Keresés

Részletes keresés

Hayloft Ezekiel Creative Commons License 1999.11.19 0 0 300
fogja bírni a tető a hónyomást?

mintha kicsit gyorsan készült volna az egész, dehát össze ne omoljon, odaveszne az a rém szimpi réteg aki kedvéért megépült

micsoda veszteség lenne

boszton Creative Commons License 1999.11.19 0 0 299
ez jó, ez tetszik:
"néhány kapitalista disznó"

:0

olyan 50-es évek íze van ennek, bárcsak újra itt lenne Rákosi pajtás! :((((

hmmmm....

Előzmény: hóember (297)
hóember Creative Commons License 1999.11.19 0 0 298
Netizen kedves, olvass figyelmesebbe, ezt irodaház írta nekem és nem én másnak.

hóember

Előzmény: netizen (290)
hóember Creative Commons License 1999.11.19 0 0 297
Tudod mit, kedves irodaház, nem fogok garázst venni, csak azért, hogy néhány kapitalista disznó még kövérebb legyen.

És igenis egy tisztességes magyar állampolgár, aki adót és egyebeket fizet elvárhatja, hogy a nem luxus autójába, amit esetleg egy héten eccer mer elindítani, mert annyi pénze van csak, hogy egy hónapban egyszer tud tankolni, ha akar akkor be tudjon ülni.

Végül és nem utolsó sorban, nem XIII., hanem V. kerületben lakom, de amióta a WECC kinyitott már a mentők se tudnak közlekedni, pedig az már egyenesen életveszélyes állapot lesz.....

