Keresés

Részletes keresés

V8 traktor Creative Commons License 4 napja -1 0 4780

Reg jartam itt.Mar 2020ban is es sokszor mondtak, irtak hogy a vonal fel lessz ujitva...meg egy kapavagas se volt a vonalon ...mindezt mar korabban 2016.ban is leirtam hogy 5..6evig biztos nem lessz felujitas. Az evek teltek es semmi....szomoru....megjegyzem meg mindig ritkan jarok a vonalon mert sok a keses mas alternativ megoldast valasztok.azt se tartom jo otletnek hogy a hetkoznapi delelotti vonat ócsatol csak 1..10utassal kozlekedik...🤪

Fulika Creative Commons License 2024.04.13 -4 0 4779

"Ami kell a vasútnak, azt vegye meg az állam, és fizesse ki a piaci értékét."

Egyetértek.

 

"Az értéken el lehet vitatkozni a szakértővel, azután pedig a bíróságon"

No itt tévedsz, mert ez természetesen elméletben így van, de a gyakorlat az, hogy az "el lehet vitatkozni" tényállás semmivel nem tolja odébb a kötelező kiköltözési határidőt, viszont vita esetén egy vasat sem látsz a bírósági döntésig. Lakni viszont addig a pár évig is kellene valahol, tehát vagy van egy másik ingatlanod is, amibe beköltözöl, vagy valós ügyvédi terminológiával élve:

"kisajátítás? Akkor megszívtad :("

De ha szakmai érvet akarsz a vasútfejlesztés ellen, akkor rossz helyen kopogtatsz, ééugyanis én nem vagyok ellene. Én azt mondom, fejlesszék, maradjon az EGY vágány és a szintbrli kereszteződések, azt újítsák fel, és villamosítsák. Ennyi kellene, semmi több, főleg nem teherforgalom, meg 120-as tempó, meg kisfszom.

Egyébként meg 2 hete voltunk Bari-ban, és érdekes módon egy reptéri vasutat a 142-eshez képest sokkal kisebb jelentőséggel be tudtak tenni km-en keresztül vágatba a külvárosban...

Előzmény: Zugbegleiter (4778)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.04.12 0 3 4778

Én nem írtam, hogy vita nélkül el kellene fogadni. Csak azt, hogy rendszer szinten nem érdekel a kérdés. Ami kell a vasútnak, azt vegye meg az állam, és fizesse ki a piaci értékét. Az értéken el lehet vitatkozni a szakértővel, azután pedig a bíróságon ha szükséges. Az egyéni siránkozást családon belül, ismerősökkel stb. le lehet folytatni, egy szakmai fórumon érvként használni vasútfejlesztés ellen a kandallódat meg az öntöző berendezésedet - lehet, de komolyan vehetetlen.

Előzmény: Fulika (4777)
Fulika Creative Commons License 2024.04.12 -5 0 4777

Mint írtam adott esetben nem a vasút melletti ház is áldozatul esik.

De ok, költözni kell, rendben, akkor keress a környéken a vasút mellett a 2. utcában egy vízteres kandallóval ellátott, modern, szigetelt, klimatizált, szaldós napelemes (kíváncsi vagyok ezt manapság hogy intézed el, és ha ilyen nem lehetséges, akkor vajon a meglévő mennyit is ér), elektromos autó töltéssel kiépített kocsibeállós, öntözőrendszeres kertesházat alacsony rezsivel jó beosztással.

Ha megtaláltad, lehetőleg több példányban, hogy választani is lehessen közülük, és az ára is ismert, amit majd az állam tudottan szó nélkül kifizet, akkor gyere ide erkölcsi felsőbbrendűséggel észt oszatni, hogy másoknak mit kellene vita nélkül elfogadni.

Előzmény: Zugbegleiter (4774)
Fulika Creative Commons License 2024.04.12 -5 0 4776

Ez nagyon megható, csakugye az a helyzet, hogy pestimrén a Nemes utcai aluljárónál nem csak a vasút melletti házakat akarják dózerolni, hanem a következő utcaiakat is, amik egészen eddig nem számítottak vasút mellettinek.

