Az új VW konszern által használt automatizált DSG 6, DSG 7 sebességes váltók a használat során megmutatták hogy minél bonyolultabb valami, annál könnyebben el is romlik.
Üdv, Skoda Superb 2016 évj, 1,6 Crdi 7-es DSG, 40 000km, hegynek felfelé menet ritmikusan remeg. Vált fel és le, nem csattan, sík úton nem csinálja, ha nagyobb gázzal autózok nem csinálja. Arra gyanakodtam, gyenge a hegyhez, de ez nem az a remegés, amikor a motor ereje fogy el, remeg egyet abba hagyja, remeg megint.... Olyan, minta fel vagy le váltana és csúsztatná a kuplungot, de mégsem vált. Meg lenne égve valamelyik kuplung? Köszönöm az ötleteket.
Az 1.4-1.5-1.8 szárazkuplungos, "gyenge" DSG-t kap(ott). Ez a kezdetektől 7 fokozatú volt, páran ezzel a számmal próbálták megkülönböztetni (az akkor még inkább csak 6-os olajosoktól), ami megszokás most már viszont kavarodást okoz.
Felette, 2.0-tól olajos - "erős" - DSG jár a kezdetektől fogva, régebben csak 6-os, az újabbak már 7 fokozatúak. A belinkelt dízel Octi is ilyen.
Megtévesztő a "DSG7", mert ma már nem lehet megkülönböztetni a fokozatok száma alapján őket. Én sem piszkálnám a gyengébbiket a helyedben. :(
Én nem feszegetném az 1,8 TFSI-T. Gyári állapotában is széthullik a gyenge dugattyúk/hajtókarok miatt. Mellesleg 30% teljesítménynövelés csak szoftverrel nem szerény.
Sziasztok,adott egy vw passat b6 2.0crtdi 2010es autó dsg váltóval,olyan probèlma van vele,hogy felfele nagyon szépen vált és lefele is ,de visszont 3-ból 2esbe lassitáskor egyet kattan valami a váltó felől.Ezt mi okozhatja?
DQ500 7seb. olajos DSG t5 multivan, P állásban melegen emelt alapjárat körül kb 1200-1500 furcsa hangot hallat, olyan mintha olajszivattyú vagy olajnyomás keltette hang lenne. Egyébként tökéletesen működik. Valakinek esetleg hasonló tapasztalat ?
2005-os Audi A3-ban 6 sebesseges dsg valto felfele valtaskor neha jobban kiporgeti a motort es a visszavaltasok is hamarabb tortennek, mintha sport fokozatban lenne, maskor meg teljesen hibatlanul mukodik. Tudjatok mi lehet a gond, termeszetesen megy majd diagnosztikara.
Szárazkuplungos (golf VII, 2016. 210 e km) automata váltó esetén is érdemes váltóolajat cserélni?, ill. milyen karbantartást célszerű elkövetni vele? Tudtok erre szakosodott szerelőt? Jelenleg probléma mentes a működés, 1,5 évig használta a kollegám, a váltóval karbantartásilag nem történt szerintem semmi ezidáig.
Ha van köztünk titán aki DSG javításra adja a fejét akkor felhívnám a figyelmét hogy RAKTÁR KISÖPRÉST tartok.
Néhány DQ250 váltót(kb 8-10db),kuplung és mechatronika nélkül MÉH áron eladnék.Legyen ez az ár 10eft/db. Ezen kívűl szétszedett DQ250 is van pár darab,csoport tengelyek,fogaskerekek,difi stb. Ha nem kell senkinek akkor megy a MÉH-be, ennyit kapok ott is érte.
A Skoda Superb DSG váltója fél évente egyszer csak baragad: menet közben kijelzi a komputer hogy "sebességváltó hiba" "fékezzen" az autó megáll épp ott ahol van a "D" sebességben. Pár perc után ki lehet szedni a sebességből ezután pár perc után a gépkocsi elindul. Ez ismétlődik kb 10 percen keresztül, majd az autó pár perc múlva "megjavul". 3 szerviz is tanácstalan volt eddig.
Sziasztok! Ezt olvastam a TC-n DQ200-ról "Érdemes kivárni, amíg a motor eléri az üzemi hőmérsékletet, gurulni pár métert, majd újra üresbe húzni az előválasztót. Ha ilyenkor az autó meggurul hátra, az szintén a kuplung közeli halálát jelzi."
