Utolsó látogatásom óta nem olvastam a hozzászólásokat kissé sajnálom.
Nem vagyok fantom . :)
Továbbra is tartom , hogy az ATC nél a Kristóf nagyon hozzáértő szakember. Rendkívül kedves és türelmes , visszahív ha nem érem el . Elmondta az elején , hogy lehet , hogy az én autóm kifoghat rajta.
Felajánlotta , hogy visszafizeti a pénzem.
Az az igazság ezidáig Ceglédre jártam , nagyon profi volt a chippesem minden ismerősöm oda küldtem , csak sajnos ezt az autómat nem válllalta azt mondta a védelem van a vezérlőn.
Az is tény , hogy soha nem kellett 2x programozni nála.
Viszont:
Budapesten a Pólus center környékén voltam egyszer chippeltetni sajnos nem emlékszem a cég nevére ,az enyém jól sikerült a barátom audi tt - je nem igazán sőt végsebesség kevesebb lett , felhívtuk a számot s mondta nem ér rá mert annyi autó van nála , hogy nem ér rá a marhaságunkkal foglalkozni. Szóval létezik ez is.
Pontosan, ahogy a Misi Kolléga mondja! - durva dolgok vannak ... (általában akinek a legkevesebb pénze van, pont ő az, akinek semmi sem drága ... vagy, aki inkább szeret hinni, beülni a hintába, mintsem utánanézzen a dolgoknak.) - na, de ez itt nem a pszichológiai önképző kör, inkább nézzünk pár konkrét esetet:
Az a kevésbé kártékony, de talán még pofátlanabb módja az ügyfelek lehúzásának, mikor jön valaki, hogy tuningoltatni volt, de nem nagyon érzi az eredményt... Ez sokszor nem is csoda, mivel az autó gyári beállításon van, annak ellenére, hogy akár "nagy nevű" cégnél már otthagyott mondjuk 80-100 ezret egy Mitsubishi L200 tuningra, Mazda6 tuningra, DPF (részecskeszűrőre), vagy épp Suzuki Swift-re, csak hogy hármat említsek, ebből a hónapból.
Persze az ügyfél szégyenli magát és 90%-ban vissza sem megy, többet ér a nyugalma. Az autójával kapcsolatban itt kárpótoljuk egy precíz, dinamikában és fogyasztáscsökkenésben is jól érezhető Rigotech HQ beállítással. A gyorsulási versenyes, meg 30% lóerős ígéretek helyett, itt első kézből kaphatsz személyes referenciát, ha még a tuning előtt állsz, vagy bevizsgáltatnád a vásárolt beállítást. Nézd meg a referenciákat, és mondd el erről a véleményed!
Jó autózást, széles utat, elegendő féktávot kívánva, üdv
Jó esetben a chiptuning nem a belepiszkálás kategóriájába tartozik, de tény hogy egyre több a javítani való a kóklerek után, és ez már nem is új keletű jelenség.
"Egyre gyakoribb eset amikor az ügyfél azzal hív fel, hogy chiptuning van az autójában, de különböző problémák vannak vele: füstöl, sokat fogyaszt, a gázpedál túl érzékeny, aut. váltó nem vált fel az utolsó sebességi fokozatba stb.
A computer adatainak kiolvasása után sokszor megdöbbentő dolgokkal kell szembesülnünk, finoman úgy fogalmaznék, hogy vannak még bátor emberek ebben az országban..."
Ez az írás jó néhány évvel ezelőtt született, de a fent leírt mondatok ma is igazak, sőt egyre inkább azok.
Autónk nagy értékű, tartós használati eszköz, érdemes alaposan tájékozódni hogy kire bízzuk, és rákérdezni hány év tapasztalattal rendelkezik.
Én ugyan főleg benzin-turbót vezetek, de azért amikor ma elfordítottam a kulcsot, belegondoltam, hogy nem volt ez mindig ilyen egyszerű...
A kilencvenes évek elejéig elég volt egy csavarhúzó és egy tízes-kulcs na meg, némi 'fül', ha valaki teljesítménynövelésre adta a fejét... ma, az emissziós szabványok, "minimalizált" fogyasztás, nem utolsó sorban a tervezett élettartam és a gyártó által szándékosan lebutított teljesítmény korában minden megváltozott.
