Keresés

Részletes keresés

főgóré Creative Commons License 2023.01.05 0 1 4267

a két végén égetik , mert ugye azért sietnek, hogy életet mentsenek, de ha ezt túlzásba viszik ők maguk 

okoznak, vagy szenvednek balesetet.

Előzmény: ÁsítóSárkány (4264)
GARFIELD Creative Commons License 2023.01.05 0 0 4266

Az, hogy a kerékpárost nem lehet megbüntetni az egyértelmű.

Az viszont semmiképp fel nem róható a mentősnek, hogy egy előre semmilyen módon nem látható eseményre felkészüljön. Nem tud arról meggyőződni, hogy  nem-e fog valaki vakon és süketen elévágódni. 

Azért mert valaki súlyosan vét a kresz szabályai ellen és mindent megtesz azért, hogy balesetet szenvedjen nem lehet mást felelősségre vonni.

Ha ugyanez a lány egy szikla pereméről bringázik a szakadékba akkor azt veszik elő aki nem tervezett oda védőhálót?

Ez az ítélet teljesen visszafelé ül a lovon. Nem állapítja meg, hogy a balesetért egyértelműen a minden létező szabályt megszegő kerékpáros a felelős. 

 

Ausztriában szép nyugodtan autóztam az S31-esúton amikor tőlem pár méterre áttért a sávomba egy peugeot és frontálisan ütköztünk. A peugeot vezetője nem élte túl, engem mentőhelikopter vitt be Bécsújhelyre. Ő jött át a sávomba és nem tudtam elkerülni az ütközést.

Szabályosan haladtam az út és látási viszonyoknak megfelelően. 

Láttam, hogy valami furcsa ahogy  vezet a szembejövő ha megállok vagy lehúzódok a leállósávba akkor elkerülhető lett volna a baleset. De nem láttam semmi olyat amiért ezt meg kellett volna tennem.

Engem felmentett az osztrák bíróság, mert a lehetőségeimen belül nem lehetett elkerülni a balesetet.

Előzmény: ÁsítóSárkány (4264)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.01.04 0 0 4265

A kapuból kihajtás majd a szembekapun behajtás sem szerepel a KRESZ-ben, pedig lehet helyzet, amikor felesleges mindenféle kerülő.

Helyzete válogatja, el tudok képzelni hasonló helyzetet kerékpárral még kijelölt gyalogos átkelőhelyen is, ami hasonló: pl parkot átszelő út közepén zebra, két oldalról odavezető ösvénnyel.

 

Előzmény: GARFIELD (4260)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.01.04 0 0 4264

Ugye de mortuis nihil nisi bene, és a halál büntethetőséget kizáró ok... szóval a kerékpáros amúgy nyilvánvakó szabálytalanságával már elég nehéz mit kezdeni a büntetőjog területén. (A polgári jog és kártérítés már másik kérdés)

A védelmet képviselő ügyvéd helyében én is határozottan valami ilyesmit mondanék, de elég nyilvánvalóan KRESZt sértett és az elég nyilvánvaló egyik oka a balesetnek, a KRESZ 49. § (2) ugyanis így rendelkezik:

"A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette."

A gond ott volt, hogy a feltétel az összetett mondat végéről sajnos nem jött össze.

Hozzáteszem, nem irigylem a megkülönböztető jelzéseket használó sofőröket, irdatlan felelősség van a nyakukon elég folyamatosan, és minden elismerésem annak, aki ezt a munkát műveli.

Előzmény: atompyka (4258)
GARFIELD Creative Commons License 2023.01.04 0 0 4263

Alapjában véve a megkülönböztett jelzést használó jármű a kresz alapján számíthat arra, hogy elsőbbséget adnak neki.

Semmilyen módon nem számíthat viszont az egyik kezében telefontnt tartó a külvilágot minden módon kizáró, szabálytalanul a zebrán kerékpározóra. 

