Keresés

Részletes keresés

potykás Creative Commons License 2020.01.13 0 0 71

Ez már hanyadik nick neved?

Előzmény: kelbimbooo (70)
kelbimbooo Creative Commons License 2020.01.13 0 0 70

A barta motor és a jászmotor is jogsival árulja, úgy látszik ez már eldőlt, nem véletlen, hogy a kereskedők is így hirdetik...

Kálmán Imre Czinege Creative Commons License 2019.12.25 0 1 69

Az ünnepek lelőtt igazoltattak a helyi és járási rendőrök szondáztatással. Ők tőlük kérdeztem a járműveztetői engedélyt válaszuk: "még nincs ilyen határozat" csak a személyi igazolványt és a lakcímkártyát kérik. Se a jármű műszaki állapotát se, a jármű dokumentumait nem kérik.

BillyJoe45 Creative Commons License 2019.12.07 0 0 68

Mi számít kerékpárnak és mi segédmotoros kerékpárnak? Megszólalt a rendőrség! https://www.facebook.com/kozlekedjokosan2019/videos/499229960936203/

 

BillyJoe45 Creative Commons License 2019.12.05 0 0 67

Nem minden az aminek látszik. A Kiskunahalsi Rendőrkapitányság friss közleménye az elektromos kerékpárok besorolásáról. 2 perctől kezdődik.A lényeget itt is elmondták, hogy max 300W motors segítheti a pedálozást, önálló hajtásra nem lehet képes, mert az már nem kerékpár...

https://www.youtube.com/watch?time_continue=85&v=xYg4_xnwBCw&feature=emb_title

Buszos166 Creative Commons License 2019.11.24 0 1 66

Ez idáig érthető, DE azokkal az elektromos kerékpárokkal mi van, amelyeket 2017 előtt értékesítettek. Gondolok itt arra több ezer, ( lehet, hogy 50- 100ezer közötti ŐS E.BRINGÁKRA ) amelyeket 2001-től Cine-tow ból hoztak be, és azóta többszörös tulajváltáson esett át? Akkor még hol volt a típusbizonyítvány stb.? Még az adás-vételi papír (ha írtak) is elveszett, (költözések stb.)  semmilyen típusjelzés nincs a vázon, csak egy (fantázia)név max, (pl, LOFTY) ennyi. Akkoriban mindegyik pedállal ás 3db. nehéz ólomakkus pakkal volt ellátva, amit emberi erővel (lévén a súlya min. 40-50 kg. + a vez. súlya kb. 70-100 kg,) lehetetlen volt hajtani, e miatt - ma úgy nevezett "gázkarral" -  lehetett az el. áramot a kormányról szabályozni és a mozgássérültek még kedvezményesen is megtudták vásárolni. Most dobjuk a szemétbe, mert nem több 100e Ft.-os pedelec amire a szerény nyugdíjból nem telik, de még pl, a sarki közértbe , postára stb. el lehet döcögni vele? Vagy az a szegény nyugger aki ledolgozott 40-50 évet és elkopott az összes izülete, rettegjen kimenni vele az utcára, hátha az a csúnya rendőrbácsi a nyugdíjának többszörösét is benyújtja a nyugtán szab , szeg-ért? Mert nem tud elbicegni egy seg. mot. vizsga isk. ba sem pénze -sem energiája + bukósisak a Mari nénin (jól mutatna) és még le is veszik a kis nyugdíjából pár ezerrel.

Hát nem röhej? Hirtelen beugrott / az országban az összes ásott- fúrt kutak bejel. kötelezettsége, amit betemettek az is, kb. amennyi falusi tanyasi porta van (mert évtizedekkel ezelőtt kénytelen volt valahonnan vízhez jutni a vidéki, ahol nem volt vízvezeték + csatorna ) , a mez. gazdaságok = az kb, pár millió és azután jön az adó/. Szerencsére közbejött az Önkormányzati választás és elcsendesült a pénzszívó gépezet "egyenlőre".