hóember

Előzmény: irodahaz (277)
Angel Úr Creative Commons License 1999.11.19 0 0 296
Egy nagy KAKA az egész úgy ahogy van, soha többé nem teszem be oda a lábam.
irodahaz Creative Commons License 1999.11.19 0 0 295
Keresd ki azt a mondatomat, amelyikkel én azt mondtam, hogy tetszik nekem a WECC épülete, üzletei vagy a kiszolgálók felkészültségével elégedett vagyok.
Ilyet ugyanis sohasem írtam.
Légy annyira kultúrált és olvasd el, hogy avitapartnered mit is írt és csak akkor vitatkozz vele, ha mondandójától eltéro véleményed van.
Azért Eifel óta egy pár év eltelt, a stílusok változtak és a funkcióhoz is alkalmazkodni kell.
Építészetileg mindenesetre megdöbbento, hogy a fotervezo olyan nyilatkozatokat tesz, amelyben elhatárolja magát saját alkotásától, ez emberi megítélésében elgondolkoztató.Esetleg meglátszik az alkotáson is.
A kiszolgálókról. A vonatkozó jogszabály szerint egy üzlet akkor nyitható meg, ha megfelelo eladói végzettségü személy is dolgozik ott. Ezt a hatóságok rendszeresen ellenorzik. Amennyiben ez így-úgy el van intézve(!), akkor áll elo az általad ismertetett helyzet.
A ruházati boltok többségében mindezek ellenére én is úgy érzékelem, hogy gyakori a szakértelem hiánya. Vedd figyelembe, hogy a minimálbér környékén keresnek hivatalosan, és zsebbol kiegészítve érik el a nettó 60-80 ezret. Ez a o szinjük. Ennyiért ennyit. Intelligens no ilyen munkát tényleg csak végszükségbol vállal, ahogy ez látszik is. Ha magas a bérleti díj, kénytelenek spórolni a munkaeron. De ha bemész a Marks és Spenserhez, ott biztos a szakképzett segítokész eladókba botlasz. Persze azt külön meg kell fizetni, a még drágább ruhák megvételével (10000 Ft egy póló, 43000 egy blezer).
Előzmény: Hayloft Ezekiel (281)
irodahaz Creative Commons License 1999.11.19 0 0 294
Utoljára mégegyszer elmondom.Lehetetlen helyzet, hogy el sem olvasol egy hozzászólást, csak kiragadsz egy mondatot és kiforgatod.
Figyelmesen olvasom a hozzászólásaidat.
Te azt írod, hogy a plazakban az áruk 20-30%-kal drágábbak mint másutt.
Ha neked ez a kifogásod, akkor azokat a termékek vedd meg máshol, akkor a WECC nem neked készült.
Folyamatosan arról írok, hogy ami nektek nem tetszik, az egy új fogyasztási stílus, amibe egy gazdagabb autós rétegnek az is belfér, hogy akár drágábban is megvegyen ruházati cikkeket, mint máshol, cserébe a kényelemért, hogy le tud parkolni, többé kevésbé orzik a járgányát, egy épületben áttekintheti a kínálatot. Ez egyrészt kitermelte a Duna Plazaban lebzselo mindenki által elitélt tiniket, de emellett sokkal fontosabb az új társadalmi jelenségek életstílusbeli megjelenése, amibol elég sokan kimaradnak.
Valójában tehát a társadalom szétszakadásának jelképévé is válik többé kevésbé a WECC.
Persze bármikor bemehetsz a méregdrága WECC vagy az ugyanilyen drága Mammutba. De hozzászólásaid alapján úgy érzem, igazi nagy bevásárlásokat ehelyen nem fogsz csinálni.
Gumiszonyeget meg hasonlókat számon lehet kérni a WECC-en, de ugyanilyen erovel ródd fel azt is, hogy ugyanezeket nem kaptad volna meg sem a Váci, sem a Kossuth Lajos utcában.
Előzmény: NaNe (284)
irodahaz Creative Commons License 1999.11.19 0 0 293
Rendkivül nehéz ugy beszélgetni, hogy el sem olvassátok, mit írok, hanem kivesztek egy mindatot és elegánsan megcáfoljátok.
Tehát kérek mindenkit, olvasson egy kicsit vissza, nemde végig azt írtam, hogy kevés a parkolóhely és ezért nem az üzletközpont, hanem az önkormányzat felelos. Tehát én nem azt írtam, hogy egyetértek a kialakult helyzettel. Azért azt is írtam, hogy azért senkinek nem jár parkolóhely mert valahol lakik, kivéve, ha külön megvette.
A közterületet a meghirdetett feltételekkel bárki használhatja kutyasétáltatásra, gyaloglásra, tömegközlekedésre vagy parkolásra. Az o gondja tehát nem az üzletközpont, hanem az önkormányzat hozzá nem értése. Ezt kellene megcáfolnod.
Előzmény: netizen (290)
irodahaz Creative Commons License 1999.11.19 0 0 292
A parkolóhelyek számához tehát annyit, hogy szerinted is több parkolóval kellett volna megépíteni a WECC-t. Ezt a törvény is kimondja. Tehát tökéletesen egyetértünk, mert én is azt írtam, hogy igen kétes szerepet vállalt fel az önkormányzat, hogy nem engedélyezte az elegendo számú parkoló megépjtését. Te itt korrupciós összefonódást gyanítasz környezetvédelmi köntösbe öltöztetve, én ebben nem tudok állást foglalni, azonban abban már biztos vagyok, hogy a kevés parkolóhely engedélyezése elemi hiba volt és ez igy vagy úgy az önkormányzatot terheli.
Az egyéb eszmefuttatásod is egy tetszeos hipotézis, azonban én hiszek a piac szerepében, vagyis ha tönkremegy egy-két boltos és sokan tengodnek a WECC-ben, akkor a bérbeadónak is el kell gondolkodnia arról, hogy a piac nem viseli el a magas bérleti díjakat és kénytelen könnyítést adni. A boltok összetétele számomra azt is igazolja, hogy itt számos, igen alapveto bolt hiányzik, tehát a bérlok nem beszervezve lettek, hanem önként vállalkoztak, a többségük majd kikinlódja valahogy a bérleti díjat, néhányan majd becsuknak, de ez a piac rendje.
Eszmefuttatásod továbbrais nagyon tetszetos.
Előzmény: ZZZ... (289)
timon and pumbaa Creative Commons License 1999.11.19 0 0 291








HAKUNA MATATA




netizen Creative Commons License 1999.11.19 0 0 290
Valójában azonban Te egy lakást vettél egy zsufolt környéken, és soha senki sem garantált hozzá parkolóhelyet. A sulyadódért csak azt kapod, hogy nem kell a közterület használatáért külön parkolási díjat fizetned, mint más kerület lakosainak. De a kocsidat saját rizikódra vetted meg, parkolást senki sem garantált.
Hóember azért ez 1 kicsit durva... Aszondod aki ott lakik az az ő privát nyomora... Megszopta. Annak a napi x 1000 bevásásrló túristának előbbre való az érdeke...

NaNe-nek meg mondogatod - savanyú a szőlő mi...

Nemtom ki emléxik még egy bizonyos híd bizonyos nyomvonalának eltereléséről Dél-Budán. Ezáltal a híd Budai csatlakozása katasztrófálisan szar lett és ott jé néhányezer autós szopott és a "bennszülöttek" tudtak érdekérvényesíteni... No itt ez a kulcsszó.. Érdekérvényesités. kedves Újlipótvárosi sorstársaim későn kapcsoltunk, nem keztünk el idejében politikai lobbizni nem folytattunk médiahecckampányt...

