Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.07.31 0 0 7922

Jól néz ki.

Előzmény: Fozat1 (7921)
Fozat1 Creative Commons License 2018.07.30 0 1 7921

Ez egy szép 966-os....

 

  

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 0 7920

Ez egy univezális motor.  (Lombardini néven talán ismerős lehet)Valóban számos alkamazási területe van. Ezeknek a motorok számos előnnyel rendelkeznek a kisseb benzinmotorokkal szemben.Erősek,nyomatékosak, megbízhatók,környezetbarátok, keveset fogyasztanak,Könnyen szerelhetők, egyszerűen karbantarthatók akár házilag is javíthatók, mivel csak egyhengeres erőforrásról beszélünk igy nyilván kevesebb alkatrész is  kell bele illetve  az alkatrész ellátásuk is biztositott.Alacsonyabb fordulatszámon pörögnek ezáltal az élettartamuk is hosszabb.Sztem nagyobb gond nélkül elfutnak fél vagy akár egymillió km-t is .Mindenesetre az én véleményem az hogy nagy találmány volt az olaszoktol , ötven évvel ezelőtt ez a mára egységes szabványok alapján gyártott faék egyszerűségű  egyhengeres léghűtéses dízelmotor .Nem volt egy hülye gyerek  aki kitalálta,Igen nagyjából úgy ötven éve kezdték el gyártani az olaszok  és azóta is folyamatosan  gyártják a világ számos országaiban

-India/Greaves,

-Japán/Subaru/Yanmar,

-Németo/Hatz,

-Osztrák/Rotek

-Olaszo/Lombardini/Ruggerini/Kohler,

-Oroszo/Kentaur (дизельный двигатель Кентавр),

-Kina/Jin-Tian,Haige,Yarmax,Bison,Launtop,Etk,Genlitec,King-Chai,Punsun,Runsun,

Jia-Heng,Kama stb.

Amúgy  például indiában a mai napig épitik autókba motorokba ezeket egyhengeres léghűtéses dízel OHV erőforrásokat,de mostmár németek is rájöttek hogy ez valóban jó konstrukció ugyhogy ők is elkezdték az ugyanilyen erőforrással szerelt dízelmotorkerékpárjaikat gyártani.

 

http://www.motorradmanufaktur.de/  

 

Azt hogy ma már az európai autógyártók  miért nem gyártanak ilyen autókat fogalmam sincs.

Az egekben lévő üzemanyagárak  nyomos érv lehet ezek mellet motorok mellett mivel egy zaporozsecben semfogyasztanak többet 2.5/3L -nél

 

A Lentebb belinkelt piros motor az egy  grecav amica luna mopedautó hajtóműve de szerelték a JDM simpa  nevű tipusba is vagyis anno készültek ilyen motorokkal hajtott  autók európában . De ha mindez nem lett volna elég meggyöző akkor itt van még egy ugyanilyen dízel zaporozsecről készült videó:

 

https://www.filemail.com/d/ncrsxmyawfzggqi

Előzmény: Vaskalap kartárs (7919)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2018.07.28 0 1 7919

Ez valami motorcsónak vagy kapálógép motorja lehet. A műszaki adataiból látszik, hogy legfeljebb 10 lóerős motor, a forgatónyomatékot nem is írják. Az alkalmazási területek között nem szerepel gépjármű, tehát olyan túl nagy nyomatékot ne várjon tőle senki. Lehet, hogy hosszú életű és igénytelen, ha a tervezésének megfelelő üzemi körülmények között használják (kapálnak vele), de szerintem egy autóban már nem lenne ilyen hosszú életű, vagy ha igen, egy nyomorult emelkedőn nem bírná felvonszolni az utasokkal és csomagokkal terhelt kasznit.

Azt hiszem, nem kell nagy tudósnak lenni ahhoz, hogy bárki belássa: csúf vereséget szenvednél egy olyan viadalban, ahol ezzel az átépített példánnyal kellene egy hosszú útra indulnod, egy eredeti motorral üzemeltet Zaporozseccel szemben.

Ha nem így lenne, az autógyárak már rég áttértek volna az ilyen kis motorokkal szerelt autók gyártására és a videón szereplő barkácsoló, dúsgazdag ember lenne a találmányából.

