Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 1 25133

Február 28.

Előzmény: nemeza (25127)
rige13 Creative Commons License 6 napja 0 8 25132

Szerintem felesleges lenne a 16-os járatot az Erzsébet hídon közlekedtetni. Mivel turisták sincsenek, bőven elég lenne a Batthyány térig vezetni.

105-öst sem biztos, hogy átvezetném az Erzsébet hídon. Hol fordulna vissza a Deák tér felé, az Uránia előtt? Nem tudom ott lehetséges-e most és, hogy lenne-e értelme ily kerülővel közlekedtetni a járatot. A Kiskörút már így is eléggé leterhelt a metrópótlás miatt. 

Szerintem ketté kéne bontani. Egyik fele Apor Vilmos tér - Batthyány tér között, másik Széchenyi István tér - Deák Ferenc tér - Gyöngyösi utca. Így megmaradna a Széchenyi István tér ellátottsága is busz járattal. 

Előzmény: 08-73 (25124)
08-73 Creative Commons License 6 napja -3 3 25131

A mínuszolóknak: akármi is legyen a forgalmi rend, az általam leírt simán elképzelhető, kiindulva a korábbi Lánchíd-lezárásokból kiindulva (függetlenül attól, hogy a 16 akkor vagy a Clarkig járt, vagy az Erzsi hídon).

Viszont a midigondok ismertek, a 16-os Erzsébet hídra terelése valószínűleg nem bírna el ennyi többletet.

Előzmény: 08-73 (25124)
Nbbarcs Creative Commons License 6 napja -3 0 25130

TE-t nem kell kiírni? :)

Előzmény: e-Ticket (25129)
e-Ticket Creative Commons License 6 napja -3 0 25129

Hogy lenne már rá terv? Csak évek óta tudják hogy lesz. 

BKK-nál még tuti kimennek egyeztetni némelyik polgármesterhez, hogy ők mit szeretnének, aztán döntenek. Majd indulás előtti héten lesz egy közlemény az új ideiglenes hálózatról... :-/ 

Előzmény: 08-73 (25124)
exvérmezö15 Creative Commons License 6 napja -4 2 25128

Nem én voltam a kíváncsi..

Amit írtam az csak irónia volt.

Előzmény: nemeza (25127)
nemeza Creative Commons License 6 napja 0 0 25127

Miért, mikor indul? Van már dátum? ..

Előzmény: exvérmezö15 (25125)
08-73 Creative Commons License 6 napja -4 0 25126

Nem néztem még.

Előzmény: exvérmezö15 (25125)
exvérmezö15 Creative Commons License 6 napja -2 2 25125

Nézted már a Winmenetrendben....

Előzmény: 08-73 (25124)
08-73 Creative Commons License 6 napja -4 1 25124

A Lánchíd felújítás idejére van valami terv a 16-ossal, hogy hová fog menni? Erzsébet hídon át Deákra, vagy lerövidül a Batyira? A 105, 916, 990 nyilván az Erzsébet hídon megy majd át.

133bp. Creative Commons License 2021.01.18 -1 2 25123

Örstől 17:33 utáni 276E-k esetén már csökkentett menetidő van (-1 perccel kevesebb ezen a szakaszon). Akkor valószínűleg, ha ez az általános tendencia 17:00 óra után nem kéne hozzányúlni kifelé, mert ahogy látom tartják a menetrendet. Viszont 17 óra előtt annak nincs értelme, hogy 2 percet áldogálnak Jókainál, akkor hozzányúlhatnak. Ahogy látom a 44-eshez is érdemes lenne, mert még a legnagyobb csúcsban is sietve közlekedik. 