Az aluljáró tervek azért ott és úgy alakultak, mert a pedofideszes érdeklobbi és csatolt vállalkozó részei blokkolva lettek a környező, már felvásárolt telkeken építendő társasház hodály tekintetében, és így szándékoznak ezt a gordiuszi csomót átvágni.

Innen fuss neki erős társadalmi igazságérzettel.

Előzmény: bad will hunting (4771)
kslc Creative Commons License 2024.04.12 0 2 4775

Ez esetben vesz egy másik házat a vasút mellett szintén olcsóbban.
Te kerestél már valaha házat? Nem úgy megy, hogy csak úgy talál másik hasonló méretűt a vasút mellett. És nyilván lennének más igényei is. Vagy ne legyen? Eddig jól megvolt a házában, de az állam elveszi, és örüljön, hogy valahol lakhat ezután is?

Ha többet adnának, na az probléma lenne, mert egyrészt közvagyon lopás,
El kell dönteni, hogy mi a fontosabb: senki ne járjon jól a kisajátítással, vagy senki ne járjon rosszul a kisajátítással. Szerintem az utóbbi sokkal fontosabb.

másrészt azonnal megjelennének a spekulánsok.
Ez még valamennyire jogos lehet, ezért is írtam, hogy az érték megállapításánál "az ott töltött éveket is figyelembe véve, hogy ne lehessen trükközni".

Előzmény: Zugbegleiter (4774)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.04.12 0 1 4774

Ez esetben vesz egy másik házat a vasút mellett szintén olcsóbban. Nincs itt semmi probléma. Ha többet adnának, na az probléma lenne, mert egyrészt közvagyon lopás, másrészt azonnal megjelennének a spekulánsok.

Előzmény: kslc (4773)
kslc Creative Commons License 2024.04.12 -1 5 4773

a sínekre néző házuk 10 millióval kevesebbet ér a piacon is

Ez igaz, de pont ezzel van a probléma: Ha valaki ott él, és megszokta a vonatokat, akkor neki nem probléma, hogy közel van a vasút, számára ez nem csökkenti az ingatlana értékét. Ha valamiért önként elköltözik, és eladja a házát, akkor persze, ennyivel kevesebbet kap érte. De ha az állam akarja elvenni (kisajátítani), akkor nem igazságos, hogy annyival kevesebbet kap érte. Miért nem lehet a kisajátításokkor többet adni, mint a forgalmi érték (esetleg az ott töltött éveket is figyelembe véve, hogy ne lehessen trükközni)? Nagyon lényeges különbség, hogy az ember önként adja el a házát, vagy az állam kényszeríti arra, hogy eladja!

Előzmény: bad will hunting (4771)
f_k Creative Commons License 2024.04.12 -2 4 4772

A riportban szereplő néninek 4 milla saját megtakarításába került a "költözés".

Amit az állam adott az azonos településen hasonló korú állapotú és területű ingatlanra nem volt elég.

Kevés a kínálat adott kisajátítási összeg nem elég egy "ugyanolyan" ingatlan megvételére.

 

Szocializmusban ilyenkor "tanácsi" lakás etc. járt most aki ilyen helyzetbe kerül nem tud hasonló paraméterű ingatlant venni a kisajátított helyett..

Előzmény: bad will hunting (4771)
bad will hunting Creative Commons License 2024.04.12 0 6 4771

Ez általában így is szokott lenni, csak a tulajok nem szokták elfogadni, mert olyan árat várnak amiből egy jobb elhelyezkedésű házba tudnak költözni. Nem szokták elfogadni, hogy a sínekre néző házuk 10 millióval kevesebbet ér a piacon is, mint egy ugyanakkora ház két utcával beljebb. Aztán jönnek a könnyes bulvárriportok a szomorú hegedűs zenével... mint a kelebiai néni akit konkrétan 15 méterrel költöztettek arrébb, az utca túloldalán kapott egy másik házat, mégis 10 perces riport lett belőle hogy milyen kegyetlen és szívtelen az állam, mert a néninek az új házából végig kellett nézni, hogy lebontják a régit. (mielőtt repülnek a kövek, én is sajnálom a nénit mint egyént, de azért 1., egy néni érzékeny lelke miatt ne fejlesszünk egy vasútvonalat? 2., Nem a híd alá lett küldve csak 15 méterrel arrébb költözött, szerintem ez több mint korrekt rendezése volt a dolgoknak.) 

