Keresés

Részletes keresés

Fergis Creative Commons License 26 órája 0 0 18698

Ez  igy van!

Előzmény: pumpili (18696)
triplaharom Creative Commons License 26 órája 0 0 18697

De ezt csak az tudja, aki nekifogott már ilyen munkának és mögpróbálta jól mögcsinálni ...

Előzmény: pumpili (18696)
pumpili Creative Commons License 26 órája 0 0 18696

A javítóív csere az egyik legrafináltabb dolog. Kívülről úgy néz ki, hogy csak levágod, felhegeszted és kész, de legtöbbször a mögötte lévő doblemez ívet is javítani kell. Sok autóhoz ezt nem lehet kapni készen, így neked kell legyártanod. Itt jön elő a szakma, amikor egy mindenfelé hajló, ívelő lemezt kell kialakítanod úgy, hogy utána a javítóív tökéletesen passzoljon rá. Egy ilyen elkészítése sokkal időigényesebb meló és azért kell hozzá már némi szakismeret. Persze az ügyfél ezt nehezen érti meg, hiszen maga az ív cseréje gyerekjátéknak tűnik, a mögöttes munka pedig nem látszik sehol.

Előzmény: Schnitt (18692)
triplaharom Creative Commons License 1 napja 0 0 18695

Ez a jövő !

Előzmény: Schnitt (18694)
Schnitt Creative Commons License 1 napja 0 0 18694

Sajnos minden szakmában megvannak ezek a mentalitású szakik.

Konyhafelújításnál (panellakás, kis konyha) arra a pár négyzetméter padlóra meg a falicsempékre (nem sok, mert csak az alsó és felső szekrény közé kellett egy 60 centis csíkban), és nem volt aki vállalta volna, mert inkább nagy melókat kerestek, ahova felvonul, és 1-2 hétig ott dolgozik. 

Kényelmes, mert nem kell annyit hurcolni a cuccot, én meg az összesen egy napos, de a száradási idők miatt két félnapos melóval ott álltam egymagamban. Aztán felragasztottam, azóta sem esett le egy sem :)

Előzmény: MrJones512 (18693)
MrJones512 Creative Commons License 1 napja 0 0 18693

"Szerintük ez nagyon kis munka, amihez sok előkészítés kell, nem éri meg nekik. Volt amelyik konkrétan azzal érvelt, teljesen ismeretlenül, hogy nem fizetném ki neki a munkát, mert az látszólag kis munka, de a kapcsolódó szerelések viszik az időt."

 

Érdekes mentalitásúak ezek a szakik: a munka számukra is csak az aktív munkavégzést (itt konkrétan a hegesztést) jelenti, pedig hát a munkába minden beletartozik, ami a feladat elvégzéséhez szükséges: a felvonulástól a levonulásig, az előkészítéstől az utókezelésig, de még a szerszámok karbantartása/beszerzése, a műhely kitakarítása, vagy a munkavégző pisaszünete is!

Mindent ki kell számlázni, oszt' ennyi a történet.

Ha a tíz perces hegesztéshez ki kell szállni, ahhoz bérelni egy napra egy háromfázisú generátort (mert mondjuk épp egy nagy teljesítményű hegesztőgép szükséges), a cuccot fel és le kell pakolni kétszer, két embernek fél napja rámegy az eksönre, meg babámfasza, akkor az adott esetben százezres árú ilyen "tízperces munka" lesz!

 

De ha ezt mind vállalja a megrendelő, akkor miért nem lehet elvégezni?

Előzmény: Schnitt (18692)
Schnitt Creative Commons License 1 napja 0 0 18692

Azért a karosszéria javításoknál is vannak fokozatok. Nem csak fő tartóelem csere létezik, nálam pl a két hátsó sárvédőívet kell cserélni a kocsin, és eddig 3 mesterembert kérdeztem meg, egyik sem vállalta. Szerintük ez nagyon kis munka, amihez sok előkészítés kell, nem éri meg nekik. Volt amelyik konkrétan azzal érvelt, teljesen ismeretlenül, hogy nem fizetném ki neki a munkát, mert az látszólag kis munka, de a kapcsolódó szerelések viszik az időt. 

Így aztán nekifutok magam, és lesz amilyen lesz, de meg lesz csinálva. Ha tovább várok szakemberre, az idő a rozsdának kedvez.

