keresni kellett a jelzés folytatását. 

 

Elég tervezős vagyok, tehát nézegettem már most hogyan lehet megoldani a közlekedést, mindenképpen olyan szakaszt választunk most, ahol az jó, sokszor megy busz, és nem kell egy 15 km-s szakaszt 3 óra alatt megtenni 4 átszállással. :) Zirc-Bakonynána pl. teljesen jó. Meglátjuk. Ha nem tudjuk a gyerekeket leadni akkor nem kéktúrázunk, hanem egy rövid kis túrát teszünk, a kicsi nyafogás mentes kapacitása egyelőre 5-6 km. 

 

Viszont a télnek is vannak előnyei, karácsony előtt a Tihanyi-félszigeten voltunk, és egyrészt összesen 2 másik túrázóval találkoztunk, másrészt sok helyen megállapítottam, hogy ez 40 fokban azért egy-két helyen sokkal nehezebb lenne, plusz a "vigyázat méhek" feliratok sem nagyon érintettek minket. :) 

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70502)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.30 0 1 70502

Üdv Valamiv!

 

Ismerősök vagyunk már onlány;)

Gyerekek jól vannak?

 

Ha most akartok menni, akkor mindenképpen számoljatok a napfelkelte és a naplemente idejével, mert kezdőként idegen helyen télidőben belefutni a sötétbe nem jó ötlet.

 

Ha terveztek menni, akkor nézd meg, mikor kel a nap és lehetőleg akkor érkezzetek az indulási ponthoz.

És tervezz mondjuk 2 max 3km per óra sebességgel, ez alapján számítsd ki, hogy mennyit tudnátok menni naplementéig, azt is nézd meg, mikor van. Távot illetően kezdőként 20km elsőre szép táv, de persze annyit mentek, amennyi belefér, de télre való tekintettel célszerű alátervezni.  

 

Nézd meg, hogy amerre mentek, van-e kiugrási pont tömegközlekedéssel, hogy ha esetleg beleunnátok, elfáradnátok.

 

Kajával innivalóval készüljetek termosz meleg tea nem árt az útra. 

Ha vonattal mentek, akkor online vegyetek jegyet, mert ma jókat lehet szívni a vasútállomásokon ahol csak automata van. Vágányinfót ne vegyétek komolyan.

 

Pecsételőhelyekről itt tudsz tájékozódni:

https://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/okt_forum

 

Térkép legyen nálatok!

 

Jó utat!

Előzmény: ValamiV2 (70501)
ValamiV2 Creative Commons License 2019.12.30 0 1 70501

Sziasztok!

 

A párommal elhatároztuk, hogy belevágunk a kéktúrába mi is. Eddig is viszonylag sokat túráztunk, de mindig körtúrát csináltunk, vagy oda-vissza tettük meg az utat, párom kicsit fél is attól, hogy tömegközlekedéssel kell majd visszatérni az autóhoz, vagy az otthonunkhoz (ami nem Bp.). Én kevésbé, én valahogy nem ragaszkodtam soha annyira az autózáshoz. :) 

4 gyerekes anyuka vagyok, szóval időnk nem sok van, és most ez kettőnk kis célja, és közös programja lesz, lenne, hát nagyon kíváncsi vagyok hány év alatt sikerül majd teljesíteni. :)) Mindenesetre nagyon be vagyok sózva, és annak ellenére, hogy rettenetesen nem szeretem a telet, mert vékonyságom okán mindig iszonyat fázós voltam (ellenben a meleget nagyon jól bírom), már hétvégén szeretnék egy picike szakaszt legalább bejárni (ha sikerül a gyerekeket leadni vigyázásba). Ilyenkor a rövidebb nappalok miatt is neccesebb az egész. 