De csak úgy mellesleg a kedves Highlander polgártársaink kiknek szemében csököttek vagyunk és nem értik a problémánkat mert ugye a jó vásárlási lehetőségük előbbre való képesek éveken át perelni szomszédaikat önkormányzatra járkálni egymást froclizni szadizni mert a szomszéd vára zavarja a "jó hegyvidéki kilátást"...

ZZZ... Creative Commons License 1999.11.19 0 0 289
Hát ezt nem hittem volna! Pedig úgy tünt számomra, hogy van ezeken az oldalakon közgazdász is. Lehet, hogy van, de nem g y a k o r l a t i.

Tehát a p a r k o l ó h e l y e k és a F e r d i n á n d h í d d i l e m m á j a:
Tegyük fel -- engem m á g u s n a k hívnak, ami arra utal, hogy a rám bízott pénzből menten tízszer annyit csinálok --, hogy ott állok a megvalósíthatósági számításaim fölött, és két óriási problémával kell szembe néznem:

1.
Az építési törvény, kötelezően előír 1 parkolóhelyet kb. 30 nm eladótér után. Így kellene (mondjuk) 4000 db parkolóhelyet építenem, ami abszolút unrentábilissá tenné az ügyletet, de tanácsos lenne mindenképpen legalább 2-3000 parkolóhelyet megvalósítanom. De ez is rontaná a nyereségemet, hiszen a vevő nem fizet nekem a parkolóhelyért annyit amennyit kellene (= itt nem tudom tízszerezni a vagyonomat).
Mit teszek én, a m á g u s ?
Megbeszélem három fővárosi képviselővel, hogy Ő k fogják megakadályozni azt, hogy én -- rendes családból származó, polgári emberhez méltóan -- magadjam a pórnépnek azt, amire engem a törvény kötelez.
És m e g v á l t o m a többszázmillió forintba, kerülő (nem rentábilis) beruházásomat néhány milliókával.

De itt még nincsen vége.

2.
Hiszen kellene még két lehajtósáv is a kis a r a n y t o j á s t t o j ó t y ú k o m h o z , hogy a pórnép könnyebben tudjon komzumálni.
Ezért én megépítem a hídat, amit csak m e g h i t e l e z e k a fővárosnak. Azt ő majd úgyis visszafizeti (már visszafizette). Mérleg: a 3 hónap meghitelezést a kivitelző vállalja (= 0 % kamatveszteség), én mint fővállalkozó kapok 10 %-ot (ez nevetségeen kevés, mert ebből megint vissza kell adnom legalább 5 %-ot annak a kedves három képviselőnek == így marad: 500.000.000 x 0.02 = 10.000.000 Ft, ami nevetségesen kevés, hisz még azt a pénzt se tudom belőle fedezni, amivel az újságírók zsebeit tömöm, hogy jó színben tüntessenek fel + hogy meg ne bukjak).

M i é r t r o s s z a g a z d a s á g n a k a b e v á s á r l ó k ö z p o n t ?

Az üzemeltetők/tulajdonosok az üzletek bérlőitől órisási pénzeket szednek ki: 80-100 DM/hó = kb. negyedmillió forint n y e r e s é g e t kell(ene) kitermelni havonta egy zsebkendőnyi alapterületi kis butikból. Hozzáadva a többi költséget, pld. bért (és feltételezve kb. 30 % nyereségességet), ez azt jelenti, hogy itt legalább 3-4 millió forintot kellene forgalmaznom. Amit hosszú távon nem lehet megvalósítani (ha másért nem, hát azért, mert iszonyúan sok bevásárlóközpont nyílik). Így a pénz többsége lassan, de biztosan a butiktulajdonostól (eredetileg tőlünk) a bevásárlóközpontok tulajdonosaihoz (rajtuk keresztül a bankokhoz) vándorol, ahol a gyorsan megteremtett pénzt újra -- hasonló -- projektekbe ölik.
A legnagyobb probléme, hogy ez nem egy (hpozzáadott) érték növelő beruházás / szolgáltatás, azért a pluszért (külcsíny, stb.), iszonyú nagy pénzeket kérnek el.

