A Taurus- ból való távozás után és az 1976-os szólókarrier kezdete között több rádió és TV felvétel is készült vele, melyek később sem jelentek meg hanghordozón.
(PL: Egyre hull az őszi zápor, Csókokkal vársz, Csúf kislány) Ezek közé tartozik az 1974-es felvételű Miért találtam rád c. felvétel is.
bocs a korábbi kicsit szúrós hangért, de a válaszaid fokhegyről s felülről odavetettsége ezt indukálta. :-) Visszatérve: megmondod hoyg a zsűriből kik is lettek volna azok a "képviselők" (nem voltak ilyenek a zsűriben), akik a Fidesz (vagy bármelyik párt v hatalom) képviseletében szavaztak volna? (A tagok jó része nem is pécsi: zenész, építész, külföldi delegált, stb.)
:-)
Elnök: Tasnádi Péter polgármester (Pécs MJ. Város Önkormányzata) Társelnök: Wagner Péter DLA, építészmérnök (Magyar Építész Kamara) Szakmai titkár: Domonkos Ádám építészmérnök (Magyar Építész Kamara) Tagok: Tima Zoltán építészmérnök (Magyar Építőművészek Szövetsége) Horváth Zsolt igazgató (Pannon Filharmonikusok-Pécs) Bagoly Attila építészmérnök (Pécs MJ. Város Polgármesteri Hivatal) Sulyok Balázs építészmérnök (Dél-dunántúli Építész Kamara) Dr. Eckart Rosenberger építész (Fellbach város) Peter Zinganel építész (Graz város) Antal József építészmérnök (Országos Lakás és Építésügyi Hivatal) Márton András színművész (Pécs MJ. Város Önkormányzata) Megfigyelők: Saltarelli Erika, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség delegáltja az Oktatási-és Kulturális Minisztérium delegáltja Jogi szakértő: Dr. Illés Judit – hivatalos közbeszerzési tanácsadó
"Igazad van, az oslóin nagyobb ablakok vannak" - bocs, ezt még nem tudom kihagyni: hogy valakinek ennyi maradjon meg egy épület karakteréből, vagy az annak kapcsán elmondott érvelésből... Hehe. Érdemes lenne tudományos szinten foglalkoznod a dologgal. Aztán vigyázz, nehogy összekeverd a Mátyás-templomot az Eiffel-toronnyal (mindkettő magas - lehet hogy Eiffel innen lopott?!?!?...)
Most rágom utoljára a KK építése, működése körüli anomáliákat. Továbbra is az a hipotézisem, hogy építésének célja kizárólag a 40 milliárdos uniós pénzhez való hozzájutás volt. Kihasználatlan, szükségtelen, viszont hatalmas összegekbe kerül a fenntartása: azaz hamarosan, elkerülhetetlenül magára hagyják, lepusztul, és (ha józanul gondolkodnak), egy-két évtizeden belül lebontják. Minél tovább halogatják, annál nagyobb károkat okoznak mindannyiunknak.
Vannak példák néhány éve épült épületek bontására, mert fenntartásuk veszteséges, ésszerűtlen volt. pl. Budapest, I., Fő utca 14.
Ugye azt te sem gondolod komolyan, hogy a pályázatok, közbeszerzések során szakmai döntés születik? A nyertes személye még a kiírás előtt eldől, ha esetleg nagyon gagyi a győzelemre kijelölt pályamű - mint például a legutóbbi Nemzteti Színház pályázatánál történt, akkor másé lesz az első díj (Vadász Györgyé), akit vállon veregetünk, majd megbízzuk a tervezéssel a feladatra teljességgel alkalmatlan Siklósi Marikát.
Á, de ma már ez sem számít, csalni, lopni, másokat kifosztani, megalázni, megnyomorítani itt és most becsület és dicsőség dolga. Ma már Siklósi Marikáé lenne az első díj.
A KK pályáztatásánál szocialista polgármester (Tasnádi Péter), viszont a képviselők elsöprő többsége a mostani kormánypárt tagja volt, és utóbbiak diktáltak. Gondolj Esztergom mostani helyzetére: egy ellenséges képviselőtestület esetén a polgármester semmiben sem dönt, tehetetlen, béna kacsa.