Előzmény: Fulika (4767)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.11 -1 4 4770

Ez így kb. korrekt, de a helyzet megintcsak némi árnyalásra szorul:

 

Valahol egy Nemzeti konzultáció és a pestszentimrei szavazás között félúton helyezkedik el az A LAJOSMIZSEI VONAL TELJESKÖRŰ FELÚJÍTÁSÁT VÁRJÁK AZ UTAZÓK című oldal által megjelenített vélemények is:

  • 93 százalékuk egyetért vagy inkább egyetért a pálya kétvágányúsításával minden lehetséges szakaszon, 
  • 84 százalékuk támogatja a vasútvonal villamosítását, 
  • 95 százalékuk a jelenleginél gyakoribb vonatkövetéssel, 
  • 91 százalékuk pedig a sebesség emelésével ért egyet. 

 https://nkk.hu/a-lajosmizsei-vonal-teljeskoru-felujitasat-varjak-az-utazok/

 

Ugyanezeket a kérdéseket fel lehetett volna tenni úgy is, hogy nem csak a pozitívumok jelennek meg, hanem az ezeket megkövetelő - és esetenként valakinek nem annyira pozitív feltételek. Persze ezek mellett is életszerű, hogy mindennek bőven 50% fölött támogatottsága legyen. 

Előzmény: Magyar NaBA (4769)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.04.11 0 10 4769

LOL.

 

Összegezve: egy bűvészinas a nagypolitikai magiszterek laboratóriumában lábatlankodva megleste a "nemzeti konzultáció" nevű kétes hírű bájital receptjét, aztán hazatérve városszéli kis nyárikonyhájába megpróbálta azt kikotyvasztani, de csak egy trutymóig jutott. Ezt azonban ő nem ismeri fel, hanem diadalmasan hordozza körbe a löttyöt azt hazudván közönségének, hogy az működni fog.

 

De nem fog működni, mert a bájital lényege nem az, hogy mit teszünk bele vagy hogyan keverjük, hanem az, hogy ki végzi a műveletet. A magiszternek elég varázsereje van ahhoz, hogy amit jól megkonzultált, azt megvalósítsa. A bűvészinasnak viszont nincs, ő nem egy jelentős súlyú stakeholder. Szóval az újbudai esetből okulva jobban tenné, ha némi engedmények után félreállna a buldózer útjából.

 

Egy szó mint száz, Pestimre polgármestere arra jutott, hogy az állam:

 

1a. saját területéről,

1b. a saját vasútját,

1c. a saját pénzéből,

a vigye el a föld alá,

2. ez pedig Pestimre lakóinak semmibe ne kerüljön

 

Ami kábé annyit ér, mintha a nagypolitikai magiszterünk megkonzultáná a nemzettel, hogy Németország és társai saját pénzből építsenek Hegyeshalomtól Röszkéig (nagylaki leágazással) egy földalatti vasutat és autópályát, amelyen a balkáni tranzitforgalmukat bonyolíthatják, mert az 80 évre meghatározza az ország minőségét. A németek nyilván körberöhögnék.

 

 

Előzmény: Proart (4768)
Proart Creative Commons License 2024.04.11 -2 1 4768

"

🚊142-es vasút a földkéreg alatt – döntöttek a lakosok, ezt szeretnék!

Az Önkormányzatunk által kezdeményezett szavazás a vasútvonal tervezett felújítása kapcsán lezárult. A Pestszentimrén élők véleményét arról kérték ki, hogy a 142-es vasútvonal a föld felett vagy süllyesztett pályán fusson.