Olyan "De ja voue" érzése van az embernek.

Előzmény: BillyJoe45 (64)
Kovacsikbela23 Creative Commons License 2019.11.13 0 0 65

nem csak eu rendelet szabályozza hanem a KöHÉM is

A B. függelék az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez szabályozza, hogy milyen járművek vehetnek részt a közúti forgalomban. Fontos tisztában lenni azzal, hogy csak azok a járművek vehetnek részt típusjóváhagyás nélkül a forgalomban, amik az első oszlopban fel van sorolva. Ha te rendelkezel elektromos kerékpárral és az nem felel meg annak a kritériumnak, hogy max teljesítménye 250W, a motor csak pedálozás hatására kapcsol be, majd ha eléri a kerékpár a 25 km/h sebességet lekapcsol, akkor az nem minősülhet kerékpárnak. Abban az esetben segédmotoros kerékpár, így rendelkezned kell típusjóváhagyással is, amennyiben nincs úgy nem vehetsz részt a járműveddel a forgalomban.
A teljes rendelet itt tekinthető meg:
http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=12356

Előzmény: Robirex (63)
BillyJoe45 Creative Commons License 2019.11.12 0 0 64

Robirex Creative Commons License 2019.11.08 0 0 63

Üdv mindenkinek! Na kérem, ma beszéltem személyesen a Szarbijai autó-motoros klubbal akiknek a feladata regisztrálni, és biztosítani az autó és motoros kerékpárokat. Megkértem őket, hogy én önként regisztrálni és biztosítani szeretném az elektromos robogóm amin nincs pedál és 1500w-os a motorja. Azt mondták, ők még egyetlen egy e.kerékpárt se regisztráltak se biztosítottak a városunkba. Megkérdezték, állított e meg rendőr ez miatt. Nem. Akkor meg ne foglalkozzak vele, csak ne hajtsam 25km/h-tól gyorsabban. De mondom ha én ragaszkodnák a regisztráláshoz? Erre ők: Egyébként se lehetne, mert nincs se számláik se vámpapírjaik ezeknek a járműveknek 90százalêkának.
Na így áll a helyzet szép hazánkban. De ez nem Magyarország, ez itt Szarbija.
Úgy tudom, Magyarországon elég csak biztosítani az e.robogókat amihez nem kellenek papírok. Ha ez igaz, írígy vagyok rátok, hogy ti ennyiből megtudjátok oldani!
Én így most lényegében nem tudok szabályosan közlekedni a robogómmal, hiába is szeretnék. Ha megfog, bármikor joga van a rendőrnek piszkosul megbüntetnie.

Kovacsikbela23 Creative Commons License 2019.11.08 0 0 62

Az Európai Parlament és a Tanács két- vagy háromkerekű járművek, valamint a négykerekű motorkerékpárok jóváhagyásáról és piacfelügyeletéről szóló 168/2013/EU rendelete (2013. január 15.) 2. cikk (1) bekezdés h) pontja értelmében kerékpárnak minősülnek azok a 2017. január 1. napja után értékesített járművek amelyek: „a 250 W vagy annál kisebb legnagyobb folyamatos névleges teljesítményű, elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású kerékpárok, amelyeknél a motor kikapcsolódik, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, illetve teljesítménye a jármű sebességének növekedésével fokozatosan csökken, majd mielőtt elérné a 25 km/h sebességet, a motor leáll;”.,

Kovacsikbela23 Creative Commons License 2019.11.08 0 0 61

https://www.facebook.com/kozlekedjokosan2019/photos/a.111812263536277/148519923198844/?type=3&theater&ifg=1

 

Itt aztán leírtak mindent:

Jármű kategóriák hivatalos jogszabályok szerint

Első körben kezdjük az alapoktól. Mi a kerékpár fogalma a KRESZ szerint?

