Keresés

Részletes keresés

sagpeti Creative Commons License 2021.06.17 0 0 1696

Bocs, hogy megint.

 

Csónak motor hajtóműolajként csak SAE90-eset találok árukeresőn. Gondolom azok az újabb motorokhoz vannak(?)

 

Hülye kérdés: rakjam bele a toyotám maradék 0w20-as motorolaját??

 

Köszi!

Előzmény: Takyka! (1693)
sagpeti Creative Commons License 2021.06.17 0 0 1695

Köszi szépen, kipróbálom!

Előzmény: Takyka! (1693)
Gábor Tari 1988 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 1694

Sziasztok,

 

Tomos 4,5 mágneses gyújtás beállítása előtt állok. Valaki tudja a beállítandó előgyujtás értéket?

 

Köszi

Takyka! Creative Commons License 2021.06.16 0 0 1693

Benzinszint, és/vagy alapjárati fúvóka és/vagy alapjárati levegőcsavar beállítàsi problémád lehet.

Elsőként az alapjárati levegőcsavart (karbi tetején a szívászajtompító frlől.)kellene megtekergetni. Óvatosan tekerd be koppig, miközben számolod, hány fordulatot tekerted be. Valahol 1-2 fordulat között kell lennie a jó beállításnak. Kezdésnek tekerd ki fél fordulattal többet, mint amennyiire volt és onnét próbálgasd.

Az nem jó, ha hidegen szivató nélkül indul. Még ilyen melegben is kell a szivató...

 

Igen, SAE 20-as olaj kell a csizmába, 1dl

 

 

T.

Előzmény: sagpeti (1692)
sagpeti Creative Commons License 2021.06.16 0 0 1692

Sziasztok!

 

Hozzam kerult egy Tomos4. Meg tart a beszoktatasi ido, de lassan kiismerjuk egymast.

 

Napokkal kesobb ha ujra hasznalom, nem szabad rapumpalnom, mert akkor megszivja magat. Megszivattam ezzel magam parszor mert mindenki azt mondta igy kell motort inditani es kesz. Siman indul szivatoval egybol pumpalas nelkul. Viszont ha elveszem a gazt (melegen is), lefullad. Es olyankor nem is tudom beinditani, egyszer sikerult pumpalas utan. Lehet olyankor meg pumpalnom kell...ezt meg ki kell probalnom ujra.

 

Azt olvastam hogy 40:1-et ajanlanak legtobben kevereket. Viszont milyen olajat hasznaltok a hajtomuben? SAE20-at ir a konyve.

 

Apropo, feltoltottem ide, ha esetleg kell meg valakinek. Irja a gyujtogyerta tavolsagot is mintha valakinak kellett volna korabban. Angol.

https://wetransfer.com/downloads/6f7e393fe614023aa64d4247ac6ccc0620210616132046/e89c7f

 

Koszonom!

Peter

 

Fokt89 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 1691

Köszönöm a segítséget, én is így fogom keverni.

Előzmény: gyula224 (1690)
gyula224 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 1690

Én évek óta 1:40 keveréket használok a Tomos 4 -esemhez.

Előzmény: Fokt89 (1689)
Fokt89 Creative Commons License 2021.05.16 0 0 1689

Sajnos nem értek hozzá. Ez jót vagy épp rosszat jelent?:)

Milyen keverék arányt javasolna?

Köszönöm!

Előzmény: gyula224 (1688)
gyula224 Creative Commons License 2021.05.16 0 0 1688

A régebbi típusú Tomosok  3.-3.5.-4.-4.5 még bronzperselyes a dugattyú csapszeg

 

Előzmény: Fokt89 (1687)
Fokt89 Creative Commons License 2021.05.15 0 0 1687

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: Takyka! (1686)
Takyka! Creative Commons License 2021.05.15 -1 1 1686

Nem értek annyira a Tomosokhoz, hogy kép alapján megmondjam mennyi idős, illetve, hogy csapszeges, vagy tűgörgős. Amíg nem derül ki, te is járasd 1:30-as keverékkel. Ha legalább közepes minőségű félszintetikus olajat használsz, így sem fog füstölni és büdös sem lesz.

 

T.

Előzmény: Fokt89 (1685)
Fokt89 Creative Commons License 2021.05.15 0 0 1685

Szép hangja van és könnyen indult 10 év állás után is.

Sajnos az adattábla hiányzik, annyit tudok róla, hogy 3,5le (Talán tomos t-3,5), de egy képet csatoltam.

 

Tegnap lecseréltem a hajtóműolajat, nem volt egyszerű, másodrajra biztos gyorsabban fog menni:) Van még olyan karbantartás amit érdemes elvégezni?

