Mert konkrétan nem volt más, de nézd át a kínálatot... :D A Rácz féle vaj bőr, a másik 9-5 aero meg manuális váltóval volt, az 1,2M, abba majdnem beleugrottam... ez a 9-3 is úgy lett, hogy már az őrületbe kergetett a keresgélés :D
Igazából ez a formaviág fogott meg:
De már kezdek megbarátkozni azzal is ami lett. :) Az üléspozíciót még mindig nem érzem, a kormány lehetne közvetlenebb, de egyébként nagyon nyugodt és kellemes feeling. :)
Korábban nem láttátok, hogy valaki custom kormányt szerelt 9-3 OG vagy 9-5 aero-ba ?
nem nagyon láttam olyat 1milla felett mint amit kerestem (9-3 OG, 9-5), kivéve azt az egyet a Rácznál. Vagy nem tudom mire gondolsz. :D 9000-ből sem valami egetrengető a kínálat, konkrétan sokkal drágább sincsen.
A szeretgetés elindult, most nem haladnak olyan gyorsan az események. A keresés meg el van mentve, szóval jönnek az értesítések a hirdetésekről. :D
vettem egy ikea absorb szettet, de még nem estem neki, lehet inkább elviszem egy kozmetikába. A felniknek még nagyon nem mentem utána, most próbálom összeszedni mit kéne cserélni, pl a kormánynál a "szoknya" eléggé elöregedett, szerencsére azon kívül 1-2 elem van csak elfáradva.
Mondjuk a 6:30-as kezdés után 23 órakkor nem a kedvencem nekiállni a másfél órás zárótáncnak: tankolás, wc- és víztartályok üritáse/utántöltése, szemét kihajigálása, külső mosás, üvegek víztelenítése kívülről (hogy ne maradjon vízkőfoltos), üvegek lepucolása belülről, wc rendberakása, felmosás az ülések alatt, porszívózás a folyosón és az oldalfalakon, papírok megírása. ;-(
18 óra kezdéstől végzésig - 1 óra szünet, a többit beírom. Meg eladtam 110 eurónyi piát, kb. 50 %-os marge-zsal, plusz kaptam 40 euró borravalót. Szóval azt hiszem megérte. :-)
Nekem anno volt belőle vagy tíz darab, amiből egy garnitúrát (ráadásul a szépen felújítottakat) elloptak. Ezért végül másik négyet is fel kellett újítani és csak kettő maradt tartalékban. A középső kupak már nehezebb dió volt. Évek alatt sikerült egy szet (négy darab) eredeti, nyolcszögletű kupakot szereznem. Azokat szerencsére nem lopták el.
Thule bringatartó. Svéd. Majdnem tökéletes. A hevederek lazulásra hajlamosak. Elvileg három bringás, de jobb, ha a középső hely üres marad. Zötyögős úton lehet, hogy vmelyik bringa önállóan akarja folytatni az utat.
Anno nem aggódtam soha a hosszabb utak miatt (nem is volt soha gond), de azóta eltelt több mint tíz év. Nincs tapasztalatom a 200+ ezer km-t futott példányokkal.
Nagyon elvarázsol ez a forma, de mindenki meglehetősen lebeszél róla. Egy volt tulaj azt mondta, hogy nem mert vele 100 kilométernél messzebbre menni vele. Akinél néztem az egyik 9-3 OG-t, az is azt mondta nem probléma ha nem az övét választom, de 9-5 aerot ne vegyek... :D Na jó, csak ne lenne olyan rohadt gyönyörű. Ránézek egy fotóra, és elképzelem magam ahogy beülök egy nyári hétvégén, és csak megyek cél néllkül, vagy a környező országokba. Nagyon élném.
Egy barátom szerint minden autót úgy vezetek, mint ha buszt vezetnék. :-)
Ez persze nem igaz, de valójában mégsem én vagyok az alkalmas arra, hogy megmondjam, milyen egy 9-5 Aero futómüve, vezetési komfortja.
Nekem rövidebb lábaim, hosszabb felsötestem van, ezért eddig minden Saab kellemes volt számomra.