A k ö z p o n t o k t u l a j d o n o s a i s o h a n e m m e n n e k c s ő d b e ,
maximum a bérlők.
Vegyünk megint egy kis számtant:
Megveszem a telket (hitelből), tegyük fel 3 md forintért.
Megcsináltatom a terveket (mindenki tudja, hogy Finta "kényszerből" de megcsinálta), majd már másnap, amikor mégcsak papíron él a projekt, máris meghírdetem, és eladom az üzletek 1/10-ét, a többit bérbe adom.
Az üzletek / a központ előállítása: 120 eFt / nm = kell majd összesen 15 md Ft
eladási ár az elején: 1.200 eFt = van már 15 md Ft-om (nem is kell most több).
Tehát már nem is került pénzembe az egész.
Aki bérbe akarja venni a területet, az fizet 12 eFt-ot havonta = 11 hónap alatt termeli újra a befektetésemet a center (azért "csak" 11 hónap alatt, mert én "könnyelműen" az 1/10-ét már az elején eladtam, de csak azért, hogy ne énnekem kelljen pénzt befektetnem, és válalni a kockázatot). Itt is lecsípek egy kis kamatmarzsot: csak azok a vállalkozók dolgozhatnak nálam, akik vállalják a 30-90 napos utólagos fizetést, és szándékuk komolyságaként még néhány tízmilliót letétbe is helyeznek (ez nem vicc!!), hogyha nem haladnának a tervek szerint, akkor az ő kontójukra hozhassak további munkaerőket... (itt is nyerek néhány százalékot)

Egyébként a DunaPlázához képest ez az egész szar, mert ott 263 nap alatt térült meg a befektetés...

A végén, h o g y n e k e l l j e n t ú l s o k a t r e k l á m r a k ö l t e n i,
megtömöm néhány újságíró zsebét (én gondosan ügyelek arra, hogy ne csak a helyi főhivatalnokokat segítsem) és a nyitóbulin a bendőjét is, hogy szépeket írjanak rólam, majd elhíresztelem, hogy mennyi pénzt szereztem az országnak. A k ö z szolgálatában. Ami igaz is, csak nem Magyarországnak, hanem Arubának (a Kajmán szigeteken található off-shore = adó paradicsom).

És a legrosszab az, hogy én a m á g u s , aki a semmiből csinálok milliárdokat, messze vagyok attól a teljesítménytől, amit Tocsik Márta nyújtott, aki a semmi (közpénz)megtakarításból csinált magának, ál- és valódi ügyvéd kollégáinak milliárdokat. De hiszen azért jöttem h a z a , hogy tanuljak .....

Aki ezeket nem hiszi, az járjon utána.

(Felhívom mindenki figyelmét arra, hogy az itt közölt nevek és számok nem valódiak -- tényleg csak fejben számoltam utánuk -- minden csak kitaláció műve, és ha bármiben is hasonlítana a valóságra, az csak a bankszámlám egyenlegében igaz)

Előzmény: irodahaz (277)
NaNe Creative Commons License 1999.11.19 0 0 288
Alfred,

Csak feltételeztem, hogy ha már a cégek futballpályányi parkolót terveznek a saját épületük alá az _autós_ vásárlók részére, akkor legalább van egy ekkora böszme nagy komplexumban egy dupla telefonfülke méretű autósbolt, ahol legalább izzót, gumiszőnyeget, fagyállót, szélvédő mosó folyadékot és egyéb szezon jellegű dolgot lehet kapni.

A Homasita jó ötlet, meg is nézem a hétvégén.

Kösz,

NaNe

Előzmény: Alfred (287)
Alfred Creative Commons License 1999.11.18 0 0 287
NaNe:
Pont az autós bolt egy elég különleges valami. Ha jól tudom csak a Pólusban van egy pici bolt, de az is kezd elmenni az ajándéktárgyak irányába. Valahogy az ember nem vesz vízpumpát és hengerfej pakolást szombaton két kosztüm próbálás között, a bóvlibb dolgokkal meg a benzinkútnál tankolásonként megbombáznak.
Ha ilyen nem típushoz kötött autós kiegészítőre van szükséged, gyere át a Fehérvári út-Andor utca sarkára a Homasita autósáruházba. A benzinkutaknál kapható vackokat ők importálják, náluk minden kapható.
Előzmény: NaNe (283)
chxx Creative Commons License 1999.11.18 0 0 286
NaNe,

szerintem irodaház arra gondol, hogy Te nem engedheted meg magadnak, hogy ott vásárolj...
majd kijavít, ha nem így értette

chxx

Előzmény: NaNe (284)
chxx Creative Commons License 1999.11.18 0 0 285
irodaház,
nem értem, nem értem az érvelésedet, meg egypár dolgot. Ha a WECC célközönsége az az autós nép, aki egyébként is sokat engedhet meg magának (anyagilag) és autóval jár a WECC-be, akkor miért ide építették, ahol egyrészt itt a metró, a 6-os villamos, a Nyugati pályaudvar... teljesen rossz azt feltételezni, hogy esetleg a tömegközlekedésnek is szerepet szántak a beruházók? egyébként is, olyan hirdetések voltak, hogy "... ahol a 6-os villamos megáll" vagy valami hasonló.

Egyébként volt valami olyasmi, hogy a 6-ost elvezetik arra, de nem lett belőle semmi, miért?

