Örülök, hogy előkerültél..... (nekem is elszállt a telefonban lévő memóriakártya, hasonló a szitu, mint amikor legutóbb ...és még csak önző sem vagyok.....túlzottan)
Az átlagos teherautó akksi, 12V-os, csak soXor..általában... sorba van kötve, 2 db....
(c) piece
...és ha már piece....barbianyánk ;-) mintha ....szervezgetni kezdett volna vmi népgyűlés jellegű dolgot... ez meg volt tavaly és lemaradtam róla, vagy a sok (c) kispapa már megint elsunnyogta az egészet...?
LOL, én ehhez nem értek, csak a végéhez szólnék hozzá: több nullára merült aksival is előfordult, hogy én a Lidlis töltővel már kidobtam volna, apósom meg rákasztotta a saját 40 éves cipősszekrény-szerű gépezetét... és lőn delejség :D
AGM-es mehet akár 15.7-ig is de jobb a békesség....Én a régi töltőkben azt nem szeretem, hogy nincs benne áramgenerátoros töltés. Persez ven egy olyan tápegységem ahol tudok állítani fix áramot, vagy fix feszültséget (vagy akár fix feszültség max áram), így azzal meg tudom oldani az ilyen "életre leheléseket", de az impulzustöltést a deszolfatizációhoz az sem tudja. A CTEK meg igen. Évente egyszer tavasszal egy recond és minden baba.....
Ezeket a régi ruszkikat nem ajánlják a mai akkukhoz, mer nem tesz jót nekik a szabályzásmentes töltés. Én is csak megindításhoz használom, de ha meg épp nincs más, akkor rákötöm a multimétert is, s magam állítom a CC-CV ciklust :-) (figyelem, h ne menjen 14.5 volt fölé a fesz)
Mehet akksi kivét nélkül is. Sőt javaslom figyelmedbe a CS-connect nevű tartozékot a katalógusból amit linkeltem, - én azt használom. Még a motorháztetőt sem nyitom fel csak összedugom a csatlakozót. :)
Én sose veszem ki, simán rányomom. Mondjuk mindegyik kocsi a 2000-es évekből származik, ilyen újkori csodával nem állok szóba, azt nem tom, h azok bírják e. :-)
Nem emlékszem pontosan mióta van meg a második Lidis töltőm (az első kiesett az ismert kapcsoló hiba miatt), de min 10 éve, s hibátlan állapotú ez is. Heti szinten használom, mer a 3 kocsiból csak egy megy naponta suli-ovi köröket, a többit inkább töltögetem, minthogy leszulfátosodjon az akku.. Azt a Ctek One csúcsmodellt is néztem, de abban pont az nem tetszik, semmit nem lehet állítani, mindent maga csinál. :-) Amatőröknek ideális, de én szeretném beállítani magamnak a töltőáramot, meg a programot. Ja, s drága.. :-)
A Bosch és a Ctek között gondolkodtam. Ez még simán belefér.
Mivel két start/stop-os autó van a családban így beruházok egyre. Kell az masszív orosz töltő mellé egy ilyen is. Már csak az a kérdés, hogy akksi kivétel nélkül is mehet-e a töltés. A Ford nagyon eldugta az akksit. Bezzeg a Multiaer Giuliettában jó helyen van. :)
Viszont a 10+ éves ctek-em máig kapható, és a karcoktól eltekintve kb. olyan mint az új, pedig nem a csomagtartóban hordom. Nem esett ki/kopott szét a gombja, nem égtek ki a ledek, nem tört meg a kábele, stb....
A bosch C7 is biztos jó, de ahogy nézem drágább mint a CtekMXS5.0 Persze annak aki 24V-s teherautó akksit akar tölteni annak jobb választás, de akkor meg én már megint a Ctektől valamelyik MXT-t választanám.
Igazából, csak az a kérdés hogy mennyit szánsz rá. Ha olyat ami biztosan jó és jó lesz 10 év múlva is akkor én a CTEK-ből választanék.
A CT5 Start/Stop kifejezetten startstopos autók akksijaihoz van tervezve az a biztos választás. Nem tudom hogy mennyi az ára de biztosan sok.
Jó lehet még az MXS 5.0 sorozatból valamelyik, az alap 5.0 is tudja az AGM akksikat. Nekem 5.0 Test&Charge van az is tudja de az drágább. (De lehet hogy még így is olcsóbb mint a CT5).
És ott van a zászlóshajójuk a Ctek ONE mi mindenhez is jó, még lítiumos akkuk is tölthetőek vele, de eegyrészt biztos K drága másrészt minek? :P
Ezek az alapok otthonra, felfelé vannak a gyorsabb erősebb töltők 7-10-meg több amperral, ha esetleg nincs egy éjszakád tölteni....
Ha nem ez a keret akkor az aldis/lidlis töltők is elvileg tudják az AGM akksi kezelését, legalábbis rá van írva. Nem tudom ez igaz-e azt viszont igen, hogy ha nem igaz akkor csak két év alatt derül ki. :) Van olyanom is simán rajta hagyom a nem használt akksikon hónapokig, fentarrtó csepptöltésre is tökéletesen alkalmas.
Ha viszont fullra lemerült akksikat szeretnél töltögetni akor lebeszélnélek az intelligens töltőkről. Ugyan recond-ot egy részük tud, de túl alacsony akkufeszültség mellett egyszerűen nem indítják meg a töltést rossznak jelzik az akksit. Arra nem nagyon alkalmasak illetve ami igen az százezres kategória.
Tisztelt cartárs. Fórumtárs írta, hogy tőled érdeklődjek, venni akarok egy "intelligens" akkumulátor töltőt, ami start/stop-os akkumulátorok töltésére megfelelő. 75 Ah-s akkumulátorhoz kellene. Milyet érdemes venni?
amikor Alfa 164-hez, kerestél????? tükröt és megkaptad volna, ajtóra szerelve stb... stb.... egy tükör árában (emlékeim szerint még a festék szín is stimmelt, persze ennyi év távlatából simán tévedhetek).....gyári elsőszerelés, baleset és fényezésmentes elemről van - volt szó...
de ,akkor is: valamiért az jött le nekem , akkor, hogy szeretnél te ezt is meg azt is, de ha már meg kell mozdulni és tenni is valamit.....nos , ott mintha elfogyna a vágy -igény -szükség....
Mielőtt valami személyeskedést vélnél felfedezni: akitől az ajtót kaptad (volna???) nem ismeretlen személy sem Alfás körökben, sem a Szamosi műhely előtt.....
Tényleg csak annyi: elmentél érte? Kifizetted? Elhoztad? Be lett szerelve?
én semmiképpen nem tennék (nemlétező) pénzt egy ilyen antik bicajba, de szembejött a lehetőség, hogy egy barátom társaságában, kocsikázzunk egy jó nagyot egy ijen me-hi-kó-val.... És van az 'élménycsomagban' egy jó kis dombornyomott bankkártya, egy szabad szemmel is jól lát6ó összeggel, amely költhető ügyesen (ofkorz USDben ) ....fene tudja, nem igazán vágyom a nagy demokráciaexportőr területére való belépésre...de azért egy 69'es szigonyos vényolc....plusz egy jó kis road-trip egy jó baráttal..... nem túl sűrűn jön szembe ez a fajta lehetőség....űűűűű
És akkor erről még nem is beszéltünk... (Museo Nicolis Veronában, amiről Csikós cikkezett a múltkor - épp valami tali is volt, mi meg szünetet tartottunk a cuccolásban)