Előzmény: gorcher (25122)
gorcher Creative Commons License 2021.01.18 0 1 25122

24-ből 8 kocsi várakozott délután csúcsban, kb. 1 percet, a többi jött és ment:

 

Ez pedig ugyanonnan a 44-es:

Előzmény: 133bp. (25121)
133bp. Creative Commons License 2021.01.18 -1 3 25121

Mai adatok Jókai Mór utca (Rendőrség) megállóból Örs felől a Naplás felé. Ha megnézed a pirossal jelölt részt, akkor a bal oldali részen a valós érkezés van az érintett megállóba, a jobb oldalon a valós indulás a megállóból. A pirossal kijelölt rész előtt ugyanez van csak a hivatalos menetrendi adatokra vonatkoztatva.

 

Akárhogy nézem, szinte mindegyik 276E 1-2 percet várakozott az érintett megállóban vagy volt olyan, amelyik eleve sietve indult (pl a lista elején és végén), de ugye ezt a BKK nem szereti. Többnyire azért látszik úgy, hogy időben közlekednek, mert már korábban szó volt, hogy a BKK büntet, amennyiben nem 0.0-ban indul el a busz a megállóból, így a mellékelt ábra is jól mutatja, hogy bizonyos ideig (percekig) várakozott a legtöbb busz. A legtöbb esetben a menetrendhez képest 2-3 perccel előbb beértek Jókai Mór utca (Rendőrség) megállóba Örstől, szóval nem gondolom azt a jelenlegi adatok alapján, hogy az értelmetlen több perces várakozások helyett ne lenne-e jó egy feszesebb menetrend. Aláírom, hogy az autósforgalommal érdemes számolni, de covid előtt sem volt több 37-38 percnél több a menetidő kifelé, szóval végképpen nem értem mi indokolja mostanság a 40 perces menetidőt. 

Előzmény: gorcher (25120)
gorcher Creative Commons License 2021.01.18 -1 0 25120

Ránéztem most és a Jókainál mind időben vannak, illetve a Zsemlékesnél is. Az viszont már tényleg poén, hogy a reptérig a -1 +1 közötti Jókais érkezésekből minden esetben késés lesz. De úgy nagyjából továbbra is jónak gondolom a menetidőt kifelé, főleg úgy, hogy mára tényleg "boldog békeidőket" megszégyenítő autós forgalom volt/van a Kerepesin. Reggel pláne.

 

Három hónappal ezelőtt simán lehetett volna ilyeneket lépni, de már késő... kéne gyorsítani a tömegközlekedésen, lehetne is egy csomó útvonalon gyorsjáratokat tervezni, de azért ne vegyünk már el a 276E-ről menetidőt, mert pandémia idején sok volt neki. Szerintem. Közúti forgalom szintjén kvázi véget ért az az időszak. A tömegközlekedési járműveken meg ezt a gyengusz kihasználtságot nem lehet sokáig fenntartani. Maximum novemberig, ugye.

Előzmény: 133bp. (25107)
trizs77 Creative Commons License 2021.01.18 0 1 25119

Ma kb. 8,40-kor az 5-ös busz (Palota felé) utolérte az előtte haladót a Nagy Lajos király úti megállóban.

 

Álltunk egymás mellett a piros lámpánál.

Azon gondolkodtam, hogy az első késik, vagy a második siet ?

 

A lámpa szétszedte őket, mert a második fázist vesztett.

Ott ha fázist vesztesz (sokszor megnéztem már) az előző busz, kettő megállót nyer.

 

Azaz amikor Te indulsz zöldre a Nagy Lajostól, az előző fázissal elment busz akkor indul a Rákospatak megállóból.

Tehát egy fázissal mindjárt lesz kettő megálló közöttetek, holott a Nagy Lajosnál még csak 20 cm-re álltál mögötte.

 

 

 

torqmatic Creative Commons License 2021.01.18 -2 7 25118

LOL, ez most komoly? Több tucat hozzászólásban voltak sorolva az érvek, amik mellett a kis cimboráddal rendre elegánsan elsiklottatok... Ha érveket akarsz, csak vissza kell olvasni, vannak kérdések is szép számmal, amit meg lehetne válaszolni.