Összesen 2430-an szavaztak, az eredmények pedig:
• alatta 2104 szavazat
• felette 326 szavazat

Szaniszló Sándor polgármester a pestszentimrei Agórán tartott köztéri fogadóóráján elmondta, hogy a lakosok döntését fogják képviselni a 142-es vasút megújulása során. Arra is kitért a polgármester, hogy a mostani korszerűsítés legalább 80 évre határozza majd meg az érintett városrész minőségét, ezért különösen fontos, hogy olyan típusú fejlesztés valósuljon meg, ami a kerületiek érdekeit szolgálja.

A polgármester hangsúlyozta: a kerület támogatja a vasútfejlesztést, de ragaszkodik ahhoz, hogy az az itt élők érdekeit szolgálja."

Fulika Creative Commons License 2024.04.11 0 4 4767

A másik megoldás, hogy akinek viszik a házát, annak mindenféle pereskedés nélkül annyit fizetnek a kisajátítás során, hogy abból legalább egy ugyanolyan színtű ingatlant tudjon vásárolni, és a költözési költségeit is állja az összeg.

Előzmény: Fulika (4766)
Fulika Creative Commons License 2024.04.11 -4 0 4766

Szerintem egyértelműen az a megoldás, hogy a te házad hűlt helyén építsék meg a nagyon kellő aluljárót, így mindenki boldog lesz, Te is, mert társadalmi célt szolgálhatsz, és én is, mert megmarad a házam.

Előzmény: bad will hunting (4763)
Adani12345 Creative Commons License 2024.04.09 0 1 4765

Volt, de ott az önkormányzat volt a hunyó, építési tilalom volt már a nyomvonalra, a MÁV-é volt már rég mikor épült oda egy társasház, mert mégis kiadták rá az építési engedélyt. Gondolom aki oda építette intézte el valahogy, akkor még nem lehetett tudni mikor kezdődik az építkezés, régi terv volt már az a vágány, de simán benne volt az is, hogy még évtizedekig nem épül meg.  

 

Érdi önkormányzatnál volt korábban is pofára esés sokat akar a szarka szemlélet miatt. Mikor a 30-as épült és még egy vágány épült, egy óvoda volt útban, NIF első ajánlata az volt, hogy 180 milliót ad a telekért, ami elég jó ár volt, érdi önkormányzat meg közölte, hogy 300-at kér, nem fogadja el. Hát jó, értékbecslés, terület és épület felmérve szumma 65 milliót ér annyit is kaptak.  

Esztergomi vonalnál is próbálkoztak a spekulánsok a gazzal felvert telkeikkel, de ott sem engedtek, inkább bevállalták hogy éveket késik az építkezés, ameddig lemegy a bírósági ügy. Egyik csirkeólnál meg bontás helyett épült centikre az épülettől egy támfal és letudták azzal a dolgot, szintén hoppon maradt a tulajdonos. 

Előzmény: bad will hunting (4764)
bad will hunting Creative Commons License 2024.04.09 0 3 4764

Egy érdekesség, Érden így oldották meg a 30-as és 40-es vonal összekötését. A médiából nem emlékszem, hogy balhé lett volna a kisajátításokból.

bad will hunting Creative Commons License 2024.04.08 0 11 4763

És akkor szerinted mi a megoldás? Te ugye soha nem használod az M5, M3 bevezetőt, vasutat, HÉV-et, stb... mert ezek is mások zavarásával vagy kárára épültek meg. Vagy azok azért jó dolgok, csak "ne az én kertemben".

Előzmény: Fulika (4762)
Fulika Creative Commons License 2024.04.05 -8 0 4762

"aki nem látott tovább az orránál, és néhány értéktelen családi ház védelme érdekében megakadályozta a különszintek megépítését."

Gondolom, te pont egy ilyen "értéktelen" házban laksz az adott helyen, hogy ilyen szép, kerek véleményed van az ügyről.

Előzmény: Zugbegleiter (4700)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.04.05 -2 1 4761

Tüpontos. 5*!

