Sziasztok. Volna egy problémám a Golf 4-el.Nem működnek a következők:csomagtartó zár,elektromos ablakemelők tükrök belső lámpák. Első ránézésre kicseréltem a 14 es biztosítékot kb 1 napig jó volt. Természetesen összes biztositék jó volt ennek ellenére kicseréltem az összesset egy darabig ismet jó volt de mostmár nem reagáll semmire. Van valakinek ötlete mi lehet a hiba oka?
Inkább az 1-2km-es utak lehet az ok. Menni kellene vele egyhuzamban 150-200km-t, hogy az olaj rendesen átmelegedjen és elpárologjon belőle a benzin. Ha így sem áll helyre a szint/szag/tapogatás, akkor lehet tovább gondolni a dolgot.
A következő a gondom a Golf 3 benzine 1,4-es 60LE gk-val. 150 ezer km van benne.
Az olajszint megemelkedett a nívópálcán kb 1,5-2 cm-el olajcserétől számítva, kb 1.500 km és 8 hónap telt el.
Az olaj kissé sárgás színű és erősen benzin szagu. Kitapintva lehet érezni, hogy gyengébb viszkozítású. A gk nem garázsban áll, naponta kb. rendszeresen kb 2 x 2-3 km-es rövid távokra van használva, időnként 2-3 hetente kicsit hosszabb útat is megtesz. Hidegen melegen egyarán egy pöcre indul, nem tarakirozik a fordulat, rendesen gyorsul, nem rángat. Gyertya kb 10-12 ekm-el korábban volt cserélve.
Az egyik tippem, hogy kompressziogyűrű beragadkatott, vagy eltörhetett, esetleg valamelyik gyertya nem ad szikrát és a hengerbe kerülő benzin leszivárog a karterba. Jövőhéten megyek egy szerelőhöz leméretem a kompressziót.
Van esetleg tippetek, hogy a leírt hibalehetőségeken mi okozhatja nég ezt a problémát?
Nekem papíron is 55 liter a G2 tankja, és nekem van benne pöcök is, 60-at lazán benyel.....1985-ös 1.6 GL. Próbáltam már kúton is, kannával is, de azok nagyon csalókák, több liter többlet is belefér némelyikbe, és ha ez sokszorozódik mindjárt meg van a megoldás.
Nekem is OBD gondom lenne, van egy ilyen 3000 Ft-os kék KKL 409.1 kábelem, részben kommunikál is a kocsival, a légzsák-fék-rádió-immo-műszerfal stb. csoportok működnek, ott már töröltem is kódot gond nélkül, de a 01-es motor modullal nem bírom működésre bírni. Próbáltam már a baudot állítani mindenféle értéken a portbeállításokban, néztem már 32 bites Win7-el, 64-es Win10-el, semmi változás. Néha-néha beugrik egy ilyen össszevissza VAG-szám, de aztán csak próbálkozik, aztán vagy 15 alkalom után feladja. A kábelhez adott Vag-Com-magyart, és VCDS-Lite-ot használom.
Az autó egy korai 1998-as Golf4 1.416V AKQ, gyárilag még check engine led sincsen benne.
(Assszony 2000-es 1.6SR Leonján gond nélkül megjeleníti a motor-modult ugyanez a technika.)
Sziasztok. Segìtsèget szeretnèk kèrni. Vw golf 4 1.6 16 szelepes AUS motorkóddal. Nem csatlakozik az OBD-hez ès a climatronic sem kapcsol be. Menet közben felmelegedett motornál 1 henger kihagy. Mi lehet a problèma. Merre induljak el a javìtásban. Amit eddig èszrevettem hogy a fèklámpa kapcsoló vezetèke össze èrt ès a biztosìtèkot kiolvasztotta.
Igen. Nem tudod véletlenül ,hogy a részecskeszűrő regenerálás elindul-e menet közben,ha nem működik a hűtőventilátor ?( zárlatos a vezérlő és le van húzva a nagy stekker ,különben lemeríti az aksit ) 2007 Golf 5 1,9 PDTd , BLS motor.