De az elvitathatatlan, hogy a 100 ezer km alatt vett elsö 230 lovas (tehát facelift elötti), kéziváltós limuzin 9-5 Aeróm is csipegette az olajat. Onnan tudtam, hogy megint tölteni kell, hogy munkából jövet, hideg motornál a felsö rakparton, az egyetem felöl a Lágymányosi híd alatt kanyarodva kigyuladt az olajnyomás lámpa. Ilyet játszani pedig nem egy életbiztosítás az autónak. Szóval a 2,3T szerintem érékeny motor, de ha mindent megadsz neki, még azt is, amit nem kér, akkor nagyon kellemes egy 9-5-ös méretü kasztnival. Viszont a lengéscsillapítók és a futómü érzékeny volt. Emlékszem, hogy a Katonánál újíttattam fel a lengéscsillapítóit, de nem volt mindegy, milyet viszek felújítani, mert a csíkok színén múlott, hogy Aerohoz való legyen, mert annak más volt a belsö szelepezése. Szóval az 9-5 Aero futómüvében sokminden egyedi, így javítani manapság azt sem lehet egyszerü. Amúgy bézs lyuggatott bör ülései voltak, fütéssel, szellöztetéssel.
Ezután erre kaptam egy visszautasíthatatlan ajánlatot, ezért eladtam és vettem egy szintén facelift elötti 9-5 Aero kombit, automatával. Azt is szerettem, de abban majd 200 ezer volt és az egész futómüve kevésbé volt feszes, mint az elözönek. Nem volt semmi baja, nem is volt rajta mit javítani, de nem volt benne az a stabil érzés. De az is lehet, hogy csak a kicsit használtasabb, fekete, de nem szellöztethetö börülések tették. Ki tudja.
Aztán volt még egy limuzin, kéziváltós 9-5 Aeróm, de arra nem is emlékszem, hol vettem, csak arra, hogy egy barátom használta sokáig, majd meg is vette tölem. Az eleve kopottasabban került hozzám, én alig jártam vele, nem volt egy nagy szám. Az elsö, keveset futott élményét messze nem tudta hozni.
Végül egy barátomtól vettem meg egy elsö faceliftes, automata, tehát 250 lovas, kombi 9-5 Aerót (a kéziváltós 260 ló volt). Ez megint egy sokkal feszesebb autó volt. Nagyon hasonlított az elsöhöz, de talán itt isinkább az ülések tették. Ebben már az újabb fazonú fekete bör (szintén nem szellöztethetö) ülések voltak, viszont a hátsó ülések is füthetöek. Ezek is sokkal tömötebbek, k0rbeölelösebbek voltak, és ennek az autónak is nagyon rendben volt a futómüve, mivel a barátom is fanatikus módon költött rá. Ezzel költöztünk ki Ausztriába, majd a 99 Turbóval egy idöben adtam el és vettem a 2,2 DTI Zafirát. :-)
Most nem fogok nagyon ugrálni, de szeretnék többet megtudni. Venni maximum akkor fogok bármit ha esetleg felbukkan egy tényleg nagyon indokolt állapot (9-5 vagy 9000, vagy bármi Saab, már kezdem szokni a szűk helyet!:DD ).
Nem csak garázsban élne, de azért valóban keveset használnám. Az első körben úgy értékeltem, hogy a B235T minden esetben megkíván egy motorfelújítást, annál nagyobb probléma szerintem nem jöhet. Csak ne varázsolna el annyira az a forma...
Egyszer egy alfás mondta nekem, hogy az autóvásárlás olyan mint a szerelem. :D
Nem tudom, mennyire vagy műszaki ember, de gondold át: a várható (nagyobb problémáktól mentes) élettartam: 200,000 km. Ez persze lehet rövidebb is, hosszabb is, karbantartás / üzemeltetési körülmények erősen belejátszanak. Ez nem Saab sajátosság, általános. A prémium kategóriában 300e km-ről beszélnek.
Ebben van legalább 375e km.
Mit vársz? Ha garázsban szépen lemosva tárolod, naponta háromszor megsimogatod, arra OK. De olvasd el, bevallottan mit cseréltek. Ahogy nőnek a km-ek, "a dolgok rosszabbra fordulásának nincs végső határa"
Járni vele, gondtalanul, na ez rég múlt idő. Fele ennyi km-nél valószínű, hogy gond nélkül haza tudna gurulni szülővárosába.... ennyi km-rel mit vársz?
