Igen, és jön a BR56 is a Rivarossitól szintén digi-hangos kivitelben. Mivel jómagam már csak DRG-ben utazom, és a paletta elég szűk, hajlamos lennék rá, hogy megvegyem mindkettőt... Csak nem akarnék csalódni. Még egy ütközőm sincs ettől a cégtől, nem tudom, hogy mire számítsak... :/
Köszönöm! Próbafújok, aztán kiderül. Aromással meghígítom abból van bőven. A lakkbenzin tényleg fehéres kirakódást okoz száradás után - régebben ezzel is próbálkoztam.
Fújáshoz olyan hígságú legyen mint a tej, nekem mindig ezt mondták. Konkrét keverési arányt megmondani lehetetlen, mivel a tégelyben lévő festék sűrűsége is sokszor változó, néha olyan mint a méz. Ecsetes festéshez is szükséges higítani szerintem 1:1 arányban legalább, hogy szépen terüljön, fújáshoz meg legalább 1:3 vagy több. Inkább legyen hígabb, mert úgy szebben, vékonyabban lehet vele dolgozni, 1 Bar körüli nyomáson. Különben csak fröcsög vagy ki sem jön a pisztolyból. Fújd két rétegben minimum, ne egyszerre, a rétegek között várva mondjuk fél órát legalább.
Csak a saját higítóját ajánlom, háztartási lakkbenzinnel, aromás lakkbenzinnel nekem száradás után kifehéredett foltokban. A szórópisztoly takarításához viszont jó.
Mindenképpen csinálj próba fújást, mert még ezek után sem biztos, hogy a végeredmény szép lesz. Sajnos nekem elég rossz tapasztalataim vannak a Revell/Humbrol festékekkel az utóbbi években, sokszor a matt színeik is fényesre száradtak, akárhogy kevertem, higítottam őket. Ilyenkor napokba tellett mire megszáradt teljesen. Egyetlen pozitívumuk, hogy a sínre tényleg jól tapadnak, míg az akriloknál alapozni kell előtte.
Több helyen többféle hígítási arányt látok ehhez a festékhez. Érdekes módon a rewell.de oldalon ajánlja ezt az enamel festéket légecsethez, de a saját hígítójukkal sem írja, milyen arányban illenék azt elegyíteni.
Ilyent találtam:
Rewell:oldószer 2:1, és 1:1 arányokat találok. Tudom, ha híg megfolyik, ha sűrű koppan a felületen :)
Hígítóból jó lehet hozzá hozzá az aromás? (kb olyan szaga van az eredeti rewell-nek is. Van szintetikus löttyöm is)
(Sín, és ágazat fújással kezdek majd, így lehet kísérleteznem.)
Vajon gyártja ezt, vagy esetleg valakinek információja arról, hogy gyártásba kerül(het) valahol ez a kocsit? (A Roco-nak mintha lenne ehhez alapmodellje.)
Ne haragudj, de ez így egy marhaság. Az, hogy valahol, ellenőrzött ipari körülmények között radioaktív izotópokat használnak nem jelenti azt, hogy az ilyen izotópok kikerülhetnek mindennapos, lakossági használatba.
Most mondanám, de nem lehet, hogy térjünk ugyanerre a mai körülményekre vissza úgy 60 év múlva - ahogy a képek és mi most vagyunk. Egyikőnk sem fog már valószínű élni, remélhetőleg az emlékünk még igen.
Erősen gyanítom, hogy a mai korszellemnek elfogadott dolgok, akkor milyen bizarrnak fognak tűnni.
"nem ismerték még a hátrányait,"
Most is használunk úgy dolgokat, hogy nem ismerjük a hátrányait, vagy nem veszünk róla tudomást...
Nézd, abban az időben a gyerekjátékként lehetett venni izotópos kísérletező szettet - igaz amerikában - (ami ugye a mai napig tökéletesen továbbadható játék lenne, mert cseppet sem veszített a teljesítményéből).
"amig el nem viszi a mento a modellezot a sugar miatt!" ha jól voltak beállítva az érzékelők, akkor nem volt mitől félni. Bár nem tudunk semmit az alkalmazott technológiáról, így inkább bizarr képet fest, mint jövőben általánosan használható ötletet.
Ha már itt tartunk:
"Egy kis humor es szeretet:"
A humort még értem, az egyik képaláírásban: " Az egyesületi tagok játszanak a terepasztalon a kis modellekkel". Ez humoros. A többi kép inkább elgondolkodtató, és csodálatra méltó, hogy honnan indult a vasútmodellezés.
Az egyik szerelvényembe még hiányzik egy máv 4. korszakos étkezőkocsi. Tudna valaki nagyon szépen kérem adni egy tippet hogy hol lehet kapni (ha kapni) egy ilyen járművet? Előre is köszönöm a választ és mindenkinek áldott békés és pihentető húsvéti ünnepeket kívanok!