Előzmény: jbaal (4760)
jbaal Creative Commons License 2024.04.05 -4 10 4760

Persze, a pesti lakosság nem akarja, hogy bárki is odamenjen és vasút meg egyebek épüljenek nekik, maradjon mindenki, ahol van, így is zsúfolt a város.

De azt elvárják, hogy mikor nincs elég rendőrük, tűzoltójuk, vasutasuk, közlekedési dolgozójuk, kórházi ápolójuk, okmányirodai dolgozójuk, akkor vezényeljenek nekik vidékről, nehogy hiányt szenvedjenek bármiben is, ne kelljen a bőrükön érezniük annak az idióta fővárosi társadalomnak a hatásait, ahol csak az informatikus, vállalkozó meg a jogász kaphat normális jövedelmet és élhet normális színvonalon. Emiatt fogytak el a fenti foglalkozású emberek.

Ezek az emebrek is nyomorogjanak valami szar munkásszállón, és lehetőleg teleportálják oda magukat, ne épüljön nekik se vasút, de az autójukat se hozzák magukkal, parkoló se legyen nekik, az csak a helyi lakosokat illetheti meg évi 2 ezer Ft.-ért.

Előzmény: Zugbegleiter (4759)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.04.05 -2 2 4759

Még rosszabb, ha az elmúlt 10 év mérlegét nézzük: konkrétan semmi nem épült 2015 óta, sőt ami még rosszabb, tervbe sincs véve komoly beruházás, ezt az egyet kivéve. Ez részben tudható be az itt is olvasható helyi hübriszeknek, az látszik, hogy az Állam, ahol igazán akarja, végigtolja a beruházásokat. Csak nem akarja eléggé, mert a pesti lakosság elviseli a meglevő állapotot. "Langyos a sör, vizes a bor, ha nekünk így is jó. Jobb nem is jár, ha nekünk így is jó."

Előzmény: bad will hunting (4757)
Adani12345 Creative Commons License 2024.04.05 -1 5 4758

Közben Prágában, meg 2-3 évente hosszabbítanak villamosvonalakat a majdan kiépülő lakótelepek felé, csendben hatalmas médiaszenzáció meg örömujjongás nélkül. Brno-ban meg már a 4. villamos alagutat építik. Pedig a rajtvonalról 1990-ben ugyanonnan indult a két ország.

Előzmény: bad will hunting (4757)
bad will hunting Creative Commons License 2024.04.05 -1 8 4757

ad1.) Az önkormányzat véleménye szerint a tervezők rosszul gondolkodnak, és úgy építenének infrastruktúrát, "mint a kommunizmusban". A mérnökök pedig "infrastruktúrában, sínben, vasban, betonban, vezetékekben gondolkoznak".

 

Ijesztő is belegondolni, mi lenne most Budapesttel a kommunizmus nélkül, mert nagyjából azóta semmi nem épült az egyéni sérelmek miatt. 35 év fejlődését fel tudnám sorolni 5 perc alatt:

- Lett M0, igaz annyira ki lett tolva, hogy néhol akár 20 km is van a Hungária körgyűrű és az M0 között, ráadásul azóta is félkész.

- A Könyves Kálmán és a Szerémi csak azért tudott kiépülni, mert gyárakon át vezetett (amúgy spoiler alert, kb 50 évig az volt a hivatalos terv, hogy a Hamzsabégi úton folytatódott volna a körút, ezért van akkora hely a sínek és a házak között, ezt csak úgy mondom a Déli Körvasút ellen ágálóknak).

- Egér út - Andor utca: 5 kilométer 15 év alatt készült el a lakossági ellenállás miatt.

- Vasút meg merem kockáztatni száz éve nem épült, minden budapesti vonal századfordulós vasút- vagy HÉV vonal pofozgatva.

- Villamosból a rendszerváltás után épült talán 10 km összesen (14-es hosszabbítása, 1-es hosszabbítása, a fonódó igazából visszaépítés volt). 