Az épület díjai. Jaj, a közönségdíj különösen vicces, megnéztük a szavazók személyét, a szavazás módját, és sokat nevettünk. Az ingatlanfejlesztők díját talán nem kell kommentálnom, hogyne díjazta volna a Bayer Center (és Tsai), amikor itt is jó nagy falatot haraphattak a közösből, ugyanúgy, mint az Expo Centernél. Érdekes, őket az mno cikke az EC felelőseinél nem említi. (a Magyar Narancs írása igen, illen ez az ország…
Bemásoltam ide a KK és az oslói operaház alaprajzát, utóbbiról lenyisszantottam a plusz húsz ezer négyzetmétert. Nem látok lényegi különbséget.
Igazad van, az oslóin nagyobb ablakok vannak, jobban nyit kifelé, ez azért lehet, mert Cságolyiék megnézhették a pécsi helyszínt (vagy elszalajtottak valaki, hogy nézze meg), és úgy találták, a hatos út nem annyira szép látvány, mint Oslónál a tenger, ergo nem köll annyi ablak.
És nem az a baj, hogy másoltak! Mások szellemi termékét felhasználni, másolni szabad, sőt, időnként kívánatos, ám akkor felettébb szemérmetlen, ha nem nevezzük meg a forrást, nem hivatkozunk, hanem sajátunkként adjuk el. Persze így nem szükséges érte fizetni. Ez történt a Kodály Központnál.
Szóval részemről itt a KK diskurzus vége.
Karácsony előtt megvettem a legújabb Zorán lemezt, és nagy meglepetés ért. Inkább arról beszéljünk.
Az egyik zár, hangsúlyosan megkülönböztetve a külső (kemény) burok védelmező gesztusát és a belső biztonságát, puhaságát, addig a másik sok üveggel, sok megnyitással nagyon erősen kommunikál kifelé, elmosva a kint és bent közti határokat.
(+1: az egyik [a zárás, a védelem miatt is] lefelé vezei a közönséget, barlangszerű; míg a másik felfelé: egy kilátó- vagy hegy-szerű világba).
„nem a Kodály Központ építészeti erényeiről diskurálunk, hanem arról, hogy nem volt és ma sincs rá igény, fenntarthatatlan, sorsa valószínűleg a mihamari enyészet…”
Igen, erről próbálnék – illetve ennek az abszurditásáről, aminek kapcsán tettél egy kis ámokfutást a tervezőkről. :-) Magam csak azt szerettem volna megmutatni, hogy mennyire légbőlkapott gondolat, hogy NINCS rá példa közel s távol hogy egy JÓ, pár éve megépült középületet lebontsanak. Ehhez szakmai hibák, szerkezeti problémák, új építés kellene – itt egyik sem áll. De vissza ahhoz hogy NINCS példa az ilyen lázálmokra: sok szovjet laktanya még mindig áll, a pécsi toronyház még mindig áll, leállt mozik átépülnek és új funkciót nyernek, még az egyértelműen botrányos Expo Centert sem bontották le (decemberben bútorvásár volt ott).
*
De jöjjön az ámokfutós részed, az szórakoztatóbb. A vehemenciád alapján nincs illúzióm hogy sikerül meggyőzni, de már csak a tréfa kedvéért leírom azért a valóságot.
"A KK kiváló tervezését óvatosabban emlegetném a helyedben"
Nem tudom milyen óvatosságra gondolsz: nagyon jól ismerem a házat, a tervezők közvetlen barátaim és egykori munkatársaim, az épület sorsát a páyázati szakasztól kezdve az átadásig és az után is végig követtem.
"Miután Cságoly Ferencék megkapták a megbízást, körbenéztek, és hopsz, rátaláltak az oslói operaházra"
Egy mondatban két baklövés – sőt három (merthogy CsF nem volt a terveztőcsapat tagja, bár ezt magad is írod hogy téged nem érdekel :-D), tehát: Az Építész Stúdió a megbízást nem „kapta”, hanem nyílt pályázaton megnyerte 2007-ben. Az oslói operaház mellett sok hasonló épületet találhat a kicsit utánanéző szemlélő (persze aki csak 2-3 fénykép alapján „tájékozódik”, annak csak Oslo jön szembe), így említhető lenne a Delfti Egyetemi Könyvtár is – az alaprajzot megnézve viszont egyértelmű a különbség:
Az egyik spirál (organikus forma), a másik lemezekből, síkokból építkezik (absztrakt formák).
Az egyik egy-gesztusú, a másik különböző karakterű elemek majdhogynem additív találkozása és azok kompozíciója.
Az egyik inkább csak mellékesen teszi lehetővé a tető bejárását (nem is teljes felületen), a másik egyértelmű hangúllyá teszi, kilátóponttá (is) emelve a házat.