NaNe Creative Commons License 1999.11.18 0 0 284
irodaház,

"Igazából Te nem a plázát utálod, hanem azt a helyzetedet, hogy mások megengedhetik maguknak, hogy jól bevásárolhassanak a WECC-ben Te pedig nem. De ezért nem a WECC a felelos"

Ezt nem értem. Miért ne vásárolhatnék be a WECC-ben ? Nem engednek be ?
Ma is bevásároltam volna a Lurdyban, csak éppen nem volt mit. (Lásd Alfrednak írt bejegyzésemet)

NaNe

Előzmény: irodahaz (274)
NaNe Creative Commons License 1999.11.18 0 0 283
Alfred,

Igen, így egy kicsit másképp néz ki a dolog - az esetedben.

más ..

Ma a Lurdyban próbáltam volna gumiszőnyeget venni az autómhoz. Gondoltam, hogy abban a bazi nagy áruházban csak lesz már egy autófelszerelési szaküzlet. Hát nincs. Nem baj, sok minden más sincs.
Elkezdtem érdeklődni a boltosoktól, azt ajánlották, menjek be a Julius Meinlbe. Először nem értettem, mit keresne gumiszőnyeg a Meinlben, de mindegy - gondoltam - megnézem.
Még az infó pultnál érdeklődni akartam, de nem az infós hölgyemény ült, hanem egy biztonsági őr. Összes tudása két A/4-es gépelt oldal volt, meg egy gázspray és rádió.
A Meinlben gyakorlatilag nincsennek eladók, csak pultfeltöltő személyzet és pénztárosok.
Tanácstalanul álldogáltam, majd egy arra kószáló bizonsági őrtől kértem tanácsot, hol lelhetek fel egy műszakis szakembert. Mire ő elmondta, hogy éppen kutyakaját pakoja fel négy-öt sorral odébb.
Eltúráztam a célzott sorig és megkértem a hölgyet, ajánljon gumiszőnyeget. Visszatúráztunk az autós részleghez. A Budapest Sportcsarnok méretű Julius Meinlben összesen két darab gumiszőnyeg volt. Természetesen autós témájú felvilágosítást nem tudott adni az ötvenen túli eladó hölgy, de legalább kedves volt.

NaNe

Előzmény: Alfred (267)
Alfred Creative Commons License 1999.11.18 0 0 282
Hayloft Ezekiel:
Kicsit OFF, de pl Eiffel remek referencia munkáját Párizsban a világkiállítás után el akarták bontani, mert a csúf vasszerkezet összeegyeztethetetlen volt a városképpel...
Előzmény: Hayloft Ezekiel (281)
Hayloft Ezekiel Creative Commons License 1999.11.18 0 0 281
irodaház!!

kicsit vissza kellene venni az arcból nem??
lehet, hogy neked nagyon fasza amit felhúztak a nyugati mellé, de ha ugyanekkorában megépítettek volna valami hasonlót, csak mondjuk Eiffel stílusában (mintegy a Nyugati folytatásaként) akkor a tervező alkotott volna, nem csak vonalakat húz papírra.
Lehet, hogy a te igényeid változnak, de én (NaNe gondolataival párhuzamosan) szeretem, ha egy boltban kereskedők állnak a pult mögött nem képzetlen hülye pics*k (tisztelet a kivételnek), értenek ahhoz amit csinálnak és kiszolgálnak engem meg az igényeimet miközben továbbra is embernek érzem magam.

kheiron Creative Commons License 1999.11.18 0 0 280
Sziasztok!

Nos, én még a hét elején (tán hétfőn) szaladtam végig a WECC-n, jó gyorsan, mert nem volt túl sok időm.
Vélemény: szinte semmi olyan, ami eddig ne lett volna. Ami újdonság volt a számomra, az folyosók ("utcák") elnevezése. Amúgy meg... pont olyan, mint a többi. Tele üzletekkel, amikben (a számomra) általában nem elég nagy a kínálat (ld. a kb. 50 tökugyanolyan ruhaüzletet), közepes árukkal és a minőséghez képest magas árakkal.

