Ocon a mezőny legxarabb pilótája. Eleve lassú, és kb bármikor akadna nála jobb az F2-ben (vagy az F3-ban) de ehhez még annyira is csapatjátékos, mint Mazespin volt. Nagyon remélem nem marad a mezőnyben. (és Ric sem)
Szerintem egyszerűen karaktergyilkosság amit Oconnal művel. Amikor Gasly a bukótérből visszatérve torpedózta meg a csapattársát, akkor senki nem volt hetekig mérges rá, nem nyilatkozta le a csapattársa, hogy mennyire tiszteletlen a csapattal.
Ráadásul nem értem miért kellett volna hátvédet játszania Gaslynak.Ő nem egy toppilóta, aki a bajnokságért harcol. Nulla ponttal tökutolsó volt, akit ráadásul Monacoig bucira vert időmérőn.
Én Ocon helyében felállnék és otthagynám ezt a nevetséges bagázst. Nem ülnék be a helyébe a Haas-ba, és nem viselnék el mindent fikázást azért, hogy az F1-ben maradhassak.
Szerintem emberi dolog ragaszkodni a meglévőhöz, ha egy mód van rá. Számos területen látható, hogy valakinek a fő skill-je már rég nem az, hogy jól csinálja, amiért ott van, hanem hogy kapaszkodjon a pozíciójába.
Én tényleg nem értem, miért akart még 2 évet maradni. Az oké hogy még 25-re igen, de 26-ra minek? Sokkal jobban járt volna, ha elmegy egy másik szériába vagy visszavonul. A legjobb korszakában sem volt jó 1 körön, az évek múlásával csak rosszabb lesz, és azt se látom, hogy mi motiválhatná. A csapatban előrébb nem jut, címet nem fog nyerni, győzelem top autóval előbb-utóbb úgyis beesik, szóval nem feltétlenül tudom, hogy miért akarta ennyire, miben reménykedhet. De hát ő tudja, ő van ott, mostmár akkor csinálja, muszáj lesz javulnia, vagy az RB konstruktőriben bajban lesz. Habár az őket szerintem kevésbé érdekli.
Most se a tempóval volt a baj, hanem jött Hamiltontól egy hiba, amin elrepült 2-3 tized, és annyi. Első közös évükben verte Russellt időmérőn, másodikban egál volt közöttük, mostmár Russell van előrébb, ez simán lehet hogy már az életkorból is jön, az aktuális forma mellett.
Pereznél a 4 gyerek lehet, hogy 4 tized is egyben, anno Montoyánál mondogattak hasonlókat. Egyszerűen teljesen reménytelennek látom ezt. Lehetne ezen a pályán a 16. helyről is jól szerepelni, de azt érzem, most már a versenytempója is elment.
Direkt megnéztem, Pereznek ez a legrosszabb kanadai kvalija, holtversenyben a 2019-essel, ami kb. a 2. legszarabb autó volt az év első felében. Illetve 2011-ben nem indult itt valamiért. Magyarul ezt a mostani iterációját veri a szar mclarenes, a sauberes, és az összes force indiás. Ugyanez volt Monacoban. Ez nagyjából a 99-es Damon Hilli tempó. Csak Hill az év végén kiszállt, Perez meg még 2 évig még itt lesz, és porig rombolja a megmaradt nimbuszát. Most kb. már Stroll, Sargeant is élesebbnek tűnik, ami önmagában is vicc.
Azért azt szerintem a legnagyobb utálói is elismerik, hogy ez nem a Force Indiás/Racing Pointos Perez, hanem valami egész más. És döbbenetes a visszaesése az Imola "fejlesztés" óta. És még ezt kell nézni 2,5 évig. Már akinek, nekem az is bőven elég, hogy követem a híreket.
Volt egy-két ellentétes infó vagy félinfó amit mondtak a másikról, vagy másikkal kapcsolatban, aztán gondolom arra utalt, de hát f1 szinten az még semmi.
