Keresés

Részletes keresés

Ati_66 Creative Commons License 2020.05.05 0 0 206608

A Garmin Instict tényleg meglepő útvonalat rajzolt. Mondjuk a Garmin Fenix kategóriájú órája lett volna érdekesebb a másik 3 óra mellett.

 

Más 

Az új Polar egészen jóképűnek tűnt, a fém felső részével. Aztán eljutottam a cikkben az oldalról készült képekig.

A Vantage V az legalább fotókon jól nézett ki, csak kézbe venni volt csalódás, ennél meg már a fotóról is látszik, hogy már esztétikai anyag minőség miatt sem kéne.

 

Egyébként használja valaki még a Flow felületet. A múltkor vettem észre, hogy a szint adatoknál már feltünteti a kurzornál az aktuális lejtés adatokat. Nem igazán érdekel mennyire pontosan, csak érdekes.

Cserébe eltüntették az RI adatok grafikonját a REPORTS részből. Nem igazán értem miért, hiszen azonos körülmények közötti edzéseknél nagyon jó visszajelzés volt a hosszú távú fejlődésről. 

Igaz hülyeség volt a Vantage órák bevezetésénél VO2max értéknek tekinthető számnak minősíteni, de ettől még kár volt eltüntetni. Mondjuk én a PPT5 programban még tudom a különböző évek azonos időszakainak RI adatait összehasonlítani csak ott nem számol hosszútávú átlagot a program. 

Előzmény: mtb (206603)
Ermak Creative Commons License 2020.05.05 0 0 206607

Továbbá, 28 km 79%-on biztatóan hangzik maratonra készülve, főleg, ha nem volt komolyabb lassulás a végén.

Előzmény: Spenót (206605)
Ermak Creative Commons License 2020.05.05 0 0 206606

A kihasználatlan lejtő-dolgot értem, ez nálam is így van. Ha kicsit meredekebb, nekem is lemegy a pulzusom 60-65%-ra. Valamennyire a térdemre is vigyázok ezzel, de leginkább izomban és mozgáskoordinációban (vagy/és bátorságban) vannak hiányosságok

A különbség annyi, hogy mivel engem a terep érdekel, ez egyáltalán nem zavar, meg valamennyire gyorsul már a lejtőfutásom is.

Az emelkedőket pedig gyakran kicsit jobban megnyomom (75-80%), ezzel térdkímélő módon erősödnek az izmok és a keringés.

Előzmény: Spenót (206605)
Spenót Creative Commons License 2020.05.05 0 0 206605

140-es átlagpulzus volt, ami nekem elvileg 79%. A fő bajom az, hogy sok olyan rész van benne, ahol meredekebb a lejtő, mint amin ki tudnám használni a lejtést és gurulhatnék lefelé, mert fáj tőle a térdem.

Meg is fájdult egyébként. A szakvezetés úgy rakja össze a tervemet, hogy a vasárnapi hosszú után egy hétfői 20p kocogás van 120 alatti pulzussal.

A tegnapira nagyon nehezen indultam el, mert fájt a térdem és robotos voltam. Magamtól nem is mentem volna. 500m után már tök jól éreztem magam és még soha nem volt rám lassú kocogás ilyen jó hatással. Futás előtt nem tudtam elképzelni, hogy a mai 6x500m rohanást hogy fogom megcsinálni. Most pedig teljesen biztos vagyok benne, hogy még az is lehet, hogy sikerül. :)

 

Előzmény: Ermak (206604)
Ermak Creative Commons License 2020.05.05 0 0 206604

Ez a tempó milyen pulzussal jött össze? Megnéztem a hosszabb futásaimat, nekem a max pulzus (bő) 70%-án szokott menni - ha a GAP tempót nézem.

A sima tempót nézve dombos terepen 75% körül.

 

A Strava GAP alighanem eléggé eltér az általam is használt rrroka-szabálytól, ahol 100 m szintemelkedés = 1 km plusz táv. Eszerint mindössze 80 m szint lett volna 28 km-ben, ami kizárt.

 

Amúgy nekem pont az a problémám, hogy nincs elég szint a környékünkön...

Előzmény: Spenót (206594)
mtb Creative Commons License 2020.05.05 0 0 206603

A Garmin Instinct meg csúnyán leszerepelt...

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (206600)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2020.05.04 0 0 206602

Fújj magad elé aeroszol spray-t, s úgy köhögj! 
Esetleg akksis ventillátorod nincs?