Ma az elektronikáé a főszerep. Ha már a chiptuning fórumban vagyunk: azé az elektronikáé, ami
- legalább 500 különböző mikroelektronikai alkatrészből áll (egy önálló számítógép),
- a működését meghatározó szoftver több mint 2000 (igen, kétezer!) különböző beállítási területet, függvényt, paramétert tartalmaz.
Tudj róla, hogy amikor az autódhoz nyúlsz, akkor tuningbox esetén ezt az összetett rendszert próbálod egy marék további elektronikai alkatrésszel kitéríteni a normál működésből, némi teljesítménynövekedés reményében.
Chiptuning esetén, pedig a motorműködést leíró, meghatározó programba piszkál bele több-kevesebb sikerrel a 'tuningmester'. (Előtte azért kérdezd meg, mi a szakmája, végzettsége, miből írta a diploma munkáját ... ) - döbbenetes válaszokat fogsz hallani
Annyi szoftvermérnök nem dolgozik az egész Audinál sem, mint ahányan ma ezzel a kvázi agysebészettel, - szoftveres chiptuninggal - foglalkoznak Magyarországon ... Bátor dolog.
Ha kíváncsi vagy, hogy a gyár milyen módszereket használ a teljesítmény beállítására, illetve Te hogyan mehetsz biztosra mielőtt még bármilyen boxért, tuninggért fizetnél, kattints az oldalunkra és tudj meg többet erről az összetett rendszerről, a hazai kínálatról! Chiptuning infók folytatása itt.
Jó autózást, széles utat, elegendő féktávot kívánva, üdv
az autódban (Mazda6 1.8 120LE) egy Mitsubishi elektronika van, amit kétféleképpen is van mód programozni. Ugyanakkor, a programozó eszközök megléte nem garancia arra, hogy érezhető változást kapsz úgy a menetdinamikában, mint a fogyasztásban. Én több verziót csináltam már ezzel az elektronikával egészen az 1.8 120LE -től, a nagyobb testvéréig (2.0i 150LE). A Te autódnál a garantált teljesítmény és forgatónyomaték növekedés +10-12LE és 12-15NM a Rigotech HQ Sport beállítással, ami óvatos használat mellett, kb. 0.4-0.7 liter megtakarítást hoz 100 kilométerenként.
Mi minden esetben úgy dolgozunk, hogy csak és kizárólag teljes elégedettség esetén kell fizetned. Van egy heted, hogy kötelezettség nélkül leteszteld az autót, a fogyasztást, elmenj egy független műhelybe és ott csináltass egy mérést a teljes objektivitás kedvéért. - ha számszerűsíteni szeretnéd az eredményt, amit már a próbakörön is érezni fogsz.
Ha teljesen elégedett vagy, akkor számlázzuk a munkát. Más esetben visszaállítjuk az autót az eredeti paraméterekre, és egy jelképes szerelési díjon felül semmit sem fizetsz. Tehát kb. 8-10 ezer forint kockázatod van, nekünk pedig a ráfordított kb. 3-4 óra munkánk. A beavatkozást egy átfogó állapotfelmérés és személyes teszt előzi meg, a munkát csak akkor vállaljuk ha az autó teljesen rendben van, és garantálni tudjuk a fenti eredmény elérését.
Csatolok két képet, az egyiken a vezérlőegység megbontása nélkül, közvetlen csatlakozással történik a művelet, a másikon a vezérlő belsejében csatlakozunk, az ugyan ilyen rendszerű, motorú autókra. Kérésedre további referenciákat adunk a kipróbálási lehetőségen túl. - árajánlatot privát emailben tudok adni, ha aktuális a dolog
Jó autózást, széles utat, elegendő féktávot kívánva, üdv
Egy japán szívó benzines családi kombi motorjának optimalizálására, lehetőségeinek jobb kihasználására chiptuningot (nem tuningboxot) szeretnék csináltatni a jövőben. Nem versenyre készülök, csak szeretném, ha egy kicsit rugalmasabban mozgatható lenne ez a közel másfél tonnás kasztni.
Tudom, hogy több nevesebb Chiptuninggal foglalkozó cég képviselője is megfordul itt, épp ezért nem is szeretnék vitát indítani, csak egy lehetőleg független véleményt szeretnék olvasni, hogy kit ajánlanátok, egyáltalán ki vállalná. Nem olcsó sufni céget keresek, hanem megbízható csapatot, akikre rá bízhatok egy "számomra értékes" autót, garancia és mérés előnyben.