Előzmény: e-Ticket (25115)
timetable Creative Commons License 2021.01.18 0 3 25117

Utasként kb. hasonlóan látom.

 

A szankcionálással kapcsolatban pedig az a véleményem, hogy ha a fokozatosság elve érvényesül, akkor lehet a szabályt elfogadtatni. Nyilván nem 6 perces sietésről beszélek, mert arra nem nagyon van mentség. Ha egy mérésnél valakit felírnak -1,5-el, azt meg kell neki jegyezni, és érdemes tisztázni a körülményeit (ez is információ). De csak ennyit. Viszont ha egy ilyen megismétlődik egy másik alkalommal, vagy tényleges utaspanasz jön rá sietés miatt, az már más helyzet. 

Előzmény: Nbbarcs (25116)
Nbbarcs Creative Commons License 2021.01.18 -1 7 25116

Nem tudom mennyire számít az utaskénti véleményem ebben a szép KK-KV vitában, de azért megírom, hátha árnyalja a képet, vagy ad ötletet.

 

1: Szerintem max 1 perc sietés az, ami belefér. Ez se legyen persze általános, nagyobb csomópont, átszállási kapcsolat helyéről ne induljon el korábban a jármű, de pl. 1 megállóval a Bikás Park előtt megállni 1 percre utasszívatás.

2: Olyan megálló esetén, ahol jellemzően leszálló utasok vannak, felszálló szinte soha, a percre pontos indulást kivárni szintén felesleges. (lásd előző példa: Puskás Tivadar utca befelé reggel.)

3: Ha a futár a megálló táblát elhagyva vált 0-ról minuszba, az nem sietés az elhagyott megálló szempontjából. Azért "siet" a busz, mert elmaradt az utascsere, így nem használta ki az erre adott időt.

e-Ticket Creative Commons License 2021.01.18 -6 1 25115

És napok óta nem tudtál egyetlen ész érvet sem felhozni, hogy miért és merre kéne változtatni és mennyit. Csak fröcsögés megy inkább. 

Előzmény: torqmatic (25114)
torqmatic Creative Commons License 2021.01.18 -2 5 25114

0 és 3 perc közötti érték a mai elfogadott

 

Igen, pont erről megy a vita már napok óta, ezen kellene változtatni.

 

Pontosan ugyanez a vita zajlana le ha -2 és 2 között lenne és akkor is ha -3 és 5 között.

 

Persze, meg ha 30-40 perc lenne, akkor is, nem? Ez egy baromság, nem érv, ne nézzetek azért már mindenkit hülynek...

 

A sebességes példád is jó, ott ugyanis általában 68-tól büntetnek 50-es megengedett tempó esetén, mégis olvasni egy sor értékes hozzászólást, hogy rohadjanak meg érte.

 

Ez valószínűleg nagyságrendekkel kevesebb nyavalygás, mintha - BKK-s logika szerint - 50,5 km/h-tól büntetnének...

Előzmény: e-Ticket (25113)
e-Ticket Creative Commons License 2021.01.18 -6 3 25113

Ismerem a tűrés fogalmát és képzeld ez ma létezik is. 0 és 3 perc közötti érték a mai elfogadott. Te most ezt kifogásolod, hogy miért ennyi. Pontosan ugyanez a vita zajlana le ha -2 és 2 között lenne és akkor is ha -3 és 5 között.

A sebességes példád is jó, ott ugyanis általában 68-tól büntetnek 50-es megengedett tempó esetén, mégis olvasni egy sor értékes hozzászólást, hogy rohadjanak meg érte. Ugyanúgy meg a nyavalygás. 

Előzmény: torqmatic (25112)
torqmatic Creative Commons License 2021.01.18 -2 5 25112

Ha -2 perc is megengedett lenne, akkor most a -2,5 percről vitáznánk, hogy ha lehet 2 akkor 2 és fél már miért ne?

