Cobranco: Köszi, így már megint nehezebb lett a választás. :)
Ez lenne az elvileg:
Érdekes ez a horvát vonat téma. Zágráb környékén, sőt az egész északi részen szinte minden vonaton van bicikliszállító kocsi. Találtam egy 2018-as bejegyzést valahol ahol leírták és befotózták, hogy a Split-Ogulin vonalon is van kerékpár szállító kocsi. De lehet, hogy csak nyáron. Pl. a Budapest-Zágráb vonalon is elvileg csak nyáron van.
2018-ban voltam az Isztrián, ott Pulából akartam vonattal rövidíteni, de nem lehetett. A szállásomon a tulaj nyugdíjas vasutas volt, azt mondta, hogy minden vonaton lehet(ett) bicajt szállítani, de némi telefonálgatás után kiderült, hogy mióta nyugdíjba ment ez változott. Viszont a horvát vasutak oldala szerint mostmár a Pula-Buzet vonalon is van bicajszállító...
bandi.bácsi: Köszönöm az infót! Kicsit félek azért a csomagtérben szállítani a bicajt...nem tudom mennyire rögzítik le. A Flixbus weboldalán láttam hogy náluk bicajszállító táskában lehetséges, az biztosan jobban megvédi a bicajt, de egész úton vinni kell magaddal és csak foglalja a helyet.
Épp a vendégkönyvembe /http://www.cobranco.hu/ írt most egy kolléga, aki rendelt egy Karakorum pro verziót. Pár fotót is linkelt, ebből úgy tünik, mintha visszatértek anyagában legalábbis a normális minőséghez. Vízállónak néz ki, de a mellékelt esővédőből itélve valószínüleg csak cseppálló, de már ez is előrelépés.
A horvát vonatokon nem igazán lehet bringát szállítani. Tavaly összel Splitből Sinenikbe akartunk rövidíteni, utánanéztem, nem túl jó a helyzet. Ahogy én a horvátokat ismerem, nem próbálkoznék "megbeszéléssel".:(
Albánia ikonikus hágója és történelmében legfontosabb városa kerül most terítékre az Albán kalandok 2 következő részében. A méltán híres Llogara hágó déli szerpentin útja igazi kihívás. Orikum strandja adja a felfrissülést. Illetve Vlora ad egy kis betekintést a független Albán állam történelmébe. Egy kerékpáros túrafilm a nyári negyven fokban. Kihívás, panoráma, történelem és egy kis "katasztrófa" látvány várja a nézőket. Útvonal: Dhermi - Llogara hágó - Orikum - Vlora - Fier Köszönöm mindenkinek a megtekintést és a feliratkozást! https://youtu.be/M4Mqu02H8I0 #Albánia #Llogara #Vlora #Fier #Kerékpártúra
Ajánlom magamat. 2017-ben illetve tavaly 2021-ben is busszal mentem Montenegróba. Lásd Balkán kalandok (2017) és 2
Albán kalandok 2 (2021)
Mindkét alkalommal a Blue Line MNE céggel utaztam. A bringa csak csomagtérbe fér be és kerék kiszed. Minden csomagod 1 eur. Mondjuk a bringa is egy eur volt.
A foglalás menete. Angol mail a cégnek hogy ekkor és ekkor szeretnél velük utazni. (keress rá: Blue Line MNE) Bringát szállítanak e? Nekem a válasz mindig igen volt. Ezután kerestem egy vajdasági magyar bringás kollégát hogy segítsen a foglalásban, a szerb nem az erősségem :) szóval ő fogalal neked telefonon. Indulás napján a Szabadkai busz pályaudvaron megveszed a retúr jegyet. Hely foglalás csak oda útra. Ha vissza is jössz azt Montenegróban tudod megtenni a retúr jegyed mutogatásával.
A bringát te szeded szét, ha a sofőr problémázna, akkor az angol mailt mutogatod neki. Tavaly kellett.
Röviden tömören a lényeg de megoldható.
Albán kalandok 2 első részében a kijutást is bemutatom, láthatod.
Köszönöm! Többek között a te egyik videódban is láttam, hogy elég gagyinak tűnik az anyag, főleg a régivel összehasonlítva. Viszont akkor lehet mégis az Aqua lesz, az talán maradt a régi...