Az az érvelés, hogy ha lassaban megy azért nem állja meg a helyét, mert ha viszont épp közelebb van a mentő de csak lassabban megy akkor is áthajt rajta. 

Ha a vonat elé bringázik be ugyanígy akkor a mozdonyvezetőt ítélik el? Miben különbözik attól, hogy körúlnézés nélkül áthajt a zebrán vagy átmegy a vasúti átjárón, ahol egy 2000 tonnás tehervonat áthajt rajta 100km/h-val? 

Szerintem ha hibázott volna a mentősofőr (megcsúszik, nem fékez az előtte álló autók mögött vagy bármi vezetéstechnikai hibát vét akkor valóban felelős.

 

Előzmény: atompyka (4262)
atompyka Creative Commons License 2023.01.04 0 0 4262

Ezzel nem egészen értek egyet, de ez nem egy kétmondatos történet, és nem ennek a topicnak a témája.

Előzmény: GARFIELD (4259)
atompyka Creative Commons License 2023.01.04 0 0 4261

Egyrészt nem erre gondoltam, csak a "kerékpáros nem kényszeríthető kerékpártolásra" részen akadtam fenn, leginkább azért, mert nekem is ez a hozzáállásom, csak sajnos odafe' nem így gondolkodnak (érdekes, autósoknak miért nincs "szálljkiéstold" hatású tábla?).

 

Másrészt alapvetően egyetértek, bár ha nem akar elsőbbséget kivívni magának, és nem váratlanul/ijesztgetve érkezik, engem nem zavar. Viszont azt megkérdezném, hogy hogyan került oda, merthogy (a közvetlen zebra előtt - a fentiek alapján szerintem szemét biciGlisleköpő módon - megszüntetett biciGliutakat leszámítva) a zebrára jobbára a járdáról lehet ráhaladni, azon meg fölnőtt embernek viszonylag ritkán szabad biciGlizni...

De amíg a Szabihídon megbünteti az úttesten biciGlizőt a fakabát (merhogy szerinte a járdán kéne biciGlizni), addig mit várunk a zömtől?

Előzmény: GARFIELD (4260)
GARFIELD Creative Commons License 2023.01.04 0 0 4260

Van a kreszben egy olyan rész, hogy haladás az úton. Az pontosan leírja, hogy járművel hogyan is kell haladni. Na ezért nem felel meg a kresznek ha a bringás átgurul a zebrán. Az úttestre merőleges haladás a zebrán nincs a megengedettek között.

Előzmény: atompyka (4257)
GARFIELD Creative Commons License 2023.01.04 0 0 4259

Remélem a bíróhoz is megy majd ki egyszer mentő. Szívből kívánom neki, hogy ismerjék fel és bármilyen fájdalmai vannak ne gyorsítsanak fel 20km/h-ra se. Nehogy elüssenek egy minden tekintetben szabálytalan kerékpárost.

 

Előzmény: atompyka (4258)
atompyka Creative Commons License 2023.01.04 0 0 4258
Előzmény: ÁsítóSárkány (4255)
atompyka Creative Commons License 2023.01.04 0 0 4257

"De a kerékpáros nem kényszeríthető kerékpártolásra!"

Ezt elmondanád a fenti nagyfejűeknek is? Tele az ország "szálljleéstold" táblával/sziutval :-(

Előzmény: altenberger (4246)
főgóré Creative Commons License 2022.12.17 0 0 4256

császár ?  korántsem!

nem egyszer volt olyan , hogy már rajta voltam a zebrán és az autós baxott megállni

olyan lendülettel jött , ha én nem állok meg, ő már nem tudott volna, simán elgázol.

nem lámpás zebránál amúgy is kötelező körülnézni, de lámpásnál is, ha zöld akkor is körül nézek, hogy 

tényleg lassított, megállt mindenki ?

Előzmény: orygabor (4254)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.12.16 0 0 4255

Azért nem egészen császár: "A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs".