Az a benyomásom, hogy te semmibe veszed azoknak a mérnököknek és technológusoknak a tudását, akik a Zaporozsec tervezésében és gyártásában részt vettek. Azért, mert a Szovjetunióban készült, az akkori tervutasításos rendszerben, ahol a mérnöki alkotó munkát a gazdaságossági megkötéseken túl sok minden más körülmény is nehezítette, nem kell azt hinni, hogy minden porcikájában használhatatlan. Sőt az elmúlt évtizedek ennek éppen az ellenkezőjét bizonyították. És biztos, hogy nem azért mellőzték a tárcsaféket, mert a mérnökök nem ismerték, hanem azért mert dobféket kellett rá tervezni. Ezt diktálták a főnökeik, akik pedig nyilván a gazdaságossági kényszer miatt döntöttek így. És lehetett volna nagyobb teljesítményű motort tenni bele? Hogyne. De akkor ennyiből nem tudták volna kihozni a gyártást és a kutya nem vette volna meg.

Lényeg, hogy megtalálták azt a középutat, hogy egy működőképes, olcsó autót tudtak a kispénzű vásárlók számára gyártani, ami a megfelelő karbantartással évtizedekig üzemel. És erre elég jó bizonyíték a 3 milliós példányszámban eladott autó.

Előzmény: Törölt nick (7915)
FAV 20 Creative Commons License 2018.07.28 0 0 7918

Nagyon ötletes, hogy kannában kell hozzá vinni a benzint.

Előzmény: Törölt nick (7917)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 0 7917

Azért mert nincs rá szükség .Ezekre a motorokra gyárilag  rá van építve a saját üzemanyagtartályuk.

 

https://www.google.com/search?client=firefox-b&biw=1024&bih=639&tbm=isch&sa=1&ei=Gx5cW_WpHsK8gQbb0a7wBg&q=air+cooled+single+cylinder+ohv+diesel+engines&oq=air+cooled+single+cylinder+ohv+diesel+engines&gs_l=img.12...147688.150204.0.152454.7.7.0.0.0.0.898.1372.2-2j6-1.3.0....0...1c.1.64.img..4.0.0....0.3tbZQyWIIsU#imgrc=Garn5udZ9__v6M:

 

A videóban látható yanmar blokkon a piros szinű tartály az üzemanyagtartály

Egyébként csak azért nem indult be mert le volt merülve az akksi.

 

Általában tengelyreszerelt 12voltos magnetostator (alternator)al

oldják  meg a töltést ,

 

 

https://www.google.com/search?client=firefox-b&tbm=isch&sa=1&ei=xiNcW7juM4jwgQbn6L34BQ&q=stator++lombardini+15LD&oq=stator++lombardini+15LD&gs_l=img.3...7094.13648.0.14282.16.5.0.0.0.0.1296.2108.3-1j1j7-1.3.0....0...1c.1.64.img..13.0.0....0.I3rX-qlR8F8#imgrc=tCb0nZrQAdrasM:

 

de mivel ezek univerzális motorok gyártanak hozzá 12 voltos külső generátort is

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=yqoNo6wmuE0

 

Esetleg ha érdekel a téma tudok még küldeni videót.

 

 

 

 

Előzmény: FAV 20 (7916)
FAV 20 Creative Commons License 2018.07.28 0 0 7916

Miért szüntette meg a kocsi benzintartályát? Töltés az elektromos fogyasztókhoz az sem megoldott.

 

Előzmény: Törölt nick (7915)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.27 0 0 7915

Hát ja mondjuk én úgy általába nem tartom megbizhatónak a benzines technikát.Ha lehet választani inkább a dízel.Tény hogy léghűtés valóban egy egyszerű és  jó konstrukció . Nem áll fenn a veszélye annak hogy a blokkba belefagyott fagyálló szétrepeszti a blokkot meg nem kell  fagyállót cserélgetni amivel szintén lehet szopni.

 

Találtam egy zseniális pofonegyszerű  szerkezetet:

 

https://www.youtube.com/watch?v=1yb-twP7mTc

 

Szerintem ez egy "brilliáns" ötlet.Na egy ilyen egyhengeres léhűtéses ohv dízelmotorral szerelt faék egyszerőségű  motorral szerelt zaporozseccel  lehet neki mernék már vágni én is akár egy hosszabb európai körútnak is.

