A generátor felújítás ezen sajnos nem segít, cserélni kell a fesszabályzót rajt, másképp nem lesz több. Áramerősségre elég, amit tud, azzal nincs gond, a töltőfeszültség ami alacsony.
Az izzóra szerencsére van megoldás, korábban nálam is pár hónapot bírt csak a tompított, agyamra ment. Már statisztikát vezettem az izzókról. Utána vettem ezt, most már 1 éve benn van, kb. 2000 a 2db.
A kábelezés kicserélve,a generátor felújítva de ezek után is csak 13,9-14-1V között mutat a multiméter.Ez épp csak elégséges szint a visszatöltéshez.
Amit a villamossági szerelőnk említett még azok a "feszültségcsúcsok"az elektromos rendszerben....ez az összes 10-20 év közötti Fiat modellre jellemző.
Ezek miatt égnek ki viszonylag gyakran az izzók,nem tudni konkrétan miért van.
A fő gondról sehol nem olvasni. Mégpedig, hogy miért is döglik meg márkától függetlenül, átlag 2-3 évente az akksi a Puntoban? Míg más gyártónál, vagy újabb Fiatoknál kihúzza 4-6 évig. Ennek az oka nem a testkábel, nem a rövid utak, nem is az alulméretezett (A) generátor.
A feszszabályzó sajnos csak 14,0V-ra beállítva, a mai akksiknak, viszont ennél már több kell. Jellemzően Ca-Ag, Ca-Ca ötvözéssel gyártják őket, "hagyományosat" már nem nagyon kapni. Itt pedig a minimálisan(!) előírt töltőfeszültség 14,4V. Ez azt jelenti, hogy a Puntoban SOHA nincs teljesen feltöltve az akksi, ami a lassú szulfátosodás melegágya.
Ezt a tényt igazolja az is, hogy bármikor ráteszem töltőre (14,4V) érkezés után, mindig tud még bele tölteni kb. fél órát. A másik kocsinál végigszalad a kijelző és 5mp után kiírja, hogy tele van.
Ez a fő probléma sajnos, hiába vesszük akár a legdrágább akkut, a környezet amibe tesszük szépen lassan elpusztítja. Ezzel vagy együtt kell élni, vagy aki még hosszú távra tervez a kocsival, az egy generátor felújítás alkalmával cseréltesse a szabályzót a 14,4 Voltosra.
Még valami... ha a kábelezés nem engedi át a töltést(vagy csak keveset enged át)az akku egy ideig saját erejéből még kiszolgálja a jármű elektromos rendszerét de hamar feladja.
Nem biztos,hogy ez okozta a fórumozó márkatársunk hibáját,de sűrűn előfordul.
Saját példámmal leegyszerűsítem a kérdést.....anno a 2 éve vásárolt Fiatunk 2-3 nap garázsban állás után többször nem indult,bikázni ill taxis segítséggel kellett indítani mert az akku lemerült.
Első lépésben az akkut cseréltem ki de az új áramforrást is 2-3 hét alatt megette.
A fogyasztásmérés nem mutatott ki rejtett áramfogyasztót,ezután a generátor felújítás következett de a jelenség nem szűnt meg.
Több hónap kínlódás kellett hozzá,hogy a "Puntonium"weboldalon olvassak a testkábel hibákról,ezután cseréltettem ki az összes motortéri testkábelt csatlakozókkal együtt.
A hiba megszűnt,azóta eltelt 1,5 év és nem jött elő.
Úgy akartam írni,hogy a korrodált testkábelek miatt a generátor nem tölti vissza az akksit,ha egy gyakori indításokkal,rövid utakkal teli nap után 1-2 napra leteszi az autót(mondjuk télen)könnyen lehet,hogy nem fog elindulni legközelebb.
Már ne haragudj, de ez a feltevés (elektromosságilag) nem állja meg a helyét.
Ugyanis a töltés is, meg a fogyasztás is ugyanazon (!) a test-csatlakozáson megy keresztül.
Ha az annyira korrodált, hogy már a töltés 10-20 Ampere sem tud átmenni rajta - akkor az önindító jóval nagyobb (akár 80-100A) árama pláne nem fog átmenni.
Tehát ilyen esetben kizárt, hogy "gyakori indítások" legyenek (ahogy írod) - mert a korrodált testcsatlakozáson biztos nem megy át az indítóáram (ha már a töltőáram sem bír átmenni rajta).
Úgy akartam írni,hogy a korrodált testkábelek miatt a generátor nem tölti vissza az akksit,ha egy gyakori indításokkal,rövid utakkal teli nap után 1-2 napra leteszi az autót(mondjuk télen)könnyen lehet,hogy nem fog elindulni legközelebb.
Pusztán saját erejére támaszkodva az akku nem sokáig bírja.
Szia. Reggel pöccre beindult az autó. Létezik h 1 nap alatt teljesen lemerült volna? Hallom h próbálná tegekni, de csak kattog. Nyekkenni sem nyekkent.
Sziasztok. Kérdésem lenne azokhoz, akinek már volt ilyen problémája. Próbálnám beindítani a kocsit, és teljesen letiltott a kocsi. Lenullázta az órát, a riasztó csipogott, aztán visított. Lehetséges h az imoobilizer romlott el? v megnyomtam vmit a távirányítón és letiltotta a rendszert? Előre is köszi
Nem csak. Pl. ha megfigyelted, amikor mosod a szélvédőt, elkezdi törölni pár másodperc után, majd a mosás után kis idő múlva töröl egyet újra. És hasonló funkciók...
Tehát mindent ez intéz, ami az első-hátsó ablaktörléssel és mosással függ össze.