Néhány ismertebb cég honlapját néztem eddig, pl MMC, Rigotech, ATC, MagicTuning... bocs, ha valakit kihagytam, némelyiken említik is az autómat a sablon előtte/utána teljesítmény értékekkel, de van ahol csak dízelre találok ajánlatot. ATC esetében pl jól dolog a saját teljesítménymérő pad és, hogy az ár tartalmazza az előtte-utána mérést, de régebbi fórumbejegyzésekben rossz vélemények is olvashatók róluk. Mérést ha jól tudom az MMC-nél is csinálnak. Ki tudja... jó lenne ismerni a többi cég ajánlatát, lehetőségeit is.
Az autó egy 2005-ös Mazda 6 Sport kombi 1.8TE GG1 L8 benzines alapmotoros, gyárilag 120Le-s.
A múlt hét legjobb gépe ez az új benzines Infinity FX37S 3700ccm benzines automata, Hitachi rendszerrel. Senki nem vállalta, viszont itt a Rigotech Autósportnál 4 órán belül megcsináltuk, az ügyfélnek fülig ér a szája! A gyári 320 LE helyett a csúcsteljesítmény most 350LE A HQ Sport beállításunkkal, a fogyasztás 1 litert csökkent.
Jó autózást, széles utat, elegendő féktávot kívána, üdv
Tisztelt XY úr! Ha névvel is fenntartja állításait, akkor kérem keressen fel minket műhelyünkben időpontegyeztetés után, hogy ezt tisztázzuk. Minden esetben közlöm az ügyfeleimmel, hogy az adott autó computere milyen módon programozható, és azt is ha OBD-n nem lehet de asztalon igen, akkor is ha ez csak menetközben derül ki, mert a váltás környékén lett gyártva az autó. 2013 előtt is programoztam már az edc17 tricore protected processzorral szerelt vezérlőket (többek között 320d-is) amit csak asztalon bekötve egy áramkörbe lehet módosítani.
Bizonyos típusok edc17 vezérlővel is működnek obd-n, ez néha függ az évjárattól is. A videón éppen egy edc17-es vezérlővel szerelt (látszik a laptop kijelzőjén) 320d (2008) látható ami még megy obd-n, de a váltás környékén az újabbaknál is előfordul hogy van kommunikáció írás/olvasás viszont a módosított programot nem fogadja el az ecu.
Ilyenkor a computer csak megbontással programozható ami időigényesebb művelet de megoldható, viszont azzal járhat hogy kicsúszhatok a vállalt határidőből.
Egy olyan esetre emlékszem amikor ezt az ügyféllel közölve azt a választ kaptam, hogy azt már nem tudja megvárni és új időpontot sem egyeztettünk.
Ez nem az én döntésem volt, de név nélkül azt sem tudhatom hogy Ön volt-e az az ügyfél. Ha igen, akkor sajnálom hogy fölöslegesen raboltuk egymás idejét.
Egy másik dolog az előzményekben KRK001 292 hozzászólása (szintén 320d) amiben valamit változatlanul nem értek. Nyilvánvaló hogy meg tudták csinálni az autóját az atc-nél, de vajon miért állítja azt hogy ebben az országban senki más sem képes erre? "Az autót senki nem vállalta csak ők atc." Ez nyilván nem reklám..
Én csupán leírtam, ahogy én jártam, mert láttam, hogy ezzel nem vagyok egyedül.
Az MMC-nek meg volt a lehetősége elsőként, hogy akárhogyan tuningolja vagy programozza a 320d-met, ahogy leírtam azt. Ez akkor nem sikerült, mert mint utólag kiderült OBD-n keresztül próbálkozott és nem a riasztóm volt a ludas, mint ami okként elhangzott, hanem a tuningvédelem, ami megkerülhető a vezérlő asztali programozásával. Én ügyfél vagyok és fogalmam sem volt, hogy miként kell ezt csinálni, azért viszem valakihez, aki (elméletben legalábbis) ért hozzá. Vagyis ebből indulok ki.
Az is egy lehetőség lett volna, ha a szaki tudja mi a baj történetesen, hogy csak megbontva, de úgy biztosan lehet tuningolni az autómat, hogy ezt elmondja nekem. Esetleg azt mondja, hogy: Kedves ügyfél szerviz csatlakozón keresztül nem lehetséges a tuningolás, de megbontással igen, ezt viszont nem tudom vagy akarom megcsinálni."
Én mint ügyfél, a pénzemért és nem a két szép szememért cserébe korrekt módon ezt várom el semmi többet.