Előzmény: Vaskalap kartárs (7914)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2018.07.27 0 1 7914

Elterjedt tévhit, hogy csak a mai autókkal lehet biztonságosan, hosszú távra is elindulni. Ez talán a reklámok sugallata, de 40-50 évvel ezelőtt is autóztak az emberek, és ebben voltak több ezer km-es túrák is. Igen; a hagyományos szívómotorok, megszakítós gyújtások, elektromechanikus feszültségszabályzók világában. És ha akkor lehetett, mi akadálya ezt ma is megismételni? És ukrán barátaink nem tojnak bele a gatyájukba, ha az eredeti régi technikát kell használni 2018-ban. Na, de ismerek a magyarok között is olyanokat, akik ugyanígy, bármikor neki mernek vágni. Meg hát persze vannak gyáva kukacok is.

A Zaporozsecnek nagy előnye, hogy a léghűtéses motornak köszönhetően viszonylag egyszerű, és legalább a vízhűtéssel kapcsolatos hibalehetőségek nem fordulhatnak elő. Nem szakad szét a hűtőcső, nem forr a víz, nem megy tönkre a vízpumpa, nem lyukad ki a hűtő és persze az elektronika sem döglik meg. Úgy gondolom, hogy minél egyszerűbb egy gép (adott esetben egy autó), annál megbízhatóbb, annál kevesebb a hibalehetőség, annál egyszerűbb a kisebb-nagyobb hibákat út közben is elhárítani.

Előzmény: Törölt nick (7908)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.27 0 0 7913

Esetleg valamilyen ipari hajtóműzsírral külön bezsírozni nemszoktátok a sebességváltó mozgó alkatrészeit nem tudom zsirzógombon keresztül v bárhogy ? Például ; a csoportkerekeket csapágyakat stb-t .Én láttam már  kissebecske/nagyobbacska méretű orosz ipari hajtóműveket és igencsak igényelték azt a jómassziv ipari kenőzsirt  ami lyen jó sötét pirosas v aranybarna átlátszó és ha belenyúl érte az ember  zsíros hordóba benne marad a markába olyan jó massziv cucc .Ilyesmit nem szoktak használni заз 968  hajtómű kenéséhez.? Szerintem ártani nem árt neki ez sem.

Előzmény: iskolaitanuló (7912)
iskolaitanuló Creative Commons License 2018.07.26 0 1 7912

......alapvetően a kúp és tányérkerék foghézagától és a fogak kapcsolódási képétől függ. Nagy szakmai tapasztalattal, és megfelelő célszerszámmal (javítási kézikönyv) jól beállítható  Függ még a megfelelő viszkozítású, adalékolású hajtóműolajtól is, referencia olaj :Hykomol K 85 W-140, mi is ezt használjuk és semmi panasz.

Előzmény: Törölt nick (7911)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.26 0 0 7911

Érdekes  ez a differenciálmű zugás.

Zaporozsecnél ez mi miatt van/lehet?

Előzmény: szaszatis (7910)
szaszatis Creative Commons License 2018.07.25 0 0 7910

Az Ő kocsija is csak egy egyszerű,normál állapotban megmaradt példány,semmi cicoma,semmi extra felkészülés vagy felujitás.Kicsit szorja az olajat jo orosz szokás szerint meg a difi is zug,de ez nem szegi kedvét .Ja,és informatikus :)

Előzmény: Törölt nick (7908)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.25 0 0 7909

Nem tudnád esetleg belinkelni  azt az oldalt ahol a motor/váltó közbetétek vannak ?

Előzmény: szaszatis (7906)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.25 0 0 7908

Az elég komoly most néztem csak a képet.Eljött magyarországra Szentpétervárról zaporozseccel ? ? Húú apukám :-O :-O  Az nem semmi. Bátor ember. Bár gondolom az ő autójában nem a gyári v4 es léghűtéses motor van hanem  vmi komolyabb ami azért birja az ekkora távolságokat. 

Előzmény: szaszatis (7906)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.25 0 0 7907

aazt énis megcsinálnám ....  :-)

Előzmény: szaszatis (7906)
szaszatis Creative Commons License 2018.07.24 0 1 7906

Nos,

Az elmult hetekben sokat művelődtem a témában.Volt nálam vendégségben egy szentpétervári srác és mondta,hogy náluk bármilyen átalakitás megengedett,sőt találtam olyan weboldalt ahol hirdetnek Zapi váltó és Zsiguli motor házasitásához közdarabot.