Kérdés, hogy egyáltalán nem gurulhat hátra semennyit ilyenkor? Van erről valami video ahol meg lehet nézni hogy mégis hogy néz ez ki? Mert nekem 10 éves és 55e km van benne és ha ha megcsinálom ezt akkor kicsit meggurul hátra. Első tulaja vagyok és még nem volt olajcserén. Lehet hogy az valamit segt, vagy létezik, hogy 55e km-nél kuplungot kéne cserélni? Nem érzek semmi olyasmit, hogy megcsúszna vagy bármi hibásan működne.
Sziasztok nekem olyan problémám van hogy most miota hidegebb van reggel első inditásnál berakom D semmi probléma csatanás rántás nèlkül indul de mikor 1800 fele vált súrlodik mint ha homok volna benne de csak egy 500 méterig utánna mikor melegszik már nem csinálja.
Sok oldala van ennek. Én pl a Tourant kifejezetten a DSG miatt vettem. Körbenéztem a piacon és nem nagyon láttam számomra vonzó opciót (Chrysler Voyager már volt cégesen, Ford Galaxy automatája - a váltós szerint, akinek adok a szavára - egy hulladék, BMW-t - nem a váltója miatt - csak akkor, ha folytonos t.könszúrásra vágyom, a japánokban meg nem nagyon volt automata, sőt egyáltalán egyterű is alig). Így elég könnyű volt a Passat után is konszernen belül maradni. Megjegyzem azóta már a céges autó is DSG-s 4 éve, sőt idén is vettünk még egyet.
A lényeg, hogy azt gondolom, hogy váltó vonalon az olajos DSG, amit érdemes venni, mert jól működik, ha megkapja a maga olajcseréjét, meg nem rángatjuk a váltót másik irányba, mint amerre épp megyünk, akkor nagyon sokáig bírja, ha mégis tönkremegy, van hozzá minden és relatíve normális áron javítható. A cégesben már 350e km van, közelében nem voltunk javításnak. 400e fölött akarom eladni jövőre, addig nem is szeretnék hozzányúlni. A sajátom meg sosem fogja elérni ezt a futásteljesítményt - nálam - :)
Érdekes ez, én bottal sem piszkálnám a VAG termékek legtöbbjét, vélhetően be vagyok oltva ellenük:)
Egyik másik Audin elgondolkodtam, de amennyit én megyek egy évben, valószínűleg kölcsönt kellene felvenni a házra a szervizelés miatt, úgy hogy kihagytam:))
Van akinek igen. Nyilván minden gyártónak más a dizájnja, meg kezelőszervek, meg sok minden más. Nekem elég régóta VW van, de a nejemnek pl Yarist vettem, mert - szerintem - a Póló nem egy szinten van vele. A fiam meg Aurist vett maguknak pont azért, mert azt a tanácsot kaptuk, hogy ha VW, akkor 1,6 szívó benzin, többi benzinest ne. Mondjuk a 10+ éves Aurist sikerült kevesebb, mint 40e km-rel megvenni egy márkaszerviztől, ahol az autót újkorában eladták és ahova végig a bácsika szervizbe hordta, majd becserélte egy újra :o))
Akinek volt VW csoportos autója, az valamiért ragaszkodik hozzá a jövőben. Ebbe beleértem magam is (hajtok más gyártmányt is, mert amire kell, olyan nincs a konszernnek, de...) . De biztos ez egyéb konszernekkel is így van.
kicsit leszűkül így a piac, mivel elsődleges a golf plus lenne, abból akkor ha jól értem 2.0 tdi-t kell néznem dsg-vel és lehetőleg ne túl drágán de jót :D
lehet nem a legjobb helyre írok, de mivel itt sok hiba felmerült, kérdezném, hogy 2012-2014 közötti Golf 1.6 cr tdi+dsg kombináció vásárlásán töröm a fejem, mit javasoltok mit figyeljek, mit priorizáljak?
egyáltalán mennyire sok a gond ezzel a kombinációval? vagy inkább benzines+dsg esetleg 2.0tdi+dsg lenne jobb?
Kézi-kézi :) van benne, fullra felhúzom, talán még egy kattanást tudna, de akkor már tényleg atombevan' húzva... (hogy már azt nehéz kiengedni) bár inkább azzal legyen akkor a matek.
Nem sokat mozdul amúgy az autó, tehát nem centiket gurul, "csak" pont annyit hogy megfeszüljön a váltó.