A vasút lekerült a süllyesztőbe.Ezen kellene segíteni, nem hablatyolni.A vasúti áruszállitás létkérdés.Személyszállításban elővárosi, vagy nagytávolságú a célszerű.De úgy, hogy legyen menetrend és azt be is tartsák, az árakról ne is beszéljünk.Felújítják a felcsuti expresst. Miből, minek?Ennél sürgetőbb kérdés is lenne.
Akkor ennek a tárgyalásos megoldására kellene helyezni a hangsúlyt, nem pedig nyakra f.szra nyilatkozgatni.
Amit ivánékba rugdostunk és köpködtünk, annak ez az eredménye. Nem az 50évvel ezelőttire kellene mutogatni, hanem az érdekeinket kellene szem előtt tartani.Gázvezeték kérdése mennyit segített.Sztem semmit.
Ha már felvetődött, végre lesz hajtva, bármibe kerül.
A Mercedes buszok pedig olyan helyre készülnek, ahol út van néhány gödörrel.Nálunk gödör van néha úttal.Lásd Volvo buszok.Kivan a futóművük, légrugójuk
Szerintem az általad leírtakban sok igazság van.Véleményem szerint, ha az itthoni, már meglevő gyártási kapacitást felfuttatnák, lenne hazai gyártású jármű, nem a 35-40évvel ezelőtti színvonalon, abból az itthoni munkaerő lenne felhasználva, a még meglevő szellemi kapacitással együtt. Itthoni adóbevételek, nem devizáért kellene vásárolni, a hazai kisvállalkozások bedolgozók lehetnének, nem utolsó sorban százféle típus futna, aminek az alkatrészellátása hatalmas készleteket, vagy hosszú javítási időt igényelne.
Valamelyik nap az Indexen megjelent egy cikk, a buszgyártók szemszögéből, és bizony abban is sok igazság van. Lehet, hogy nem molt vagy eont kellett volna, kellene venni, hanem a hazai gyártást preferálni.
Az 1970-es évek végén kb. 14 000 busz készült. Ennek az anyagigénye 14 000 * 10 Mp volt. Kb ennyit vesz fel az azóta betelepedett személyautógyártás. A hatékonyság növekedése miatt zártak be járműgyártó üzemek.
Az IKARUS egy sajátos igényt elégített ki (nem vitatom, hogy jól!) de ezek az igények megszüntek. Nem kell már nehéz, gazdaságtalan üzemeltetésű, komfort nélküli jármű évente 14 ezer darab. 6-7 ezer ment a SZU-ba 2-3 ezer az NDK-ba.
Megjegyzem, hogy az IKARUS is tudott egyedi megrendelésre évete néhány kiemelkedő, de többszörös árban, járművet építeni. ezek fő egységei nem hazánkban készültek, alapanyagai pedig igen drágák voltak.
Az ilyen járművek 3-4 szeresei, vagy még többszörösei voltak a gyártósoriaknak (500 óra alatt készült egy sorozatban és akár 6000 óra alatt az egyedi).
Erre nem volt vevő, ennyiért akkor is, ma is a Mercedest, Volvot, Neoplant, stb-t vették. most mi is ezeket vesszük 50-70 millióért. Ennyi, vagy drágább lenne, ha itthon gyártanák, akkor is. A motorja, fő egységei külföldiek lennének.
Na, ez egy igen jó példa: nem tudom, kigyűjtötte-e már valaki, hogy díszkövezésre mennyi pénz ment el az elmúlt - nem kettő, nem nyolc - 15 évben. Gondolom, nem kevés. Mennyibe kerülhetett a járdákba méterenkén belevert, a köznyelvben csak "demszkyfasza"-ként emlegetett zöld oszlopok sokasága? Hány autóbuszt lehetett volna felújítani ebből a pénzből?
Az a baj hogy amit költenek az is faszságokra megy
pl munkahelyteremtés címen boltokat támogatnak, az meg nem teremt munkahelyet mert ha a B kft csinál nagyobb boltot akkor a C kisbolt megszűnik, tehát a munkahelyek száma nem változott, agy csökkent.
Csak és kizárólat exportképes cégeket kellene támogati, a bivajbasznád alsói járda diszkövezése és a KatiBoltja támogatása helyett...
(ezekhez adott sajáttőkre támogatások pont onnan hiányozna ahol haszna lenne, pl a hazai élelmiszeripartól, egyetemektől)
Mindezzel én tisztában vagyok, perpill a dolog úgy áll, hogy vasútfejlesztésnél 15 % az önrész.
Namármost ha a megtérülését vizsgálom, akkor a magyar államnak, vagy az adott önkormányzatnak a belerakott 15 %-a jó eséllyel meg fog térülni, az EU-s pénz meg hiába részben a miénk (hiszen mi is toljuk a zsét a nagyközöskasszába), ha nem mi használjuk fel, akkor elkölti más. No ezért nem könnyezném meg az EU-s részt, ha egy projekt nem lenne nyereséges...
Ha pl. az EU ad rá pénzt, akkor azért nem fogok nagyon sírvafakadni.
A tudatlanság erő...
az uniós pénz egy része eleve magyar pénz, amúgy a beruházási támogatások esetében kofinanszírozás van, azaz van nemzeti lába a támogatásnak, jellemzően 25%.
Te is fociakadámiának tartod azt az intézményt amelyik az arborétumban újjáépítené az egykori Habsburg-kastélyt, több km vasutat építene üzemeltetne és a Váli völgy idegenforgalmában is tevékenyen részt venne?
Nem tűnik úgy hogy Orbán mögé bújva túlterjeszkedik egy fociakadémia tevékenységi körén?
Olyan több vágánnyal rendelkező szolgálati hely, amelyik nincsen vonatok üzemszerű találkozására (kikerülésre,előzésre) berendezve. Tehát mintha állomás lenne, de mégsem... :o)