Láttam már telefonozó gyalogost majdnem kilapulni egy messziről bazi hangosan szirénázó tűzoltó által. Szerencsétlen sofőr PÁV III alkalmasságát erősen tesztelte, a sofőr átment a teszten.
A gyalogos meg remélem, tanult az esetből...

Előzmény: orygabor (4254)
orygabor Creative Commons License 2022.12.16 0 0 4254

Ez így van, de ennél többről van szó. A gyalogok úgy képzelik, hogy telefonjukat basztatva süketen-vakon átrongyolhatnak a közúton. Nos, van egy rossz hírem: kötelesek meggyőződni arról, hogy biztonságos-e az áthaladás. Ebben az esetben a zebrán már ő a császár. Ezzel voltaképpen finomítják az egyszerű nekemvagynekemvanelsőbbségem helyzetet.

Előzmény: főgóré (4253)
főgóré Creative Commons License 2022.12.16 0 0 4253

a saját testi épsége érdekében!

nem akarom puffogtatni, mert milliószor elmondták, leírták, 

annak van elsőbbsége, akinek meg  adják.

Előzmény: orygabor (4249)
altenberger Creative Commons License 2022.12.16 0 0 4252

"összemossák a zebrán áthajtás elsőbbségi kérdéseit azzal, hogy át szabad-e hajtani, vagy sem."

 

Nagyon gyakran találkozok azzal a tévhittel, hogy a bringás köteles tolni a bringáját a zebrán, pedig tényleg csak arról van szó, hogy a bringát toló személy gyalogosnak számít és ezért a zebrán elsőbbsége van.

 

De ha marad bringás, akkor is átmehet, de akkor ő ad elsőbbséget.

Előzmény: ÁsítóSárkány (4251)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.12.16 0 0 4251

Már jó régen ki van vesézve a téma... ld. https://kerekparosmiskolc.net/hirek/hajtva-sem-tilos-es-tolva-is-szabalyos

Az ORFK válasza is tanulságos, a nem biztonságos forgalmi rend felvetések is korrektek.

(Extrém esetben az útügyi hatóságot érdemes megtalálni zebrán kerékpárút átvezetés és nem együttműködő közútkezelő esetén. És érdemes előásni az FMSZ rendelkezéseit...)

Előzmény: altenberger (4248)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.12.16 0 0 4250

Egy ilyen bringával a másodperc törtrésze alatt képes vagy változtatni a pozíciódon: most gyalogos vagyok, most kerékpáros! :-)

 

Kb., de a fizika az fizika, reakciódiő, fékút meg miegymás nem változik a többi járműnél. Innentől kezdve a hirtelen átvedlésből szerzett elsőbbség kierőszakolásánál a közúti veszélyeztetés is felmerülhet.

 

A másik hasonló szitu csak gépjárművel, amikor lendületből közvetlen kereszteződés előtt kapcsolnak be megkülönböztető jelzéseket. Az még durvábban veszélyes, ha élni akarnak az elsőbbséggel.


Az ilyen átvedlésekre akár 5 másodpercet nem árt rászánni.

Előzmény: altenberger (4248)
orygabor Creative Commons License 2022.12.15 0 0 4249

Pontosabban: a zebrán. De előtte köteles meggyőződni a, hogy leléphet-e.

Előzmény: altenberger (4246)
altenberger Creative Commons License 2022.12.14 0 0 4248

Ja, ez egy két állású kapcsoló: vagy neked van elsőbbséged, vagy te adsz elsőbbséget.

 

https://pepita.hu/noi-kerekparok-c1833/csepel-budapest-c-felnott-kerekpar-26-piros-p283196?gclid=EAIaIQobChMIi7mE8Kb5-wIVDP93Ch1CZwWEEAQYAiABEgKxYPD_BwE

 

Egy ilyen bringával a másodperc törtrésze alatt képes vagy változtatni a pozíciódon: most gyalogos vagyok, most kerékpáros! :-)

 

Van itt érdekes egy "KRESZ"-tábla:

 

https://www.google.com/maps/@47.5421539,19.254407,3a,15y,191.31h,82.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1sF0_7tWGccTaW7xxMcUnmQg!2e0!7i16384!8i8192

 

"Hajva tilos! - Tolva szabályos!"

