Keresés

Részletes keresés

O/O Creative Commons License 2019.06.25 0 0 231727

Vidéki vagyok, kizárt, hogy ott edzenék :) köszi!

Előzmény: SzeZo (231725)
O/O Creative Commons License 2019.06.25 0 0 231726

Köszönöm szépen a sok hasznos infót! Azért kérdeztem csak a kerékpárral kapcsolatban, mert többször futottam már 100 km felett és vagy 20 órán keresztül terepen is, ez megy, futottam már 100 kört 1 km-es körpályán stb. Nem vagyok jó, vagy gyors futó, de mentálisan, felkészülésben, monotonitás tűrésben egész jó vagyok, önbizalom rendben :) Mégis minden új, amit a kerékpár hoz magával. Ezért is szeretnék fejben alaposan felkészülni, minden lehetőséggel számolni. Futáshoz képest a frissítés sokkal egyszerűbbnek tűnik nekem biciklin, kevesebb energiát fogyasztok, ráadásul a felső test (emésztő rendszer) szinte nyugalomban van simán tudok szilárd kajával is frissíteni, folyadékkal sincs gondom, bármennyit tudok inni, kipróbált vegyszereim vannak, még nem sikerült se eléheznem, se elszomjaznom versenyen, ezért  ezzel kapcsolatban viszonylag nyugodt vagyok. Multkor a Velence 10x-en csak a nyakam fájdult meg a könyöklő használat és a sok felnézés miatt. Erre lenne jó valami periszkópos, tükrös megoldás :)

Köszi sokat segítettetek!

SzeZo Creative Commons License 2019.06.24 0 0 231725

Még a Farkaserdőhöz... Ha ott teszteli a körözést, vagy elmegy az egésztől a kedve, vagy a versenyen azt hiszi, repül, akkora a különbség a burkolatok között. Egyedül az erdő és a lakótelep közötti csík nem rázza ki belőle még a legszebb emlékeket is.

Szint sincs valami sok benne, de két lámpa is útját állhatja. A legdurvább kanyar talán a körforgalomnál van.

Előzmény: hbe (231721)
SzeZo Creative Commons License 2019.06.24 0 0 231724

Rajt 14:00-kor? Embertelenség.

Már a 11 órai kezdést sem szerettem Saraticé-ban, mert 6 körül már ébren voltam, azaz öt órát ébrenléttel pazaroltam. Komáromban legalább tízkor indultunk.

A hajnali 2-3 óra tájéka gyilkosan álmos időszak. Mindhárom alkalommal szunnyantottam 20-30 percet, ez elég volt ahhoz, hogy ne ásítsam végig a köröket.

Nagyon tartanék a Ring kanyarjaitól az álmos időszakban. A rövid pálya miatt - feltételezem - nagyobb lesz a népsűrűség, jobban kell figyelni egymásra, a rázókövekre és a bukótérre. Szerintem éppen a monotóniától nem kell itt tartani. A 42 km-es körökön, ahol 20 km forgalommentes gát - no, ott inkább.

 

Kívánom minden indulónak, hogy sikeresen zárja a versenyt!

Előzmény: hbe (231721)
Vilard1 Creative Commons License 2019.06.24 0 0 231723

Hello O/O,

En mtb mufajban csapattam csapatban 24h-s versenyt es oriasi elmeny!

Amire szerintem figyelj:
- eves, ivas. Egy ilyen terheles alatt lehet hogy a megszokott kajaid nem mukodnek. Ki kell kiserletezned milyen izo italt, zselet, energia szeletet birsz fogyasztani. Ha kanikula lesz tudsz e eleg folyadekot bevinni. Minel kevesebb rogtonzes legyen a taplalkozasodban.
- só(k), foleg kanikula eseten.
- rossz ido strategia. Pl. mindenkepp legyen egy kulon csomagod amiben a meleg holmi, eso holmi van. Konnyen atlathato, mozgathato legyen.
- technika: fekpofat en ujra cserelnem ugy hogy versenyre mar be legyen koptatva DE ne legyen kopott, amugy is semmi ne legyen olyan a bicajon ami "haaat 500km erejeig meg jo lesz".
- lampak. Kiprobalt darabokat vigyel. Legalabb 700-800 lumentol felfele.


Tovabbi sport sikereket!