Ez az az eset, amikor bölcsebb lett volna hallgatni vagy annyit mondani, hogy elnézést, de azt a kocsit akkor benéztem, mint megint önreklámozás és figyelem elterelés céljából bevágni egy reklámvideót. De ez így bele is illik a képbe! Szép munka! :) Lényegtelen, mert aki tudod olvasni (nem a sorok között), hanem csak simán, annak nem kell ide magyarázat.
"No akkor elmondanám én is, hogy mi a vicc, vagy is inkább a szomorú."
10 perc alatt lehet regisztrálni egy felhasználónevet (elérhetőség nélkül névtelenül) és aztán az adott felhasználónév első és egyetlen hozzászólásával, a dolgok elferdítésével és hazugságok kitalálásával kritizálni bárkit.
(Elég a felhasználónévre kattintani és azonnal kiderül hogy kinek hány hozzászólása volt eddig, és mennyi ideje van jelen.)
Mellesleg KRK001 márkatárs (szintén elérhetőség nélkül) a 281-es hsz-ben olyan szakit keresett, aki OBD-n tudja chippelni a 2011-es évjaratú BMW 320d-t.
Ez tudtommal lehetetlen, ezért kérdeztem a 293. hsz-ben, hogy "Ez valami vicc?"
Ő azt állította hogy az általa és most már általad is megnevezett cégen kívül senki nem vállalta, de ott megcsinálták.
Szerintem ott sem tudták OBD-n programozni (bár a hozzászólásából nem ez derült ki, ráadásul ezt most te is megerősítetted) de megbontással kapásból 5 másik céget tudok ahol igen.
A vízválasztó a 2008-as év volt, abban az évjáratban még volt néhány 320d edc17 ami működött obd-n.
Mint például ez a 320d is ami a Sportverda című műsorban is szerepelt. Ez a BMW 320d (2008) Belgiumból lett behozva és az ottani adó miatt butították le 177LE-ről 163LE-re.
2013-ban nem 4 hanem 5 éve voltak a piacon az edc17 vezérlők, de már néhány hónap eltérés a gyártás időpontjában befolyásolhatta hogy az adott autó obd-n vagy csak megbontással programozható.
Az utólagosan beszerelt indításgátló kütyük ténylegesen akadályozhatják az obd-s kommunikációt, ha a programozás ideje alatt nincsenek kiiktatva.
Még néhány észrevétel:
1. Nekem eleve gyanús amikor valaki arra kényszerül, hogy egy független fórum topicban arcpirító hazugságokat kitalálva a konkurenciáról, névtelenül (azaz hiteltelenül) saját magát/cégét reklámozza és önfényezze.
2. Minden esetben közlöm az ügyfeleimmel hogy milyen módon programozható az autójuk vezérlőegysége.
3. Nem szokásom "ordibálni" az ügyfeleimmel a telefonban és ez jövőben sem fog megváltozni, lehet hogy ez szokás néhány helyen de nálam nem.
4. 16. éve vagyok a szakmában és elismerem azokat a cégeket akik több mint 10 éve a piacon vannak (nem velük van a baj) a szavamat minden esetben csak a néhány éve tevékenykedő hosszú távú tapasztalatokat nélkülöző chiptuningosok ellen emeltem fel.
Ez az ügyfelek érdekeit szolgálta, és ez ezentúl is így lesz.
5. 1997-ben tárgyaltam Kalmár Gyurival, ezt nyilván érti akinek értenie kell.
Még annyit végezetül hogy minden konkurens chiptuning weboldalról le lett mentve az az állapot, amikor másoltak a weboldalamról/ plagizáltak.
6. Aki hivatásának érzi a chiptuningot az boldogulni is fog szakmájában, és ehhez sohasem lesz szüksége tisztességtelen eszközökre.
No akkor elmondanám én is, hogy mi a vicc, vagy is inkább a szomorú.
Rég óta figyelem ezt a topicot és gondoltam is már többször, hogy írok ide, de ennek most jött el az ideje, ugyanis
mint jóhiszemű ügyfélnek nekem nagyon nem tetszik, az amit az MMC Tuning itt, mint önfényezés és fórumon kívül, mint
"hozzáértés" csinál...
Én ugyanúgy jártam, mint KRK001 márkatárs által leírtak, azzal a különbséggel, hogy az MMC tuning még próbálkozott is az autóm tuningolásával. Ez fél éve volt 2013-ban, amikor már 4 éve piacon voltak, mint utólag megtudtam a tuning védelemmel ellátott edc17-es vezérlők.