2,2 dízellel volt egy Zafirám. 86 ezer km-rel vettem és 200 ezerrel adtam el. Lehet szerencsés voltam, de egy légtömegmérö cseréjén kívül semmi baja nem volt, pedig rengeteget használtam a városon belül is és hosszabb utakon is.
AZ én 9-3 SportCombi-m 1.9 TiD 150 lóerös, automata volt. 300 ezer km-nél adtam el. Ott kezdett el problémás lenni a váltó, a turbó és az állófütés, majdnem egyszerre. Nem akartam már ezekbe invesztálni. Egy 9-3 SS, SC nem ér annyit és szerintem soha nem is fog, mint bármelyik másik Saab. Bár a kombi nekem a mai napig nagyon tetszik.
Világos belső kivételével ugyanezek az igényeim. :D
Nézd meg az alábbi dízelt, 375K km van benne hirdetés szerint, és nagyon szép a beltér. Az olajzabálós példánynál is az fogott meg. Szerintem a világos nem öregszik ilyen szépen.
Végignéztem a mobilét, egyet se találtam, ami minden szempontból tetszene (9-5 a pápaszemes verzióig, lehetőleg első facelift, világos belső, automata, 2.3t, 300 ezren belül km).
közepes méretű bevásárlókocsimon (papíron 217 lóerő), szintén van , vontatási lehetőség, de ha belegondolok, hogy egy bármekkora futót, húzni kell vele, lever a víz......még vízszintes úton is, nemhogy dombok között..... ne adj' Isten, igazi hegyvidéken...... pedig , elvileg, 1200as fordulattól, már megvan a 680 Nm.....
Azon gondolkodtam, h melyik motorral vennék 9-5-öt. Nekem az alacsony fordulaton ébredő nagy nyomaték tetszik egy turbós, kényelmes autónál, ez kiválóan passzol az automatához, a pickupom is így van hangolva.. Itt ilyen ugye a 2.3 185 ló, viszont a 2.3 220 lovasat nem ismerem.. az is ilyen, vagy inkább az Aero-hoz hasonlóan felül tér magához?
Ismer már, meg nyilván vannak előnyös tulajdonságaim is. :D Egyébként mutattam neki az autókat, és neki az OG 9-3 tetszett a legjobban, na meg a 900 turbo. :D
inkább kihagyom... :D és elnézést, ha az agyatokra megyek, minden bizonnyal több időt igényelt volna ez a projekt.
Srácok, nem kapcsol ki az agyam Saab témában. . folyton arra gondolok, 9-5 aero-t kellett volna vásárolnom. Nem tudom ennek az autónak lesz e olyan nimbusza később... Minden részletet mérlegelnem kellett volna.
Persze az autó tetszik, de nem érzem azt feelinget mintha az autózás hőskorának egy darabja lenne, talán ez még változhat... :)
Nekem volt 68 lóerös up!-om, de ha rágondolok, hogy hazafelé át kellett volna húzni vele egy bármekkora utánfutót a Pack-i autópálya-szakaszon. Brrrrrrrrr.
igazából a 9-3 OG meg a 9-5 Aero vonalai talán egy kicsit jobban lenyűgöznek, de azért fogom tudni szeretni. :) A kicsi ezüst kormánnyal szerintem a komfortérzetem is megoldódhat. :)
Meglehetősen lassan melegszik be ez a motor egyébként.
Egy biztos: ártani nem árt, véd a hőtől, rezonanciától.
De mennyit használ?? Autók tíz, vagy százezreibe rakták az ECU-t közvetlenül a motor közelébe, mondjuk a fsz. házhoz, pár méter kábelt spórolva. Van rosszabb is, közvetlenül az első kerék elé, van ott víz, van sólé, bombázzák a műa. burkolatot a kődarabok. Mégsem kell minden harmadikon ECU-t cserélni..
Nem érzem azt a bizsergető izgalmat amit 9-5 és OG 9-3 esetében.
Tegnap kicsit mentem vele, csak magamra kellett húznom a kormányt, mert különben ütközik a kezem a térdemmel... most azon tűnődőm, vehettem volna a 9-5 Aero-t is, abban sem fértem volna el ennél kevésbé.
Gondoltam majd odaadom neki egy Land Rover talin (hisz’ hozzá került az importőrség) de ez már nem fog összejönni. A LR-t átpozicionálják luxus gyártónak, így nem jelenhetnek meg off-road rendezvényeken. Így múlik el egy világ dicsősége :-(