Udv: Vilard

Előzmény: O/O (231714)
NAR Creative Commons License 2019.06.24 0 0 231722

Ma reggel már kerülgetve sem lehetett átjutni - ahogy látom, az alig néhány éve aszfaltozott utat hosszában jól feltúrják, hogy hullámos és kátyús legyen utána...

Előzmény: hbe (231707)
hbe Creative Commons License 2019.06.24 0 0 231721

Én teljesítmény-túrában, kenuzásban és labdajátékokban csináltam 24 órásat vagy extra hosszú távot, szerintem se a technika várható itt a fő nehézségnek. Ennyi idő alatt biztosan fel fogja valami valamidet törni, cipő, nyereg, kormány, erre készülni kell, írták lentebb a tartalék nyerget, én még a cipőt meg a kesztyűt is mondanám, ami máshol tör. A másik a monotónia, különösen egy ilyen körözésben, ahol 114-szer kell ugyanazt megcsinálni 500 km-hez. Nem tudom, milyen hosszú távokat futsz, de zene, éneklés, fütyülés, valamiről való gondolkodás, valami kell egy ilyenre, főleg a hosszú egyenesekre, mert különben mentálisan nagyon nehéz bírni, talán nehezebb, mint fizikailag. Körözésnél mindenképpen hasznos valamilyen megjegyezhető részcél, például első 15 kör piros, utána narancs 15, sárga 15, ilyesmi, akár valahogy vizualizálva is, kinek hogy. Ha fizikailag megy, akkor személy szerint nekem mindig a felétől volt már jobb, és az 1/3 körül a legrosszabb, plusz még egy holtpont hajnali 3-4 körül, nem tudom engedélyezett-e pár órát aludni, és belefér-e. Úgy láttam, délután kettőkor indul, ha 500-at akarsz menni, én hajnal kettőig valahová 300-350 km közé lőném a célt, aztán három-négy óra alvás, és utána amennyi még sikerül másnap. De ez annyi mindentől függ, ha kapsz mondjuk délután egy erősebb északnyugati szelet, ami Mogyoródon előfordulhat, akkor felesleges a kör majd negyedét kitévő, 1 kilométeres célegyenesben erőlködni délután, inkább többet áttenni a szélcsendes időszakra. Gyakorlásként lehet érdemes 4 km körüli jobbos köröket valahol kis forgalmú helyen, pl. Újpesten Farkaserdő körül az kb. annyi, ebből mondjuk 30-at egy pihenővel, az már kb. mutatja, mi is várható.
Sok sikert, biztosan össze fog jönni!

Előzmény: O/O (231720)
O/O Creative Commons License 2019.06.24 0 0 231720

Tósport szervezi http://tosport.hu/

Előzmény: bilek (231715)
O/O Creative Commons License 2019.06.24 0 0 231719

Köszi! Kicsit megnyugodtam :) 

NAR Creative Commons License 2019.06.24 0 0 231718

500 km az egy munkábajárónak 2-3 hét alatt összejön és nem szokott elromlani ennyi idő alatt a bicikli :-) Egyébként ha jól értem, 2 kilométernél messzebb sosem leszel a boxtól, legrosszabb esetben ennyit kell visszagyalogolnod, ha valami katasztrofális történik.

Előzmény: O/O (231714)
szuri kata Creative Commons License 2019.06.24 0 0 231717

ha nagyon akkurátus akarsz lenni, vigyél még magaddal 2-3 biciklit tartalékba.

úgyis mindig az az alkatrész fog bexarni, amely éppen nincs nálad, a szerelési időről nem is beszélve.

így meg balhé esetén, csak ráülsz a másikra , oszt tűz tovább! :O

Előzmény: O/O (231714)
SzeZo Creative Commons License 2019.06.24 0 0 231716

Szint is van és vannak féktávok is a Hungaroringen. Ha jól emlékszem, egy körön 40 m szintemelkedés jön össze.

Ettől függetlenül egy rendesen összerakott bringának simán bírnia kell. A versenyzőnek nehezebb dolga lehet a 18 - 20. órától, mert eléggé kell koncentrálni néhány kanyarnál. Ráadásul nem egyedül teker, másokra is figyelni kell.

Előzmény: bilek (231715)
bilek Creative Commons License 2019.06.24 0 0 231715

Teljesen laikusként mondom, hogy ha egyébként nincs bajod a bringával akkor ne aggódj miatta. 500km, érted, 500km. Nem szintezel, nem fékezel csak mész.

Én megkenném a láncot, felfújnám a gumikat és hajrá.

