És mára márcsak 1 fajta 215/60 r 16 van nekik, ami nem ,C,-s. Infinity. Egy ekkora cég ennyire mellényúlt volna a raktárkészlettel?? Minden télen szarásig voltak téligumival.
HI. Nem tehetek róla, de ezt mondák a telefonban. ,, Leltár átszervezés. Ne menjek személyesen a IV.kerbe,, Múlthét szerda csüt környékén volt. Én is csodálkoztam, így máshol vettem meg u.a tárcsákat. Ha hiszed, ha nem.
165/70 R13 méretben Skoda felíciára 3 téligumit ajánlott a helyi gumis : (az ár tól-ig-et persze előre definiáltuk).
Infinity 049
Barum Polaris 3
Falken HS 439
sorrendben 12e, 13exxx, 14exxx árban.
Én első körben Matador MP52 -ben gondolkodtam, arról lebeszélt, mondván rengeteg viszahozott gumijuk van min. 30% - az eladottaknak.
Az infinity számomra tök ismeretlen (jól gondolom hogy Made In China ?), a Barum és a Falken között lamentálok - a Brumot ismerem (már volt, csak nem ebben a méretben), a Falken-t nem.
Szinte csak városban lesz használva a KIS GYÖSZ, max. az agglomerációból beszaladni a Nagyfaluba.
vmi valosagalapja lehet a hianynak. Az automax nal a multheten meg volt valasztek 215 60 r16 ban. Tegnapelott marcsak 4 fele abbol is 1 kinai. Az arak meg elindultak felfele.Lehet, hogy a gumigyarak is felnek attol, h esetleg sok lesz a rarkeszlet.???
Bár rá akartak beszélni a 235/55R17-es méretre (abból jóval nagyobb a választék), végül is a gyári méretű tavalyi gyártású használt Nokian-t vettem meg, szerintem teljesen vállalható állapotban van (6-6,5mm). Igaz jobban örültem volna kicsit drágábban kicsit nagyobb recének, de egy telet (~10e km) teljes biztonsággal végig lehet vele menni, anyagilag pedig biztosan nem jártam rosszul :-) Csak hát jövőre újra kezdődik a macera, de talán nagyobb lesz a választék mint most, és az 55-60e forintos kategória mellett lesz elfogadható minőség 40-45 körül is. Elméletileg lenne is (pl. kedvencem a Fulda Kristall HP lenne, ami több tesztben is jobban szerepelt egyes prémium márkáknál), csak éppen az egész országban 3(!!!!!) garnitúra új gumi elérhető ebben a méretben (hetek óta érdeklődök mindenfelé), és mindegyik a >55e kategóriában. Nem tudom mi van ezen a télen, minden gumis téligumi-hiányról panaszkodik. Az biztos, hogy tél vége felé újra körbenézek, hátha találok valami jó vételt - akkor betárazok jövőre.
Ha jellemzoen nappal mesz, meg varhatsz vele, de en nem tennem. Kimesz egy reggel megis es kellemetlen meglepetes erhet. Ha meg jellemzoen este-reggel jarsz, akkor nem kerdes. A teligumi kopasa csak az erosen felmelegedett aszfalton jelentos, az meg mar sehol sincs az orszagban.
Tegnap és ma reggel Pest, Pest-megye -0.5+2 oC (04:30) este (21:00) +4+7 Kopás ide vagy oda simán fel kellene (lehet) tenni a télit. ??? Ennek ellenére M3-on és a 0-on sem vettem észre semmi extrát. A megengedett sebesség mellett.
Ha jól értem te inkább nem vennél használtat az esetleges kockázatok miatt. Még annak az árán is, hogy esetleg újban csak egy kevésbé "előkelő" gumit tudsz venni. És - hacsak nem elkerülhetetlen a gyáritól kicsit is különöző méret - maradnál a gyári méretnél, de semmiképpen nem szerelné szélesebb gumit télre, mint a gyári nyári. Mivel évi kb. 20-25e km-t megyek az autóval, ezek szerint inkább a gumi életkora a fontosabb, mint a +1mm rece.