Elkövettem a legpancserebb hibát amit lehetett. Összeszereléskor kimaradt a szivattyulapát. 😀😂 ( Elmostam szépen külön és ott is maradt félre téve).működik.köszönöm a segitséget
Nem írtam olyat, hogy nem forog. Arról van szó, ha pl. megszorulva rakod össze a vákuumpumpa részét, azt nem tudod ellenőrizni. A motor indítása viszont legyőzi a hibát és mint a ropi törik össze a műanyag lapát....
A HF ről le sem vettem a talpát mert középen a vakuumtérnél eresztette az olajat. Hol tud elveszni a vakuum? A lapát ha forditva kerül vissza attol lehet ez ?
Golf V. 1,9 pd 105 LE. Tandempumpát szétszedtem mert dőlt belölle a motorolaj. Tömitéskészletet vettem és amit láttam kicseréltem.olajszivárgás megszünt,de most meg nincs vácum. Mit ronthattam el? Valamit rosszul raktam össze? A szivattyulapátoknak van iránya vagy mi lehet a gond. A csatlakozót lehozva az újjamon kellenék érezni vácumot ha jó a rendszer? Tapasztalat esetleg? Köszi előre is
Kedves Fórumozók. VW Golf 1.6 CR TDI 105le. autóba keresek, 7 sebességes D.S.G. sebességváltót. Váltókód:200DQO AM N.K.A. Váltóelektronika hibás is érdekel vagy sérült ,mert a jelenlegi gépkocsié , mechanikai problémás. (olaj nélkül megszorult) Az autó 2011-es évjáratú, valószínűleg használják ezt a váltót ,Skoda, Audi, vagy Seat hasonló motorral szerelt autókban is. Köszönettel Laci.
Akkor jól gondoltam, ez egy alufedeles adagolós TDI. Nagy valószínűséggel az adagoló üzamennyiség szabályozásával van probléma. De az adagoló szétdöntése előtt nem árt ellenőrizni a csatlakozókat és a leállítószelep működését.
Ez így egy tök értelmetlen mondat. A g4 esetében is két verziót jelenthet, mindkettő "injektoros", ahogy az összes diesel is. Ergo, továbbra sem tudni milyen motorról beszélsz.
Ez egy semmit mondó hibakód, annyit jelent, hogy hiba van az üza rendszerben. A lehetőségek száma majdnem végtelen. Úgy néz ki, szükség lesz egy igazi diageszközre, és bogarászni kell a lehetőségeket. Elsőre a csatlakozókat, tápokat. (gondolom a TDI az adagolós motort jelenti. ?)
A kb. félig lévő tankot indulás előtt teletankolva, mindösszesen nyolc km megtétele után az autó megállt az autópályán. Semmi gyanús zaj, rángatás v más hasoló előjel, egyszerűen mintha levettem volna a lábam a gázról, majd a végén leállt a motor úgy, h nem is indult újra. (Várakozás, tréler, ezzel nem untatom a nagyérdeműt.)
Mivel az első gondolatom az volt, h hátha félálomban véletlenül benzint tankoltam bele, mennéztem a töltőállomás eltett blokkját is: tuti, h gázolaj ment bele (eltekintve persze attól az esettől, ha véletlenül a kútnál cserélték össze a tartályokat).
A kódolvasó P0252 hibát írt ki (injektor pumpa hiba).
Van valakinek tapasztalata ezzel a hibával kapcsolatban?
Van egy Golf 6 2.0L CR TDI autóm amiben képtelenség meleget csinálni?A vízhőfok kb.10km után beáll 90 fokra,tehát az felmelegszik,de mikor arra állítom hogy mindenfele fújjon akkor alig érezhető a légmozgás!Ha csak szemből nyomatom a levegőt akkor jön,bár szerintem akkor is erősebben kellene jönni a levegőnek!Valaki esetleg valami tippet illetve szerelőt nem tudna? Köszönöm.