28. § (2) Az R. 1. számú függelék II. fejezet r) és r/1) pontja helyébe a következő rendelkezés lép (A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak):
r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

Itt két fontos dolgot lehet kiemelni. Az emberi erőnek kell hajtania a kerékpárt, a motor csak segítheti. Ha a motor képes emberi erő kifejtése nélkül is hajtani a járművet (PL: gázkart húzzuk) onnantól kezdve a jármű nem sorolható kerékpár kategóriába.
Összegezve az az elektromos vagy benzines kerékpár sorolható kerékpár kategóriába, amikor a jármű elektromos rásegítése csak tekerés hatására lép életbe.
Fontos kiemelni, hogy a jogszabály nem tesz különbséget a hajtó motor működési elvére, tehát lehet benzinmotoros és elektromos üzemű is, a szabály ugyan az mindkettőre.
Sokak elgondolkoznak, hogy akkor milyen elektromos kerékpár felel meg ennek a követelménynek. Jelenleg kizárólag a pedelec kerékpárok sorolható a hagyományos kerékpárok közé. Ezek az elektromos kerékpárok gázkar nélkül vannak szerelve, 25 km/h –ig segíti a tekerést a motor, majd ha eléri ezt a sebességet lekapcsol. Ezekhez a járművekhez nincs szükség típusjóváhagyásra sem. De erről még lentebb írni fogunk.

Lépjünk tovább a segédmotoros kerékpárokra. Sokan nem tudják, hogy az L1e kategóriát két alkategóriára lehet bontani. L1e-A és L1e-B.
Nézzük meg mi is az L1e kategória:
L1e: max. 50 cm3 belsőégésű motorral, vagy max. 4 KW elektromos motorral szerelt kétkerekű motorkerékpár.

(326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet 2. melléklet)
"AM" kategória (korhatár 14. életév):
Segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória), amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h (kivéve azokat, amelyek legnagyobb tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik), és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:
a) kétkerekű típusnál a motor:
– hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű motorok esetében, vagy
– folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motor esetében;

A kormány rendeletben szerepel egy fontos rész: tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik.
Ezek a járművek az L1e-A kategóriájú járművek, hivatalos nevükön „motoros kerékpárok”
Ezekhez a járművekhez nincs szükség jogosítványhoz, de kötelező biztosítással és bukósisakkal rendelkeznie kell a használójának. Vásárlás előtt érdemes a kereskedéstől megkérdezni, hogy a vásárolt jármű milyen járműkategóriába tartozik, mivel igazoltatáskor kiderül, hogy ha a kerékpár L1e-B kategóriába tartozik, akkor a hatóság jogosan kérheti a vezetői engedélyt is.

L1e-A kategória:
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 168/2013/EU RENDELETE

• elsődleges rendeltetésük szerint a pedálozást elősegítő segédmeghajtással felszerelt, pedálhajtásúnak tervezett kerékpárok továbbá
• a segédmeghajtás teljesítménye ≤ 25 km/h járműsebességnél megszűnik továbbá
• legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 1 000 W továbbá
Összegezve az L1e-A és L1e-B kategóriát:
Itt nincs leszűkítve 300 W-re a teljesítmény, lehet akár 1000 W is, de a segédmeghajtás 25 km/h-nál megszűnik. L1e-A ra nem kell jogosítvány, de biztosítással és bukósisakkal kell rendelkezni.
L1e-B Kétkerekű segédmotoros kerékpárra már jogosítvány is kell, de ott nincs a sebesség lekorlátozva 25 km/h-ra.

