Keresés

Részletes keresés

bzmot281 Creative Commons License 2023.12.05 0 0 24

"Újabb mellékvonalakkal kapcsolatban eszközváltást, ami a vonatot illeti, nem tervezünk.

Ami a Volán járatokat illeti, ott meg fogjuk valósítani"

 

Lázár mondta a "rákosrendezői Dubaj"-ról szóló sajtótájékoztatóján

FeNegyerek93 Creative Commons License 2023.12.05 -1 0 23

Sejtésem szerint ez a terv kb. már tavasszal megvolt, csak húzták a "mézesmadzagot" mostanáig. Tartok attól, hogy minden vonal veszélyben van, ahol Bz az alapjármű. Talán az Izraelből vagy máshonnan érkező használt motorvonatok jelentenének esélyt. Ugyanakkor ezekhez is kell vezér és, ha a személyzeti oldalt nem sikerül megoldani, akkor lesz olyan - főleg kicsi - település, ahova nemhogy vonat, hanem busz sem fog járni. Amennyiben igazak azok a hírek, hogy buszsofőrből is égető hiány van. Gondolom nagyjából erre mutat a helyzet. 

Előzmény: NLK123 (21)
bzmot281 Creative Commons License 2023.12.04 -3 1 22

Gondoltam, hogy ez lesz a vége...

Előzmény: NLK123 (21)
NLK123 Creative Commons License 2023.12.04 -4 0 21

2024.  január 1-jére, ismételten a szabadságolások idejére időzítheti a végleges módváltást, melynek köszönhetően csak a Volánbusz járatai maradhatnak.

Előzmény: bzmot281 (13)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.01 0 0 20

A 2020-2022 időszakban azt gondoltam, hogy az országgyűlési választásokig pár vonalat felfuttatnak (ebbe az irányba mutatott az akkoriban induló IR-es-esítés a 45-ösön, 4, 47, 14  sűrítése), amit addig nem, az bezár pár hónappal később (pl. az akkor még 1 (2) vonatpáros 5-ös, 89-es). 

Végül az utóbbi nem lett igaz, és volt egy választás utáni sűrítés pár vonalon. Idén pedig korábban még fejlesztett vonalak is leálltak. Ezek alapján - bár logikusnak tűnik - ma már annyira az sem látszik biztosnak, hogy a bezárásnak lesz köze a választás idejéhez. 

Előzmény: bzmot281 (19)
bzmot281 Creative Commons License 2023.12.01 0 0 19

Értem. Hát kíváncsi vagyok, mit hoz a jövő, de azt csak nem, amit korábban írtál... (a jövő évi választások utáni tömeges bezárás)

Előzmény: NLK123 (18)
NLK123 Creative Commons License 2023.12.01 -1 0 18

Egyelőre marad a vonathelyettesítő autóbusz, mivel még nem zárult le a felülvizsgálat. De amint említettem nincs konszenzus a folytatást illetően. Sem szakmai, sem politikai. Emellett a jármű- és személyzethiányt sem sikerült érdemben enyhíteni. 

bzmot281 Creative Commons License 2023.12.01 0 0 17

Amúgy ha a minisztériumban látják, -ahogy írtad-, hogy szinte egy utast sem érdekel ez a módváltósdi, akkor miért akarják tovább erőltetni?

Ott van pl. a 4-es vonal. Augusztusban még arról volt szó, hogy 6 másik vasútvonallal együtt ott is megszűnne a személyszállítás.

Hiába vannak nagyjából párhuzamos autóbusz-járatok, Dorog érintése miatt azok hosszabb menetidővel közlekednek.

Nem szükséges betérniük oda, viszont akkor ugranak a jó csatlakozások Esztergom-kertvárosban, pedig pont az volt az egyik fő szempont a vasúti járatok sűrítésekor.

Bízom benne, hogy egy esetleges jövőbeni ámokfutás elkerüli a vonalat.

Előzmény: NLK123 (9)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.01 0 0 16

Amennyiben mégis lesz újraindulás, mennyire lenne köze az utasszámokhoz? 

Pl. a viszonylag magas forgalmú, de időarányosan több járművet igénylő vonalon több esély van rá, mint egy napi pár utasnyi forgalmú vonalon, ahová egy másik vonalról be lehet forgatni valamit? 

Felmerült valamilyen időszaki korlát (pl. szezonálisan járó 98/103, vagy a Hétfő-Péntek, esetleg Péntek+Vasárnap forgalom)?

Előzmény: NLK123 (9)
bzmot281 Creative Commons License 2023.12.01 0 1 15

Így már valószínűsíthető, hogy nem térnek vissza a vonatok, ha ekkorát faragnak a vonatpótlók menetrendjéből.

Egyébként azt lehet tudni, hogy további módváltások esetén melyik vasútvonalakat vonnák be az intézkedésbe? 

 

Előzmény: NLK123 (14)
NLK123 Creative Commons License 2023.12.01 -1 0 14

Egyelőre marad a vonathelyettesítő autóbusz, mivel még nem zárult le a felülvizsgálat. Viszont a menetidő és az útvonal jelenlegi állás szerint már a menetrend váltással megtörténik.

 

Előzmény: bzmot281 (13)
bzmot281 Creative Commons License 2023.12.01 0 2 13

Írtál már olyat, hogy a menetrendváltástól megszűnnek a vonatpótló buszok.

Az előbb pedig azt, hogy még nincs eldöntve semmi, de van egy kis esély a vasút visszatérésére.

Most meg már arról van szó, hogy a vonatpótlók menetrendjét változtatják meg. 