Nem tudom, bele kellene nézni a vezérlőjébe, hogy van-e rá menüpont. Miután sok variáns van, még az is megeshet, hogy van amelyik tudja, van amelyik nem.
Volt így nekem is, ugyanezt mondták. Kamu volt a szöveg, simán ennyit csalt a kút. ):-((
Azt a tankot utána kimértem, tök üresről pont 60liter ment bele kannából. Ergo, amikor a kút 65litert mutatott, az 8-9liter csalás volt, mert még volt a tankban legalább 4liter. Más kutaknál sosem ment bele 60-61-nél több, tehát azok is csaltak, csak "szerényebben".
Némely VW-nak van a betöltőnél egy kis pöcök, azt nyomva feltölthető a tágulási tere is a tanknak, ez kb. 10-12liter plusz. A G2-nek emlékeim szerint nincs ilyen.
Előfordulhat olyan, hogy valamerre lejt a kútnál a talaj, ilyenkor a tágulásitér egy része is feltöltődhet, ekkor azonban annyival többet is fog elmenni az autó. Akkor fogod ezt tudni, amikor elfogy ez a tank üza.
Sikerült egy golf 2-be 57 litert tankolnom. (50L a tankja, huszonsok év alatt 50.5 nél többet nem tudtam bele tenni) A kutas azt mondja a wv-nél több fér a tankba, mint a gyári érték...Ok, 7 literrel?
(beírtam a vásárlók könyvébe, persze nincsenek illúzióim, hogy ér valamit)
Tudja valaki hogyan lehet nullazni a hosszabb tavu kilometer es fogyasztas adatokat?
Golf 7,5 Variant. (4xxx km es 85 ora van benne - lenullaznam).
A 0.0 gomb nem jo ra (hosszabban nyomva az orat allitana be az auto), amikor a kijelzon irja ki akkor ott nincs se reset se 0.0 (egyik GTI videon ugy nullaztak).
A settings az auto bellitasait hozza be az adott kepernyon- szoval elakadtam.
Szia, köszönöm a gyors választ. Esetleg olyasmiről tudsz, hogyha valamilyen átépítés már létezik, és engedélyeztetve van, akkor azt precedens jelleggel le lehet másolni? Hátha szalad valakinek itthon valami jópofa dolog. A fék futómű nem probléma, természetesen az is cserélve lett annó. Illetve mindkét motorhoz, minden "gyári" megoldással lett annó beépítve. Gyári bakok, gyári nagyobb hűtő, ventillátorral, gyári kábelköteg bepinezve a CE1-es biztitáblába, Még a kipufogórendszer is gyári. Mindenhol csak finoman lett belenyúlva, vékonyabb hengerfejtömítéssel, háromfokozatú szelepbemarással, apróságokkal. Kb eredetei alkatrészekből összelegózva. A 2.0 16v motor megvan még valahol, lehet az lesz akkor a járható út, azt hiszem az usa modellekben volt 9A annó gyárilag. Bár a KE motronicot dühből elhánytam valahova azt hiszem :D
Mivel a gumit en mar egyszer felszereltem otthon, es a nemet gumis cegnevvel, datummal, kilometerora allassal ellatott egyedi nyomtatott matricakat rakott minden gumira a kesobbi felszerelest megkonnyitendo - igy biztos vagyok benne, hogy a forgasirany jo volt. Legalabbis a gumis altal rairtnak megfelelt a felszereles utan (hinten rechts, vorne links, stb). Pont ezt mutogattam a gyereknek.
Sajat kezemet vegighuzva a belso elen levo mintak nem azonos radiuszon helyezkednek el.
Nem csak elolrol hatra, hanem visszafele is. Tippre ez nem forgasiranytol fugg.
Tehat a fureszfog kifejezes nem jo - mert ezen kiallo szigetek vannak amik kilognak a tobbi kozul.
Mintha nehany minta 1-2 millimeterrel magasabb lenne. Nem kopott se elolrol, se hatulrol, se oldalrol - szimplan magasabb a tobbinel.