Ami még nagyon fontos: TÍPUSJÓVÁHAGYÁS
KöHÉM rendelet írja elő a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeit. Az okmány előírja, hogy csak azzal lehet közlekedni, ami rendelkezik Európai Típus Jóváhagyással, azonban a rendőrök tapasztalatai szerint a forgalomban haladó elektromos biciklik és triciklik egyikének sincs ilyen.
A kormányhivatal szerint a típusjóváhagyással rendelkező jármű típustábláján fel kell tüntetni a következő részekből álló jelölést: kis „e” betű, amelyet annak a tagállamnak az azonosító száma vagy jele követ, amely a jóváhagyást végrehajtotta; jogi aktus száma; típusjóváhagyási szám; járműazonosító szám.
Ha ezekkel nem rendelkezik, akkor egyik kategóriába sem sorolható be, így közúti forgalomban jogszerűen nem vehet részt.

A következő kritériumú járműveknek viszont nincs szükségük típusjóváhagyásra:
„a 250 W vagy annál kisebb legnagyobb folyamatos névleges teljesítményű, elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású kerékpárok, amelyeknél a motor kikapcsolódik, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, illetve teljesítménye a jármű sebességének növekedésével fokozatosan csökken, majd mielőtt elérné a 25 km/h sebességet, a motor leáll;”

Ez konkrétan az első pontban leírt kerékpár KRESZ szabállyal egyezik meg, ezeknek a feltételeknek kizárólag a pedelec kerékpárok felelnek meg.

 

 

 

 

Kovacsikbela23 Creative Commons License 2019.10.30 0 0 60

dehogy személygépkocsi.
barta motornál vette a robbanóst képet is rakott ki

Törölt nick Creative Commons License 2019.10.29 0 0 59

Én is láttam a Facebokoon, ez személygépkocsi büntetés volt.  Pécsi volt az illető.

Előzmény: Kovacsikbela23 (55)
Kovacsikbela23 Creative Commons License 2019.10.29 0 0 58

nem engem büntettek.
robbanómotoros kerékpárral büntették meg.
nem volt jogsija, bukója és biztosítása

XNC Creative Commons License 2019.10.29 0 0 57

A felső sorból csak annyit lehet kibetűzni, hogy "engedély nélkül vezetett".

Lehet nem volt jogosítványa.

Előzmény: Kovacsikbela23 (55)
XNC Creative Commons License 2019.10.29 0 0 56

Csak pont az nem látszik, hogy miért is büntették meg.

Ahonnan bemásoltad a cikket, ott van 1 másik is, amelyik egyértelműen fogalmaz:

"Nem kell ilyen okmány egy 250 wattos motorral ellátott eszköz esetében, ami pedálos rásegítéssel működik."

Előzmény: Kovacsikbela23 (55)
Kovacsikbela23 Creative Commons License 2019.10.28 0 0 55

Ezt facebokoon láttam gyors lementtem, egyik ember rakta ki egy kereskedő oldalára, hopgy megbüntették és ilyenkor mi van. csak gyorsan letörlte az üzlet a posztot, de sikerült még lementenem. akkor mégis büntet a rendőrség? ITT pont 110 ezerrel...

XNC Creative Commons License 2019.10.28 0 0 54

"Ezek nélkül a jármű egyik kategóriába sem sorolható be, így közúti forgalomban jogszerűen nem vehet részt."

 

Utána néztem: ez motoros járművekre vonatkozik!

A másik meg: ezt a gyártónak kell megcsinálnia, nem neked!

Tehát ha veszel 1 ilyen eszközt, akkor mellékelve meg kell kapnod a gyártói nyilatkozatot.

Előzmény: Kovacsikbela23 (51)
István Koller Creative Commons License 2019.10.26 0 0 53

igen! :)

Előzmény: Kovacsikbela23 (49)
potykás Creative Commons License 2019.10.25 0 0 52

Hét  nyolc évig hol a f@..omba voltatok hogy ez mostanában jutott eszetekbe. Mikor a fél ország megvette az üzletben a gázkaros elektromos kerékpárt és megfizettük a méregdrága áfát, akkor jó volt ugye!

 Mi hajt tégedet hogy ennyire megvagy zabosodva ez elektromos kerékpárok ellen? És több nick néven is ezt bizonygatod.