 

Ezt honnan veszed? Lehet, hogy újat mondok, de a tűrés fogalma a mérnöki gyakorlatban (és kb mindenhol az életben) létezik, de ennek az értékét reálisan kell meghatározni. Gondolom te is fel lennél háborodva, ha az 50-es táblánál 50,5 km/h-val haladva megbüntetne a rendőr, de a jelenlegi kb. ~65 km/h-s büntetési határról se gondolja azt senki, hogy miért nem 70, 80 vagy 90...

 

Ezt nem tudom kik itt önkényesen kitalálták, hogy a 0-3 perc késés az elfogadott, csak ezt nem veszik figyelembe, hogy ez is a végállomási tartózkodási időből vagy a pihenőidőből megy... Neked még a monitor előtt ülve is jár az óránként 10 perc pihenő, de a járművezető nagyvárosi forgalomban, folyamatos stressz és koncentráció mellett gyakorlatilag dolgozzon órákig folyamatosan, ugye? Ez szerintetek komolyan így a jó?

Előzmény: e-Ticket (25111)
e-Ticket Creative Commons License 2021.01.18 -6 4 25111

Hol legyen a határ? Ha -2 perc is megengedett lenne, akkor most a -2,5 percről vitáznánk, hogy ha lehet 2 akkor 2 és fél már miért ne?

Nem percre pontos közlekedés az elvárt, hanem a 0 és +3 perc közötti. Ha előbbinél jobban tudsz haladni, vársz. Ha a 3 percet meghaladod, szólsz az irányításnak. A 3 percesnél jelentősebb késés esetén még a BKV-s területirányításnak is szólnod kellett, ez nem új.

Valahogy néhányan, hogy ez is egy szolgáltatás és nem öncélú buszozgatás a városban. Szeretem amikor a végállomási épület zeng, hogy a hülye utas, hogy a barom nem tud kijönni 5 perccel hamarabb, meg mit képzel ez. Aztán a kedves kolléga elmegy valahová ahol ő az ügyfél és fel van háborodva ha vele is úgy bánik egy szolgáltató. Persze az teljesen más... :D 

Előzmény: torqmatic (25110)
torqmatic Creative Commons License 2021.01.18 -2 4 25110

Még mindig nem érted, hogy ez nem öncélú "szigor"

 

Megtisztelnél, ha a mellébeszélés helyett inkább a konkrét kérdésre válaszolnál, mert az a terelés arra enged következtetni, hogy de, ez bizony "öncélú szigor".

 

Tehát heti átlagban hány utaspanasz érkezik sietés miatt? Legalább nagyságrendileg? 10 alatt? Néhány tucat? 100 fölött? Ezekben az esetekben jellemzően mekkora sietésről van szó? Utaspanasz esetén az utas bizonyítja, hogy ő egyáltalán jogosult a szolgáltatás igénybevételére?

 

Azt honnan veszed, hogy a 0-3 perc késés "jobb", mint a fél perc sietés? Készült ebből valaha valamilyen felmérés? Meg lettek kérdezve a járművezetők is, hogy számukra ez mennyire "jó"? Vagy ők le vannak szarva?

 

Bónusz kérdés: tudsz mondani olyan példákat akár itthonról, akár külföldről, ahol a járművezetők az általatok megálmodott elv szerint közlekednek, magyarán mindig, minden megállóban másodpercre pontosan kivárják az indulási időt?

Előzmény: István Gyuri (25086)
bz79 Creative Commons License 2021.01.17 -1 3 25109

Hogy?4 autó kell napközben 15 percezve (megnéztem) ha egyet kivennél lenne 3,az 45 perc ha kifogja a hévet kifelé vagy befelé,de akár csak egyik irányba pont nem ér át a lámpán+ aztán jön a hév akkor vissza sem érne indulásra.Beesne leszállítani 44 percre,onnan még beforogni 1-2 perc.Tehát 9-től 13 óráig ki sem szállna,ha minden kanyarban valamelyik irányba megfog egy hévet akkor a 6 kanyar alatt összeszed végzésig/váltásig negyed órát összesen.