Minden arról szólt hogy agysérülése van, mesterséges kómába tették hogy orvosilag minden eszközzel elérjék hogy regenerálódjon,..nyilván nem sikerült, illetve talán az elérhető legmagasabb szinten állhat jelenleg, de ha az agy sérült és nem tud regenerálódni, akkor az valahol kontrollvesztett állapot. Nagyon sok ember él így, pusztán a létezésért, vagy remélve valami előrehaladást az orvoslásban.
Amennyiben csak tolószék, vagy ágyhoz kötött de tudatát birtokló emberként élne, akkor Mick karrierjének bizonyos pontjain kilépett volna a visszavonultságból, apaként.
Ahhoz hogy gépek tartsák életben azt ahogy írtam egyáltalán nem tudom elképzelni, ezt nem lehet titokban tartani..van egy állandó ármaszükséglet szünetmentesen, van aki vásárol vagy szállít oxigént, van aki szakmailag ellátja, és ha szabin van, férhez megy, szül, felmond..stb akkor más lép a helyére, ...egyszerűen valahol valaki beszéde, vagy cselekedete ráutaló lenne, nem gondolom hogy titokban lehet tartani 10+ évig.
Szóval szerintem egyszerűen agysérüléssel él otton, ennek minden nehézségével és meghittségével. Ezt tartom a legvalószínűbbnek.
Inkább az, h ez a gyökér fel sem fogja, h egy emberről beszél és azt feltételezi, h a családtagjai csak azért tartatják életben, h Mick-et el lehessen adni, és majd kidobják a kukába, ha már nem kell.
Egyszerűen fel nem tudom fogni, milyen élethelyzet lehet az, ami egy ilyen aberrált gondolkodáshoz vezethet. Döbbenet.
Szerintem pont arról szóltak a hírek, hogy elköltöztek valahová, ahol bőven van hely, és kevesebb a kíváncsi szempár, valamint orvosi csapat felügyeli.
Todt nyilatkozata pedig mindenféle konkrétum nélkül kelti azt a látszatot, hogy bármikor felépülhet. De erről már orvosok nyilatkoztak már, hogy képtelenség.
Ez egyáltalán nem igaz, mármint hogy álandóan lesik a házat. Amennyiben gépek tartanák életben arról tudnánk, egyfelől mert elég komoly orvosi cucc kell hozzá, illetve rendszeres felügyelet, azaz időközönként érkező szállítmányok, személyzet....ez már az első évben kikerült volna.
Todt sem nyilatkozná hogy együt néznek bármit is a tévében...persze ezt is lehet félreértelmezni, de sztem akkor nem ezt a kifejezést használtva volna Todt.
Összességében inkább valószínűbb az hogy magától lélegzik és működik a keringése mint hogy nem.
A legvalószínűbb hogy zavart, vagy ennél valamivel súlyosabb...szóval gyszerűen olyan állapotban van amit jóérzésű család belül tart, mérlegve téve a tömegek kíváncsiságát illetve a család jogát és/vagy ragaszkodását Michael Schumacher emberi méltoságához, egyértelműen az utóbbi a fontosabb. Amennyire én tudom rengeteget adott a családjának, és most a családja ad rengeteget neki.
Így van. Ha nem lenne vegetatív állapotban, nem lehetne így eldugni már 10 éve, és már láttál volna legalább egy képet róla, mivel 0-24-ben paparazzik veszik körül a házát.
Ez azért erős így, akkor is ha Ralf mostanában több hülyeséget beszél mint Jacques Villeneuve fénykorában.
Amit én olvastam az alapján MS nem vegetatív állapotban van, az meg tökre érthető, hogy a családja mindenben támogatja, szóval ez nem életben tartás, hanem egy sérült emberrel való törődés inkább.
Lawson szerintem elég jól ment, ő akár be is kerülhetett volna a Bullba, és talán Pereznek is jobb lett volna egy középcsapat, vagy esetleg Russell mellett a Merciben, mint tapasztalt emberke.