Az én 320d BMW-et három alkalommal írta meg a tuninggal Minya úr OBD-n keresztül, miközben a beszélgetésünk szinte csak arról szólt, hogy ő mekkora király és a konkurencia mennyire nem tud semmit, majd amikor harmadjára sem indult be a kocsi, akkor közölte, hogy biztos valami rossz az autóban vagy esetleg a riasztó zavar be, vissza írta az eredeti szoftvert amivel az autó persze beindult.
Másnap felhívtam az ATC-t, mondták, hogy az én autómat már csak vezérlő megnyitásával lehet tuningolni és megcsinálják, ha elviszem. Így is történt és másnap elvittem az autót, kiszedték a vezérlőt, részletesen elmondták nagyon kedvesen, hogy mi miért és hogyan fog történni majd két óra múlva 230Le és 435Nm-el mentem hazafelé. Ott helyben előtte és utána le is mérték az autót. Azóta 20.000 kilométert mentem az kocsival és hihetetlenül jó! Nagyon meg vagyok elégedve az ATC munkájával!
Hozzá tenném, hogy egy szót nem szóltak más cégről, akkor sem, amikor meséltem, hogy MMC-nél hogyan jártam. Ezzel szemben nekem van olyan ismerősöm, akinek MMC-nél elszúrták a kocsiját és még a pénzét sem kapta vissza viszont ordibáltak vele a telefonba.
Nekem eleve gyanús, amikor valaki arra kényszerül, hogy egy független fórum topicban, mint egyféle önjelölt guru reklámozza magát.
"Az autót senki nem vállalta csak ők..." Ez valami vicc? :-)
Egyébként a BMW 320D chiptuning 2011-es évjáratban (Tricore protected processzorral szerelve ) általában nem OBD-n keresztül működik, de a jó hír az hogy több kollégát ismerek akik szintén tudják programozni ezt a típust.
Chiptuning nélküli autó turbóját is könnyen tönkre lehet tenni.
Nekem a kocsimat "autochip" csinálta a kocsi új korában FAP-os kocsin. Az 5 éves garancia most jár le. Semmi probléma nem volt.
Vannak aranyszabályok amiket be kell tartani, ezek függetlenek a tuningtól. Sajnos ezeket a szabályokat egyrészt nem sulykolják az autógyártók a user-ekbe, vagy azok gyakran nem tartják be (hidegindítás-leállítás szabályai). Külön súlyosbítja a helyzetet, ha a gyártók marketing olajcsere periódusát betartjuk. Ezek rettenetesen ki vannak hegyezve, agyon vannak idealizálva. Ha valaki pl sokat használja városban és csúcsforgalomban a kocsit, akkor a turbót fizikailag alig terheli, azonban mégis gyakrabban megy tönkre. Miért, mert az olaj jobban elhasználódik, leszűkülnek a keresztmetszetek a az olajellátó rendszerben valahol, többnyire a turbó előtt és főleg a modernebb változó geometriájú turbók kényesek az olajellátásra. Ennek a jelenségnek azonban nem sok köze van a tisztességesen tuningolt autóhoz.
Pl. az 1,6 Hdi motorok nagyon elterjedtek, Volvo-tól a Ford-ig és persze a Peugeot-Citroen által gyártott kocsikba is szerelték, szerelik. 20 ezer km-es olajcsere intervallumot adnak meg rá és mindössze 3,6 liter motorolaj van benne. Na pl ennél szerintem 15 ezer km lenne a normális.
Másik dolog, hogy gyakran teszünk a kocsikba tudtunkon kívül az előírtnál gyengébb minőségű olajat. Az utóbbi időben sokat cikkeztek róla, valószínűleg ez is az olajgyártók marketingjének a része, de tény, hogy létezik az olajhamisítás. Na most egy turbós FAP-os kocsiba nem az előírt minőségi olaj kerül, akkor az nagyon sokba kerülhet. Nem igazán éri meg azt a 3-5 ezer forint megtakarítást amit a bizonytalan eredetű olajjal értél el.
Sok mindent lehet hallani, és mint írtad valóban nem lehet általánosítani.
A chiptuning is olyan munka mint a többi, lehet jól és rosszul is csinálni.
Fontos szempont hogy hány év tapasztalattal rendelkezik, aki a programot módosítja.