Üdv
Kheirón

irodahaz Creative Commons License 1999.11.18 0 0 279
Nekem meg abból van elegem, hogy vannak, akik, bármilyen topikcímhez ugyanazt beírják és el sem olvassák, hogy mirol folyik a vita.
Ez a WECC topicja, tehát itt errol beszélgetünk, ha utálod az autókat és az autósokat, akkor nyiss erre másik topikot, biztos épületes lesz.
Itt pedig arról beszélünk, hogy tudomásul kell venni mindenkinek, hogy a WECC elsosorban azoknak épült akik, jó anyagi helyzetben vannak, és megengedik maguknak, hogy a magas költségek ellenére kényelmesen közlekedjenek, és tudomásul veszik, hogy ennek a kényelemnek az az ára, hogy lassan jutnak céljukhoz. De ehhez neked nincs közöd, mert ok megdolgoztak érte, minden költség rájuk van nyomva, és ok tartják el azokat is, akik még a jegyüket sem lyukasztják ki a villamoson.
Ha tehát Te nem ilyen vagy, akkor ebben a topicban nincs mondanivalód.
Egyébként tehát mi a véleményed a WECC-rol?
Előzmény: qwer1234 (278)
qwer1234 Creative Commons License 1999.11.18 0 0 278
Nekem Budapesten meg már abból van elegem, hogy állandóan az autók miatt szopok. Miért nem lehet a tömegközlekedést használni ? Miért akar mindenki autóval menni olyan helyekre, ahova talán gyorsabban eljutna busszal, villamossal vagy metróval ??? A budapesti közlekedés a következő : Minden autóban ül 1 ember. Haladni nem tudnak mert dugó van. Miért van dugó ? Mert mindenki autóval akar közlekedni. Idegesek, mivel haladni meg nem tudnak. Állnak a sorban és közben sok benzin megy el a semmire.

irodahaz Creative Commons License 1999.11.18 0 0 277
Kedves hoember, kifejteném a gondolatodat bovebben.
Tehát Te valaha vettél egy lakást a Nyugati környékén, fizeted a sulyadót, ezért nem foútvonalon, kerületi lakosként ingyen parkolhatsz. Újabban azonban nem találsz a WECC látogatói miatt parkolóhelyet.
Mit állítasz tehát?
Voltaképpen azt, hogy neked jár a környéken egy pakolóhely, mert ott a lakásod, és fizetsz sulyadót. Továbbá azt is, hogy a környéken mindent úgy kell hagyni, mint akkor volt, mikor a lakásodat vetted, mert a változások e neked járó parkolóhelyet veszélyeztetik.
Valójában azonban Te egy lakást vettél egy zsufolt környéken, és soha senki sem garantált hozzá parkolóhelyet. A sulyadódért csak azt kapod, hogy nem kell a közterület használatáért külön parkolási díjat fizetned, mint más kerület lakosainak. De a kocsidat saját rizikódra vetted meg, parkolást senki sem garantált.
Gondold végig, ha neked jogod is lenne a lakásod mellett parkolni, akkor a kocsidat el nem mozdíthatnád onnan, mert akkor máshollakó emberek érdekeit pedig ugyanilyen alapon Te sértenéd meg.
Tehát, összefoglalva, a közterülethez mindenkinek joga van, annak is, aki ott lakik, annak is, akinek csak dolga van arra. Neked semmivel nincs több jogod a Nyugati körüli parkolóhelyekhez, mint bármelyik magyar vagy külföldi autósnak. Csak a szerencsétlen önkormányzatod tehet róla, hogy kevesebb parkolóhelyet engedélyezett a WECC-nek, mint amennyi igény lett volna, tehát legközelebb ne szavazz erre a polgármesterre vagy testületre. A szabálytalanul parkolókhoz pedig hívd ki a rendoröket.
Vegyél egy garázst a környéken.
Én egyébként a Ferenc körúton jártam ugyanígy egy pár évvel ezelott, de sikerült egy teremgarázsban egy helyet bérelnem a közelben. Ha véletlenül jártál arra az elmúlt években, akkor ugyanúgy kifogásolhatnám, mint Te kifogásolod a WECC látogatóit.
Előzmény: hóember (275)
John Zero Creative Commons License 1999.11.18 0 0 276
hóember:
Hát én nem mondanám a belvárosra, hogy ott normálisan lehet közlekedni és parkolni ;)
Mindenesetre én busszal, villamossal, metróval járok, autónk nincs.

Amugy szerintem a rendorseget/onkormanyzatot cseszegesd, hogy vontassak el vagy buntessek meg a tilosban parkolo autokat...

Előzmény: hóember (275)
hóember Creative Commons License 1999.11.18 0 0 275
Könnyű Neked, kedves John Zero, biztos valami olyan helyen laksz, ahol normálisan lehet közlekedni és parkolni. De én a Nyugati mellett, és mióta ott van ez a WECC már szombat vasárnap a csomagtartóját se bírom kinyitni az autómnak, nemhogy az ajtaját. Az más lapra tartozik ugye, hogy ez a rész ugye fizetős, én év elején leperkálom az Xxxxxx Ft. súlyadót az Önkormányzatnak és annak fejében kapok egy ingyenes parkolójegyet. Aztán, ha netán szombat reggel el akarom vinni a családot autóval valahova, vagy neadjisten orvoshoz kell rohanni, akkor vagy taxit hívok, vagy tűzoltót, hohy szabadítsa ki az autómat, a teljesen szabályosan elfoglalt helyéről.

