Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.02.02 0 0 37633

A generátor felújítás ezen sajnos nem segít, cserélni kell a fesszabályzót rajt, másképp nem lesz több. Áramerősségre elég, amit tud, azzal nincs gond, a töltőfeszültség ami alacsony.

 

Az izzóra szerencsére van megoldás, korábban nálam is pár hónapot bírt csak a tompított, agyamra ment. Már statisztikát vezettem az izzókról. Utána vettem ezt, most már 1 éve benn van, kb. 2000 a 2db.

 

 

 

Előzmény: Kormi76 (37632)
Kormi76 Creative Commons License 2021.02.02 0 0 37632

Igazad lehet

Nekünk ugyan Idean-k van de ugyanez a helyzet.

A kábelezés kicserélve,a generátor felújítva de ezek után is csak 13,9-14-1V között mutat a multiméter.Ez épp csak elégséges szint a visszatöltéshez.

Amit a villamossági szerelőnk említett még azok a "feszültségcsúcsok"az elektromos rendszerben....ez az összes 10-20 év közötti Fiat modellre jellemző.

Ezek miatt égnek ki viszonylag gyakran az izzók,nem tudni konkrétan miért van.

 

 

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37631)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.02.01 0 2 37631

A fő gondról sehol nem olvasni. Mégpedig, hogy miért is döglik meg márkától függetlenül, átlag 2-3 évente az akksi a Puntoban? Míg más gyártónál, vagy újabb Fiatoknál kihúzza 4-6 évig. Ennek az oka nem a testkábel, nem a rövid utak, nem is az alulméretezett (A) generátor.

A feszszabályzó sajnos csak 14,0V-ra beállítva, a mai akksiknak, viszont ennél már több kell. Jellemzően Ca-Ag, Ca-Ca ötvözéssel gyártják őket, "hagyományosat" már nem nagyon kapni. Itt pedig a minimálisan(!) előírt töltőfeszültség 14,4V. Ez azt jelenti, hogy a Puntoban SOHA nincs teljesen feltöltve az akksi, ami a lassú szulfátosodás melegágya.

Ezt a tényt igazolja az is, hogy bármikor ráteszem töltőre (14,4V) érkezés után, mindig tud még bele tölteni kb. fél órát. A másik kocsinál végigszalad a kijelző és 5mp után kiírja, hogy tele van. 

Ez a fő probléma sajnos, hiába vesszük akár a legdrágább akkut, a környezet amibe tesszük szépen lassan elpusztítja. Ezzel vagy együtt kell élni, vagy aki még hosszú távra tervez a kocsival, az egy generátor felújítás alkalmával cseréltesse a szabályzót a 14,4 Voltosra. 

ovoid Creative Commons License 2021.02.01 0 0 37630

Igen.

Előzmény: kuTomi90 (37629)
kuTomi90 Creative Commons License 2021.02.01 0 0 37629

Üdv

 

Remélem tud valaki segíteni. Fiat Punto II 2001, a két db lambdaszonda az egyforma típus? Bosch 0 258 006 206

 

Köszönöm szépen

Kormi76 Creative Commons License 2021.01.31 0 0 37628

Még valami... ha a kábelezés nem engedi át a töltést(vagy csak keveset enged át)az akku egy ideig saját erejéből még kiszolgálja a jármű elektromos rendszerét de hamar feladja.

Nem biztos,hogy ez okozta a fórumozó márkatársunk hibáját,de sűrűn előfordul.

Előzmény: GPS (37626)
Kormi76 Creative Commons License 2021.01.31 0 0 37627

Saját példámmal leegyszerűsítem a kérdést.....anno a 2 éve vásárolt Fiatunk 2-3 nap garázsban állás után többször nem indult,bikázni ill taxis segítséggel kellett indítani mert az akku lemerült.

Első lépésben az akkut cseréltem ki de az új áramforrást is 2-3 hét alatt megette.

A fogyasztásmérés nem mutatott ki rejtett áramfogyasztót,ezután a generátor felújítás következett de a jelenség nem szűnt meg.

