Persze, mert rettegnek, hogy vonalismerettel rendelkező mv lelép a magánhoz. De tudjuk azt is, hogy a kisujjukat nem mozdítják meg azért, hogy jót is tegyenek az emberrel, hogy fel se merüljön benne a lelépés fogalma. A startnak volt már pár lehetősége megmutatni, hogy hogyan kell kerülő útirányon közlekedtetni a vonatait, nem sikerült.
Általában a magánvasúti mozdonyvezetők vonalismereti listája sokkal hosszabb mint a sajtosoké. A sajtosoknál sajnálják az ilyenre a pénzt, csak az adott telephelyről kiszolgált vonalakat csináltatják meg.
Most nem vagyok képben, mikor történt a baleset, és ahhoz képest mikor tudtak elindulni kerülőben. De még az eredeti indulás előtt kapták az infót. Ahhoz képest nem ment kettő perc alatt nekik sem.
"Érdek" felé 5 percenként van vonat. Mire kiderül mi történt, megtippelik meddig tart, feltorlódott a fél Dunántúl. Eztán kezdődik a menetvonal megrendelősdi. Ideális esetben 20 perc. Aztán új készre jelentés, meg ami még kell. És már azon csámcsog mindenki, hogy mindenki hülye a vasútnál. Holott csak két ember. Aki megtiltotta, meg aki nem engedélyezte újra a kerülést az ilyen helyeken.
Majd, ha a startnak is piaci érdeke lesz...jah, hogy addig meg bármit megtehet? Meg nem is akar a minimumnál többet? Elővárosiaknál rendben van, legyen pótló..távolságiaknál azért ez problémásabb...
Hogy rendelt egy-egy másik menetvonalat a magyar és a szlovák szakaszon is, biztosított rá megfelelő vonalismerettel rendelkező mozdonyvezetőt is és 1-2 óra késéssel, körbevitte a vonatát?
Ennek a fennakadásnak köszönhetően a 70-es vonalon is debütált a RegioJet, kb. 20 perccel ezelőtt haladt át Dunakeszin a kerülőúton közlekedő prágai járat.
" inkább kirándulókkal, mint valóban "vonatozókkal"
Mi is kipróbáltuk és ha nem is megdöbbenve, de szem kikerekedve láttuk, hogy a vonattól odakocogva a hajóállomáshoz már csak egy hosszan kígyózó sor végére tudtunk beállni. Szerencsére belül maradtunk az engedélyezett utasszámon, így felfértünk. De inkább éreztük a helybéliek, vagy autós kirándulók szórakoztatására rendeltnek, mint a vonat pótlójának. Hiába, na, az ingyenesnek nagy a vonzereje. ;-)
Szerdától szerintem max. a 12-es úton indul meg a vonatpótló (kerülőútirány nélkül), az egyik vágány visszaadását is csak július második hetére ígérték.
Nagyon, nagyon klassz, tegnap teszteltem :-))) A Mahart szezonban napi egy pár Bp.-Egom. járatpárt üzemeltet a szakaszon, lehet lenne érdeklődés valami gyakrabban közlekedő helyi járatra, tegnap ugye vasárnap és jóidő volt, de tömve voltak a hajók nappal (& inkább kirándulókkal, mint valóban "vonatozókkal")
Nem olvastam vissza, hogy volt-e már korábban. De talán ideje lenne elgondolkodni egy Kismaros-Zebegény/Szob közötti alagút megépítésén a problémás szakasz kiváltására. Jót tenne a nemzetközi személy és teherforgalomnak is, csökkentve a zajterhelést és a menetidőt. A jelenlegi nyomvonalat pedig megtartani idegenforgalmi és regionális használatra. A zónázó vonatok mehetnének akár Kismarosról az alagúton át Szobig, a többi Nagymaros-Zebegény érintésével.
A javuló szlovák-magyar viszony keretében pedig valahogy össze lehetne kötni az esztergomi vonalat a Párkány-Pozsony vonallal.