Csak ennyi, de ez mennyi:-((((((((

hóember

Előzmény: John Zero (265)
irodahaz Creative Commons License 1999.11.18 0 0 274
Láss csodát, történetesen Legot akartam venni, gyerekeknek és megnéztem egy környékbeli játékboltot. Ott egy nagy készlet 9600 Ft volt.Nem vettem meg, de elmentem a Polusba. Ott is van egy jó játékbolt, az van kiirva, Budapest egyik legolcsóbb játékboltja. Ott ugyanaz a készlet 8000 Ft volt. De nem vettem meg, megnéztem a Tescot is. Ott ugyanazt a készletet végül 5900 Ft-ért vettem meg. A játékboltban hébe hóba jött vevo a Tescoban egymást taposták.
Kérdezlek ez alapján utáljam, vagy szeressem az üzletközpontokat?
Az én válaszom az, hogy nem ez alapján kell eldönteni. Az vitathatatlan, hogy egy parkolással többféle kínálatot is átnézhetsz, vagyis addig sem szennyezed a környezetet, amig egyikbol a másikba átmész, és a versengo kínálat letöri az árakat. Lehet egy boltod a nyolcadik kerület egyik mellékutcájában, adhatod a legot 5000 Ft-ért, mégis csodbe mennél, mert a hirdetési költséged elvinne. Itt a behirdetés szintén benne van az üzleted bérleti díjában. Vagyis van akinek megéri, van akinek nem.
Van amire a plazaba kell menni, van, amihez el kell kerülni (pl 10 dkg sajtot ne ott vegyél).
Mindig az adott helyzetben kell mérlegelni.
Igazából Te nem a plázát utálod, hanem azt a helyzetedet, hogy mások megengedhetik maguknak, hogy jól bevásárolhassanak a WECC-ben Te pedig nem. De ezért nem a WECC a felelos.
Előzmény: NaNe (257)
irodahaz Creative Commons License 1999.11.18 0 0 273
Elárulok valamit. Az általad leszólt Pólusbeli vasedény bolt ugyanahhoz a hálózathoz tartozik, ahová a Kátay. Egyik boltjukban volt cirtusprés, a másikban nem találtad meg. Igazán nem világos, mit akarsz ezzel elmondani nekünk.

Egy biztos, a Pólusban a Vasedény a nagy alapterülete ellenére is csak vegetál. Az a része, amit a Tesco is tart, egyértelmüen versenyképtelen, a Tesco alacsonyabb árai miatt. Amit azon kívül tart - például drága porcelánok stb - abból a tömegigényekre szakosodott Polusban kevesebb a vevoje. Egyébként én igen jól felszerelt kínálatú üzletnek tartom, de valóban kevés az eladó. Persze sokszor van elég eladó, csak hátul üldögélnek, de ez egy másik történet.
A WECC topicban ennyit arról, hogy a Polusban nem kaptál citrusprést.