Több hónap kínlódás kellett hozzá,hogy a "Puntonium"weboldalon olvassak a testkábel hibákról,ezután cseréltettem ki az összes motortéri testkábelt csatlakozókkal együtt.

A hiba megszűnt,azóta eltelt 1,5 év és nem jött elő.

 

Üdv

 

Előzmény: GPS (37626)
GPS Creative Commons License 2021.01.31 -1 0 37626

 

Úgy akartam írni,hogy a korrodált testkábelek miatt a generátor nem tölti vissza az akksit,ha egy gyakori indításokkal,rövid utakkal teli nap után 1-2 napra leteszi az autót(mondjuk télen)könnyen lehet,hogy nem fog elindulni legközelebb.

 

Már ne haragudj, de ez a feltevés (elektromosságilag) nem állja meg a helyét.

 

Ugyanis a töltés is, meg a fogyasztás is ugyanazon (!) a test-csatlakozáson megy keresztül.

Ha az annyira korrodált, hogy már a töltés 10-20 Ampere sem tud átmenni rajta - akkor az önindító jóval nagyobb (akár 80-100A) árama pláne nem fog átmenni.

 

Tehát ilyen esetben kizárt, hogy "gyakori indítások" legyenek (ahogy írod) - mert a korrodált testcsatlakozáson biztos nem megy át az indítóáram (ha már a töltőáram sem bír átmenni rajta).

.

Előzmény: Kormi76 (37624)
ovoid Creative Commons License 2021.01.31 0 0 37625

Urak!

Tudja valaki, hogy ECU csere esetén mik azok a számok, amiknek feltétlen stimmelni kell a régivel?

Pl. 5AFP4-nél ha a HW603 helyett 303 lenne betéve, vagy a szoftver verziója 40BDW4 helyett  19BAW44.

Mi gond lenne (amúgy hibátlanul megy vele a kocsi, de érdekelne)?

Próbáltam keresni, de nem sikerült.....

Köszönöm!

Kormi76 Creative Commons License 2021.01.30 0 0 37624

Úgy akartam írni,hogy a korrodált testkábelek miatt a generátor nem tölti vissza az akksit,ha egy gyakori indításokkal,rövid utakkal teli nap után 1-2 napra leteszi az autót(mondjuk télen)könnyen lehet,hogy nem fog elindulni legközelebb.

Pusztán saját erejére támaszkodva az akku nem sokáig bírja.

 

Előzmény: GPS (37623)
GPS Creative Commons License 2021.01.30 0 0 37623

 

ha valamelyik testkábel nem érintkezik rendesen vagy korrodált a simán lemeríti egy nap alatt az akksit.

 

Ezt elmagyaráznád, kérlek - mármint elektromos szempontból?

Hogyan is tudna "egy nap alatt lemeríteni" egy akksit - egy korrodált testkábel?

 

Mert az oké, hogy esetleg nem megy át rajta a töltés - de akkor visszafelé sem jön áram pl. az önindítóhoz, fényszórókhoz, stb.


De hogy "lemerítené az akksit" a rossz csatlakozás - hát ez kicsit meredek, úgy elektromosságilag.

.

Előzmény: Kormi76 (37622)
Kormi76 Creative Commons License 2021.01.29 0 0 37622

Szia.

 

Egy testkábel hiba is csinálhat ilyet....ha valamelyik testkábel nem érintkezik rendesen vagy korrodált a simán lemeríti egy nap alatt az akksit.

A kábelezést mindenképpen nézesd át.

Előzmény: Lilla2120 (37620)
ovoid Creative Commons License 2021.01.29 0 0 37621

"Tanultam belőle!"

Dícséretes!  :)

És? Beindult már?

Előzmény: Lilla2120 (37620)
Lilla2120 Creative Commons License 2021.01.28 0 0 37620

Tanultam belőle! :(
Köszönöm a segítséget és a tanácsokat is!!!

Előzmény: GPS (37619)
GPS Creative Commons License 2021.01.28 0 0 37619

 

Létezik h 1 nap alatt teljesen lemerült volna?

 

Létezik.