Akkor most melyik lehetőségre számíthatunk a 3 közül? :D

Egy forrást se vennénk zokon ;)

Előzmény: NLK123 (11)
Abymot Creative Commons License 2023.12.01 0 0 12

Ezt hol olvastad?

Előzmény: NLK123 (11)
NLK123 Creative Commons License 2023.12.01 0 0 11

A Dombóvár-Komló vonathelyettesítő autóbuszok indulási időpontjai is változnak. Levették a menetidőt 50 percre. Azonban december 10-től nem fogják érinteni Magyarhertelend és Godisa állomásokat, mivel a 66-os úton fognak közlekedni Sásd és Magyarszék között. Ezeken a településeken csak a Volánbusz menetrend szerinti járataival tudnak közlekedni az utasok ezt követően.

bzmot281 Creative Commons License 2023.12.01 0 0 10

Hát, inkább az alibimenetrend, mint a semmi...

A járműhiány részét viszont nem értem, pl. Komló felé az 5-6 vonatpáros menetrendhez is elég volt egyetlen Bz.

Egyébként hol lehet számítani még módváltásra, ha újabb vonalakra sújtanak le?

Előzmény: NLK123 (9)
NLK123 Creative Commons License 2023.12.01 0 0 9

Jelenleg a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy a közlekedésimód-váltás felülvizsgálatával egy időben az érintett térségekben ismét változni fog a Volánbusz menetrendje is, így a hamarosan (várhatóan hétfőn) nyilvánosságra kerülő menetrendben még nem fognak szerepelni a korábban tervezett változások. A vonathelyettesítő autóbuszok kihasználatlansága a minisztérium előtt is nyilvánvaló, viszont egyelőre nincs konszenzus a kérdésben. Nem dőlt el, hogy maradnak-e, vagy a Volánbusz helyközi járataival lesznek-e kénytelenek megoldani utazásukat az érintett utasok. A vonatok visszatérésére egyelőre nagyon csekély esély van, viszont ez a lehetőség sincsen pillanatnyilag kizárva. Utóbbi esetben azonban a jármű- és személyzethiány függvényében csökkenhet a járatpárok száma, a 2012-es járat ritkításhoz hasonlóan jellemzően napi két járatpár közlekedhet.

 

Előzmény: FeNegyerek93 (7)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2023.12.01 0 0 8

Baranyában meredeken fogy a falvak lakossága. Nincs megélhetés, így szép lassan a tömegközlekedés is megszűnik (a busz is). Aki kicsi faluban akar lakni, annak fenn kell tartania egy autót. Ez marad.  

Előzmény: Qqberci (5)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2023.12.01 0 0 7

Illetve gondolom, hogy a Baranyában a vasútbezárással párhuzamosan tervezett buszmegszüntetések is országosak lesznek. "Most a vidék jön." 

Előzmény: NLK123 (1)
NLK123 Creative Commons License 2023.11.28 -1 0 6

A felülvizsgálat még tart, az utasszámok alakulása alapján a korábban leírt javaslat előkészítése még folyamatban van. Az eredetileg decemberre tervezett intézkedés heteken belül jóváhagyásra kerülhet. A közlekedésimód-váltás felülvizsgálata az éves menetrendváltástól függetlenül zajlik. 

Előzmény: NLK123 (1)
Qqberci Creative Commons License 2023.11.27 -1 0 5

A problémát nem a vonatok, hanem az utasok okozzák. Ha nincs utas, nincs probléma. Meg kell szüntetni az utasokat!...

Előzmény: dave_dömper (3)
NLK123 Creative Commons License 2023.11.27 -6 0 4

Jövő nyáron, az önkormányzati választást követően újabb módváltási hullám jöhet, mely ezúttal valamennyi mellékvonalat érinthet.

dave_dömper Creative Commons License 2023.11.26 -1 2 3

Ahol nem közlekednek vonat-szerelvények, ott szinte kizárhatók a késések. Ez csak világos, nemde ? Ez

a LézerJankó-féle "Kolombusz tojása"-jellegű bombabiztos megoldás a MÁV problémájának eliminálása magasztos céljára. Ilyen még az "áldott emlékű" Csanádi Györgynek sem jutott eszébe, pedig nekije is sikerült maradandót alkotnia a magyar vasút történelmében. Elmondhatjuk tehát teljes joggal, hogy : "Felült jankó a vasutasok nyakába" Egyszer majd úgy fogjuk emlegetni az áldott emlékét. Úgy legyen.

Qqberci Creative Commons License 2023.11.26 -1 0 2

Ezek szerint a "módváltás" tulajdonképp leépítés...

NLK123 Creative Commons License 2023.11.26 -3 0 1

Ágazati belső források szerint decembertől megszűnhetnek a vonathelyettesitő autóbuszok is több vonalon, a vasúti személyforgalom véglegesen leállításra kerül például Komló és Dombóvár közt, a Volánbusz pedig kizárólag menetrendszerinti járataival biztosítja az eljutást  Komlóról Dombóvárra és Sásdra. Egy minisztériumi tervezet szerint ezzel egy időben egyes alacsony kihasználtságú menetrendszerinti autóbuszjáratok szintén megszüntetésre kerülnek. További baranyai vasútvonalak (Sellye, Mohács) tekintetében vizsgálják a módváltás lehetőségét.

M41 2180 Creative Commons License 2023.11.26 -1 1 0

0 azaz nulla

NLK123 Creative Commons License 2023.11.26 -2 0 topiknyitó

2023. augusztusától 10 vasútvonalon közlekedésimód-váltás történt.

Ez a topik a módváltás tapasztalatiról és az aktuális információkról szól.
Ha valakinek van infója, sztorija, véleménye a témában. Itt leírhatja! 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!