De azért a te kocsid tárcsafékre átszerelését megcsinálnám ;)

Előzmény: Törölt nick (7905)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 0 7905

Ezek  szerint akkor ez is csak "kisérleti jármű" szerinted  igaz ? :-) Még rendszáma se igazi  az is csak kisérleti ugye ? ;-)

Zsigulizöld kaszni barna zsiguli bőrüléssel és zsiguli kárpittal  Extraként pedig ott vannak rajta a zsiguli kerekek.Szerintem ez már annyira modern hogy még azt is meg merem kockáztatni hogy ennek már a motorja is zsiguli de minimum egy vaz 2101-es

Azért ez igy nekem ebben formában akkor is határozottan tetszik .Sőt kimondottan szép.

 

 

https://www.drive2.ru/b/288230376152050337/

Előzmény: szaszatis (7884)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2018.07.10 0 1 7904

Persze, ennek semmi akadálya. De mivel Ukrajna nem EU-tag, a regisztrációs adón túl még vámot is kell fizetni. A regisztrációs adó fizetése alól egy felmentés van: a veterán előminősítés (ez nem azonos veterán minősítéssel!!!). Ahogy én tudom, ennek a legalább 25 éves járművek felelnek meg és feltétel, hogy 5 éven belül OT minősítést kell rá szerezni. Ha ez nincs meg, akkor pótlólagosan meg kell fizetni az adót, hogy forgalomba lehessen helyezni.

De OT minősítésnél nincs fúrás-faragás, Lada futómű, VW ülés, sportkormány és hasonlók. Az autónak gyári alkatrészekből kell állnia és még a színnek is olyannak kell lennie, ami gyártásban volt.

Előzmény: Törölt nick (7903)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.06 0 0 7903

Lenne egy kérdésem.

Meg tudná mondani nekem valaki azt hogy ukrajnából be lehet hozni magyarországra zaporozsecet forgalombahelyezés céljából ?

Törölt nick Creative Commons License 2018.07.05 0 0 7902

Nem tudom hogy olvasta-e már valaki.

Mindenesetre nagy kár hogy ez nem jött össze. Lehetett volna egy egyszerű olcsó könnyen javitható népautónk, és nem ott tartanánk ahol ma is tartunk hogy a magyar háztartások túlnyomó részében gyakorlatilag még mindig luxusnak számit az autó .Igy talán olcsón juthatott volna bárki autóhoz akinek szüksége lett volna saját gépjárműre . Komoly hiba volt kitáncolnia magyarországnak ebből a bizniszből.

 

 

http://borsod.blog.hu/2008/06/22/diosgyori_zaporozsec_ami_majdnem_a_mi_autonk_lett

Törölt nick Creative Commons License 2018.07.05 0 0 7901

Tévedés .

A '"zaz luts" az a zaz 968  kombi változata volt. 

Előzmény: Vaskalap kartárs (7898)
iskolaitanuló Creative Commons License 2018.07.05 0 1 7900

....a felni szélesítés és ezzel a nyomtávnövelés  egy pár negatívummal azért jár , kormánylegördülési sugár nő ,  a kormányzási erő is nő, a futómű elemek "Z" kar-gömbfejek, kormány gömbfejek többletterhelést kapnak.

Ezen felül mérhetően növekszik a lég és a gördülési ellenállás és persze a végsebesség csökken. Vigyázni kell közúti ellenőrzésnél, mert komoly büntetetésre lehet számítani. Volt olyan ismerősöm, akinek a rendszámát

levették, mert nem volt a forgalmiba  bejegyezve  az átalakítás, és műszaki vizsgára rendelték be, költséges eljárás volt!

 

Előzmény: Vaskalap kartárs (7886)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.05 0 0 7899

Jól néz ki .Érdekes.Tudnál még egy pár képet felrakni erről a gépről ?

Előzmény: Fozat1 (7896)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2018.07.04 -1 0 7898

Tetszetős darab, de korántsem praktikus. Illetve a súlyemelőknek jó edzőjármű, mert a platómagasság inkább csak nekik kedvez. Az a fránya motor ugyanis jóval a tengelyek fölött van, a platót csak e fölé lehet építeni. Ezért sem gyártottak kombi változatot.