Főleg, ha az az akku már csak a nevében és a kinézetében az. Meg a súlyában.

 

Mérni-mérni-mérni - az mindent elmond. De felkapcsolt lámpákkal ám!

.

Előzmény: Lilla2120 (37618)
Lilla2120 Creative Commons License 2021.01.28 0 0 37618

Szia.
Reggel pöccre beindult az autó. Létezik h 1 nap alatt teljesen lemerült volna? Hallom h próbálná tegekni, de csak kattog. Nyekkenni sem nyekkent. 

Előzmény: ovoid (37616)
GPS Creative Commons License 2021.01.28 0 0 37617

 

Én a helyedben mindenek előtt megmérném a feszültséget azon az akksin - felkapcsolt lámpákkal.

 

Ha mondjuk 11 V alatt van - akkor nem tiltott le senki semmit - mert vagy tölteni, vagy cserélni kell az akkut.

.

Előzmény: Lilla2120 (37615)
ovoid Creative Commons License 2021.01.28 0 0 37616

Akksid jó? 

Tekerni tekert legalább az önindítód?

Vagy csak kattant, esetleg volt egy-két nyekkenés is?

Előzmény: Lilla2120 (37615)
Lilla2120 Creative Commons License 2021.01.28 0 0 37615

Sziasztok. Kérdésem lenne azokhoz, akinek már volt ilyen problémája. Próbálnám beindítani a kocsit, és teljesen letiltott a kocsi. Lenullázta az órát, a riasztó csipogott, aztán visított. Lehetséges h az imoobilizer romlott el? v megnyomtam vmit a távirányítón és letiltotta a rendszert?
Előre is köszi

Kido.Resuri Creative Commons License 2021.01.24 0 0 37614

Egyébként 1db IC és 2db relé ... plusz némi egyéb alkatrész.

Előzmény: GPS (37612)
Kido.Resuri Creative Commons License 2021.01.24 0 0 37613

Nem csak. Pl. ha megfigyelted, amikor mosod a szélvédőt, elkezdi törölni pár másodperc után, majd a mosás után kis idő múlva töröl egyet újra. És hasonló funkciók...

Tehát mindent ez intéz, ami az első-hátsó ablaktörléssel és mosással függ össze.

Előzmény: GPS (37612)
GPS Creative Commons License 2021.01.23 0 0 37612

 

Ez konkrétan egy faceliftes kormánykapcsoló elektronikája.

 

Ugye ez nem csak az ablaktörlő egy-fokozatú időzítését vezérli?
Mert ahhoz túlzás lenne 3 darab integrált áramkör + aprólékok.

.

Előzmény: Kido.Resuri (37611)
Kido.Resuri Creative Commons License 2021.01.23 0 0 37611

Róla van szó. Ez konkrétan egy faceliftes kormánykapcsoló elektronikája.

 

Előzmény: Kido.Resuri (37610)
Kido.Resuri Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37610

A bajuszkapcsolóban van azbelektronika, a végállást a motorban lévő tárcsa adja.

Előzmény: kacagógerle (37601)
ovoid Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37609

Talán a Body...

Előzmény: GPS (37606)
kacagógerle Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37608

Valami okosság biztos van, de nem tudom mi időzít. Vagy a kormánykapcsolóban van az időzítő vagy a motorban, közte nem látok ilyesmit.

Előzmény: GPS (37606)
kacagógerle Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37607

Igen, én is azt várom.:-) 

Előzmény: ovoid (37605)
GPS Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37606

 

Közben átnéztem a kapcsolási rajzot, nincs külön reléje.

 

Jó-jó, de az időzítést mi adja? Ott csak kell legyen valami okosságnak.

.

Előzmény: kacagógerle (37604)
ovoid Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37605

Pár nap, aztán Hawaii   :)

Előzmény: kacagógerle (37604)
kacagógerle Creative Commons License 2021.01.19 0 0 37604

Közben átnéztem a kapcsolási rajzot, nincs külön reléje. Lehet hogy a hajtóműházban van valami gebasz. Szét kellene szedni, de hideg van.:-)

Előzmény: ovoid (37603)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!