Keresés

Részletes keresés

bárány Creative Commons License 2024.08.15 0 1 107294

Egyrészről tájékozatlanság, másrészt meg a 2. bekezdés és a napi tapasztalat alapján a budapesti rögvalóság.

Jelenlegi utasítás, ami lassabban változtatható meg, mint ahogy 170 km vezetéket ki lehet építeni...

 

(Amúgy az önjárás, akkupakk hőmérséklete vs. klíma kérdése megoldódott úgy, hogy korlátozás nincs emiatt? Nem követtem.)

Előzmény: John Howard (107287)
TWdoktor Creative Commons License 2024.08.15 0 0 107293

"Hetente egyszer nem sikerült."

Hogyhogy?

Előzmény: trizs77 (107292)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.14 0 7 107292

Laktam a Hungária krt 5-7-ben kb. 7 évet.

Akkor még 2x2 sávos volt.

 

Este a ZIUK - garázsmenetben -  a Kerepesi úttól indulva a Ciprus utcáig símán felgyorsultak 60 km/h órára.

Tényleg üveghang volt.

 

A szemből a Ciprus utcába bekanyarodó vezeték miatt, (kereszt) előttünk fékezniük kellett egy nagyon erőset.

 

Hetente egyszer nem sikerült.

A felsővezetékes kocsi szerelői a sarki ABC előtti műanyag székeken söröztek.

Tőlük kérdeztük meg, hogy már bekötött szemmel is megtudják csinálni a vezeték szakítást.

Azt mondták igen.

 

 

És nem igaz, hogy hetente van szakítás mert még egyszer se volt olyan, hogy évi 20 szakításuk lett volna a Hungária-Ciprus sarkon, tehát inkább csak három hetente van.

Azt mondták ne túlozzunk.

 

John Howard Creative Commons License 2024.08.14 0 8 107291

Ez pontosan így van/volt; sokszor elhangzott ez a "bizonyíték" a troliforgalom ellen, holott nem a vezeték a probléma a Dohány utcában (például), hanem a jármű mérete, elsősorban a szélessége. A pedig autóbusznál is ugyanannyi, tehát ahol a troli nem fér el a beparkolás miatt, ott a (pótló)busz sem. De mivel a buszvonalak általában (még most is) szélesebb utcákon járnak a "belvárosi" trolivonalakhoz képest, érthetően kevésbé zavarérzékenyek is, elterjedt egy hibás sztereotípia, hogy a trolibusz "érzékenyebb" a forgalomra, ezért lassabb, nehézkesebb, mellőzendő. Ez hibás, és egyre hibásabb is lesz, ahogy mind a járművek, mind a hálózati elemek (=vezetékrendszer) fejlődik. Széles, kétszer két-három sávos utakon semmivel sem lassabb összességében a trolibusz. És most már az sem hozható fel ellene, hogy nem tudja lekerülni az esetleges baleseteket, útfelbontásokat, stb., hiszen az önjáró trolibusz éppen erre, ezért (is) lett kitalálva.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (107288)
Wankes Creative Commons License 2024.08.14 0 0 107290

Bocsánat lemaradt az "új" szó az F1-F2 elejéről 

Előzmény: Wankes (107289)
Wankes Creative Commons License 2024.08.14 0 2 107289

Az a fránya F1-F2 utasítás... Még az SST-k érkezése előtt megíródott. (csak halkan jegyzem meg, 3G sst-k lassan 10 évesek) 

Előzmény: John Howard (107287)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.08.14 0 9 107288

régen, az 1999-es megszüntetési terv idején (ami a topikot életre hívta) kedvelt központi éca volt, hogy a Dohàny utcában sokszor megáll a ZIU. Erre volt az akkori troli pártiaktól a jogos megjegyzés h a 260-as busz se megy sehova beparkoláskor…

 

összességében nem elönye a pesti trolinak a túlzott belváros hangsúlyossaga de a hàlózat kompaktsága valószínű a túlélést is segítette 

Előzmény: John Howard (107287)
John Howard Creative Commons License 2024.08.14 0 11 107287

Ez mind-mind tájékozatlanság. Már a mostani SST kocsik is tudják ugyanazt a menetdinamikát önjáróban, mint vezetéken. A gyorsulásuk marad el némileg(!) a vezetékestől, de még mindig jobb a dízelbuszok gyorsulásánál. A végsebesség ugyanaz az 50 km/h, amivel egyáltalán szabad menni a városban.