Előzmény: gorcher (25096)
Közlekedésguru Creative Commons License 2021.01.17 0 2 25108

Végállomáson sose gond, ha van kiegyenlítés. Még hétvégén is sokszor azzal volt gond, hogy a külső végen 1 perc volt, de ugyanúgy ki lehetett fogni, hogy +3, vagy felette érsz ki, utána már befelé nehéz behozni. Persze, értem, hogy kocsi spórolás is szempont és ne az legyen, hogy kint áll, miközben jó lenne az a pár perc a belső végállomáson pluszban, mindent értek, csak ilyenből is adódhat elverődés.

 

A 168E-nél egy perc sincs a külső végponton (délelőtt) csoda, hogy az Örs felé állandóan vonulnak, szinte kimarad, utána jön kettő, de már a harmadik is majdnem utoléri őket, stb.? Napközben és délután van egy perc, de az semmi...

 

Az is többször szóba került, hogy a kocsiszámot a szolgáltató határozza meg, tehát ahol egész nap ki se száll menetrend van, rá van bízva, hogy többlet kocsival legyen szétosztva, hát ilyen többleteket sose tapasztaltam, hogy betennének. Ebben az Arriva sokkal jobb, ott átvett viszonylatokon is hamar többlet lett ugyanarra a menetrendre. Sok mindent lehetne javítani városszerte, néha apróságokon múlik (hangolás, +1kocsi /nem a járművezető kényelme miatt, hanem azért, hogy a meghirdetett menetrendi időben legyen mi elinduljon és ne jóval később érkezzen csak be, mint vissza kellett volna már menjen.../ stb.)

Előzmény: e-Ticket (25105)
133bp. Creative Commons License 2021.01.17 0 4 25107

" És ha a következő nem tud kifordulni az első lámpán, mert elé kerül egy 32-es, vagy egy 277-es? Mindjárt nem 1 percet siet, hanem 1-2 percet késik, amit nem hoz be, hiszen kifele irányban nincs buszsáv (egy rövid szakaszt leszámítva). "

 

Jogos, ilyenre is akad példa. Viszont korábbi éveket visszanézve soha nem volt ilyen sok menetidő a 276E-n kifelé. Jelenleg 39 perc délutáni csúcsban Örs - Naplás út szakasz.

 

Ami alapvetően megdugul az a Veres Péter út bizonyos szakaszai. Ha megnézed Egyenes utcai ltp. és Jókai Mór utca között 9 perc van megadva, szóval nem mondanám azt, hogy nincs ebben tartalék.

+ Vegyük hozzá, hogy elkészült a Bökényföldi út, emiatt ezen a szakaszon tudnak "kényelmesen" nagyobb sebességgel menni, mert nem esik rajta szét a busz. Zsemlékes út - Cinkotai garázs táv is 4 perc, ami szerintem szintén jóindulatú, sok esetben meg sem áll az említett szakasz közti megállókban a busz, szóval itt is tud behozni. Valamint amióta a Cinkotai felüljáró elkészült, azóta a vonat sem avatkozik közbe, szintén növelve a 276E pontosságát. Véleményem szerint 1-2 percet nyugodtan ellehetne venni a 39-ből, mert ha az az alapelv, hogy a busz ne induljon sietve (csak 0.0-ból), akkor érdemes hozzányúlni. 

 

"A különbség a 176E és a 276E menetideje között a szóló és a csuklós kocsik menetdinamikája között keresendő szerintem."

