Itt megbeszélhetnénk a Tomos csónakmotorjainkkal kapcsolatosan felmerülő problémáinkat, gondjainkat, kérdéseinket, segíthetnénk egymást műszaki, használati és egyéb tanácsokkal, alkatrészek beszerzésével...s.t.b. Akinek van, volt vagy szeretné még, hogy legyen valamilyen Tomos csónakmotorja, illetve ismeri, érdekli vagy ért hozzá, az: CSATLAKOZZON!
Benzinszint, és/vagy alapjárati fúvóka és/vagy alapjárati levegőcsavar beállítàsi problémád lehet.
Elsőként az alapjárati levegőcsavart (karbi tetején a szívászajtompító frlől.)kellene megtekergetni. Óvatosan tekerd be koppig, miközben számolod, hány fordulatot tekerted be. Valahol 1-2 fordulat között kell lennie a jó beállításnak. Kezdésnek tekerd ki fél fordulattal többet, mint amennyiire volt és onnét próbálgasd.
Az nem jó, ha hidegen szivató nélkül indul. Még ilyen melegben is kell a szivató...
Hozzam kerult egy Tomos4. Meg tart a beszoktatasi ido, de lassan kiismerjuk egymast.
Napokkal kesobb ha ujra hasznalom, nem szabad rapumpalnom, mert akkor megszivja magat. Megszivattam ezzel magam parszor mert mindenki azt mondta igy kell motort inditani es kesz. Siman indul szivatoval egybol pumpalas nelkul. Viszont ha elveszem a gazt (melegen is), lefullad. Es olyankor nem is tudom beinditani, egyszer sikerult pumpalas utan. Lehet olyankor meg pumpalnom kell...ezt meg ki kell probalnom ujra.
Azt olvastam hogy 40:1-et ajanlanak legtobben kevereket. Viszont milyen olajat hasznaltok a hajtomuben? SAE20-at ir a konyve.
Apropo, feltoltottem ide, ha esetleg kell meg valakinek. Irja a gyujtogyerta tavolsagot is mintha valakinak kellett volna korabban. Angol.
Nem értek annyira a Tomosokhoz, hogy kép alapján megmondjam mennyi idős, illetve, hogy csapszeges, vagy tűgörgős. Amíg nem derül ki, te is járasd 1:30-as keverékkel. Ha legalább közepes minőségű félszintetikus olajat használsz, így sem fog füstölni és büdös sem lesz.
Elfelejtettem írni de hajtogatás után ránéztem csak bizonytalan vagyok benne hogy helyesen. Szétszedett karbinál kézzel tartottam adott magasságban az úszót és szájjal fújtam az üzemanyagcsövet. Úgy nem ment át rajta levegő, legalábbis nem volt érezhető. Azt hiszem feldobom a motorcsónakosba is...
Viszed a mintát és motoros boltban kerestek olyan tűszelepet vagy honnan veszel alkatrészt? Most is van otthon egy 4T 4PS Yamahám aminek ez a hibája. Tűszelep ülékét megszúrták úgy hogy feltágították. Senki se tud hozzá külön tűszelepet adni ülékkel mert utóbbi cikkszám szerint a karbi része. Azt mondják vegyek egyben egy új karbit...
Nem! Állítva kell. Elsőre kicsit nyűgös, de idővel belejön az ember. :-)
Én csőrös, összenyomható flakonból, van aki fellógatott olajos flakonból PVC csövön keresztül, de volt már aki sziloplasztos kartusból oldotta meg a feltöltést.
Alulról kell felnyomni, amíg a felsőn ki nem csordul. Felülről betöltve esetleg nem fog belemenni annyi, amennyi kell, mert maradhatnak benne légbuborékok...
Ismét egy kérdésem lenne, hajtóműolaj cseréjekor alsó csavarral leengedem az olajat, és felsőnél csurig öntöm? Vagy mekkora mennyiségű olaj kell bele (Tomos 3,5)?
Normál üzemben is van gond. Pl időnként bedadog illetve hidegen nehezen indul stb. De azokat megoldom. Ez a javítás közben tűnt fel. Emlékeim szerint ( lehet tévedek) de eddig csak olyan csónakmotorral találkoztam ahol az úszóház ha megtelt üzemanyaggal akkor a tűszelep elzárt és hiába nyomtam még rá a kézi pumpával a tűszelep már nem nyílt ki újra még az úszószint nem csökkent le a karburátorban...
Tomos T10/T18 esetén érdekelne az üzemanyag szintet hogyan kell helyesen beállítani a porlasztón. Próbáltam visszakeresni a topicon de sikertelenül. Az ok az hogy arra lettem figyelmes ha pár nap állás után pumpálom fel az üzemanyagot akkor egyszer csak a karburátor tetején felfelé lővel már. Ha újra összenyomom a kézi pumpát akkor minden összenyomásnál lővel még egyet. Miután jócskán emeltem az úszószintet akkor már csak pár milliméter magasra lővelt a benzin. Még előtte centikre. Érdekelne hogyan kell beállítani mert üzem közben egyik esetben sem jön a karbi tetején a benzin de zavar hogy pumpálásnál nem zár el a tűszelep. Ez azért van mert az úszó felhajtóereje túl kicsi vagy rosszul volt beállítva? Gondolom lehet túl kici a felhajtóerő mert ugye le is szokott ragadni...
Szerintem sokat kap, mert csak a napi első indításnál van baj! Nem tudom most megnézni a gyertyát, nincs itthon a motor! Szét szedtem már a porlasztót, de olyan egyszerű :))) nem tudom mit állítsak rajta!