Valamelyik külföldi fórumon olvastam én is, hogy pl. Boszniában a vonatokon hivatalosan nem lehet bicajt szállítani, de ha a kalauzzal "megbeszéled" akkor mégis lehet. :)
De nem tudom, Horvátországban is működhet a dolog?
Kicsit kozmetikáznám a megjegyzésemet, valójában hidraulika maradt, a fékrendszert átalakítottam scenterlockosból ötcsillagosra igy kinyilt a tárcsaválaszték. EWrra azért volt szükség, mert alig van a piacon olyan tárcsa, aminek a hűtése nem lyukacsos módon van megoldva. Végül egy spéci XLC-t vettem, mely hűtése, nyomvályús. Miért kellett ez? Mert a csomagos bringákat a lyukak miatt a hagyományos tárcsák nem igazán állítják meg, illetve , ha igen, akkor is idegesítően szaggatnak.Mindkét keréken megnöveltem a tárcsaméretet. Elől 203, hátul 180-ra. Természetesen a gyantés rendszer is ment a kukába, ezek bírják a teljesen fémes pofákat is. Na ettől féltem egy kicsit, milyen lesz a fékhatás, nem fog-e visítani...Nos, a siker teljes! Már másfél éve nyúzom az új fékeket. Még minden az eredeti, 5 csomagos túra után a fékpofák még! csak félbe koptak. Egy összehasonlítás. A tavalyi svájci túránkon én is és Istvánpisti is/ ugyanolyan fékjeink voltak/ a 8 nap alatt teljesen lekoptattuk , sőt annyira, hogy én az utolsó napon már csak a hátsót tudtam használni.
Ne viszolyogj a hidraulikus rendszertől, számomra a ez nagyobb előrelépés volt, mint a V-fékről tárcsára váltani.
Pegi:
Nem akarok spoilerezni, mert a "pedal.saga" még nem ért véget, mondjuk úgy, hogy megoldottuk a problémát.
Peter198:
A Vaude termékek minősége, főleg az anyag minősége az utóbbi időben katasztrófálisra romlott! Ezzel számoljál.
Tavaly Passo menetrenszerű busszal jutott le Belgrádból Kotorba úgy, hogy megkente a sofőrt. Ebbe az volt a legjobb, hogy a jegyirodában ajánlották neki :)
Tanácsot szeretnék kérni első villára való túratáska vásárlással kapcsolatban. A Vaude OnTour vagy az Aqua táskákat néztem, de nem igazán tudtam még dönteni. A mostani hátsó táskám is Vaude, az még elég masszív, vastag az anyaga, ehhez képest az OnTour már jóval gyengébbnek tűnik. Viszont valószínűleg jobban pakolható, mint az Aqua. Melyiket lenne érdemesebb megvenni? Ha tudtok ajánlani más gyártótól is azt is szívesen fogadom.
A másik kérdésem azzal kapcsolatos, hogy nyárra terveznék egy Balkán túrát, főleg Bosznia és Montenegró a cél. Eredetileg az lett volna a terv, hogy Zágrábból indulva lemennék az albán határig, utána vissza Splitbe, onnan vonat vagy busz vissza Zágrábba. Viszont a horvát vasút oldala alapján a Split-Zágráb vonalon nincs bicajszállítás, csak csomagként. A Flixbusnak is van Split-Zágráv járata, de azon elvileg nincs bicajszállító horog. Szerintetek a vonatra valóban nem engedik fel a biciklit? Illetve mit jelenthet az, hogy csomagként szállítható?
Ez a fék engem is érdekelne. Én egy mehanikus BR-TX805-öt használok. A gyantás cucc hátránya nálam is megmutatkozott, azt hiszem, hogy az életem csak a lélekjelenlétemen múlott. Azóta félfémes pofákra váltottam, a hozzá való tárcsákkal. Azóta ilyen gondom nincs. Valamiért egyenlőre még viszolygok a hidraulikától.
Általában a nagyobb kijelzön jobban kijönnek a pixelhibák. Ez leginkább annak köszönhető, hogy csinálhatsz te bármilyen profi cuccal videót, a youtube úgyis lebutítja.