Az egyik zár, hangsúlyosan megkülönböztetve a külső (kemény) burok védelmező gesztusát és a belső biztinságát, puhaságát, addig a másik sok üveggel, sok megnyitással nagyon erősen komunikál kifelé, elmosva a kin és bent közti határokat.
Amúgy nyilván van hasonlóság is. De az építészeti párhuzam más mint a („szemérmetlen”!!! :-D) másolás: természetes hogy vannak és lesznek hasonló gondolatok világszerte – ha már szóbahozzuk, érdemes lenne utánanézni, ismerni.
"Azaz nem kell seggre esni a díjaktól, adják azt annak, aki haver."
Az épület díjai alant következnek – te, aki mindent jobban tudsz, megmondod melyiket melyik „haver” adta?
2010. Pro Communitate Díj, Pécs EKF 2010
2011. hg.hu Design Award 2011, I. díj
2011. Média Építészeti Díja 2011, közönségdíj
2011. FIABCI Prix d’Exellance Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíj 2. hely
2012. FIABCI Prix d’Exellance Nemzetközi Ingatlanfejlesztési Nívódíj 2. hely
"A Cságolyi féle vonulat pedig a mostani autokrata hatalom szívének kedves."
(Cságoly nevét nem így írják) Az épület 2007-ben nyert nyílt, országos pályázaton, a Gyurcsány-korszakban, MSZP-s városvezetés alatt. A zsűri összetétele és a zárójelentés itt olvasható.
(Valószínűleg word-ből másoltad be, ami hozta magával ezt a kis "bevezetést". Talán az előnézettel lehetne leellenőrizni, vagy nem wordből másolni?...)
Szerintem nem a Kodály Központ építészeti erényeiről diskurálunk, hanem arról, hogy nem volt és ma sincs rá igény, fenntarthatatlan, sorsa valószínűleg a mihamari enyészet… azaz mielőbb nézze meg, aki látni szeretné.
Én például először Bornai Tibor koncertje okán tekintettem volna meg. Nem tudom rajtunk kívül ki volt a másik kettő, aki jegyet vett, sajnos négyünknek nem tartották meg az előadást.
Ekkor taktikát váltottam. Nem eseményt, hanem időpontot választottam. Úgy képzeltem, a POSZT idején összegyűlik Pécsen annyi budai és pesti ember, hogy tartanak egy bármilyen eseményt a KK-ban. Jól gondoltam. Varnus Xavér koncertje borzalmas volt, ám megtekinthettük a házat. Most, január 31-én pedig még a koncert is ínyünkre való lesz…
A KK kiváló tervezését óvatosabban emlegetném a helyedben (ahol nem vagyok).
Miután Cságoly Ferencék megkapták a megbízást, körbenéztek, és hopsz, rátaláltak az oslói operaházra, amelyet szemérmetlenül lemásoltak. Persze köllött ehhez egy nagy húsvágó bárd, mert az oslói háromszor ekkora. Ennek a hóhérmunkának esett áldozatul többek között a nézőtér jobboldali megközelítésére szolgáló folyosó, amelyen csak lapjával fér el az ember.
Azaz nem kell seggre esni a díjaktól, adják azt annak, aki haver.
A Cságolyi féle vonulat pedig a mostani autokrata hatalom szívének kedves. A szakmában csak fekete ingeseknek titulált rendszer-keresztény építészek tudják magukról, hogy nekik köszönheti az univerzum az ősrobbanást, amely cselekedet után kisvártatva bajuszt növesztettek, majd szilaj tekintetükkel, lobogó ümögükkel szétfeszítették Vereckénél a Kárpátokat, lehetővé téve a honfoglalást. Mára megpihentek, egy nagy rajzasztal mögött üldögélnek, és hatbével a kezükben onanizálnak.
Mondhatnánk, ehhez képest igazán előállhattak volna a KK-hoz egy saját tervvel, igaz, az fáradtságos lett volna, és minek szöszölni, ha munkabefektetés nélkül is megkapták a pénzt.
És most nehogy azt mondd, hogy nem a Cságoly, hanem a Keller tervezte, mert az egy trupp.
Na, melyik a pécsi, és melyik az oslói?
Tudomtudom, könnyű választani, mert Pécsen nincsen tenger.