- Épült egy félkész belvárosi metró, ami csak az amúgy is kiváló belvárosi tömegközlekedésnek csinált túlkínálatot, de ne segít a külső kerületeken vagy az agglomeráción.

 

Azért ez egy 2 milliós világvárosban harmatgyenge szerintem.

 

 

 

Előzmény: H_CS (4717)
bad will hunting Creative Commons License 2024.04.02 0 0 4756

A válaszom röviden igen, a házunk előtt 4 buszjárat megy két irányban és tökre nem érdekel hányszor állnak meg egy nap, nem is ismerem a menetrendjüket. A gyerekek mondják csak néha, hogy "itt a sárga busz, itt jön a fehér a busz". 

Előzmény: Il Leone (4752)
Il Leone Creative Commons License 2024.03.29 -1 1 4755

Értelek, viszont ez ha hiszed, ha nem, nem a tervezők sara, hanem a politikusé, a szakpolitikusé és a civileké közösen.

Előzmény: benbe (4754)
benbe Creative Commons License 2024.03.29 0 1 4754

Teljesen világos. Csak így az is érthető, hogy a legtöbb érintettnek semmi bizodalma a felújítási projekttel kapcsolatban.

Előzmény: Il Leone (4753)
Il Leone Creative Commons License 2024.03.29 -1 0 4753

Ezek közül sok elbaltázás azért van, amit már írtam, nem hagynak elég időt a gondolkodásra, és utána a hibákból sem akar tanulni senki.

Előzmény: benbe (4748)
Il Leone Creative Commons License 2024.03.29 -1 0 4752

OFF

 

Akkor újból, ha már a Firefoxból random kiléptet a fórummotor.

 

ON

 

Én alapvetően arra a felvetésre reagáltam, hogy a vasútat tereljük el lakott területen kívülre a jelenlegi nyomvonalról, mert "csúnya a zajfogófal" meg "mi lesz ha jön a Szergej". 

 

A probléma az, hogy te/ti nem tudtok kilépni a berögzült kliséből, hogy ha valakinek a világképe nem egyezik a tiétekkel, akkor az csak hülye, buta, ostoba lehet, és az ő elképzelése csak hibás lehet. Nem véletlenül említettem a viselkedésgazdaságtant és a szervezetpszichológiát, több esettanulmányhoz volt szerencsém, ameddig nem vagytok képesek arra, hogy a másik érveit és elképzeléseit meghallgassátok (legyen az a saját világképetek szerint bármennyire is hibás), addig nem lehet a dolgot előre mozdítani. Mert az a lényeg, hogy a másikhoz nem úgy kell hozzáállni, hogy az hülye és hibásan gondolja, hanem úgy kellene, hogy egyszer sem mondjátok ki, hogy hibás a gondolata, és/vagy hogy hülye, hanem megfelelő kérdésekkel, kellene rávezetni, hogy belássa saját álláspontjának olyan részeire, amik alapján ő maga fogja megváltoztatni a véleményét.

 

Szerintem egy vasútfejlesztés érintettjeit nem a fizikai közelség határozza meg. Lehet, hogy valaki a Vasút utcában lakik a sínek mellett, de esze ágában sincs vonattal járni, mert Csepelen dolgozik és kocsival jár, nyilván ő ellenkezni fog a fejlesztés ellen. Miért van neki több joga erről a fejlesztésről "dönteni" vagy véleményt mondani, mint annak aki Ócsán 1200 méterre lakik a sínektől, de minden nap vonatozik? Még egyszer hangsúlyozva, hogy egy meglévő vasútvonal fejlesztéséről beszélünk, nem zöldmezős beruházásról.

 

Vegyünk egy hipotetikus esetet, amibe bele tudod képzelni magadat. Az utcában, ahol laksz jár egy buszjárat, amin mondjuk jár 10 percenként csúcsban, 12 percenként azon kívül, és az üzemideje hajnal 4 és este 23 óra között van. Te ezt a buszjáratot NEM használod és soha nem is fogod a későbbiekben sem.