Előzmény: Spenót (206601)
Spenót Creative Commons License 2020.05.04 0 0 206601

Köhögni szoktam, de néha arra is tojnak.

A Népliget sajna nekem túl messze van. Marad akkor. a bringaút.  9 után elég nyugis.

Előzmény: Mr Long (206599)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2020.05.04 0 0 206600

Ma néztem meg egy Polar review-t, ahol mellékesen a Coros Vertix nyerte a GPS pontossági versenyt, ahol a pontosság alatt a görbe pontosságát értjük: https://www.dcrainmaker.com/2020/04/polar-grit-x-gps-watch-review.html

Előzmény: Bohanon (206555)
Mr Long Creative Commons License 2020.05.04 0 0 206599

Fujtatva fussal a bringauton, hatha szetreppennek elotted. Btw ejjel eleg ures a Nepliget, kivilagitott aszfalt, kelloen hosszu egy kor, javaslom. 

Előzmény: Spenót (206594)
Spenót Creative Commons License 2020.05.04 0 0 206598

De ennyire? Mi lenne, ha tényleg rendesen futnék?!?!?!?

 

Frissítés téma:

Bejött, hogy elektrolitott vittem magammal. Ez pezsgőtabletta volt, de tudom, hogy gyógyszertárban is van.

Ti használtok ilyet? Milyet?

Előzmény: Csempa (206597)
Csempa Creative Commons License 2020.05.04 0 0 206597

Na ugye, megmondtam, hogy aki rendesen fut az éjszaka megéhezik :)

Előzmény: Spenót (206594)
Spenót Creative Commons License 2020.05.04 0 0 206596

Ja, nekem sem volt meg fejben. Közben alakult ki.

Mostanában a hétvégi hosszú abbol áll, hogy az asszony bringájára felpakolom a frissítést és jön velünk 1-2 gyermek is.

Nekik is jó ez a kis tekerés, nekem meg nem kell cipelni a frissítést. (Egy kulacs azért van nálam, mert néha 20-30 percre eltűnnek közben, ha valami érdekeset látnak...)

Előzmény: rrroka (206595)
rrroka Creative Commons License 2020.05.04 0 0 206595

az szép! 28 km, hahh, március óta nem futottam 20nál többet, valahogy így egyedül, célverseny nélkül a két óra az, ami fejben belefér egy futóedzésbe nekem.

Előzmény: Spenót (206594)
Spenót Creative Commons License 2020.05.04 0 0 206594

Tegnap a 28km végre "bőven" 6 percen belüli tempóban ment. 5:59 lett az átlag. :) Strava szerint a GAP 5:48 volt.

Egészen elégedett is vagyok az eredménnyel viszont azóta baromi éhes vagyok. Este vacsiztam, de hajnali 2-kor arra ébredtem, hogy nagyon éhes vagyok. Betoltam egy kefirt és egy banánt. 8-kor már megint éhes voltam, de igyekeztem nem felfalni a hűtőt.

Annyira jó lenne, ha elmúlna már ez a kijárási mizéria és leszoknának végre az emberek a bringautamon sportolásról. :)

Kénytelen leszek éjszaka futni, ha nem akarok állandóan dombokon futkosni. Ráadásul a most használt pályának az a legrosszabb tulajdonsága, hogy a lejtő az elején van és így az utolsó 3km-en már egyszer sem röhögtem. Kipurcantam rendesen. Persze, az óra megint lefikázta a teljesítményemet. Rohadjon meg! :)

Spenót Creative Commons License 2020.05.04 0 0 206593

Jól látod. Egy cipővel nem jusz el a maratonig. 

Esetleg, ha teljesítménydiagnosztikával pótolod... ;-) 

Előzmény: amatőr (206592)
amatőr Creative Commons License 2020.05.04 0 0 206592

Ennek láttán inamba szállt minden futóakarókám és bátorságom. :) 
Nekem mindig csak egy cipőm van, volt, illetve néha terepre az eggyel korábbit vettem fel, tán vagy háromszor is az életemben. :) 

Előzmény: gurtnis (206584)
Csempa Creative Commons License 2020.05.04 0 0 206591

De, kb. Kertet rendeztem, meg egy rági, fából készült mászókát szedtem szét.