Haha - azért egy botrányokkal kísért, jogszerűtlenül levezényelt*, egyéertelműen hibás és csak pazarló beruházást (és építészeti szégyent) ne hasonlítsunk már össze egy valóban szerencsétlenül elhelyezett, talán (szerinted) túlméretezett, ÁMDE kiválóan megtervezett és megépített, díjakat nyert, hangversenyteremként kiválóan működő épülettel. Lárifári. :-)
(a tervező) "Bachman felelőssége azért sem lehet kérdéses, mert tervezői nyilatkozatba adta, hogy az alkalmatlanná nyilvánított épület a terveknek megfelelően készült el, és rendeltetésszerű használatra alkalmas. Ezen túlmenően hozzájárult ahhoz, hogy az épületet használatba vegyék, amelynek lehetett kockázata életre és vagyonra nézve is. Bachman még azt is mondta, hogy a ház tulajdonképpen kísérletnek tekinthető. A bizottság szerint ez elég különös megállapítás annak tükrében, hogy az építtető nem kísérletre akart elkölteni 3 milliárd forintot."
Nincs semmi drágább, mint fenntartani egy funkciótlan, kihasználatlan, magas rezsijű (azaz fenntarthatatlan) épületet.
A Kodály Központra soha nem volt (és ma sincs) igény – ezt jól tudták kigondolói, tervezői, kivitelezői – kizárólag annak a 40 milliárd forintnak a megszerzése volt a cél, amelyet az EKF beruházásokhoz (így a KK-hoz is) nyújtott az Unió.
Példa sok van, maradjunk Pécsen. EXPO Center. Eddig körülbelül három milliárd forintjába került az országnak, és szinte a kezdetektől üresen áll. Létrehozásának összes szereplője az első perctől tudta, hogy soha, senki, semmire nem fogja a használni. Úgy gondolom, hamarosan bontják.
"Véleményem szerint elkerülhetetlen a bezárása, lebontása."
Lárifári. :-) Persze havi 2-3-nál azért több program van, NEM csak gyerekprogramok, de tény hogy nem túl sok. De hogy emiatt egy új épületet lebontanának???!?!??? Eszelős gondolat, nem volt és nem lesz rá példa - miért is lenne? Egy KÉSZ, sokszoros elismerésben részesült, kiváló hangversenyterem ÉS építészeti alkotás nem hátizsák ami ha nem tetszik, kidobjuk. Lehet vitatni a helyválasztás, a programszervezés (stb.) helyességét, de a tény tény marad: az épület áll (s mint ilyen: kiváló), a cél CSAK a hasznos porgramokkal való megtöltése lehet - nincs semmi drágább mint a bontás őrült gondolata. :-) Nincs is példa (se itthon, se külföldön) pár éves épület a reméltnél kisebb kihasználtság miatti bontására - 20-30 év elteltével talán megfontolható: de akkor sem egy ilyen minőségű, ráadásul csupa-beton [így szinte lebonthatatlan] munka eltüntetésére. (Lehet hogy belső ember vagy és ilyen riogatással próbálsz látogatókat szerezni? :-) ).
Óóó, minden jegy elkelt! :) Amikor bejelentkeztél, még láttam két szabad helyet: hátsó sorokban, nem egymás mellett. Sikerült megvenned?
Ha csak a Kodály Központ megtekintése miatt mennél, vannak jegyek ovistornára, és más gyerekrendezvényekre. Havonta kettő, három: nagyjából ebből áll a KK műsora, illen a kihasználtsága. Erre költenek az adónkból évi egy milliárdot. Drága mulatság, amikor összegyűlik tucatnyi hároméves játszadozni egy sokmilliárdos, ezer férőhelyes koncertpalotában!
Az épület amúgy rendben van, nanáhogy kihasználatlan, ergo oktalan, felesleges, fenntarthatatlan. Véleményem szerint elkerülhetetlen a bezárása, lebontása.
sziasztok! A február 8-i koncertre van két jegyem, de sajnos nem leszek itthon akkor, zért nem tudunk elmenni! Akit érdekel, írjon, vagy hívjon: 06/30/9909366
Üdvözletem! Nagy rajongója vagyok Zoránnak, feltett szándékom, hogy minden eddigi (főként képi és hang) kiadványából szerezzek egyet. Ez sikerült is, de pár koncertfelvételem hiányzik, amiket ugyan a TV leadott, de nem jelent meg DVD-n. (2009-ben sikerült jó minőségbn rögzítenem az akkorit) Illetve ezek közé tartozik még a két VHS-felvétel is, ezeket évek óta keresem, még az antikváiumokban sem hallottak róla.
Remélem jó helyen keresgélek, és valakinek van a fent említett kincsekből. VHS digitalizálást szívesen vállalok, illetve tudok segíteni ezzel kapcsolatban.