Zsiga938 Creative Commons License 2 napja 0 0 18691
Én értem amit mondasz csak azt nem miért baj ez. Feltételezem vittél már kocsival másokat annak ellenére, hogy nincs 10+ év hivatásos vezetői gyakorlatod? A vezetés veszélyes üzem, ha netán karambolt okoztál volna, ugyanúgy elővettek volna. Hasonlóan feltételezem otthon is kicserélsz egy kapcsolót villamos mérnöki végzettség nélkül.
Az életben állandóan feszegetjük a kereteinket, így tanulunk, azonban ez mindig kockázattal jár.
Szvsz a cikk egyébként is értelmetlen, a konklúzió egyszerűen figyelmen kívül hagyta hogy a légzsák nem nyílt ki, hát így sok értelme van..
Előzmény: jamesz64 (18678)
pumpili Creative Commons License 2 napja 0 0 18690

Akkor sajnos nem találkozhattunk mert én a Budapesti 29-es suliban tettem vizsgát és egy évvel később. Engem nem bántottál meg, én szeretem a negatív kritikát, mert az tanít és szeretek kulturáltan vitatkozni, mert az szintén segíthet még több tudást elsajátítani. A jelenleg Beszata nevű, de egyébként más neveken is rendszeresen megjelenő nagytudású hegesztőprofi beszólásait nem szeretem, ezért volt a kicsit erősebb hozzászólásom.

Előzmény: jamesz64 (18688)
jamesz64 Creative Commons License 2 napja 0 0 18689

Holnap megnézem mi van pontosan a csomagolására írva. Nehogy elírjam :-))

Előzmény: MrJones512 (18686)
jamesz64 Creative Commons License 2 napja 0 0 18688

A 214sz. Ipari szakmunkás képző intézet Gyöngyös. 1981-ben tettem szakmunkás vizsgát jeles eredménnyel , és azóta is csak ebből élek.

17 szakmunkás tanulót tanítottam az első percüktől a szakmunkás vizsgájukig, úgyhogy tudom mennyi idő kell az önálló munkavégzés eléréséig.

Senkit nem akartam megbántani de a tapasztalat és a tények makacs dolgok.

Előzmény: pumpili (18687)
pumpili Creative Commons License 2 napja 0 0 18687

Közben rájöttem, hogy te is kasznis vagy, szóval nincs sok értelme az egymás oktatásának! :) Melyik suliba jártál?

Előzmény: jamesz64 (18678)
MrJones512 Creative Commons License 2 napja -1 0 18686

"Egyébként a szilikonbronz  /CUSI/ huzal használata sem ad megfelelő szilárdságú kötést."

 

Szilícium-bronz. Mindegy.

 

Te milyen huzalt javasolsz, és miért?

Előzmény: jamesz64 (18682)
Fergis Creative Commons License 2 napja 0 0 18685

Hallod Öcsi!

Ha visszaolvasnál, látnád, hogy apámmal, aki KAROSSZÉRIA LAKATOS MESTER dolgoztam!

Úgyhogy kuss!

Előzmény: Beszata (18675)
pumpili Creative Commons License 2 napja 0 1 18684

Nem tudok mindent, de azért igyekszem fejleszteni a tudásom. Hidd el, a karosszériázáshoz nem kell hatalmas hegesztési tudás és nem is tanítanak meg az iskolában erre. Valószínűleg sok otthon hegesztő jobban tud hegeszteni, mint egy gyengébb kasznis. Arról nem is beszélve, hogy egy régebbi autón, egy jó Co géppel, a küszöböt vagy bármi mást, még egy laikus is fölhegeszt legalább olyan erősen, mint a gyárban. A nagyszilárdságú acélból készült elemek meg felejtősek. A nálunk kapható utángyártott elemek finomlemezből készülnek és általában vékonyabbak, mint az eredeti, tehát a hegesztés szilárdsága már alapból nem mérvadó. Persze mondhatjuk azt, hogy vegyen gyárit, de az általában nincsen, illetve ha van, csak úgy kapható, ahogy a gyárban összeillesztik. Ez a legtöbbször azt jelenti, hogy az autó fél oldalát meg kell vennünk a küszöbcseréhez. Ez egy 1-2 éves autónál talán még megéri, de utána már felejtős. Ilyenkor jön képbe a bontott küszöb, sárvédő stb. Ezzel ugyan jóval több munka van, de legalább eredeti anyagminőségből van. Itt már sokat számít a hegesztés minősége, de úgy gondolom és a tapasztalat is azt mutatja, hogy a lefúrt ponthegesztések Co-val, megfelelő huzallal visszahegesztve legalább olyan szilárd kötést adnak, mint a gyári ponthegesztések.

