Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.31 0 0 21
Előzmény: dernol (20)
dernol Creative Commons License 2014.01.31 0 0 20

Társkereső oldalaknál gyakran előjön az, hogy túl személytelenek, hosszas levelezés után a személyes találkozás csalódás lehet, ha nem jön be a másik.

 

Miért nem csinálnak a társkereső oldalak olyan app-ot, amit bekapcsolhatok  ha ismerkedős módban vagyok, és akkor látom, hogy ki van éppen a közelben a szóba jöhető jelöltek közül? Így egyből meg lehetne ejteni a személyes találkozást, lehetne kicsit beszélgetni, és így el lehetne kerülni azt a zsákutcát, hogy a neten beszélgetek a jelölttel, aki aztán élőben nem jön be.

 

Ennél ráadásul nem is jelentkezne a beindítási probléma, mert a tagok már fent vannak regisztrálva a társkeresőn, ugyanazokat az adatok használná az app, és a társkereső oldalon lehetne jelezni is a usereknek, hogy van ilyen lehetőség, csak egy okostelefon kell hozzá.

dernol Creative Commons License 2014.01.30 0 0 19

Persze az átlépés lenne a jó megoldás, de a sorállást még jó ideig nem lehet megszüntetni mindenhol.

 

De a lényeg ebben a topikban a problémafelvetés. Ha nem erre, lehet, hogy más felvetett problémára lehet appot készíteni.

 

Te nem futsz bele olyan mindennapi problémákba, amiken egy app segíthetne?

Előzmény: Törölt nick (18)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.30 0 0 18

Ameddig nem használnák rengetegen addig biztosan meg sem próbálnám. A rengeteg azt jelenti, hogy minden 10. vagy 100. ember ami jelenleg teljesen irreális.

A BKV-nál talán majd lesz a menetrendtől eltérő valós tájékoztatás (GTFS-realtime), de az sem nagyon érdekel, mert többnyire úgy sincs választásom, hiába kell pluszban várakoznom.

A felvetett problémákat inkább átlépni kellene, Skype-os ügyfélszolgálattal, online élelmiszervásárlással.

Előzmény: dernol (17)
dernol Creative Commons License 2014.01.30 0 0 17

Foursquare-t soha nem használtam, de az nem arról szól, hogy az ismerősök látják, hogy hova csekkoltál be, és így tudod, hogy hol futhatsz össze velük? Az nem ugyanaz, mintha mindenki látja a jelentésedet.

 

De nem válaszoltál a kérdésre: Te személy szerint hasznosnak találnál egy ilyen app-ot? Használnád aktívan, ha meglenne a kritikus tömeg és mások is használnák?

Előzmény: Törölt nick (16)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.30 0 0 16

Nincs ilyen kapcsolat, hiába magyarázod meg logikusan mégsem fogja a kutya sem használni.

Persze vannak ritka kivételek, pl. a 4 milliárd dollárt érő Snapchat utólag már szociológiailag érthető ötlete.

Az ötleteidre elvileg az elterjedt Foursquare működő válasz, becsekkolsz a bankfiókba nagy a sor státusszal és ha elegen így tesznek akkor működik a közösségi tájékoztatás.

Előzmény: dernol (15)
dernol Creative Commons License 2014.01.30 0 0 15

Te használnál egy ilyen appot, ha lenne? Nem gondolod, hogy ha elérne egy kritikus tömeget, akkor utána már magától terjedne, mert az emberek rájönnének, hogy egy csomó kényelmetlenséget tudnak megspórolni vele, ezért érdemes használni, illetve jelenteni az elakadásokat?

Előzmény: Törölt nick (14)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.30 0 0 14

Lehet, hogy mégis csodálatosan beindul, de azért én valamennyi tapasztalattal biztosan arra tippelek, hogy ezek a projektek, ha el is készülnek akkor is 99%-ban teljes érdektelenségbe fulladnak, 1000 letöltéssel vagy hasonló.