 

Vezetékes módban jelenleg (szinte) csak a Forgalmi Utasítás miatt lassabb valamivel(!) a közlekedés trolivonalon, mint buszvonalon*. Maga a vezetékhálózat (az a része), amit az utóbbi - mondjuk - egy évtizedben építettek, "tudja" mindenhol a legalább 40 km/h sebességet váltókon, keresztezéseken; egyéb helyeken pedig műszakilag a 70 km/h a tervezési érték. A jelenlegi FU ennek ellenére csak 20 km/h sebességet enged meg ezeken a "különlegesebb" helyeken (egyéb helyeken, egyenesben, "szabadon" ugyebár természetesen 50 km/h), ez tény, a (régebbi építésű) vezetékek állapota meg néha még annyit sem, ez is tény. De ne ez legyen a kiindulási alap egy-egy új trolibusz szakasznál.

 

Összegezve: a trolibusz a Rákóczi-Thököly tengelyen semmivel sem lenne lassabb a jelenlegi autóbuszoknál. (A gyorsjáratok kérdéskörére pedig már kitértem nemrég. Lehet, hogy nem itt, hanem valamelyik buszosban...)

 

* Jelenleg még egy fontos tény, ami látszólag(!) lassítja a trolibusz-forgalmat az az, hogy a Belvárosban olyan helyeken közlekednek, ahol egyébként sem lehet gyorsabban haladnia a forgalomnak, akár busz, akár személyautó. Ez egy rossz beidegződést szül a megítélésben, hogy a trolibusz=lassú, a busz=gyors. De például egy Fogarasi úton hosszában semmivel sem lassabb a 80-as trolibusz, mint a 130-as autóbusz.

Előzmény: bárány (107281)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.08.14 0 2 107286

Ha kapunk információt akkor minden ajánlatot meghallgatunk

Előzmény: nemeza (107284)
Obus Creative Commons License 2024.08.14 0 2 107285

Régen hogy tudtak ekkora hálózatot kiépíteni, ma miért nem megy? (A kérdés részben költői..)

Előzmény: shu14 (107282)
nemeza Creative Commons License 2024.08.14 -1 0 107284

Köszönöm a részletes okfejtést! A felmerült használt GST csomag a nápolyin túl érdekes lehet nektek a GVMek kiváltása érdekében?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (107278)
R.C. center Creative Commons License 2024.08.14 0 2 107283

Nagyon pesszimista vagy! :-)

Előzmény: shu14 (107282)
shu14 Creative Commons License 2024.08.14 -2 8 107282

Első körben ugorjuk meg a Deák térig kijáró 74-est, a Mexikói útig vezetéken kijáró 82-est betétjáratok nélkül és a Hermina deltát. Ez ha meglesz 2030-ig, akkor már örülhetünk.

Előzmény: altenberger (107261)
bárány Creative Commons License 2024.08.14 -3 1 107281

Ez a fejlesztés az utasoknak valóban fejlődés lesz a 7-es tengelyen? Szerintem nem.

Ha önjáró, akkor azért, ha meg vezetékes, akkor azért lesz lassabb, mint a mostani buszcsorda. Ráadásul gyorsjárat nélkül gondolom.

 

A környezeti előnyeit nem vonom kétségbe egyáltalán, de utasként a Budapesten megszokott trolis módon csak lassabb lesz tőle a közlekedés. 

Előzmény: John Howard (107273)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.08.14 -1 1 107280

Nem veszem sehonnan,nem is írtam ilyet.!

Előzmény: torqmatic (107279)
torqmatic Creative Commons License 2024.08.14 0 0 107279

És azt honnan veszed, hogy megérte?

Előzmény: 1047 005-2 (107274)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.08.14 0 6 107278

Akkor itt csúszott el a dolog.

És nem véletlen nem akarom vesézgetni, hiszen a pesti dolgokat ismerem, a  Cegelec sztorit csak áttételesen.

A Ganzhoz van hazai ismeret, mind a BKV területén, mind azon személyek tekintetében akik külföldön végezték, segítették Ganz trolik üzemét, mind a GTKB Baja rendelkezésre áll hardver háttérrel (is).

A Cegelec esetében amennyire tudom, és persze csak elmondásból, közel sem ennyire rózsás a helyzet. De ezt mindenképp valaki szegedi kollega tudja leírni, ha akarja.

 

Nem szoktam az Indóházat promózni, de egy jó cikk van a használt vásárlásokról a friss-nyomtatottban, jól összefoglalja az alap logikát, lényegében érdemes lenne BKV-s gumikerékűek vonatkozásában megírni: gyakorlatilag a szerint Mercedes buszt és Solaris trolit szabad használtan vennünk (kb igaz is).

 

Egy ilyen tevékenységhez több hangsúlyos elem kell: 

 

1. Szaktudás. Ez egy szoft dolog, hiába ért valaki a "trolikhoz", ha a konkrét gyártó termékét nem ismeri. Márpedig ismerni akkor fogja ha kap gyártóművi támogatást. Azt többnyire új vásárlásnál tudod megszerezni.

2. Attitüd. Bárki mondhat bármit, hogy milyen logkus a használt beszerzés (sok esteben az) attól még minden végrehajtónak (mérnök, szerelő) szíve joga utálni a dolgot, nem egyenértékű az új beszerzéssel. Ez is fontos.