A lényeg az, hogy még a profi karosszériás műhelyek is utángyártott alkatrészekkel dolgoznak, mert a gyáriak árát vagy a bontott alkatrészeknek a lefurkálásával járó többletköltségeket az ügyfelek nem tudnák vagy akarnák kifizetni.

De ezek már nagyon off-topic témák, ideje abbahagyni, mert kitiltás lesz belőle.

Előzmény: jamesz64 (18678)
Paco155 Creative Commons License 2 napja 0 0 18683

Skacok, jön egy 6 hozzászólásos troll egy provokatív beugatással erre ti egymásnak ugrotok?  :(

jamesz64 Creative Commons License 2 napja 0 0 18682

Régebben itt vagy a hegesztős fórumon, még képekkel is volt illusztrálva, nem tudom a fórum társ nevét, nem is fontos.

Egyébként a szilikonbronz  /CUSI/ huzal használata sem ad megfelelő szilárdságú kötést.

Előzmény: MrJones512 (18681)
MrJones512 Creative Commons License 2 napja -1 0 18681

"a korrodált főváztartó elemekre /pl küszöb/ csak lemez darabok odapöttyözése nem ad megfelelő szilárdságot a szerkezetnek"

 

Egy kérdésem azért volna ezzel kapcsolatban:

 

Konkrétan ezt a tanácsot hol olvastad te itten?

Előzmény: jamesz64 (18678)
jamesz64 Creative Commons License 2 napja 0 0 18680

Te biztosan tudod, karosszériás vagy idegsebész vagy?

Előzmény: Khan Noonein Sing (18679)
Khan Noonein Sing Creative Commons License 2 napja 0 0 18679

10-20 év után vállalkozni önálló munkára?

A karosszéria javítás nem agysebészet!

Előzmény: jamesz64 (18678)
jamesz64 Creative Commons License 2 napja 0 0 18678

És Te már mindent tudsz a személygépkocsik karosszériájának  javításáról /hegesztéséről/ ?

 

Akkor taníts minket "mester"!

 

Ezt most minden karosszériát hegeszteni akarónak írom , az hogy sikerül két lemez darabot úgy-ahogy össze hegeszteni az még nem karosszéria javítás.

Az önhordó személygépkocsik karosszériák szerkezeti ismerete nélkül a korrodált főváztartó elemekre /pl küszöb/ csak lemez darabok odapöttyözése nem ad megfelelő szilárdságot a szerkezetnek.

Ha meg az igazi gyakorló Szakemberek leírják ,hogy nem kellene akkor nagyon könnyen le lesznek hülyézve.

Már többször leírtam, ezt a szakmát is sok éven /4-5/ keresztül tanítják az iskolákban, utána még kell vagy 5-10 év munkavégzés egy tapasztalt szaki mellett mire össze  gyűlik annyi tudás, hogy önállóan dolgozni tudjon valaki, bárki.

Ehelyett itt a fórumon az megy, hogy nem tudok hegeszteni de melyik gépet vegyem meg, hogy feltudjam újítani a lepukkant autóm karosszériáját.

És még sokam bátorítják is ezeket az amúgy is túl bátor embereket.

 

Ne haragudjatok de nem tudtam bent tartani.   BOCSI  !

Előzmény: pumpili (18676)
Khan Noonein Sing Creative Commons License 2 napja 0 0 18677

Úgy fikázod a fórumtársakat mintha tudnál hegeszteni.

Nosza, lássunk néhány varratot tőled!

Ívfényes szép napot!

Előzmény: Beszata (18675)
pumpili Creative Commons License 2 napja 0 0 18676

Nem tudsz te semmit Havas Jon!

Olvastál egy 6 éves cikket és már megint idejössz osztani az észt! Megsúgom, nem te vagy az első, aki ezen cikk alapján minden otthoni autót lakatolót kókányolónak nevez. Jó a cikk, de itthon ennek nincs semmi jelentősége. Azt is elmondom, hogy a Land Rover néhány típusán a 100x60-as zártszelvény küszöbként való felhegesztése bevett szokás, mivel a gyári lemezből hajlított pont ilyen méretű csak vékonyabb anyagból készült. Ha hiszed, ha nem, a zártszelvény küszöb jóval erősebb, mint a gyári és a felhegesztése után ott is emelhetővé válik az autó. Ez nagy előny, amikor elakad a sárban.