Összességében nem mondanám, hogy korábbi bringám jobban teljesített, bár az köztudomású, hogy a régebbi műszaki cikkek tartósabbak voltak. Igaz ez a kerékpárokra is. Minőség le, ár fel :(
A fékrendszert teljesen kicseréltem azóta. A svájci sorozatban még a gyárit látod, nagyon alsó-közép kategóriás volt, csak a gyantás pofát bírta. A fékhatással nem volt baj, de gyakorlatilag egy csomagos túrát sem bírt ki 1 garnitúra.
2021-ben két ruszki oltásom volt. A balkán felé nem volt probléma, a szlovákok és a románok is beengedtek. Sajnos az olaszokhoz és az osztrákokhoz csináltatni kellett antigén tesztet, ami csak pár napig volt érvényes. Ebből majdnem lett baj a Dolomitokban, mikor egy vonatos átkötő-szakaszt akartunk behúzni.Az idei évben ki tudja mi lesz, az sem kizárt, ha lecseng a vírus a nyárra, lehet, nem is kell semmi. Reméljük a legjobbakat!
Egy ősrégi (2010-es) lengyelországi túrából is elkészítettem az első (Budapesttől Varsóig tartó) szakasz nagyjából végleges szöveges leírását. Ez volt az addigi túráim közül a leghosszabb, és egyben a legvastagabb, legeredményesebb is.
Az eltelt tizenkét év miatt az emlékeim már egyáltalán nem mérvadóak, így a napló szövegét jobbára meghagytam, és a látnivalók leírását is inkább internetes forrásokból egészítettem ki. Idővel ezt a nagyszabású túrát még áttekintem, és megpróbálom beépíteni a túrán lefotózott ismertető táblák némelyikének információtartalmát is.
Jelenlegi családi teendőimre tekintettel nem ígérhetem, hogy a folytatást hamarosan ugyanilyen részletességgel ki tudom dolgozni, vagyis a közeljövőben csak a napló szövegét tudom közölni, a nagyobb látnivalókat olykor méltatlanul rövid szöveggel letudva. Viszont mivel ekkor még általában egyedül jártam nyári túrákra, az útba ejtett fizetős látnivalók választéka is sokkal gazdagabb, mint a közelmúltbelieké.
Ezúttal is Sánta Kutya topiktárssal mentem, és nem bántam meg. Ő készült fel a főbb látnivalókból, melyek között Szávaszentdemeter (Sremska Mitrovica), a szabadkai Szecessziós séta és az aracsi templomrom volt a legfontosabb. Nyolc napot tekertünk különösebb kaland és fáradság nélkül, egy számomra teljesen fehér foltnak számító tájon. Belgrádig hatoltunk délnek, s onnan idő szűkében hamar hazatértünk.
Érdekes, hogy a 3. részt tableton nézve az általad említett minőség javulás elég látványosan kitűnt. Ezek szerint nagyon nem mindegy, hogy miféle és mekkora kijelzőn nézi az ember a filmeket.
Az jutott eszembe a pedál problémádról, hogy ez a kiadású bringád gyengébben teljesít, mint a korábbi modell. (Csomagtartó, pedál,) Érdekelne, hogy a fékeidben milyen pofákat használsz? Jól gondolom, hogy félfémes?
Illetve jelenleg igencsak túrabefolyásoló tényező, hogy oltva lettél-lettetek-e a covid ellen és ha igen, akkor mivel, valamint a határokon nem kértek ilyen EU-s oltási igazolványokat? Előre is köszönöm!