Esetleg (magamból kiindulva) betennék egy váltás nyerget ami szintén tök kényelmes, de kicsit máshol tart, kicsit máshol nyom és ezt váltogatnám, ha nagyon kínoz az előző.

Hol van ennek a versenynek a kiírása? Vendégként látogatható?

Előzmény: O/O (231714)
O/O Creative Commons License 2019.06.24 0 0 231714

Sziasztok! Pár kérdésem lenne hozzátok, tapasztalt kerékpárosokhoz. Beneveztem egyéniben a Hungaroringre 24 órás versenyre. Tavaly kezdtem el biciklizni (5 éve futok) igazából teljesen tapasztalatlan és béna biciklis vagyok, sok alapvető dolog, nekem teljesen ismeretlen. Magát a kerékpárt hogyan kell erre felkészíteni? Van ilyenkor valami konkrét más dolog, mint amikor csak felülök rá és tekerek pár száz km-t? Fél éves a biciklim, ezért én azt gondolom, hogy bírnia kellene. Esetleg közben szükség lehet valami karbantartásra? Eső esetén lánc kenés? Futások alkalmával nagyon aprólékosan készülök sok hosszút futok és ilyenkor mindent viszek magammal, de ez már rutinosan megy. Tekerésnél mindig aggódok és nem tudom mit kell vinnem magammal. Alap egy belső, pár szerelő műanyag, láncsatu, pumpa. A Hungaroringre vigyek külső gumit is? Vagy tartalék kereket szoktak? Vagy komplett második biciklit? A kiírásban nincs erre utalás, hogy egyáltalán lehet komplett másik kerékpárral folytatni a versenyt, ha gond van. Ha van itt aki volt már ezen a versenyen, kérem tegye helyre ezeket az aggályaimat. Úgy olvastam lesz műhely, ahol javítanak csak az alkatrészt kell kifizetni, ez valóban működhet, lehet erre számítani? 500 km-t tervezek menni, lesz segítőm a boxban, elvileg frissíteni és kulacsokat feltölteni tervezek megállni, ilyenkor a segítők gyorsan megnéznék a biciklit, hogy lötyög-e valami, gumik stb. Könyöklővel megyek, tudom így nem lehet bolyozni, de magam erejéből szeretnék eljutni ameddig sikerül. pl. bovden szakadáskor mi van?? Vagy ez kizárható új biciklinél?? Eddig még csak a Velence 10x-en indultam, egyébként egyedül tekerek néha 6-10 fős társasággal. Tök balféknek érzem magam.....

Friczy Creative Commons License 2019.06.23 0 0 231713

Jó hír, hogy tudod használni. Sok kellemes kilométert kívánok hozzá :)

Előzmény: SzeZo (231710)
hitman Creative Commons License 2019.06.23 0 0 231712

lemostam a bringát? le.

beolajoztam a láncot? be.

esik az eső? esik.

hitman Creative Commons License 2019.06.23 0 0 231711

ezt a túrát én is megjártam pár éve. gyönyörű helyek vannak.

a galériádban a 4. kép konkrétan az a hely, ahol a cimborám elejtette a fényképezőgépemet. szerencsére már az utolsó nap volt. =}

Előzmény: Mindenváró Ádám (231709)
SzeZo Creative Commons License 2019.06.23 0 0 231710

Köszönöm a markolat gumikat!

Ma felpakoltam mindkettőt. Apró eltérések vannak az előzőkhöz képest, de az a fontos, hogy nem ragadnak a kesztyűmhöz és nem lyukasak. A régieket nem is tudtam egyben leszedni, mert elszakadtak.

A felrakáshoz, a videókon befújják valami szilikon szerűséggel a gumi belső részét, ezért én is adtam a balnak egy kis szilikonzsírt. Felesleges volt, mert a jobb oldalit bevizezve is simán fel tudtam pakolni.

A váltóbowdeneket cserélni kellett, másképp nem jöttek volna le a gumik, de nem is baj, mert az egyik bowden már kezdett bomlani.

Előzmény: Friczy (231639)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2019.06.23 0 3 231709

Sziasztok,

 

Mivel a múltkor jártam itt az olaszországi kirándulással kapcsolatban és voltak hozzászólások, beszámolok röviden hogy mi volt végül...