Ebből nekem az jön le, hogy továbbra is az egyenesben való kerülgetést/egymás melletti elhaladást erőltetik. A tömegcsökkentés (-30 kg) meg egyenesen röhejes.
Röviden: Az lesz, amitől mindenki félt, azaz minden ugyanolyan szar lesz, mint most. Nem tűnnek el a tankok.
- MGU-H eltűnik, MGU-K 120 kW -> 350 kW
- Szintetikus benzin, benzinmotor marad V6T, csak 550 kW helyett kb 400-at fog tudni
- DRS marad, csak override-nak fogják hívni és motorerővel tud majd a hátul jövő tapadni
- Bukócső marad, de 16 helyett 20G-t kell kibírnia
- Első szárny -100mm
- Aktív aerodinamika -> egyenesekben csökken a légellenállás
- Minimum tömeg 798 kg -> 768 kg
- Gumik szélessége csökken, elől -25mm, hátul -30mm
- Tengelytáv 3600mm -> 3400 mm
- Szélesség 2000mm -> 1900 mm
Minden legyen zöld!!!!!!
Arról nem volt szó, hogy a Miami - Imola - Monaco - Montreal - Barcelona sorrend hogyan lesz zöldebb. Arról nagyvonalúan hallgattak.
„Emellett bevezetünk két izgalmas újdonságot is a versenyzés javítása érdekében: az aktív aerodinamikát, amivel nagyon alacsonnyá tudjuk tenni a légellenállást az egyenesekben, és a manuális felülíró rendszert, ami lehetőséget biztosít a versenyzők számára az extra elektromos energia elérésére, amikor elég közel vannak az ellenfelekhez.”
Ez inkább feltételzésnek tűnik, az Experian egy szezonnal később 2013-ban jött. Mivel a Williams-nek nem volt ilyen profilban utazó szponzora nem akadályozta volna semmi hogy 2012-ben megérkezzenek.
A PDVSA forrása az inkább botrányfüggő volt, meg ha ugye ott extra pénz jön az Maldonado-nak jön.
Feltételezni sok mindent lehet, de egy győzelemmel érkező szponzornál nem kell feltételezni, mert ugye van hírérték, felhajtás amiből bejelentenek egy szponzori érkezést, ez egy egyértelmű haszon. Az hogy 9 -10 hónappal később érkezik egy szponzor az Experian meg Bottas révén a Wihuri, de közben elmegy a Gilette, és a Head&Shoulders és az Embratel.
Azt lehet tudni hogy mennyit változott a PDVSA investmentje 2011-2012-2013?
Azt lehet tudni hogy 2013-ban változtatott volna a PDVSA ha nincs a győzelem?
Kisebb szponzorok (Experian pl) jöttek volna ha nincs az a győzelem?
Vagy ez is benne van a "semmi nem változott" megállapításban?
Csak kérdezem. Én ezekről nem találok infot, ezért gondolom hipotetikusnak ezt a részt.
Nem mentem nagyon utána, de a PDVSA főszponzor volt éves 30M GBP szponzorációt hozott 3 évig amíg ott volt Maldonado. Azzal hogy kiszálltak Maldonadot követve a Lotushoz is 15-20M GBP-t fizettek a Williamsnek kilépési pénzként.
Az azért nem olyan kevés pénz. Nem tudom hogy változott-e Maldonado hozzáállása vagy a szponzori hozzáállás egy győzelemtől 2012-ben. Ha igen, azért ez nem tűnik egy jelentéktelen változónak nekem.
De lehet tudni mennyit változott a szponzorkapcsolata a Williams-nek? Lehet, semmit.
Mivel az autón semmi nem jelent meg, Bruno Senna hozta és vitte az övét, majd Bottas hozott egy másikat, de semmi nem változott.
2012-re Williams elvesztette a névadó szponzorként fizető AT&T-t az volt kb 5milla dollár, névadó szponzorként(!!), Maldonado révén a PDVSA hozta a pénzt 2011-ben, 2012-ben és 2013-ban is.