Előzmény: dernol (10)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.30 0 0 13

Ha a szolgáltató cég adja az adatot akkor nincs ilyen minimális felhasználószám probléma. Elvi probléma azért van. Egy bankban bonyolultabb a helyzet, vannak különböző műveleteket végző ügyintézők, nagyon változó átfutási idővel, ebédszünettel, stb. Ott teljesen bizonytalan a sorra kerülés időpontja.

Előzmény: halaloszto (11)
dernol Creative Commons License 2014.01.30 0 0 12

Felteszem a sorszámértesítőre gondoltál, mert a várakozásértesítő éppen hogy egy gyakran használt app lenne, amit rutinszerűen használna az ember, hogy elébe menjen a fölösleges várakozásnak.

 

Pl. tegnap jártam újra az első hozzászólásban említette biztosítónál, ahol előzőleg tömeg volt, és most egy szál ember sem. Szóval ha lenne ilyen app, amivel meg lehetne nézni, hogy van-e éppen hosszas várakozás az adott helyen, akkor mindig megnézném, ha mennék valahova, hogy nincs-e friss figyelmeztetés arra a helyre.

Előzmény: halaloszto (11)
halaloszto Creative Commons License 2014.01.30 0 0 11

ez nem egy mindennap hasznalt alkalmazas. amig varsz az elmu ugyfelszolgalaton, raersz telepiteni, es egybol hasznalod is. aztan lehet egy evig nem hasznalod ujra. 

 

Vajk

Előzmény: Törölt nick (9)
dernol Creative Commons License 2014.01.30 0 0 10

Ilyen alapon soha semmilyen új közösségi szolgáltatást nem lehetne bevezetni, mert kezdetben kevesen használják.

 

Nyilván a megvalósításnak az is a része, hogy be kell indítani valahogy. Mivel ez ingyenes app lenne (ha beindul, akkor esetleg reklámokkal megtámogatva a weboldalon, mivel a userek megjegyzéseit egy weboldalon is olvasni lehetne, nem csak mobilon) és ráadásul elég hasznos, ezért nem lenne nehéz rávenni az embereket a használatára.

 

Csak egy kis hírverés kellene neki, pl. az index esetleg írna róla egy cikket, ahogy sok más magyar webes/mobil kezdeményezésről írtak, stb.

 

És ha beindulna a dolog, akkor rájönnének a userek a hasznosságára, és használnák is sokan aktívan, mert nagyon hasznos lenne a mindennapokban. A felesleges sorállás élményét mindenki megtapasztalta már, és ha lenne mód ennek az elkerülésére vagy csökkentésére, az motiválná az embereket a használatára, mert egy hétköznapi szokásos nyűgöt lehetne enyhíteni ezzel.

Előzmény: Törölt nick (9)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.30 0 0 9

Elméletben megint egy jó ötlet, de a gyakorlati bevezetésnél elvérzik, mert kezdetben senki nem használja és így nulla infóval nem is érdemes használni.

Nagyságrendileg az a helyzet, hogy itthon a 100 ezres app letöltés kiemelkedő siker, az 100-ból 1 ember, az aktív használat ennek a töredéke.

Sikeres hasonló közösségi appok a közlekedésben vannak (dugó, traffipax), de a Waze sikeréhez is azt kellett, hogy ingyenes navigációs szolgáltatásként kezdte.

Előzmény: dernol (8)
dernol Creative Commons License 2014.01.30 0 0 8

Itt van egy másik példa, hogy milyen mindennapi kényelmetlenségre gondolok, ami adhat app ötletet:

 

A héten vásárolni voltam, és sokkal többen voltak a boltban, mint szoktak, mert a spar-ban valami akció volt, és mindenki igénybe akarta venni. Erről eszembe jutott, hogy miért nincs olyan app, ahol megnézhetném, hogy hol kell sokat várni, és ha valahol jelzik, hogy sokan vannak, akkor mehetek máshova.