 

Csúcsban a Veres Péter út be van dugulva, szóval ahogy beszéltük itt araszolva halad minden. Szvsz a szóló-csuklós között nincs akkora különbség, hogy egy ekkora szakaszon 3 perc különbség legyen két járat között. Adott esetben lehet figyelemtlenségből is akadhat, hiszen máshol is van/volt arra példa, hogy két járat esetén azonos megállókiosztás mellett különböző menetidők voltak megadva. Eddigi tapasztalataim, hogy a 176E jól tartja a menetrendet, nem késik különösebben, 276E esetén pedig inkább cammogás jellemző, mert van benne bőven tartalék... 

Előzmény: gorcher (25104)
Közlekedésguru Creative Commons License 2021.01.17 0 5 25106

Én se kaptam soha, pedig elő-előfordult. Viszont sosem volt szándékos, vagy "tojokrá" hozzáállásom, a menetrend-tartásom pedig egész jó volt mindig, még a módszerátadás során is. Tudtam, hol, mennyire kell menni tapasztalatból, sose szerettem késni, de sietni sem.

 

Szabálykövetés akkor nagyobb, ha ok nélkül nincs büntetés. Ha indokolt, akkor kell, főleg ha első figyelmeztetésre sem ért a szóból (például diszpécser rászólt és akkor sem), vagy rendszeres és már névről ismerik. Hallottam én már sok egyéb okból kirótt kötbérről is, na ezekkel biztosan nem lesz siker elérve.

 

Az együttműködés akkor működik, ha kölcsönös. Nem az elvárással van baj, csak legyen úgy szabályozva, hogy ne legyen életszerűtlen, ennyi.

Előzmény: István Gyuri (25097)
e-Ticket Creative Commons License 2021.01.17 -1 4 25105

Ennyi tartalékra meg egy menetrendben szükség van. De a kollégák egy része is csak azt látja, hogy ő mehetne de nem mehet mert az a rohadt doboz sípol. Aztán ha meg az ilyen idők kikerülnek a menetrendből mert épp elég sofőrt nem érdekelt, akkor persze megy a prüszkölés, hogy elvették az időnket. Még akkor is megy a hiszti, ha az az idő átkerült máshová a vonalon vagy a végállomásra. Ez van amikor kettőig nem látnak páran és a meglévő időkkel meg sem próbálnak gazdálkodni. Persze a panaszkodás az megy, hogy minden szar és régen jobb volt a futár nélkül. Persze, mert akkor meg lehetett érkezni mínusz 5-el a másik végére, aztán ha a tiszt vagy az utas feljelentette, akkor azok voltak a szemét besúgó hülyék. 

Előzmény: gorcher (25104)
gorcher Creative Commons License 2021.01.17 -1 2 25104

A különbség a 176E és a 276E menetideje között a szóló és a csuklós kocsik menetdinamikája között keresendő szerintem. Ezért is érdekes köztük a hangolás és ezért nem értek egyet a 276E-nek ezzel a fura 3-10 perces követési idejével, mert lehet az Örsről hangoltan indul a két járat, de ebből semmi nem marad a külső szakaszra.

 

Örs, oké. És ha a következő nem tud kifordulni az első lámpán, mert elé kerül egy 32-es, vagy egy 277-es? Mindjárt nem 1 percet siet, hanem 1-2 percet késik, amit nem hoz be, hiszen kifele irányban nincs buszsáv (egy rövid szakaszt leszámítva). Nem mondom, hogy nincs előremenés, de azt tapasztalatból mondom, hogy a többség kifelé nem időkiegyenlít. Ilyen rendszeresen csak októberben és novemberben volt, de akkor... na mindegy, ezt ne kezdjük el újra.

 

Szóval szerintem annyi nincs benne. Illetve oké, húzzanak rajta. De akkor ebben legyen valami olyan logika, hogy egyetlen vonalon sem hagyunk lötyögős menetrendet, mert az is bőven zavaró az utasoknak.

 

Taki bá, te meg egy mekkora troll vagy...

Előzmény: 133bp. (25099)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!