Előzmény: NaNe (264)
irodahaz Creative Commons License 1999.11.18 0 0 272
Menj el újra a Ferdinánd hidi kapuhoz, fordulj balra. Ott látsz két ajtót. Bármelyiken bemehetsz az vezet abba a helységbe, ahol a lift müködik. Továbbá ez van minden bejáratnál. Nem tudom, honnan veszi a bátorságot a hozzászólásod, miszerint nics lift, mert én például azzal mentem fel a Ferdinánd hidi kapunál a P2 parkolóból.Lent a liftet nyilak jelzik, fennt pedig minden kapunál van. Mi is a probléma?
Előzmény: Osztap Bender (270)
irodahaz Creative Commons License 1999.11.18 0 0 271
Igazából nem érzem úgy, hogy érvek nélküli sértegetésre tényleg válaszolnom kellene, a következokre mégis felhívnám a figyelmedet.
A hozzászólásomban nem arról írtam, hogy jó helyen van-a a WECC. Arról írtam, hogy ha már ott épült, akkor a parkolási problémákat kizárólag az okozza, hogy az önkormányzat összekeverte a környezetvédelmet, a várospolitikát és az egyéni érdeket.
Mégegyszer eloadom, a gyengébbek kedvéért didaktikusabban.
Ha már valamit engedélyeztek itt - akárcsak azért mert a raktárak és az elhanyagolt MÁV létesítmények még ennél is csúnyábbak voltak - akkor azt úgy kellett volna engedélyezni, hogy maximális számú parkolási lehetoség legyen, hogy éppen a legkevésbé zavarja az ottlakókat. Hiszen ha van elég parkoló, a polgár azonnal beáll és megy a dolgára. Ha nincs, körülnéz a környéken, köröz, helyet keresgél, esetleg szabálytalanul áll meg, vagyis éppen azzal okoz forgalmi zavart, ha kevés a parkoló.
Bárhol a világon jártam, mindig elég parkolót építenek az üzletközpont köré, mert éppen ez okoz kevesebb helyi forgalmat.
Azt ugyanis ezek szerint elfogadhatjuk mindketten, hogy a WECC olyanok vásárlóerejét célozza meg, akik nem a hatos villamoson érkeznek oda, hanem egyébként is autón járnak.
Az itt a félreértés, hogy önmagában egy üzletközpont a város szintjén okoz -e többletforgalmat. Ha ugyanis az autós polgár eddig a Rákóczi úton vásárolt be és a környéken parkolt, aztán bement a Váci utcába és átparkolt, esetleg még a Szent István körútra is kiment valamiért, aztán áthajtott a Kátayhoz, könnyen belátható, hogy kevesebb forgalmat okoz az, ha egy leparkolással, mindent egy helyen át tud tekinteni, meg tud vásárolni és el is tudja szállítani.
Gondolj a következore, TV-t akarsz venni. Nem mész üzletközpontba, hanem megveszed a Kossuth Lajos utcai Keravillnál. Azt majd házhoz szállítják, várhatod egy fél napon át- ha egyáltalán elhozzák. Ki sem tudod próbálni stb.Van sok olyan termék, amit nem visznek házhoz, de azért körülményes hazavinni, vagy annyit kérnek érte, hogy az nem éri meg. Nem egyszerübb megvenni az igazán királyi kínálatú Media Marktban és saját kocsival azonnal hazavinni?
Azt kell tehát látni, hogy a szétszórt üzletekben történo tájékozódás idoigényes, jelentos forgalmat generál, a vásárló kevésbé hatékonyan tekinti át a piacot. Az egymás közeli versenyársait egy üzletközpontban jóval egyszerübb átvizsgálni, vagyis a város szintjén ez forgalom megtakarító hatással is rendelkezik. Ezért mennek a nem túl jó helyen levo kis boltok csodbe, mert ott kisebb lesz a forgalom. Tehát a város szintjén a forgalmat, csak a fizetoképes kereslet alakulása alakíthatja, az üzletközpont azt csak kiszolgálja.Attól nem lesz nagobb a forgalom, ha új üzletek nyílnak, csak attól, hogy gazdagodnak az emberek. Persze ez nem jelenti azt, hogy helyi szinten, nem változik a forgalom, hanem azt hogyát a Váci út környékén tényleg növekszik a forgalom, a Rákóczi úton pedig esetleg csökken. Erre azt tudom mondani, hogy azzal, hogy valaki a Visegrádi úton vett egy lakást, azzal csak egy lakást vett az adott körülmények között, de nem vett hozzá jogot arra, hogy meghatározza, ki legyen a szomszédja, vagy mit építsenek a szomszéd telken. A lakás értéke a környék rendezodésével nyilvánvalóan emelkedik, ot kár az üzletközponttal nem érte. Eddig sem volt ráhatása, mit csinál a MÁV a telkén, ezentúl sem lesz, hogy mit tesz a WECC. Ha emiatt több autó megy végig a Visegrádi utcán, azért kizárólag - a fentebb leírtak miatt - az önkormányzat okolható. Az élet feltételei persze autó nélkül is mindenki számára adottak mind a Visegrádi utcában, mind másutt. Ja hogy eddig a Visegrádi utcában ingyen parkoltál, ezentúl, meg fizetned kell? Persze ez is nyílván az önkormányzat hibája, nem az üzletközponté.
Arról meg nem akarok viát nyitni, hogy szereted-e a gépkocsi közlekedést, az egy másik topik témája.
Annyit azért megjegyzek, hogy a WECC parkolója nem reprezentálja a mai magyar autókínálatot, sokkal újabb, és sokkal környezetbarátibb autók állnak ott, mint a külvárosokban (megint a fizetoképes keresletnél tartunk, mert egy katalizátoros autó 1/10 annyi szennyet bocsát ki, mint a hagyományos társa).
Lehet, hogy szerinted én hülyeséget, írok, - ezt a topik más látogatói is megitélik - azonban egy biztos, ha nehéz is, szembe kell nézni egy életmódváltozás egyértelmü jeleivel, nempedig síránkozni azon, hogy miért volt jobb a korábbi életforma. Ami nem volt jobb.
Előzmény: bogyó (250)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!