Keresés

Részletes keresés

ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 233

Bocs, de az csak virtuális 2/3. Egyébként kezdeni kellett volna vele valami értelmeset.

Előzmény: Törölt nick (230)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 232

Nem, mi nem vagyunk egy súlycsoportban sem az oroszokkal, sem az eonnal.

Gázvezetéknél a Déli Áramlatra gondoltam, amiben az oroszok is benne lettek volna.

Egyébként a szerződés az szerződés., amiből ki lehet szállni, feltételekkel, de ha összetépem és kidobom, az nem igazán bizalomerősítő.

Előzmény: Törölt nick (229)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 231

Ez igaz, ez senkinek nem jutott eszébe.

A vasút lekerült a süllyesztőbe.Ezen kellene segíteni, nem hablatyolni.A vasúti áruszállitás létkérdés.Személyszállításban elővárosi, vagy nagytávolságú a célszerű.De úgy, hogy legyen menetrend és azt be is tartsák, az árakról ne is beszéljünk.Felújítják a felcsuti expresst. Miből, minek?Ennél sürgetőbb kérdés is lenne.

Előzmény: Törölt nick (228)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 227

Akkor ennek a tárgyalásos megoldására kellene helyezni a hangsúlyt, nem pedig nyakra f.szra nyilatkozgatni.

Amit ivánékba rugdostunk és köpködtünk, annak ez az eredménye. Nem az 50évvel ezelőttire kellene mutogatni, hanem az érdekeinket kellene szem előtt tartani.Gázvezeték kérdése mennyit segített.Sztem semmit.

Előzmény: Törölt nick (226)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 225

nem molt vagy eont kellett volna, kellene venni

 

Ha már felvetődött, végre lesz hajtva, bármibe kerül.

 

A Mercedes buszok pedig olyan helyre készülnek, ahol út van néhány gödörrel.Nálunk gödör van néha úttal.Lásd Volvo buszok.Kivan a futóművük, légrugójuk

Előzmény: Törölt nick (224)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 222
Előzmény: ápoló az opniból (221)
ápoló az opniból Creative Commons License 2012.08.29 0 0 221

Szerintem az általad leírtakban sok igazság van.Véleményem szerint, ha az itthoni, már meglevő gyártási kapacitást felfuttatnák, lenne hazai gyártású jármű, nem a 35-40évvel ezelőtti színvonalon, abból az itthoni munkaerő lenne felhasználva, a még meglevő szellemi kapacitással együtt. Itthoni adóbevételek, nem devizáért kellene vásárolni, a hazai kisvállalkozások bedolgozók lehetnének, nem utolsó sorban százféle típus futna, aminek az alkatrészellátása hatalmas készleteket, vagy hosszú javítási időt igényelne.

Valamelyik nap az Indexen megjelent egy cikk, a buszgyártók szemszögéből, és bizony abban is sok igazság van. Lehet, hogy nem molt vagy eont kellett volna, kellene venni, hanem a hazai gyártást preferálni.

Előzmény: biztoshogylejárt? (220)
biztoshogylejárt? Creative Commons License 2012.08.29 0 0 220

Az 1970-es évek végén kb. 14 000 busz készült. Ennek az anyagigénye 14 000 * 10 Mp volt. Kb ennyit vesz fel az azóta betelepedett személyautógyártás. A hatékonyság növekedése miatt zártak be járműgyártó üzemek.

 

Az IKARUS egy sajátos igényt elégített ki (nem vitatom, hogy jól!) de ezek az igények megszüntek. Nem kell már nehéz, gazdaságtalan üzemeltetésű, komfort nélküli jármű évente 14 ezer darab.  6-7 ezer ment a SZU-ba 2-3 ezer az NDK-ba.

 

Megjegyzem, hogy az IKARUS is tudott egyedi megrendelésre évete néhány kiemelkedő, de többszörös árban, járművet építeni. ezek fő egységei nem hazánkban készültek, alapanyagai pedig igen drágák voltak.

 

Az ilyen járművek 3-4 szeresei, vagy még többszörösei voltak a gyártósoriaknak (500 óra alatt készült egy sorozatban és akár 6000 óra alatt az egyedi).

 

Erre nem volt vevő, ennyiért akkor is, ma is a Mercedest, Volvot, Neoplant, stb-t vették. most mi is ezeket vesszük 50-70 millióért. Ennyi, vagy drágább lenne, ha itthon gyártanák, akkor is. A motorja, fő egységei külföldiek lennének.

Előzmény: szaunas (215)
szaunas Creative Commons License 2012.08.29 0 0 215

Nem lehet Nemzeti Buszgyártó, mert nincs rá igény...:(

Debrecenben 140 új Volvó jár, miközben a gyárat bezárják!

 

http://www.dehir.hu/debrecen/fel-eve-varnak-a-penzukre-a-debreceni-buszgyarto-dolgozoi/2012/08/28/

 

unortodoxdetoxbarmok

Előzmény: Törölt nick (214)
dorongoló Creative Commons License 2012.08.29 0 0 211

 ...kiszfiú...kiszlány...hettyempitty... :-}

Előzmény: Törölt nick (209)
VI. Uj Lanovka Creative Commons License 2012.08.29 0 0 210

FISZ építőtábor - nem is rossz!

Előzmény: Törölt nick (209)
VI. Uj Lanovka Creative Commons License 2012.08.29 0 0 208

Nem is ő fogja kiásni.

 

Pedig volna rá igény.

Előzmény: Törölt nick (204)
VI. Uj Lanovka Creative Commons License 2012.08.29 0 0 192

A 25 km/h csak az elrugaszkodás!