Nem lehet egy kalap alá venni azokat akik néhány éve kezdtek el chiptuninggal foglalkozni, esetleg nem is ők módosítják a vezérlőprogramot csak kiküldik valahová a gyári progit és fogalmuk sincs arról hogy a kapott tuningprogramban mi, miért és hogyan lett módosítva, illetve azokat akiknek már 10 év feletti tapasztalattal rendelkeznek a szakmában.
Egy jól beállított programnál ahol a tartósság is szempont, a turbónyomáson csak a többlet üzemanyag elégetéséhez feltétlenül szükséges emelés történik, ami bőven a biztonságos határon belül van és nem rövidíti meg a turbó élettartamát.
Az elégedettségi garancia természetesen nálunk is él, a részleteket egyeztessük telefonon!
A különbség a chiptuning és a tuningbox között -mint írtad - hogy "a chipnél pontosabban és több mindent tudnak beállítani".
A "több minden" jelen esetben azt jelenti hogy mindegyik (kb. 6-8db) motorfunkcióhoz tartozó paraméter egymással összhangban lesz módosítva a chip tuning során.
A 20%-os erőnövekedés így megoldható és a motor hosszú távon sem fog károsodni.
Az a típusú tuningbox aminek a linkjét leírtad, a rail nyomás érzékelőre van csatlakoztatva.
Csak a rail nyomást emeli meg, mert máson nem tud állítani.
Ahhoz hogy a 20%-os erőnövekedés létrejöjjön a tuningbox esetében, a rail nyomás többszörös mértékű emelésére van szükség mint a chiptuningnál, ahol jó néhány más paraméter is egyidejűleg beállításra kerül.
Ha hosszú távon meg akarod tartani az autót és a 45k-s tuningbox mellet döntesz, akkor érdemes még legalább 500k félretenni a porlasztócsúcsok és a nagynyomású szivattyú idő előtti cseréjére is.
A teljesség igénye nélkül még egy lényeges hiányossága a tuningboxnak, hogy több üzemanyagot juttat ugyan az égéstérbe, de a turbónyomáson nem tud állítani.
Ez azt jelenti hogy a motor a többletüzemanyag tökéletes elégetéséhez szükséges többletlevegő mennyiséget nem kapja meg, az üzemanyag-levegő keverési aránya felborul.
Lehetséges közép és hosszútávú következmények:
A részecskeszűrő idő előtt elhasználódhat, mert soha nem kap elegendő levegőt és nem tud tökéletesen regenerálódni - tiltás, vészüzem, hibaüzenetek.
Az egész kipufogórendszer lekormolódhat beleértve a turbólapátot is.
A turbó lekormolódása miatt a változó geometria megszorulhat egy bizonyos szögben vagy tartományban, aminek következménye lehet állandóan alacsony vagy állandóan magas turbónyomás a beszorulási szög függvényében.
A fent leírt és egyéb itt most nem részletezett problémák miatt gyűlt össze az idők során egy láda tuningbox nálam, amit ügyfelek autójából kellet kiszerelnem, pedig soha egyetlen darabot nem adtam el és a jövőben sem fogok.
Náluk a problémák nem az első 15 napon belül jelentkeztek.
Azt javaslom hogy mindenképpen normális céghez vidd el az autódat ha tuningban gondolkodsz, mert a legolcsóbb a végén a legdrágább lehet ha később költeni kell a motorra.
"A motort még a tuningbox sem fogja (szavaiddal élve) "szétcseszni" , "csak" a nagynyomású rendszerben lévő alkatrészek (common rail diesel autóról lévén szó) nevezetesen a nagynyomású szivattyú(k) és a porlasztócsúcsok fognak hamarabb cserére szorulni."
ezt most anti tuningbox reklám, vagy tényleg fennáll a veszélye ennek, illetve ha boxnál ilyen felléphet, akkor a chiptuningál miért is nem?
ha viszont chiptuning akkor 100+fa alatt nem úszom meg ha normális céghez viszem, az majdnem 3x áron van, mint a tuningbox, legalábbis elfogatható árat nem látam még chituningra
utánaolvastam miért jobb miért rosszabb, nagyjából annyi van hogy a chipnél pontosabban és több mindent tudnak beállítani, amit kinéztem boxot 15 nap visszavásárlási garancia van ha nem feslene meg (azt nem tudom hogy ki csinál olyan chippet akinél szintén van hasonló), legrosszabb esetben bukom a postaköltséget, és még tudok rakatni bele chipet is
minden véleményt szívesen meghallgatok ezzel kapcsolatban