Hát, lehet hogy újra körbenézek az új gumk között, szeptemberben nem nagyon tudtak olyat ajánlani 50e alatt, ami tetszett volna.
biztos vagyok benne, hogy itt is akadnak jó vételek (pl. én is most adok el 4db szinte használatlan gumit harmadáron).
Biztosan akadnak, de nagyon oda kell figyelni.
Valóban van, aki teljesen jó gumit ad el, mert mondjuk autócserekor a régi autó vevője nem kérte a gumikat, de őszintén szólva ez a ritkább. Gyakori, hogy mechanikailag sérült gumikat tesznek fel a használtgumis oldalakra. A tapasztalatlan vevőjelölt csak a recét barázdát mintaárok-mélységet és esetleg a DOT-számot nézi, miközben a gumi el van fékezve, szálszakadásos, deformált (nyolcas vagy ovál), rendellenes kopás van rajta (tipikus a fűrészfogas kopás, amitől zúg-búg aszfalton a gumi). Ezeket a hibákat a gumisod fogja kiszűrni.
fontos a minél kisebb eltérés a gyári mérettől, vagy tűréshatáron belül ez nem döntő szempont és a többi paraméterrel kell inkább foglalkozni?
Lehetőleg gyári méretet kell használni.
azt mondják, jobb a keskenyebb gumi télen. A 225 és 235 között lényeges eltérés lehet ilyen szempontból?
Amennyivel kisebb a talajjal érintkező felület, annyival nagyobb az abroncs nyomása a talajra, és annál nagyobb lesz a vonóerő. Ennek azonban szinte kizárólag csak friss, laza szerkezetű hóban van jelentősége. Az eltérés arányos a két gumi szélességének arányával, 4% körüli különbséget lehetne mérni vonóerőben is.
Az viszont biztos, hogy a gyárinál szélesebb gumit semmiképp nem szerelünk, pláne nem télre.
fontos, hogy a gumitípus hogyan szerepel a tesztekben, vagy ha legalább jó minősítést elér akkor már mindegy?
Bár az ADAC németes precízséggel hajtja végre a teszteket, a tesztek felbontása meglehetősen kicsi, emiatt nem érdemes fetisizálni az eredményeket. Például x fokkal alacsonyabb/magasabb külső hőmérséklet esetén teljesen felborulhatna a gumik sorrendje, attól függően, melyik gumikeverék kerül közelebb a saját optimális hőmérséklet tartományához.
A használat során a gumik menettulajdonságai érezhetően romlanak. Könnyen előfordulhat, hogy egy "közepes" de új gumi jobban tapad, mint egy "tesztgyőztes", ami már tizenhúszezer kilométert lefutott.
- inkább a nagyobb rece, vagy a fiatalabb kor számít?
Gondolkodj logikusan :-)
Ha sokat mész, akkor a mintaárok mélysége a fontosabb (előbb kopik, mint elöregszik), ha keveset mész, akkor a gumi életkora (előbb öregszik, mint elkopik).
A gumi életkoránál a tárolás körülményei rengeteget számítanak! Egy optimálisan tárolt gumin akár évekkel később jelennek meg az öregedés fizikai jelei.
Akkor újra próbálom, mivel az "előnézet"-re minden elveszett, amit beírtam :-( :-( :-(
Sziasztok!
Téligumit szeretnék vásárolni Mitsubishi Outlander-re. A Totalcar gumidoktornál már kértem tanácsot, de 1.5 hónapja nem kapok választ. Talán itt több szerencsém lesz.
Az autót leginkább országúton használjuk, a 4x4 a meredeken fekvő lakhelyünk miatt kellett. Annyit sikerült kiderítenem, hogy országúti használatot feltételezve nem szükséges speciális "SUV" gumit venni, ha a méret, sebesség- és terhelési index stimmel akkor jó lesz.
A gyári méret 225/55R18, de 17-es felnire keresek téligumit. Ennek szinte tökéletes váltómérete a 225/60R17 (-3mm), tűréshatáron belül van még a 235/60R17 (+9mm) és a 235/55R18 (-15mm). Sajnos az ideális 225/60R17 elég ritka mind újban mind használtban.