 

Előzmény: Kovacsikbela23 (51)
Kovacsikbela23 Creative Commons License 2019.10.25 0 0 51

Itt egy érdekes cikk: https://www.feol.hu/loero/megbuntethetnek-ha-bukosisak-nelkul-szaguldunk-25-kilometer-per-ora-felett-3211381/?fbclid=IwAR1CMT0wB7_ygsMNF3sZsdI7AO4J8_xYnbmn6Cc-KBeHDrNSjwZNGpVKhrQ

 

Nem minősül kerékpárnak az eszköz, amellyel lábmozdulat nélkül haladunk

A közelmúltban egy kedves olvasónkat megbírságolta a rendőr, mert elektromos kerékpárral haladt, és nem volt bukósisakja. Értetlenül állt a rendőrrel szemben, nem tudta, mi is történik, hiszen ő csak biciklizett. Azt már szinte mindenki tudja, hogy a jogszabályok nem ismerete nem mentesít senkit azok betartása alól. Válasszuk hát szét a kategóriákat! Ahogy az egy tavaly nyári cikkünkben is megjelent, az elektromos kerékpárokra vonatkozó szabályok 2010-ben jelentősen megváltoztak. A kezdetektől 2009 végéig úgy szólt az ide vonatkozó törvényi szabályozás, hogy az a két- vagy háromkerekű jármű, amit emberi erő hajt, illetőleg egy 300 watt teljesítménynél nem erősebb motor, az elektromos kerékpár. Aztán történt egy módosítás 2010-ben, mely szerint elektromos kerékpár az, amit emberi erő hajt és egy maximum 300 wattos motor segít. Tehát nem hajt, csak segít!

A nagy változás óta alig-alig büntettek meg ilyen eszközökkel közlekedőket a rend türelmes őrei, de azért voltak ellenpéldák is. Olyanokra kell gondolni, mikor a közúti ellenőrzés alá vont állampolgár kifejezetten kötekedett a szolgálatot teljesítő rendőrrel, aki figyelmeztette, hogy nem a jogszabályokban foglaltak szerint használja a kerékpárt. De sokan estek abba a hibába is, hogy kisunokát szállítottak – maguk elé állítva – az akkumulátoros eszközön, és természetesen az sem ritka, hogy valakit a járdáról terelnek félre, mert az illető úgy gondolja, mehet ott harminccal, hiszen kerékpárral közlekedik.

Akkor a legkönnyebb eldönteni, hogy milyen kategóriába tartozik az adott akkumulátoros jármű, ha nincsen rajta pedál. Vagy ha van pedál, de annak hajtása nélkül is halad a járgány: akkor biztosan elektromos robogónk van, nem kerékpárunk. Ebben az esetben nincs kérdés és vita. Kilenc éve nemcsak, hogy bukósisak kell ezekhez, hanem vezetői engedély és érvényes felelősségbiztosítás is.

A jogszabályi környezet megváltozását követni kell, és a KöHÉM rendelet úgy írja elő a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeit, hogy csak azzal az eszközzel lehet közlekedni, ami rendelkezik európai típusjóváhagyással. Azonban a rendőrök tapasztalatai szerint a forgalomban haladó biciklik és triciklik egyikének sincs ilyen.

Pedig van jelentősége, ugyanis a kormányhivatal álláspontja szerint a típusjóváhagyással rendelkező jármű típustábláján több jelölést is fel kell tüntetni. Ezek között van az „e” betű, amit annak a tagállamnak az azonosító száma vagy jele követ, amely a jóváhagyást végrehajtotta, de szerepelnie kell rajta az erre vonatkozó jogi aktus számának, valamint a típusjóváhagyási és a járműazonosító számnak is. Ezek nélkül a jármű egyik kategóriába sem sorolható be, így közúti forgalomban jogszerűen nem vehet részt.

