Miben melyik! :) De ha a motorra koncentrálunk, a következök olvashatók "Nevertheless it is the Alfa which beats the Colt and Toyota on paper and also feels significantly quicker. The V6 engine really is incredibly smooth and responsive ... 60 mph is reached in 7.6 secs and 100 mph is made in 23 seconds - fast by any standards. It makes just the right noises too, a beautyfully deep V6 note roarsout right the way through the rev range. It must be said though, that the very rapid acceleration is achieved partly due to rather ridiculously low gearing. First gear for example is almost unnecessary as the Alfa will move off with virtually no transmission judder in second. At the other end of the rev range the V6 engine is revving its head off and though giving a lot of high speed acceleration response, it seems strange that Alfa Romeo could not rely a little on the engine's good torque output and raise the final drive ratio. ... The Toyota's straight-six gives luxuriously effortless performance, and answers the criticism that the two litre versions of the car were basically underpowered. It has immense torque; the engine will pull academically low speeds in fifth. However it is not as willing to rev as hard as might be expected from a twin-cam unit and actually gets a little rough over about 4000 rpm, and particularly so at the 6500 rpm rev limit. It's a fast and generally refined engine but lacks the excitement of the Alfa's V6. ... For sheer fun and excitement the Alfa Romeo is the obvious winner and many drivers will be instantly charmed by its sporting heritage, the deliciously responsive V6 engine, and its stunningly attractive looks. ... Ultimately one must decide whether the numerous faults are compensated by the wonderful performance. We are tempted to say they are, but £10,250 is a lot of money. The Toyota came as quite a pleasant surprise as this company seems to be undergoing a regression in their quality of styling and engineering with other models at the moment. But the Supra is quick, quiet and refined, and the changes to the body styling improve its looks over the rather ordinary Celica. Probably its main drawback is that the rear seats accomodation is minimal and as such it can only really be considered to be a two-seater coupé. ... Provided you have a clear idea of the type of motoring you wish choice is simple: the Alfa is the true sports car, the Supra is the long distance cruiser, and the Colt is the good all rounder. And a few minor improvements would make the Alfa best on all three counts.
[font face=Courier][pre] GTV6 2.5 Colt Sapporo Turbo Supra 2.8i
"The first six categories of Engine, Gearbox, Steering, Brakes, Ride and Handling ... do tend to get to the meat ... the Alfa registered 195 points to the Datsun's 161 to the Porsche's 182. ... The lovely SOHC V6 engine ... is a joy, revving and pulling smoothly through its range."
Gyanús volt nekem is, hogy 2.8 Ismerem azt a motort. 160 lovas volt, de nem tartották különösebben jónak. Sokszor hasonlították össze a GTV-vel, hisz kortársak voltak, hasonló teljesítménnyel.
OK. Lehet, hogy tényleg rossz volt az, amit próbáltam, bár egyéb erre utaló jelet nem tapasztaltam, mert nem füstölt semmit, a hangja sem volt rossz, mint írtam, a km is még talán 100 alatt vagy azon a környéken volt.
Az "ilyenekkel"-t nem rád értettem, hanem az állításokra.
Jó, én meg már láttam Golf IV-et és Passatot is, és attól, hogy az újságírók miket írnak, még nem lesz bennük több/igényesebb kárpit vagy normálisabb formák.
Lehet, hogy a műanyagok illesztései jobbak, mint mondjuk a Mondeoban /őszintén szólva nem figyeltem/, de az összhatás eléggé hasonló.
'91-ben kint voltam az USA-ban egy ismerősnél, akinek egy 2.6-os 6 hengeres Suprája volt. Most így visszaemlékezve, nagyon jól bírta az alacsony fordolatot. Nem mondom, hogy meghalt a pörgetésnél, de nem jött meg az ereje nagy fordulaton. Olyan szép egyenletesen adta le a nyomatékot.
Ja, a korábbi, gyakorlatilag 3-literes (2.9-nek hívott ohv) még gyalázatosabb volt. Mondjuk azt forgatni végképp nem volt érdemes, de nem is lehetett, viszont annak valóban volt alsó nyomatéka (csak az volt neki).
Literteljesítménye a megjelenésekori 12-szelepes szintet hozza, viszont a tisztességes 12-szelepesnek a max. nyomaték 90%-a kb. 1500-tól (vagy lejebbröl) rendelkezésre áll.
A kipörög 7000-ig, meg az észre sem veszed és tiltásba forgott között van különbség. Erre mondtam, hogy kelletlenül forog felül. A hangjával és a járáskultúrájával nem is volt bajom, azt nem is mondtam.
Pl. a Rover K. (tudom, hogy megbízhatatlan, de mikor olyat vezettem, akkor az éppen jól működött:)) De a kisebb alfákban a TS is jó, csak a 164-ben gyenge már.