Majd ha lekerult, lefotozom elrettentesul. (most a hangos elsot hatra rakta a gumis - aztan meglatjuk)
(nem nagyon ert ra, mindenki umit csereltet - ha nem jo jojjek vissza aztan talalunk ra gumit).
Azt hiszem kap egy fasza Crossclimate 2 gumit a gyari alufelnijen, es el lesz felejtve a teli/nyari mizeria. Evi 15K-t megyek.
Arra szerintem nem erdemes 2 szett gumit oregiteni. Az elmult par evben olyat hasznaltam (elso es + szeriat is) - teljesen jo lesz.
Tel itt ugy sincs - ha meg megis mennek hoban akkor lehet azzal is. Ausztriaba es nemetekhez nem jarok, nem eszi meg a so az alufelnit.
Ellen velemeny a 4 evszakos gumira?
(telen, ejjel lemehet minuszba a hofok, de nappal mindig plusz van, ho erre nincs - evi 1x megyunk telen Magyarorszagra - arra szerintem jo lesz a Crossclimate2 is).
(vehetek teli gumit is - de nem latom ertelmet cserelgetni ha ugysem jarok teli korulmenyek kozott)
Nem fog az "bekopni", mert a használattól kopik ilyenre.
"Tenyeret vegighuzva a futo feluleten erezni lehet a szint kulonbsegeket."
Minden gumi így kopik, ez törvényszerű, csak az nem mindegy mennyire és hogyan. Ezzel a "simogatással" lehet megállapítani egy ismeretlen gumi esetében az addigi forgásirányát.
A papírforma szerint olyan motort lehet beletenni legálisan, amilyennel készült is az adott típus. Ha az eredetinél erősebb kerül bele, akkor az ahhoz járó futómű és fék alkatrészeket is be kell építeni.
A típustól eltérő motor beépítését szakmérnökkel meg kell terveztetni, egyedi átalakítási kérem kell hozzá, majd azt szakműhelyben elvégeztetni. A motorok tulajdonjogát igazolni kell, vagy adásvételivel*, vagy számlával.
* az adásvételi esetében az eladó olyan személy kell legyen akinek igazolhatóan tulajdona is volt az adott motor.
Végtelen kötélidegek kellenek még a hatósággal (NKH) vívott reménytelen harchoz. ):-((
Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni motorcsere ügyben.
Van egy szép 1986-os jettám. Eléggé kötődök a vashoz, ez volt az első autóm. Azzal kezdte a pályafutását, hogy annakidején édesapámmal az egészet darabokra szedtük, és egy nyár alatt apránként rendbehoztuk. Ahogy teltek az évek (fiatal voltam) cserélődtak a motorok benne, először egy 2.0 16 KE motronic, majd késöbb egy 2.8 VR6 került bele. Majd született sorban 3 gyerek, és az autó lassan 7 éve a garázsban pihen letakarva. Időközben sajnos édesapám is itt hagyott minket, így főleg emiatt semmmiképpen nem szeretnék a kocsitól megvállni, egy kedves emléke egy sokkal felhőtlenebb életnek. Van valakinek abban tapasztalata, hogy milyen úton módon lehet bármilyen modernebb motort, vagy akár a benne lévőt hivatalosan vizsgával az autóba építeni? Nem igazán fontos, hogy milyen motor, bár ha lehet minél erősebb, és az sem hogy menyni idő vagy utánajárás. De szeretném az autót megtartani, és mai fejjel már rendes papírokkal használni. Jelenleg egy motorkódos forgalmija van, forgalomból ideiglenesen kivonva. Ha lehet akkor tényleg inkább a hivatalos megoldások érdekelnének máramenyniben van ilyen. Köszönöm előre is, ha valaki tud segíteni.
Hogy lehet-e vinni márkaszervizbe olajat az megbeszélés kérdése. Többnyire lehet.
A VCDS 200€-ért, ha legális, igen baráti ár. (kínai klónért meg sok) Az biztosan kezeli az autódat. A vag-com nem fogja*. Az OBDElevent nem ismerem.