 

A terv a Tarvisio-Carnia szakasz volt, én fönt béreltem szállást és kerékpárt. Legurulás és visszavonatozás volt a terv. Tán olcsóbb és jobb lett volna fordítva csinálni ahogy itt valaki később javasolta, de ez most így ment le.


Mivel a visszavonatozással kapcsolatban voltak kérdések, ezért reggel azzal kezdtünk, hogy a szálláshoz közeli Tarvisio Boscoverde állomásra elautóztunk és megvettem a jegyeket visszafelére a Carnia- Ugovizza Valbruna szakaszra. A pénztár nem volt nyitva, tapogatós automatából kellett vásárolni. A default kiindulási állomás itt természetesen Tarvisio, de ezt meg lehetett módosítani első lépésben. 

Az interneten talált mindössze 1 délutáni vonathoz képest volt még később is vagy 3 további járat, egy pedig 14.15-kor is. Mindegyik mellett jelölték a kerékpár szállítási lehetőséget is. (Az automata a viszonylaton közlekedő buszokat is felsorolta, nézni kell az ikont is.)   

 

Na, a 3 felnőtt és 3 kerékpár jegy összesen 25 euróba került. Fizetni lehetett kp-val, és kártyával is.  Utolsó lépésként kiírta az automata egy szerény kis üzenetben 2-3 másodperc ideig, hogy  "Ne feledje bélyegeztetni a jegyet a felszállás előtt!"  Szerény angolommal épp csak megértettem a kiírást mielőtt eltűnt, de nem értettem miről van szó. Körbejártunk, és találtunk egy vasutast aki elmagyarázta és megmutatta, hogy a peronokon lévő jegykezelő automatába kell majd beledugni a jegyet a felszállás előtt Carniában.  Ezután elmentünk a bringákért.

 

Tarvisioban a  Lussari Sport nevű helyen béreltem az e-bikeokat. Ez a hely közvetlenül a kerékpárút mellett van kb. 3 kilométernyire a Valbruna vasúti megállótól. Nagy ingyenes parkoló van ott, én ott hagytam az autót egész napra. 

Emailben foglaltam, nem fizettem előre semmit.  150 euróba került a 3 bringa, ez elég drága volt.  Bár még előző nap 90 százalékos bizonyossággal minden időjárási oldal jelentős esőket ígért, ami miatt eléggé aggódtunk, az időjárás szép napos és meleg volt egész nap.

 

Ezután útnak indultunk. A táj, az útvonal, a hegyek gyönyörűek voltak, a terep enyhén lejtett szinte végig. Egész laza pedálozással jutottunk el hidakon, hosszú hűvös alagutakon át Resutta nevű régi állomásig.

Nem sokkal később a kerékpárút véget ért és egy kis aluljárón keresztül át kellett menni az autóút alatt. Másik oldalon a bringaút visszafele irányban haladt tovább, nekünk pedig az eredeti iránynak megfelelően az autóúton kellett folytatni az utat Udine felé. Széles út, kevés forgalommal és széles aszfaltos padkával, szóval nem volt para. Viszont a szél még 2-3-as rásegítéssel is majdnem visszafújt. Itt kicsit emelkedett is és a nap is tűzött erősen, szóval cseppet megizzadtunk.  De nem volt hosszú, pár kilométer múlva egy balra emelkedő kanyar után elértük Carnia városát, ahol megkerestük az állomást ahol majd vonatra kellett szállni később. A bringakölcsönzős szerint 2, max. 3 óra alatt kellett volna ideérnünk, de mivel mi sűrűn megálltunk bámészkodni és amúgy sem siettünk, így nekünk több mint 4 órába telt.
Carnia egy jellegtelen, semmi kis település nem lett volna mit csinálni ott a vonatig hátra lévő 2-3 órában. Amúgy is a kölcsönzős elmondta hogy jobban járunk ha tovább megyünk a következő Venzone nevű helyig , mert az már csak 1 perc... Hát nem egy perc volt hanem 15, de megérte. Ez egy szép kis olaszos városka, érdemes megnézni. Sajna kinézett hangulatos tavernában szieszta volt mire odaértünk, de a fő téren azért tudtunk enni egy pastát és inni egy pofa sört. ( Az olasz gasztronómia valahogy ezen az úton sem talált meg minket.... pasta,pizza, frutti di mare, pasta,pasta,pasta, pizza,pizza )     


Mire végeztünk, beborult az ég és látszott, hogy meg fog érkezni az eső. Szóval tapostunk visszafelé Carniába rendesen és éppen tető alá értünk mire igazán eleredt az eső. 