Szóval osszad az észt a profi hegesztő tudásoddal, de a kasznizásba ne szólj bele.

Előzmény: Beszata (18675)
Beszata Creative Commons License 2 napja -2 0 18675
https://autopro.hu/szolgaltatok/eletet-menthet-a-szakszeru-karosszeria-javitas/6971/
Egy kérdéssel fordulnék hozzád.Nyilván sem hegesztő,sem karosszériás szakmával nem rendelkezel.Olyanoktól kérsz,és kapsz tanácsot,akik lehet hogy kiváló festők,pékek,vagy cipészek,de se nem hegesztök,se nem kasztnisok.A cikken túl,ha okosba összemókányolsz egy kocsit,tök mindegy hogy tiéd,vagy másé,az közlekedési balesetben aktív vagy passzív szerepbenn,de serül,illetve sérülést okoz,törés,repedés,végtag elvesztése esetleg a legrosszabb,tisztában vagy vele hogy elővesznek? Kicsit használjátok már a fejeteket.Görgess vissza,valamelyik zártszelvényt hegesztett be küszöbnek.Zártszelvényt,érted? Mindegy hogy foltoztál ezt azt,vagy csak itt ott javítottál.Gép vásárlás helyett kasztnishoz vidd el,és annyi.De rákerdezhetsz arra is hogy azok akiktől tanácsot kérsz,milyen releváns tapasztalat alapjan ajanlanak gépet,meg gázt meg hozaganyagot? Mert nekik az jó volt két keritéshez.😁Ha stabil helyen háznál,itt ,ott javitgatsz ezt azt,kutyát sem érdekli.De ha közúti forgalomba kerülö eszközt gányolnál,ami a benne ülökön kívűl a mások életét is veszélyeztethezi,következményeivel számoljál.Kéetlenül egy tanács,ida teszed ahová akarod.Se bántó,se fikazó,se basz.ató szándék nincs benne.Gondolatébresztő
Előzmény: Fergis (18659)
Zsiga938 Creative Commons License 4 napja 0 0 18674
Körülnézek holnap, köszi!
Előzmény: kunberci (18673)
kunberci Creative Commons License 4 napja 0 0 18673

Nem itt vettem, de ilyen tömítést használok:

 

https://www.hegesztobolt.hu/tomites-szilikon-co2-argon-hoz

Előzmény: kunberci (18672)
kunberci Creative Commons License 4 napja 0 0 18672

Nekem volt idehaza puhább szilikon tömítésem (ez a tömítés félkemény állagú). Vezetékes gázhoz vettem: azzal lett jó. 10db tömítés van egy nejlon tasakban. Épületgépészeti boltban vettem, ez puhább tömítés, mint amit a reduktorhoz kaptam. 

 

Én a jasic-ot még MMA-val ki sem próbáltam, csak a fogyós részét használom, pálcásra marad a rilon. Ma vettem hozzá még egy 5 m-es binzel MIG munkakábelt, meg vettem még olcsó Magmaweld-es 0.8-as huzalt.

Előzmény: Zsiga938 (18671)
Zsiga938 Creative Commons License 4 napja 0 0 18671
Igen a palack menetnél enged. A reduktort Siófokon vettem, nem a kis Miki egér hanem nagyobb, de nem márkás, valami zr39 rémlik. No mindegy ez a szilikon tömítés jól hangzik, köszi, holnap beszerzek egyet.
Egyébként az új géppel sokkal könnyebb szép varratot csinálni (MMA) mint a hyundai-al. 75A, 2.5mm ER23 elsőre is jó lett szerintem 80-al tökéletes. Szépen beolvadt, de nem égett át, és a varrat felülete is szép egyenletes lett, a salak könnyen, szinte egyben lejött. Pedig most nem is sütöttem ki. A hyundai-nak lehet valami gondja szerintem, vagy nagyon ragad vagy nagyon agresszív és a varrat felülete is nagyon pikkelyes mintha hideg lenne pedig átégeti ugyanazt az anyagot egy pillanat alatt.
Előzmény: kunberci (18662)
Vestax Creative Commons License 4 napja 0 0 18670

:DDDDD

Előzmény: Fergis (18669)
Fergis Creative Commons License 4 napja 0 0 18669

Nekem ne mutasd be Őket!:) 10 Fillért is Budáig!

Előzmény: Vestax (18668)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!