Előzmény: Törölt nick (189)
morciga Creative Commons License 2012.08.29 0 0 185

"jobbak lehetnek a mkkv-k támogatásában, mint  a bolsik."

 

Jobbak is, és ezt számokkal igazolható tények bizonyítják. De azt le kell szögeznem, hogy bár jobbak is, még messze nem elég jók.

Előzmény: Törölt nick (178)
VI. Uj Lanovka Creative Commons License 2012.08.29 0 0 176

a bivajbasznád alsói járda diszkövezése

 

Na, ez egy igen jó példa: nem tudom, kigyűjtötte-e már valaki, hogy díszkövezésre mennyi pénz ment el az elmúlt - nem kettő, nem nyolc - 15 évben. Gondolom, nem kevés. Mennyibe kerülhetett a járdákba méterenkén belevert, a köznyelvben csak "demszkyfasza"-ként emlegetett zöld oszlopok sokasága? Hány autóbuszt lehetett volna felújítani ebből a pénzből?

Előzmény: H22 (174)
H22 Creative Commons License 2012.08.29 0 0 174

Az a baj hogy amit költenek az is faszságokra megy

pl munkahelyteremtés címen boltokat támogatnak, az meg nem teremt munkahelyet mert ha a B kft csinál nagyobb boltot akkor a C kisbolt megszűnik, tehát a munkahelyek száma nem változott, agy csökkent.

 

 

Csak és kizárólat exportképes cégeket kellene támogati, a bivajbasznád alsói járda diszkövezése és a KatiBoltja támogatása helyett...

(ezekhez adott sajáttőkre támogatások pont onnan hiányozna ahol haszna lenne, pl a hazai élelmiszeripartól, egyetemektől)

Előzmény: Törölt nick (170)
VI. Uj Lanovka Creative Commons License 2012.08.29 0 0 173

Orbán mondta, fővesztés terhe mellett!

 

Lefejezik Orbánt?

Előzmény: Törölt nick (166)
upi2000 Creative Commons License 2012.08.29 0 0 156

Mindezzel én tisztában vagyok, perpill a dolog úgy áll, hogy vasútfejlesztésnél 15 % az önrész.

Namármost ha a megtérülését vizsgálom, akkor a magyar államnak, vagy az adott önkormányzatnak a belerakott 15 %-a jó eséllyel meg fog térülni, az EU-s pénz meg hiába részben a miénk (hiszen mi is toljuk a zsét a nagyközöskasszába), ha nem mi használjuk fel, akkor elkölti más. No ezért nem könnyezném meg az EU-s részt, ha egy projekt nem lenne nyereséges...

Előzmény: Törölt nick (148)
mental asylum Creative Commons License 2012.08.29 0 0 153

Hát amennyi anyag elszivárgott a tartályokból a talajba, akkor, ha mondjuk vizet keresve, fúrnának a földbe, igen csak olajozottan menne a fúrófej.:-)

Előzmény: Törölt nick (147)
RontóPál Creative Commons License 2012.08.29 0 0 152

Ha pl. az EU ad rá pénzt, akkor azért nem fogok nagyon sírvafakadni.

 

 

A tudatlanság erő...

 

az uniós pénz egy része eleve magyar pénz, amúgy a beruházási támogatások esetében kofinanszírozás van, azaz van nemzeti lába a támogatásnak, jellemzően 25%.

Előzmény: upi2000 (118)
Qqberci Creative Commons License 2012.08.29 0 0 151

Így teljes...

Előzmény: Törölt nick (150)
Qqberci Creative Commons License 2012.08.29 0 0 149

És akkor még a befizetéseinkről az EU-ba nem is beszéltünk.

 

Sõt!!! Az EU-s támogatással tulajdonképp a befizetéseink jönnek vissza, de immár célzottan...

Előzmény: Törölt nick (148)
mental asylum Creative Commons License 2012.08.28 0 0 145

Nem működik. Most bontják a milliomos tartályokat.

De mint üzemanyag raktár is már évek óta be van zárva.

Előzmény: Törölt nick (123)
ax15 Creative Commons License 2012.08.28 0 0 143

Te is fociakadámiának tartod azt az intézményt amelyik az arborétumban újjáépítené az egykori Habsburg-kastélyt, több km vasutat építene üzemeltetne és a Váli völgy idegenforgalmában is tevékenyen részt venne?

 

Nem tűnik úgy hogy Orbán mögé bújva túlterjeszkedik egy fociakadémia tevékenységi körén?

 

Előzmény: upi2000 (106)
dorongoló Creative Commons License 2012.08.28 0 0 141

A "3" is "több" vágány. Egynél több... :-}

Előzmény: Törölt nick (140)
dorongoló Creative Commons License 2012.08.28 0 0 139

megálló-rakodóhely

Olyan több vágánnyal rendelkező szolgálati hely, amelyik nincsen vonatok üzemszerű találkozására (kikerülésre,előzésre) berendezve. Tehát mintha állomás lenne, de mégsem... :o)

Előzmény: Törölt nick (138)
Qqberci Creative Commons License 2012.08.28 0 0 137

ügyesek, és tisztességes módon

 

Kacagtatsz...

Előzmény: upi2000 (109)
dorongoló Creative Commons License 2012.08.28 0 0 135

30...35 ‰ felett kezdődnek a gondok.

Előzmény: Csak Számoló Nyikk (133)
Csak Számoló Nyikk Creative Commons License 2012.08.28 0 0 133

"11,8 ‰-es emelkedéssel"

 

Nem semmi!

Előzmény: Törölt nick (132)
dorongoló Creative Commons License 2012.08.28 0 0 129

Előzmény: dorongoló (127)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!