Az állomás tele volt magyar kerékpárosokkal, akik Villachba tartottak, de nem volt jegyük és az ottani automatából már nem is tudtak vásárolni. A jeggyel már rendelkezők (mi) és a jegy nélküliek részéről egyaránt volt némi aggodalom, hogy mi lesz... Végül a vonat megérkezett, a vasutasok meg felszórták bringákat a megfelelő kocsiba. A jegyet nem kérték, csak hogy ki meddig akar menni. Az utasok másik kocsiba kellett szálljanak és akik nem kaptak jegyet azok gondolom a kalauztól kellett megvegyék. Nem tudom hogyan tudták számon tartani hogy hány bringát tettek fel és később hány jegyet adtak el hozzá.. sztem nem nagyon érdekelte őket ez a kérdés. 

Mi csak 2 megállót mentünk, szinte teljesen végig alagútban és már szálltunk is le Valbrunában. Mind a két oldalon peron volt és a személyvagonokban a bal ajtót tudtuk kinyitni, a bringás vasutas meg a jobb ajtón akarta kiadni a bringákat, ebből lett egy kis olaszos kavarodás. 
De végül megoldódott a dolog és az eső is elállt, a lemenő nap fényében tudtunk visszaérni a kölcsönzőhöz. 

Nagyon szép nap volt és bár az egész végül bazi sokba került, mégis megérte. A kerékpárnak azért nem lettem akkora barátja, hogy hétköznapra is elővegyem, jól megnyomta a seggemet a nyereg. :-) 

Másnap tovább utaztunk Svájcba, ahol megnéztük a Rheinfall-t és megtudtuk mi az igazi drágaság. De az már másik történet....

 

Pár kép : http://www.habfarago.hu/tarvisio/ 

Seeker81 Creative Commons License 2019.06.23 0 0 231708

Sziasztok!

 

Tanácsot szeretnék kérni kerékpár vásárlási terveimhez! Immáron 6 éve hajtom Kross Evado 3.0 cross-trekking kerékpáromat! Nagyon meg voltam vele elégedve, de szeretnék továbblépni egy fokkal komolyabb gépre! Igazából már azzal is elégedett volnék ha egy hasonló tudású de könnyebb gépre váltanék! Tud valaki ajánlani ilyen kategóriájú bicajt? 

 

Üdv.

 

hbe Creative Commons License 2019.06.18 0 0 231707

Gázgyár utca közepe körül csak kerékpárral lehet áthajtani, de azzal se egyszerű átjutni rajta. Munkagépeket, megforduló autókat, miunkásokat, betontömböket kell kerülgetni, ne megszokásból tekerjetek :)

Pinyo Creative Commons License 2019.06.18 0 0 231706

Otthon találtam a lábamon egy lecsapott szúnyogot :)

Előzmény: SzeZo (231705)
SzeZo Creative Commons License 2019.06.18 0 0 231705

Megérte, mert nem esett:-).

Még hűvös sem volt igazán, ennek örültek is a szúnyogok. Mi nem annyira...

Előzmény: hitman (231702)
dhpage Creative Commons License 2019.06.18 0 0 231704

:D

Előzmény: hitman (231702)
hitman Creative Commons License 2019.06.17 0 0 231703

hitman Creative Commons License 2019.06.17 0 0 231702
Levettem a sárhányókat. =}
Előzmény: Pinyo (231701)
Pinyo Creative Commons License 2019.06.17 0 0 231701

Nem lesz eső.

dhpage Creative Commons License 2019.06.14 0 0 231700

sőt, még egy kilátót is építettek nekünk! :)

Előzmény: Fishtax (231693)
dhpage Creative Commons License 2019.06.14 0 0 231699

mondjuk zivatarokat mond, de ha találok, viszek dinnyét :)

Előzmény: SzeZo (231698)
SzeZo Creative Commons License 2019.06.14 0 1 231698

Bakker! Tényleg... Ezek szerint már elmúltam 18.

Kénytelen leszek az első tárcsaféket rendbe tenni, hogy hosszú lejtőn is megfeleljen. Pár napja hülyéskedik, de már beszereztem mindent a felújításhoz.

Néhányszor így, napforduló táján sütögettünk szalonnát. Emlékeim szerint a tűzugrás kimaradt:-).

Előzmény: Pinyo (231695)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!