Hááát, én meg kimondottan utálom azt a tükör forgatós lehetőséget. Nem tudok vele normálisan tolatni. Ki is kapcsoltam. :)) Ahogy a szinkron tükörállítást is.
* felmerül a kérdés, ki mit ért vag-com alatt. A vag-com a VCDS leánykori neve, amit a VAG konszern rosszallása miatt kellett megváltoztatni. Így lett VCDS. A vag-com nekem a 409.1-es verzióig vag-com. (2004. 9. hónapi kiadás)Ezek még nem kezelik a CAN-t, UDS-t stb. Neked meg pont ezek kellenek.
Amig garancialis, addig olyan olaj megy bele amit a szerviz jonak lat/engedelyez.
Utana mar szabadon varialhato a specifikacioknak (es a penztarcanak) mefeleloen.
Alfamba dragabb olaj megy - Selenia Racing sem olcso.
Nyilvan furan neznenek, ha vinnek nekik Eneos vagy egyeb erre fele ismeretlen markaju olajat - meg akkor is ha megfelelne az 507 00 specifikacionak.
Szervizkent nyilvan az az ajanlott amit toluk veszek - azon (is) van hasznuk ;)
Napokban rakerestem a forumon ajanlott DSG Febi olajra.
Amazonon rogton fel is dobta a VW sajat szettjet 6l olajjal, 1 szurovel es a cserelendo leereszto csavarral 184 Euroert ;)
Tegnap felraktam a teli gumi szettet. 4918 a DOT szama (2018-as gyartasu), ezek szerint kb az autoval egy idos. 5mm koruli a profil melysege.
Meg erre a szezonra szerintem jo lesz. Vagy akar tobbre is.
A szoftveres olvasahoz melyik iranyban erdemes elindulni? Vag-com, netan obdeleven?
Nyilvan nem celom a 200 Euros VCDS kabel megvasarlasa - letezik abbol jol mukodo utangyartott?
Szeretek barkacsolni, igy mindenkeppen beszerzek valamit. Nem tervezek belenyulni az autoba - de latom, hogy milyen opciokat allitgatnak masok.
(pl. nekem mutatja a Refueling Quantity-t (bar cirka 200km megtetele utan 5 litert mutat ami biztosan nem igaz) - masnal ezt OBDEleven alol kapcsoljak be.
Mondjuk tolatasnal jol jonne a tukor lefele allitasa (mirror dip) - az pl. nalam nem aktiv.
Ha valami kabelt tudnatok ajanlani, azt megkoszonnem.
Megnezem mi van a motorterben levo cimken - az remlik, hogy Castrol 0w30 - tobb info nem.
Fagyallobol kiszivok egy fecskendovel, megy a melyhutobe. Ha nem fagy meg, nincs mit aggodni es megy vissza a tartalyba.
Ranezesre nem hianyzik belole (max-ig van toltve) es rozsaszin - de az nyilvan nem jelent semmit (max a tisztasaga ad okot nemi bizakodasra, hogy nem hengerfejes az auto).
Tudtok ajanlani megbizhato VW szerelot Budapest kornyeken? Karacsony utan mennek, ujev elott csaladot latogatni.
Egy kodolvasast mindenkeppen megejtenek a helyi szervizen kivul is. Hatha elokerul valami amivel erdemes foglalkozni.
(netan rendelheto ehhez valami ertelmes kabel a netrol is?) (IT emberke vagyok, elektromos ismeretekkel, szoval meg az elkeszitese sem gond...)
Ahogy alább is elhangzott, a talajra mutató sugara kisebb lesz, ettől annak a keréknek magasabb a fordulatszáma mint a többié. Az ABS szoftvere ezt azonosítja defektként. Ebből adódóan ez a rendszer a keréknyomásokat nem tudja detektálni, csak a fordulatszámokat figyeli.
Párhuzamosan vannak kötve, így egyszerre kell mindkettőnek működni. (ha csak az egyik működik, akkor a másik rossz) A vezérlő a nagyobbik ventilátorban van, külön nem cserélhető. Szokták javítani, de nem minden hibája javítható.