Svájc, majdnem második nemzeti parkja az Adula-hegység. Tekintélyt parancsoló csúcsai a természet remekművei. De, itt az ember is tevékenykedett. A környéken található szerpentinutak, tavak, alagutak, viaduktok elképesztő feelinget teremtenek az ide látogatóknak…
Tartalom: „Kalandoraink külön programot terveznek. Van várakozás, de semmi ahhoz képest, amit kapnak. A sportfeladat egyszerű, „felmenni a világ tetejére”, de az „ahol”, már izgalmasabb. Lesz itt minden, kőomlásos sziklakanyon, égbe kanyargó szerpentin, földalatti túra, gát belsejében bringázás, körítésnek pedig a leírhatatlan látványvilág…”
Útvonal: Lago di Santa Maria-Lukmanierpass/1920m/-Salveccia-Olivone-Blenio-Töira tunnel-Greina-Campo-Ghirrone-Lago di Luzzone-Bacino di carassimo-Vecchia Sztrada dello Sosto-Olivone
Nincs lecserélve a "hagyományos", mindkét kamera jelen volt a túrán, bár igaz, ezúttal a sportkamera dominált. Ez elsősorban a széles látószög illetve a képstabilizátor miatt volt. A régi sportkamerámon /Drift/ szerintem kicsit túl voltak tolva színek gyárilag. Sajnos már múlté, Korzikán végleg beadta a kulcsot. Érdekes a véleményed, mert a visszajelzések többsége épp a mostani képminőséget dicséri. Az 1440p mindenképpen előrelépés kellene, hogy legyen.
Ismét csodás helyek! Köszönjük! Ha megengedsz egy megjegyzést a filmben elhangzó technikai dolgokhoz. Szubjektív vélemény alapján, sajnos az a meglátásom, hogy a sportkamera 1440p-je nem ad olyan szép képet, hogy érdemes legyen a 'hagyományost lecserélni, illetve a másik, hogy a korábbi sisakkamerád színei mértékrendekkel szebbek voltak. Mindezektől függetlenül élvezettel néztem...ismét... :)
Viccnek szántam, amúgy azért van némi különbség amikor négy centisről hat centisre mész, plusz a durva bütykök. Egy ilyen gumival a kerék már kissé hajócsavarként is tud szolgálni. Eleinte még szórakoztató is. A benzinkútnál persze magadat is le kell mosnod.
Sziasztok, egy igazi nyári hullámvasútra invitállak titeket!
Albánia, tenger, napsütés. Vajon mi kellhet még egy kerékpártúrázónak? Természetesen hullámvasút minden mennyiségben. A Jón tenger adja a csodás látványt és fűszer pedig az Albán Riviéra csodás partvonala. Útközben a tekerés mellett természetesen a strandokat is meglestem lehetőségekhez mérten és a strandolás sem maradhat el. Köszönöm mindenkinek a megtekintést és a feliratkozást! https://youtu.be/U9CCEw2D2zc #Albania #riviéra #borsh #dhermi #himare #Kerékpártúra
A Rajna forrásvidéke olyan, mint egy pókháló. A valószerütlenül zöld alpesi völgyek szinte átszövik a terepasztalszerű tájat. Háttér dekorációnak az Alpok a legjobb választás hozzá…
A 2020-as Alpoktúránk második napján készült filmes beszámoló megtekintésre felkészült!
Tartalomból: „Ez a nap is remekül indul, vakítóan kék ég, kellemes hőmérséklet, remek panoráma, kell ennél több? Grátiszként, kalandoraink nem buktak le a vadkempingezésnél, Svájcban ez már felér egy lottó ötössel. Nekivágnak a túrának, de nem, mint a normális emberek, kijelőlt, létező utakon, nekik kaland kell…meg is kapják, de nem épp, ahogy számították. A hatalmas havas csúcsokhoz, „számítógéppel tervezett” falvak asszisztálnak, a szokásos eltévedés mellett lesz kolostormustra, rögtönzött tábori konyha, és persze a 2000-m-es hágók sem maradhatnak ki a felsorolásból….”
Útvonal: Burg Kopfenstein-Brigels-Pollenweg-Grep de Plaids-Schlans-Thun-Disentis/Muster-Medelschlucht-Curaglia-Platta-Lagi di Santa Maria-Lukmanierpass/1920m/-Olivone
Az év utolsó napján, amolyan összegzésként, zárszámadásként, néhány spontán összedobott idei fotóval szeretnék, magam és a „stáb” nevében köszönetet mondani és egyben, sikerekben, egészségben gazdag Boldog Új Évet kívánni minden mélyen tisztelt látogatónak, akik jelen voltak, kommenteltek, visszajeleztek itt és egyéb más felületeken, ezzel kifejezve érdeklődésüket az iránt, amit Én /Mi/ legjobb tudásunk szerint igyekeztünk csinálni, figyelmükkel, jelenlétükkel megtiszteltek, aktív vagy passziv formában hozzájárultak a „Cobranco-project” létezéséhez.