Előzmény: Fozat1 (7896)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2018.07.04 0 1 7897

Persze, mindenkinek szíve joga eldönteni mit hisz el, és mit nem. Akárcsak a vallás. Nem teszek kísérletet arra, hogy meggyőzzelek, hogy az a sárga autó egy prototípus volt, és ilyet nem gyártottak. Ha te ebben hiszel, az a te dolgod.

A 965-ös KERMI bukásáról már évek óta szeretnék bővebbet megtudni. Ezt valaki egyszer elhintette, és azóta mindenhonnan ezt hallani. Tervezem, hogy egyszer átnézem a levéltári adatokat, hátha kiderül az igazság. Ami az ajtónyitást illeti, nem hiszem, hogy ez lett volna a bukás oka, hiszen a Zastava 750 (Fait 600) is ilyen volt kezdetben, de az mégis kapható volt. A 965-ös esetében állítólag a világítással volt valami gond. Nem tudom, hogy ez igaz-e, azért szeretnék egyszer utánajárni.

A 965-öt a budapesti ipari vásáron is bemutatták (a BNV korábbi neve), erről az Autó-Motor is tudósított. A vásár után, ahogy az a bemutatott autókkal lenni szokott, a járműveket nem vitték haza, hanem idehaza értékesítették, mégpedig az OTP-nek. Az OTP pedig a gépkocsi nyereménybetétkönyv sorsolásokon adott túl rajtuk. Így lehetett olyan különlegességeket nyerni, mint Alfa Romeo, Chrysler, Hillman, Honda, Triumph stb. Elképzelhető, hogy a magyarországi export ezt, és a néhány másik, kísérleti célokra használt példányt jelentheti. Az azonban bizonyos, hogy 965-öt nem lehetett nyerni. A többi modell viszont bőséggel szerepelt a kínálatban, összesen 2355 darab Zapit sorsoltak ki 1970. májusa és 1981 novembere között. Azt azonban ne felejtsük el, hogy a nyertes az autó árát is kérhette (a sorsolás után, egy bizonyos idő elteltével csak azt), tehát biztos nem volt ennyi boldog tulajdonos. Arról nem találtam kimutatást, hogy mennyien kérték az autót és mennyien a pénzt.

Előzmény: Törölt nick (7895)
Fozat1 Creative Commons License 2018.07.04 0 1 7896

Törölt nick Creative Commons License 2018.07.04 0 0 7895

"Az egy prototípus volt, ami a típustörténetben is benne van. Ez csak egy tervezet volt, de nem valósult meg.  "

Az hogy valóban prototipus volt-e a  módositott változat erre vonatkozólag egy magyar nyelvű tipustörténeti leirás nem elegendő bizonyiték.Nem lehet hinni nekik. Mint ahogy ennek az idézetnek sem:

 

'"" Экспортером советских автомобилей было внешнеторговое объединение "Автоэкспорт". ЗАЗ-965АЭ стал первым "Запорожцем" который стал покорять закордонный рынок, автомобили экспортировались в ГДР, Венгрию, Финляндию, Югославию, Болгарию, Румынию, Польшу, Чехословакию а некоторые попадали в Италию и Испанию и пользовались большим успехом за счет своего сходства с "ФИАТ-500""".

 

Mint például ez a szintén egy hasonló leirás ből vett idézet sem fedi a valóságot  ugyanis azt állítja hogy ЗаЗ 965 ből többek között magyarországra is exportáltak .Ez ugyebár nem igaz  mivel a kermi nem engedélyezte a forgalombahelyezést. Véleményem szerint magyar részről ez is csak egy baszakodás volt a tipussal nevetséges hogy azért bukik el egy autó a forgalombahelyezésen mert fordítva nyilik az ajtaja :-)  Meddig tartott volna megfordítani nem igaz? :-)

 

 

Egyébként az általam lentebb bemásolt sárga vaz futóműves zaz  968 fényképe is az V/O Avtoexport USSR Moscov képei között volt ,szóval nyugati exportba gyárthatták akár egyéni megrendelés alapján is  .Az már megint más tészta hogy az elmúlt negyven év alatt valószinüleg az összes ilyen verzió bontásba került.

Előzmény: Vaskalap kartárs (7888)
Fozat1 Creative Commons License 2018.07.03 0 2 7894

Ez volt...na képpel :) 

Előzmény: Polgigabi (7892)
Fozat1 Creative Commons License 2018.07.03 0 0 7893

Ez volt... :) 

Előzmény: Polgigabi (7892)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!