Tehát akkor is működnek, ha a vékony vezetéken nincs semmilyen szintű feszültség??
Akkor leirom amit eddig sikerult kideritenem - hatha mas majd hasonlo cipoben jar es hasznos lesz.
1:
A sport mod a valtokar hatra huzasaval aktivalhato - sem az infotainmentben sem a valto melletti gombokon nincs ilyen opcio.
Egyedul a kijelzon latni a megvaltozott szamozast Dx heleytt Sx kiiras lesz. Gyorsabban reagal, jobban porgeti a motort.
2:
A TPMS (kerek legnyomas ellenorzes) ennel passziv megoldas. Fel kell fujni a kerekeket az ajto nyilasban jelzett ertekre, ezutan a kijelzon a Car menuben lehet SET-et nyomni a TPMS menuben.
Innentol az ABS jeladok jelebol tudja kalkulalni a kerekek legnyomas eltereset - mert a puha gumi valahogyan maskepp viselkedik.
A SET gombot az indulastol szamitott 20 percen belul kell megnyomni.
(meg nem csinatam vegig - kutra kell mennem az ellenorzeshez. Elvileg az auto atadasa elott a legnyomast ellenoriztek).
(ez alapjan at rakhatom a teli gumit - megtalaltam az emelot es a kerek kulcsot is. A gyari helyen volt a csomagtarto bal oldalan levo feszekben.)
(kompresszort is kibontottam, latszolag erintetlen - de szemre hianyzik valami a flakonos anyag alatti reszen).
Nyolcadik oldalon irja, hogy ez a valto az SWU kodu a Variantoknal.
6.8L olaj van benne gyarilag, kb 6 l a cserelheto mennyiseg, de nem derult ki milyen idokozonkent szukseges cserelni.
Az auto amugy QI6: Service indicator 30 000 km or 2 years ( variable ).
Ha jol lattam Castrol 5W30 van benne, szintet megneztem, jo, nem budos, meg szinte tiszta (nem fekete)
Elvileg 9e koruli KM van az olajban.
Erdemes elobb csereltetni az olajat?
Mar csak 2 kerdesem lenne.
Honnan tudhato, hogy ehhez potkerek volt vagy kompresszor?
(egeszsegugyi csomagot es haromszoget adott a Porsche Koper ahol vettem)
Az kompresszor valoszinuleg ott a bal oldalon a csomagtartoban levo fedel mogott lesz egy preselt muanyag dobozban) - a kerek feszek ures.
Utobbi jo lesz szercsamokat es egyebeket bepakolni - megfelel a ma divatos dupla feneku csomagtartos trendnek ;)
Hosszabb utra erdemes egy valodi potkereket beledobni? Csak ahhoz a rogzito csavar is kellene.
(igaz emelot sem talaltam meg, nelkule lehet at se tudnam rakni - szep uj vilag....)
Kerek csere: adtak hozza teli gumit acel felnin (Dunlop SP Wintersport 5) - meg disztarcsa is van hozzajuk.
A nemet nem ciganykodott, nyomtatott cimkek vannak a gumi feluleten ami a tulaj adatait illetve a datumot valamint az tartalmazza melyik hova valo.
Valoszinuleg a gumis tarolta nekik.
Az autoban van kereknyomas ellenorzo. Gondolom ha leszedem a mostani kerekeket, akkor erosen valoszinu, hogy hianyolni fogja oket.
Hogyan lehet ezen tuljutni?
Ugy ertem lehet 2 garnitura gumit valtogatni (azaz az auto tarolja a 8 TPS szenzort), vagy minden esetben ra kell tanitani az aktualis kerek szettben levoket?
Hogyan derul ki van-e TPS a teli szettben? Szet nem szednem - max elviszem gumishoz centiroztatni es felrakatni (ha nincs kerek kulcs meg emelo).
Megvan a nemet nyelvu kezikonyv - errol egyelore nem talaltam infot.