Amúgy remek ácsmunka volt, kiválóan szolgált az elmúlt 10 évben, ezt a szétszedésekor is megtapasztaltam: kb 8 óra kellett hozzá 3 részletben (meg pajszer, fűrész, kalapács). A végeredmény: 1m3 fa és 3 közepes virágcserépnyi szög és csavar (meg egy tucatnyi kisebb-nagyobb sérülés :).

Előzmény: Ermak (206590)
Ermak Creative Commons License 2020.05.04 0 0 206590

Én is elég fáradt vagyok. Nem festettél véletlenül te is lakást az elmúlt napokban? :-)

Előzmény: Csempa (206574)
Csempa Creative Commons License 2020.05.04 0 0 206589

Ezek után vasárnap reggel 09:15-kor ébredtem 11 órányi alvás után, de mára már szinte használható vagyok. A reggeli HRV mérésem szerint azért nem érdemes tartós tejbe fektetnem a vagyonomat, de azért egy reggeli előtti könnyű futást megkockáztattam és most pont úgy érzem magam, mint tegnap a lefekvés előtti percekben; és ez már nem is olyan rossz :)

Előzmény: Csempa (206574)
rrroka Creative Commons License 2020.05.03 0 0 206588

jaja a negatív kisugárzás! arra hajtok, h végre ne legyen igazam :D

 

a gyakorlat köszi, továbbítom az érintettnek!

Előzmény: Spenót (206583)
rrroka Creative Commons License 2020.05.03 0 0 206587

köszi, jaja tudom a már működő láb javítását, jók ezek nagyon, csak a felkeléses szitura nem emlékeztem! 

Előzmény: Bohanon (206582)
Mr Long Creative Commons License 2020.05.03 0 0 206586

És mi alapján döntesz arról melyikben futsz? Ok, van versenyre és terepre, no de edzéshez hány pár kell?

Előzmény: gurtnis (206584)
Spenót Creative Commons License 2020.05.03 0 0 206585

Ez 23 pár. Féknyúz! :-) 

Előzmény: gurtnis (206584)
gurtnis Creative Commons License 2020.05.03 0 0 206584

Mindig emlegetem a használatban lévő futócipőimet. Tessék! Lássék! 😁

Spenót Creative Commons License 2020.05.03 0 0 206583

A negatív kisugárzásod miatt fog elmaradni. :-) 

 

Amikor achilles bajom volt, felkelés előtt bokakörzést, feszítést csináltam minden irányba, nagyon fokozatosan, egyre erősebben terhelve.

Alapvetően a sok excentrikus nyújtás hozta rendbe szerintem (nyújtott térddel), de a gyógytornász egyéb kínzásokat is alkalmazott.

 

Előzmény: rrroka (206580)
Bohanon Creative Commons License 2020.05.03 0 0 206582

nekem kettő gyakorlat vált be.

 

1. Lépcsőn állva a lábujjaiddal, a sérült lábat lenyújtva 15 x 20 másodperc, de a másik lábbal tolod fel magadat, amikor pihensz.

2. Nem achilles, de én őgy vettem észre, hogy a comb első részének a nyújtása is segít, tehát hátrefeszítve a feneked mögé a lábfejedet, ügyelve a csípőtartásra.

 

Nekem ezek nagyon beválltak mást nem is nagyon csináltam rá. nyilván plusz pihenés kell neki

Előzmény: rrroka (206581)
rrroka Creative Commons License 2020.05.03 0 0 206581

a reggeli achilles fájásra mi volt a tuti gyakorlatod? emlékszem h felkelés előtt mahináltál már valami hatékonyat.

Előzmény: Spenót (206578)
rrroka Creative Commons License 2020.05.03 0 0 206580

biztos, h nem. ép ésszel ilyen több tízezres rendezvényt nem lehet majd akkor megrendezni.

Előzmény: Spenót (206571)
amatőr Creative Commons License 2020.05.03 0 0 206579

Konkrétan a félmaraton PB-met akkor futottam, kerek 5 másodperccel megjavítva a még szűzies ifjúként, első szezonomban megfutott 2001-es NIKE felesemet. 1:44:50 volt 2001-ben, 2014-ben meg óra nélkül a kezemen, fejben tempóval 1:44:45. :) 
Sajnos, az októberi maraton 2014-ben nem sikerült így.

Még egy rekord: abban az évben futottam -Gabinak hála- az éves legtöbb km-emet: 1867-tel.

Előzmény: Spenót (206578)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!