Visszaolvasgattam jó pár oldalt, igyekszem tanulni tőletek, remélem nem csak mi vagyunk ilyen kevés idős, kis szakaszokban csinálós emberek.:) 

Hozzánk legközelebb a Bakony van, tehát oda mennénk, ott már sokat túráztunk, nem kék túra mentén. Szerintem a bakonybéli vendéglőben lassan már megismernek minket. :)) 

Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.30 -1 2 70500

Egyébként egyre inkább gyanúm, hogy a régi nyomvonalba bevásárolták magukat sokan és most nem akarják veszni hagyni a pénzt.

Gondolom ezt azért is, mert az előző beírásom ezzel a témában eltűnt. Ha ez is el fog, akkor tudni fogom, hogy ez az ok.

Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.30 0 0 70499

Az 0,5%-os beépíthetőséget jelent az EVT szerint, amely beépíthetőség csak erdő érdekeihez lehet megfelelő. 

Előzmény: olahtamas (70498)
olahtamas Creative Commons License 2019.12.30 0 0 70498

Az erdőtérkép szerint parkerdő, jelentsen is ez bármit.

Az, hogy ebből mennyi beépíthető, az meg úgy is rugalmas, attól függően, hogy kié a terület...

Ha meg nagyon kilóg a lóláb, akkor egy tollvonással megváltoztatják a besorolást, mi meg csak nézhetünk kigúvadt szemekkel. :(

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70497)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.30 0 0 70497

Még egy kérdés - ez a terület erdő besorolás alatt van vajon jelenleg? És melyik fajta a 0 vagy az 5% beépíthetőségű?

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70496)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.30 0 0 70496

A Mepar-os térkép valahogy nem stimmel. A teljes völgysávot érinti, a hegy felöli oldalon nemcsak azt az egyes alakot

 

https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3095/30952/309526/30952641_3ed6eceb985d1ec59ba891cee5e2239e_wm.png

 

A közösség szerint azért, mert itt jött volna ki és ment volna újra föld alá az M0

Előzmény: olahtamas (70495)
olahtamas Creative Commons License 2019.12.30 0 0 70495

Az Index kapcsolódó cikke:

https://index.hu/mindekozben/poszt/2019/12/28/epitesi_telekkent_ertekesitettek_a_budaligeti_szalamandrak_elohelyet_veszelybe_kerultek/

 

A MEPAR rendszerében megnézve érdekes, hogy a Natura2000 hálózatból miért pont ez maradt ki?

Itt az erdőtérkép is:

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70490)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.29 -1 0 70494

Egyetértek, de a következő szempontok alapján én a zsámbéki nyomvonalat támogatom.

 

Biatorbágy, Herceghalom térsége központi raktárakkal van tele. Tehát innen jelentős kamionforgalom indul. Pilisvörösváron van a Liegl Dachser, szintén depo és kamion terminál. Ha Budakeszitől indítjuk az M0át és rohadt drágán átfúrjuk magunkat a hegyek alatt, továbbá a Középső és az Alsó-Jegenyevölgyön keresztül bukkanunk felszínre, akkor frankón minimum 1200 kamionnyi forgalmat hozunk be kertvárosi övezetbe.  Ez egy.

 

Kettő

 

A Budakeszi út áldatlan állapota egyáltalán nem a dél-északi átmenő forgalom miatt olyan cudar Én egyrészt munka, másrészt vásárlás miatt volt hogy napi szinten, ma meg már ritkábban, de járom ezt az utat és a Szépjuhásznén elenyésző a forgalom, ami van, az mind be Pestre megy. Ennek egy része zsámbéki medence településeiről érkező forgalom ami azért jön erre, mert erre ingyen van másrészt még mindig jobb erre jönni irányban, mint a perbáli úton lemenni az 1esre. Ha nekik közelebb lenne a nullás, akkor be se jönnének Budakeszire., illetve megfelelő méretű parkolók kialakításával rá lehetne ültetni őket a Délibe sőt hosszabb távon gondolkodva akár a Fradiba is tartó vonatokra akár Vörösváron, akár Bicskén. 