Vannak kedvező jogszabályi változások is, ahol a jogalkotó enyhít kicsit a szorításon, ilyen például az, hogy a rendőr saját hatáskörében dönti el, hogy egy ittas kerékpáros befolyásolt-e vagy sem. Ha keveset ittunk, és a rendőrben is van jóindulat, akkor enged minket „hazakacsázni”, de ez nem igaz a fent taglalt, elektromos robogóra, hiszen az nem kerékpár, tehát nulltolerancia vonatkozik rá.

Amivel biztosan haladhatunk, az az a közlekedési eszköz, amit hajtani kell, mint az összes többi, hagyományos biciklit, és ha szükséges, a beépített 250 wattos motor rásegít az emelkedőn fáradó izmainkra. Ezek az eszközök védve vannak sebességtúllépés ellen, így 25 km/óra felett leszabályoznak, nem gyorsulnak tovább. A határoló kütyü eltávolításával, illetve erősebb akkumulátor használatával fokozható a sebesség, de nem érdemes kockáztatni.

Kovacsikbela23 Creative Commons License 2019.10.24 0 0 50
Kovacsikbela23 Creative Commons License 2019.10.24 0 0 49

beszámolsz róla?

Előzmény: István Koller (48)
István Koller Creative Commons License 2019.10.24 0 0 48
2 hónap telt el a feljelentésem után, de tegnap megjött az idézés keddre 11 órára. Nagyon várom mit mondanak.
független- Creative Commons License 2019.10.20 0 0 47

A papírját mutasd meg, amit az üzletben kiállítottak,azon rajta van hogy robbanómotoros vagy segédmotoros kerékpárként adták el.

Tavaly már ezeket segédmotorként árulták fojtás nélkül. Ha jól látom akkor ez 2018-as.

Előzmény: Kovacsikbela23 (45)
Kovacsikbela23 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 46

Kovacsikbela23 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 45

Az az érdekes hogy ez egy z-tech zt-35 robbanómotoros kerékpár papíra, amire kellett biztosítást is kötni és a jármű kategória segédmotoros kerékpár... hogy van ez?

István Koller Creative Commons License 2019.10.16 0 0 44
Feljelentés után azt mondták az idézésen, hogy ugyan úgy használjuk, mint eddig és ne írjuk alá a feljelentést. A kresz szabály nem ír sem gázkarról és nem tér ki arra, hogy segíthet a motor a haladásban. Nem azt írja, hogy csak rásegíthet önerőből nem mehet! Ezt most a rendőrök kitalálták, de nincs írásba foglalva addíg nem törvény. Különben az utóbbi években háromszor adtak be kérvényt módosításra, csak elutasították. Erről ugye nem beszélnek. Annyira nem kell aggódni, mert közel sem biztos, hogy segédmotor lesz ez. Ezt idézésen mondták nem kitalálom.
Robirex Creative Commons License 2019.10.15 0 0 43

Mi is az új törvénymódosításra várunk Szarbijában. Szerintem nem kellene előre bepánikolnunk. Lehet, hogy az új törvény kegyes lesz hozzánk. Bízom benne győzni fog majd a józan ész, és a környezet barát gondolkodás. 

Előzmény: független- (42)
független- Creative Commons License 2019.10.15 -1 0 42

Géza KovácsCsak tudnám, hogy mire vártak eddig a zsernyákok. Az első ilyen jellegű bringa 2001-ben jelent meg az utakon. Ha időben kezdenek intézkedni a rendőrök, akkor egy csomóan nem vettek volna ilyen járgányt. De így kell ezt csinálni!!! 18 év alatt jól bevásárolt belőle a fél ország és akkor most elkezdenek majd mindenkit büntetni. Ügyes. Gondolom egy kicsit sem fogják úgy érezni a rendőrök, hogy ők is ludasak a kialakult helyzetért. Nálunk a város tele van ilyen bringákkal. Majd most mindenkit elmeszelnek. Fasza!!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!