 

Ez kiválóan működhetne közösségi alapon, hiszen a sorban állók úgyis unatkoznak, ők beírhatnák, hogy most ebben és ebben a boltban sokat kell várni, mert tömeg van, vagy lerohadt a pénztárak számítógépes rendszere, stb. Vagyis kölcsönösségi alapon menne a dolog, mert aki most beírja, hogy várakozni kell, az legközelebb hasznát vehetné, ha másvalaki őt tájékoztatja hasonlóképpen.

 

Szóval ha mennem kell boltba, postára, bankba, stb. aki először vethetnék egy pillantást az appra, hogy nem jeleztek-e problémát a kiszemelt helyen, és ha igen, akkor választhatnék inkább másikat.

 

Mit gondoltok az ötletről?

dernol Creative Commons License 2014.01.29 0 0 7

Neked nem volt még hasonló ötleted, bármilyen ügyintézéssel, vagy mindennapi dologgal kapcsolatban? Jó lenne, ha gyűlnének egyéb ötletek is, mert biztos vagyok benne, hogy valami mindennapi kényelmetlenség folytán mindenkiben merültek már fel hasonló megoldások mindennapi problémákra, csak le kellene írni őket itt.

 

 

Előzmény: halaloszto (6)
halaloszto Creative Commons License 2014.01.29 0 0 6

az ilyen sorszamoszto rendszerek 90%-a nehany nagy gyartotol szarmazik. siman lehet hogy az otlet eladhato valamelyikuknek, es onnantol az o rendszeruknek lesz egy ilyen opcionalis plusz szolgaltatasa. es az igenyesebb ugyfelszolgalatok majd pont ezert valasztjak oket es nem a konkurrenciat. ha tenyleg nincs meg ilyen, lehet erdemes lett volna szabadalmaztatni az otletet.

 

az hogy ahany rendszer annyi app, az nem problema egyaltalan. A sorszamcetlin lesz egy QR kod, elolvasod unalmadban a telefonoddal, es feljon hogy akarod-e installalni a figyelmezteto appot. installalod, es kesz is vagy. a qr-kodbol tudni fogja az app hogy melyik helyszin melyik soraban vagy, kapja a szervertol a statuszt, mutatja a kepernyon a szamokat.

 

Vajk

Előzmény: Törölt nick (4)
dernol Creative Commons License 2014.01.29 0 0 5

A közösségi működtetés csak az én ötletem volt, lehet, hogy másképpen is meg lehet oldani.  A lényeg a problémafelvetés volt, hogy a hívószámok figyelése megoldásra váró probléma, aminek lenne közönsége, ezért érdemes lehet foglalkozni vele.

 

De ne korlátozzuk csak erre a topikot. Gyűjtsünk itt ötleteket. Neked nem volt olyan, hogy csináltál valamit, ügyet intéztél, akármi, és eszedbe jutott, hogy erre jó lenne egy weboldal vagy app?

 

Tapasztalatom szerint a jó ötletek akkor merülnek fel, amikor az ember valami mindennapi praktikus problémával szembesül, és ha sokan beírják ezeket, abból kisülhetnek jó ötletek.

 

A kérdés mindenkihez szól, írjátok be, ha van valami web/app ötletetek, ami felmerült már a mindennapokban.

Előzmény: Törölt nick (4)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.29 0 0 4

Elméletileg jó ötlet, a gyakorlatban viszont csak reménykedni tudsz, hogy az érintettek meghallják. Itt elakad. A közösségi működtetés is, 100 ezres app letöltést nem reális elérni, de 1%-kal sem működne. Informatikai továbbfejlesztés esetén 2014-ben inkább az internetre kellene költöztetni mindenféle ügyintézést, mindent az egyszeri személyes azonosítás kivételével, az sok szempontból mindenkinek jobb.