 

Én úgy gondolom, hogy föld alá vinni forgalmat nem jelent környezetvédelmi megoldást, ugyanis az alagútból ki kell hozni a kipuffogógázt. A szellőzők a nyomvonal mentén pont lakott területekre vinnék az emissziót. Ráadásul a hegyvonulat belváros felé eső részén, ahonnan a szélcsatorna szépen rá fogja fújni a városra. Kiváló lesz. És akkor még arról nem is beszéltem, hogy ugye milyen ritka jelenség a dugó a már meglevő M0án balesetek miatt... hogy az milyen frankó lesz, beszorulni a hegy alá netán úgy, hogy egy kamion kigyullad. jó könnyű lesz onnan a mentés.

 

Azonkívül a szentségit neki, a minap csatangoltam a Hármashatárhegyen a Guckler Károly ösvényen. Totál eltűnt az erdő a végéről... teljesen beépült kész luxus sziget. Mégis meddig fogjuk kivágni a város tüdejét?  A Jegenye-völgy családok számára jelenti a kikapcsolódást, még nem voltam ott úgy, hogy ne lett volna tele hétvégén. Most ide vigyük be az M0ást. hát nagy ötlet, mit ne mondjak.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (70493)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2019.12.29 0 2 70493

Én már azt mondom, M0 minél hamarabb, akármelyik nyomvonalon! Mivel sem a Zs-medencében, sem a II Kerület szélén nincs ”érdekeltségem”, viszont azt látom, hogy mindkét terület bele fog pusztulni a sok autóba, még mindig bölcsebb volna akár sorsolni a nyomvonalak között, mint évekig birkózni.

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70490)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.29 -1 0 70492

90 c melltartó méret. Erről kapta a nevét

 

https://www.delmagyar.hu/blog/gasztrokommando/belenyultunk-a-90c-be-4551441/

 

Egyébként tévednek, ma már 100F méret is van. De ha tutira akar egy férfiember menni, akkor a szám legyen kicsi és a betű legyen távolabb az A-tól.

Előzmény: Güsziológus (70488)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.29 -1 0 70491

Egyébként meg ha építési ingatlant akarnak ott csinálni, akkor pláne tiltakozom, ugyancsak a kibírhatatlan közlekedési helyzet miatt. Egy település fejlesztése nemcsak azt jelenti, hogy most már zsebkendőnyi méretű telkekre többemeletes, többlakásos társasházakat húzunk. Jelenleg ez zajlik Pesthidegkúton és már kezdünk belefulladni a gépkocsi tengerbe.

 

Ami a természetjárást illeti - az érintett rész tudtommal a pilisi sárga jelzést tüntetné el ezen a szakaszon, úgyhogy ha sikerül építési övezetté átvarázsolni, akkor a túrázók nagy gondban lesznek azzal, hogy a Szarkavártól hogy jussanak majd át a Szénásokra, lévén, hogy az egész terület be lesz építve. 

Előzmény: Bikk Pubi (70489)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.29 -1 0 70490

Az M0 egyik lobbija van a történet mögött, legalábbis a helyi közösségben azok az "account"-ok aktivizálták magukat a témával kapcsolatban, akik továbbra is alagúton át akarják átvinni a körgyűrűt.

 

Mellesleg érdekes lenne tudni, hogy milyen erdő minősítésben van a terület, mert egy része a Tesco tulajdonát képezi, ami nagyon furcsa tekintettel arra, hogy a hírek szerint erdő besorolásban van - ahol max 5% a beépíthetőség, de ott is csak erdőt szolgáló épülettel.

 

Mint pesthidegkúti lakos tiltakozom az ellen, hogy az M0 az Alsó és Középső Jegenyevölgyön haladjon át - és ezzel szükségtelenül megterhelje a már most fullra telített egy szem egy sávos belvárosba vezető - ráadásul családi házak, óvodák mellett haladó Hidegkúti utat. Nagyon ésszerű az a Zsámbéki medencés nyomvonal, tartsuk magunkat hozzá.

Előzmény: Bikk Pubi (70489)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!