Mivel ebben a méretben már elég tetemes summa az új gumi, ezért nézelődöm a használtak között is. Már csak azért is, mert biztos vagyok benne, hogy itt is akadnak jó vételek (pl. én is most adok el 4db szinte használatlan gumit harmadáron). Mindezzel együtt ha indokolt természetesen megfizetem az újat, de az biztos, hogy egy a tesztekben rendszeresen "nem megfelelő" minősítést szerző új gumival szemben előnyben részesítek egy tesztekben jól szereplő, jó állapotban levő használtat harmad-feleáron.
Kicsit elvesztem a szempontok között, a következő kérdésekre keresem a választ:
- fontos a minél kisebb eltérés a gyári mérettől, vagy tűréshatáron belül ez nem döntő szempont és a többi paraméterrel kell inkább foglalkozni?
- azt mondják, jobb a keskenyebb gumi télen. A 225 és 235 között lényeges eltérés lehet ilyen szempontból?
- fontos, hogy a gumitípus hogyan szerepel a tesztekben, vagy ha legalább jó minősítést elér akkor már mindegy?
- inkább a nagyobb rece, vagy a fiatalabb kor számít?
Pillanatnyilag ez lenne a választék. Árat nem írok, mert mindegyik jó árban lenne:
225/60R17 Nokian WR G2, 2010-es gyártású, egy telet futott, 6.5mm rece. Ennek a legjobb a mérete, a többi paraméter is vállalható, viszont a típus aquaplanning tulajdonságait szinte minden teszt lehúzza.
235/60R17 Pirelli Scorpion Ice Snow, 2009-es gyártású, 8mm rece, szinte teljesen új. A méretbeli eltérés picit nagyobb, a típus inkább jól szerepel a tesztekben, a gumi szinte teljesen új.
235/55R17 Continental Winter Contact 2007-es gyártású, egy telet futott 7mm rece. Itt a legnagyobb a méretbeli eltérés, ez a gumi a legöregebb (bár csak egy telet futott) viszont kiemelkedően jól szerepel a tesztekben.
A gumikat még nem láttam, feltételezem hogy a leírt dolgok a valóságnak megfelelőek és hogy nincs bennük rejtett hiba.
Tudnátok valami támpontot adni a döntésemhez? Előre is köszi.
Nem téged akarlak bántani, de a (negatív) példádból sokan tanulhatnak.
Na most aki gumi szereléssel árusítással foglalkozik az gondolom napi szinten találkozik a műhelyében olyan ügyfelekkel aki nem tud full prémium gumit venni vagy esetleg használt ill. az olcsóbb közepes minőségűt kér.
Az a baj, hogy te vettél egy olyan prémiumgumit, ami nem a magyar utakra való.
Mintha valaki a lakótelepi parkolóban büszkélkedne egy Caterpillar-ral, hogy micsoda prémium járműve van. És tényleg. De gyereket lánctalpassal vinni az oviba -- inkább viccces...
HI Imi. 100 x jobban értesz a gumikhoz és Stewe is mint én. Ez tény, nem is lehet vita téma Nem vagyok veréb meg talán még hülye sem. Mint leírtam nem dírecte vettem szöges gumit benne volt a hkpl 5 ben . Azóta már nincs benne , szépen ki lettek szedve. Tavaly sem volt semmi gond a pirelli w.c.-vel. És szerintem ezzel sem lesz.
Mint minden ez is pénz kérdés. Na most aki gumi szereléssel árusítással foglalkozik az gondolom napi szinten találkozik a műhelyében olyan ügyfelekkel aki nem tud full prémium gumit venni vagy esetleg használt ill. az olcsóbb közepes minőségűt kér. És őket is kiszolgáljátok. 10 emberből, mennyi vesz úgy gumit, h ilyen-olyan legördülési meg a jóisten tudja milyen tulajdonság érdekli? Megnéztem, hegycsúcs hópihével rajta, igaz ez is rajta van M+S. Arra mondjuk kiváncsi leszek én, h ? km alatt fog elkopni vagy milyen hangos lesz.
Lehetne, de megse tedd. Nagyobb atmeroju kerekkel lehetne persze, de nem ajanlott ily modon hasmagassagot novelni. Amugy is csak kismertekben tudnad tenni, mert sokkal nagyobb atmeroju kerek nem ferne (f)el, viszont a futomugeometriat alaposan megvaltoztatnad vele.