Egy nap társadalmi egyeztetés zajlik arról, hogy az üzemidő legyen kiterjesztve és 0-24 üzemidő legyen, és csúcsidőszakban 2, azon kívül 3 percenként járjon a busz.

Amikor erről te véleményt szeretnél nyilvánítani, mivel az ablakod alatt jár a busz, akkor hitelt érdemlően bebizonyosodik, hogy te azt a járatot soha nem használtad, és ekkor szépen hazaküldenek, hogy te nem nyilváníthatsz ebben a kérdésben véleményt, mert soha nem utazol a buszjáraton.

 

Örülnél ha ez történne? Mert te konkrétan ezt javasoltad. Azok, akik ott laknak a vasúttól 20 méterre, és az életük 30-40%-át töltik, azok ha nem használják a vasutat, akkor kussoljanak, de az az Ócsai aki a Vasút utca akárhány számnál naponta kétszer jár összesen 5 másodperc erejéig, ő véleményt nyilváníthat, mert a vonatot használja. Kérlek ezt azért gondold át még párszor.

 

Abba azért bele lehetne kötni, hogy a Nyugati és a KöKi közé teszel egy teljesen megalapozatlan relációt. Miből gondolod, hogy több ócsainak vagy dabasinak van dolga/akar átszállni a Nyugatiban mint a KöKi-n? Ez is pl 20. századi felfogás, hogy aki az agglomerációban él, annak kizárólag a városközponti fejállomás lehet az úti célja. A munkahelyek folyamatosan távolodnak a városhatárok felé és a nagy körgyűrűk, bevezető utak vonzáskörzetébe a belváros helyett.

 

Ahogyan Fizolti topktárs már rámutatott nem csak a Nyugati van ott, hanem van egy Kő alsó és van egy Zugló is.

Most egy olyan példát fogok mondani, amit elég sokat láttam amikor még Kőbányán laktam és 30 éven keresztül napi rendszerességgel használtam a KöKi-t.

Beérkezik a Lajosmizsei vonat reggel az agglóból, nagyon sokan leszállnak, és sietnek a metró és a buszok felé. Sok diák is van, akiknek egy része a 85E-hez rohan, hogy a Maglódi úti iskolákban eljussanak. Nekik sokkal gyorsabb és jobb eljutást biztosít ha elmennek a vonattal Kő alsóig, és utána a 28-as villamossal mennek iskolába, hiszen nem kell városnéző túrán részt venniük az Újhegyi lakótelepen, és Óhegy egy részén.

De tovább megyek, ha véletlenül mégiscsak el tudna menni a 142-es vonalról menetrendszerűen a Déli Körvasúton és ott létesülne megálló a Népligetnél is, akkor pl. azok, akik ma Dabasról az autópályás buszokkal a Népligetbe mennek, nekik is jó lehetne a vasút, sőt, akiknek Budán van dolguk, azoknak is jobb tudna lenni, pl. a budaörsi és a törökbálinti logisztikai központokba és raktárakba, és máris nem mindegy, hogy KöKi-n egy felesleges 10 perces átszállást meg lehet spórolni.

 

Előzmény: bad will hunting (4747)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.28 -1 1 4751

Kicsit árnyaljuk a képet: 

 

Váci út - Nyugati.

 

Hungária körgyűrű - Zugló, esetleg egy része Kőbánya alsó

 

Örs - Kőbánya alsó. Vagy ha megépülne a ma hiányzó megálló Kerepesi úton (Metró/Metrósított HÉV kapcsolattal), akkor az. 

-

Kelenföld. - Ez pl. lehetne jó irány, de a projekt kapcsán egy szót nem hallottunk arról, hogy Köki úgy épülne át, hogy ebbe az irányba mehessen a 142-esforgalom egy része (miközben maga a körvasút sokszázmilliárdból épül át épp, elvben a nagyobb személyforgalom érdekében, de a pesti oldalról a csatlakozó szakaszok maradnak eddigi szintjükön). 

Előzmény: jbaal (4750)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!