3. És a hardver, azaz kapsz e gyártói támogatást, vagy van e az országodban a gyártónak bázisa, utódja, bármi egyéb módon megszerzett képessége.

Előzmény: 1047 005-2 (107274)
Spaceliner Creative Commons License 2024.08.13 0 4 107277

Prága is ezen az úton van, miért ne lenne jó nekünk is ez, hisz már Brassó is évek óta így nyomja. :)

Jó mint a bizonytalan e-buszozás. 

Előzmény: John Howard (107273)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.08.13 -1 4 107276

"A GSTk most is üzemelnek"

 

Miért?A szegedi járművek nem?

Előzmény: nemeza (107275)
nemeza Creative Commons License 2024.08.13 -1 0 107275

Lehet, hogy az idők során jött (új) tapasztalat. A világ is változik.

A GSTk most is üzemelnek, tudják mire vállalkoznak / tak.

Szerintem a Cegelec volt a fő mumus.

Előzmény: 1047 005-2 (107274)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.08.13 -1 2 107274

Az,hogy a használt trolik élesztése olyan hatalmas feladat,hogy nem biztos megéri megvenni.--- Pest vett régóta üzemenkívűli példányokat.

 

Megszűnt gyártó termékei macerásak--  Pest vett régóta megszüntet tartalmazó járműveket.

 

Tehát ha Pesten megérte a vásárlás,akkor semmivel sem rosszabb üzlet,üzemelő használt trolikat venni másoknak.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (107272)
John Howard Creative Commons License 2024.08.13 0 3 107273

Én (én, mint magánember!) nem gondolnám, hogy ez a 170 km-nyi fejlesztés 170 km-nyi vezetéképítést is magában foglalna (pedig jó lenne). Inkább úgy 20-25 km-re tenném - jó esetben - a vezetéképítést 16 év alatt, a többi fejlesztés (vagy inkább "fejlesztés"?) önjáró üzemmódra szorítkozna majd. Szigorúan szerintem...

Előzmény: trizs77 (107266)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.08.13 0 2 107272

Mi lett megcáfolva? 
induljunk innen.

Előzmény: 1047 005-2 (107268)
7-es troli Creative Commons License 2024.08.13 0 0 107271

Nem az eredetét kérdőjeleztem meg, tudom h BKV-s troli volt.

A kérdés, hogy ez a pár hónappal ezelőtt eladott példány-e? Mintha lett volna szó róla itt a fórumon, de nem találtam meg.

Előzmény: bárány (107270)
bárány Creative Commons License 2024.08.13 0 0 107270

Mindjárt az elején bkv-s leszállásjelző matrica látható a kapaszkodón

Előzmény: 7-es troli (107269)
7-es troli Creative Commons License 2024.08.13 0 0 107269

Ez a pár hónapja a BKV-tól megvásárolt GVM troli?

 

https://youtu.be/-ZaRx2l6OjQ?si=XOO_aNAp8Hr5jKjk

1047 005-2 Creative Commons License 2024.08.13 -3 0 107268

Határozottan állítottál valamit,ami konkrét (BKV-s) példákkal cáfolva lett.

 

Miért nem fejted ki bővebben?

 

Annak idején a szegedi troli építéseknél ment a kinyiltkoztatás,az élet nem őket igazolta.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (107265)
Swithun Tupac Creative Commons License 2024.08.13 0 4 107267

Ezt a számot nyilván a hosszabb önjárásra alapozva képzelik el, nem 170 kilométer felsővezetékkel ellátott szakasszal, ettől persze még inkább nedves álom, mint egy konzervatív becslés.

 

 

Előzmény: trizs77 (107266)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.13 -1 3 107266

A jelenleg 155 kilométeres budapesti trolibusz-hálózat 2030-ra 325 kilométeresre bővülhet.

 

 

---------------------------------------------------

 

Ez jó.

16 év alatt 170 km új felső vezeték.

 

Évi 10,6 km.

Ez szép.

 

Ehhez mennyi Fülöp-szigeteki felsővezeték építő segéd- és betanitott munkás kell?

Mert gondolom a pénz már megvan.

Csak csinálni kell.

 

Az elmúlt 30 évben volt olyan Európai főváros ahol 16 év alatt 170 km új felsővezetéket építettek?

Csak hogy van kitől ezt ellesni ?

 

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.08.13 0 4 107265

Szerintem nem értjük kellő mélységben egymást, úgyhogy hagyjuk is ezen a nyilvános fórumon.

 

Kisszériás, speciális elektronikus és vezérlési rendszerek élesztése és üzemeltetése nem triviális folyamat, ezen kívül mindenki gondolja ahogy akarja.

Előzmény: altenberger (107262)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!