Előzmény: dernol (-)
dernol Creative Commons License 2014.01.29 0 0 3

Természetesen nem annyi app, ahány várakoztató rendszer. Éppen ezért lenne jó a közösségi modell, mert akkor nem kellene a cégek együttműködése, és egy app-pal lehetne minden céget kezelni.

 

Büntetést fizet a szolgáltató: persze lehet, álmodozni, de én kifejezetten praktikus megoldásban gondolkodom, nem olyanban, amire nincs esély. A közösségi modellel megvalósítható a dolog. Ha a szolgáltatók nem csinálják meg, akkor az emberek kezükbe vehetik a dolgot, és egymást segítve és jutalmazva kényelmesebbé tehetik a mindennapi ügyintézést.

Előzmény: lxt (2)
lxt Creative Commons License 2014.01.28 0 0 2

Ahány várakoztató rendszer, annyi app?:-)

 

Én mást vezetnék be.

A sorszám alapján simán meg tudná becsülni a rendszer: a sorra kerülés leghamarabbi és legkésőbbi időpontját - egy időintervallumot. Azt fel lehet tüntetni a cetlin.

Nem hogy nekünk nem kellene fizetni, de (ahogyan a telefonos ügyfélszolgálatok esetében, 5 perc a limit, azt követően bünti) még a szolgáltatónak kellene kompenzálni, amennyiben a megadott várakozási idő maximumán túl kell várakozni. Ha (mint ahogy azt az alapötlet is sugallja, amiként szemlélteti a 'szocializációs' folyamat sikerét), nem az ügyfél volna a szolgáltatókért.:-)

dernol Creative Commons License 2014.01.28 0 0 1

A cégek közreműködésével lenne a legegyszerűbb, de ha nem akaródzik nekik, akkor trükkösen is meg lehet oldani a dolgot. Pl. kitalálni egy rendszert, ami motiválja az embereket, hogy ők maguk vigyék fel a számokat várakozás közben.

 

Mondjuk úgy, hogy az értesítésre feliratkozás egy adott helyen egy kisebb összeg lenne (pl. 200 forint), és ezt a pénz megkapnák azok, akik felviszik a számokat. Tehát ha sokan várakoznak, akkor feliratkoznak mondjuk 10-en, és így 2000 forint ütheti a markát annak, aki felviszi a számokat, amíg sorra nem kerül. És közbe jönnek új várakozók, meg párhuzamosan többen is felvihetik a számokat, így ellenőrizve egymást, szóval folyamatosan lenne egy pénzalap, ami folyamatosan osztódna szét azok között, akik tájékoztatják a feliratkozottakat.

 

De ez csak egy ötlet, mindenesetre érdekes lenne kitalálni egy ilyen rendszert, és ha működne, akkor a 200 forintot sokan kifizetnék alkalmanként, ha nem kellene ott ücsörögve lesni a számokat.

Előzmény: halaloszto (0)
halaloszto Creative Commons License 2014.01.28 0 0 0

nem nulla otlet.

 

Vajk

Előzmény: dernol (-)
dernol Creative Commons License 2014.01.28 0 0 topiknyitó

Nemrég voltam egy biztosító ügyfélszolgálatán, és azt hittem, hogy korán végzek, de fél óráig kellett várakoznom, mert elakadt a sor. Közben figyelni kellett persze az éppen hívott sorszámokat, de a biztosító egy bevásárlóközpontban van, úgyhogy nyugodtan elmehettem volna fél órát sétálni, ha tudom követni a sorszámokat.

 

Jó lenne egy app, amivel ha várakoznom kell valahol, akkor tudom követni az ottani sorszámok haladását, és minden új számnál pittyenne egyet, így tudnám, hogy mikor kell visszaindulnom, mert nemsokára sorra kerülök.

 

Így unalmas várakozás helyett, közben lehetne sétálni vagy intézni más dolgokat.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!