 

Szerintem ilyen nincs!

Értelme nem sok, hisz pont a helyszűke miatt vezették be a szabályozást, de a bringát toló személy több helyet foglal, mint egy bringás!

 

 

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (4247)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.12.06 0 0 4247

Konkrétan őt terheli elsőbbségadási kötelezettség az elindulás szabályai szerint, mivel járdáról vagy út menti egyéb területről hajt az úttestre.

Előzmény: altenberger (4246)
altenberger Creative Commons License 2022.12.06 0 0 4246

Kerékpáros és a zebra:

 

A kerékpárt toló személy gyalogosnak számít, így a zebránál elsőbbsége van.

 

De a kerékpáros nem kényszeríthető kerékpártolásra! Persze nincs így elsőbbsége, mert nem gyalogos.

henngergely Creative Commons License 2022.09.28 0 0 4245

Vasúti tilos jelzésen a megkülönböztető jelzést használó jármű sem hajthat át.

Előzmény: orygabor (4244)
orygabor Creative Commons License 2022.09.28 0 0 4244

A piros lámpa legyen tabu. Pláne a vasúti.

Előzmény: altenberger (4242)
főgóré Creative Commons License 2022.09.28 0 1 4243

mehetnél, de inkább még se menjél!

egyrészt azért ne, mert ha elkap a rendőr büntit kapsz.

ezek a legváratlanabb pillanatokban, helyzetekben képesek ott teremni.

 

másrészt meg azért ne, mert hozzászoksz, aztán akkor is megindulsz , ha éppen jön a billencs zil , vagy a négyhuszonnégyes.

a piros lámpát tisztelni kell, akármilyen közlekedési eszközzel mész, vagy éppen gyalog.

 

a hétvégén már káromkodtam , olyan mennyiségű piros lámpát kaptam el, de bizony szépen kivártam míg ződ lett, nem akartam

balhét.

Előzmény: altenberger (4242)
altenberger Creative Commons License 2022.09.27 0 0 4242

"a szabályok azért vannak, hogy betartsák őket a zemberek."

 

Szerintem a szabályok nem önmagukért, hanem az emberekért vannak!

 

Pl. Piros lámpa:

 

Eredetileg két közlekedő elsőbbségi viszonyait szabályozza. Tehát azért állsz meg a pirosnál, hogy a másik akadálytalanul haladhasson.

 

De ha nincs másik!

 

Tehát ha nem jön senki (nem távol, hanem egyáltalán!)

Tehát szabad az út, nem kell senkinek elsőbbséget adni, akkor miért ne mehetnél?

 

Előzmény: főgóré (4241)
főgóré Creative Commons License 2022.08.07 0 0 4241

lehet az öregnek volt igaza, aki nem akart zötykölődni , és a tiltás ellenére kiment a simább autóútra.

de nem! 

a szabályok azért vannak, hogy betartsák őket a zemberek.

orygabor Creative Commons License 2022.08.05 0 0 4240

Na ja! A kis dolgoknak is örülni kell.

Előzmény: főgóré (4239)
főgóré Creative Commons License 2022.08.04 0 0 4239

már az is óriási előrelépés , hogy mindezt ruhában teszik.

nem lóg a csöcs+ a bráner szabadon.

orygabor Creative Commons License 2022.08.04 0 0 4238

Mit lehetne tenni annak érdekében, hogy a kerékpárosok ne úgy közlekedjenek, mint a mérgezett egerek? Bizonyára mindenki hallott már valami kresz, vagy mit tudom én, miről?

Valahogy egy kicsit bosszantó, hogy egyrészt magamnak be kell tartanom a szabályokat, meg még pluszban figyelni a dzsungelszökevényekre (a kerékpárutat figyelmen kívül hagyó autósokat bocs, kifeleltettem.)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!