Köszönöm a sok segítséget.

Dávid

Előzmény: Takyka! (1684)
Takyka! Creative Commons License 2021.05.14 0 0 1684

Sajna nem emlékszem, mennyit mértem az enyémen...

Annyira biztos nem kevés, hogy érdemes lenne szétszedni.  (ha egyébként jól működik és jó a hangja)

 

Mikori motor? Mi a pontos típus? Ha tűgörgős a hajtórúd felső csapágy, akkor nem indokolt az 1:30 keverék.

 

T.

Előzmény: Fokt89 (1683)
Fokt89 Creative Commons License 2021.05.14 0 0 1683

Lehetne ismét kérdésem, mindjárt kettő is?:)

-7,5bar kompresszió már kevésnek mondható egy 3.5 lovas tomos motornál?

-milyen keverékkel érdemes használni? (édesapám 1:30al használta)

Előzmény: Takyka! (1678)
Takyka! Creative Commons License 2021.05.13 0 0 1682

Cikkszám alapján rendelem.

Sajna nagyon sok karbiban belepréselt ülék van. :-(

Páran hirdetnek tomoshoz (új) alkatrészeket a jófogáson. Én egy Ottó nevű szegedi illetővel ügyeztem annó. Meg kellene próbálni, hátha.

 

T.

 

Előzmény: _matel_ (1680)
_matel_ Creative Commons License 2021.05.13 0 0 1681

Elfelejtettem írni de hajtogatás után ránéztem csak bizonytalan vagyok benne hogy helyesen. Szétszedett karbinál kézzel tartottam adott magasságban az úszót és szájjal fújtam az üzemanyagcsövet. Úgy nem ment át rajta levegő, legalábbis nem volt érezhető. Azt hiszem feldobom a motorcsónakosba is...

Előzmény: csoppika (1673)
_matel_ Creative Commons License 2021.05.13 0 0 1680

Viszed a mintát és motoros boltban kerestek olyan tűszelepet vagy honnan veszel alkatrészt? Most is van otthon egy 4T 4PS Yamahám aminek ez a hibája. Tűszelep ülékét megszúrták úgy hogy feltágították. Senki se tud hozzá külön tűszelepet adni ülékkel mert utóbbi cikkszám szerint a karbi része. Azt mondják vegyek egyben egy új karbit...

Előzmény: Takyka! (1674)
Fokt89 Creative Commons License 2021.05.13 0 0 1679

Megint csak köszönöm. Az említett módszerek egyikével meg fogom tudni oldani!

Előzmény: Takyka! (1678)
Takyka! Creative Commons License 2021.05.13 0 1 1678

Nem! Állítva kell. Elsőre kicsit nyűgös, de idővel belejön az ember. :-)

 

Én csőrös, összenyomható flakonból, van aki fellógatott olajos flakonból PVC csövön keresztül, de volt már aki sziloplasztos kartusból oldotta meg a feltöltést.

 

T.

Előzmény: Fokt89 (1677)
Fokt89 Creative Commons License 2021.05.13 0 0 1677

Nagyon köszönöm!

Akkor gondolom elfektetve célszerű elvégezni.

Előzmény: Takyka! (1676)
Takyka! Creative Commons License 2021.05.13 0 1 1676

Alulról kell felnyomni, amíg a felsőn ki nem csordul. Felülről betöltve esetleg nem fog belemenni annyi, amennyi kell, mert maradhatnak benne légbuborékok...

Nem megy bele sok, kb. 1 deci.

 

T.

Előzmény: Fokt89 (1675)
Fokt89 Creative Commons License 2021.05.13 0 0 1675

Sziasztok,

Ismét egy kérdésem lenne, hajtóműolaj cseréjekor alsó csavarral leengedem az olajat, és felsőnél csurig öntöm? Vagy mekkora mennyiségű olaj kell bele (Tomos 3,5)?

Nagyon köszönöm

Dávid

Takyka! Creative Commons License 2021.05.12 0 0 1674

Öreg (10+ év) karbinál én szemrebbenés nélkül cserélem a tűszelepet (ha lehet fészket is) és az úszót. Ezt javaslom neked is.

Eleget  szívtam már ilyenekkel ahhoz, hogy ne ebben keressem a kihívásokat...

 

T.

Előzmény: _matel_ (1672)
csoppika Creative Commons License 2021.05.12 0 0 1673

Akkor a hajtogatás helyett, miért nem néztél a szelep körmére?

Előzmény: _matel_ (1672)
_matel_ Creative Commons License 2021.05.12 0 0 1672

Normál üzemben is van gond. Pl időnként bedadog illetve hidegen nehezen indul stb. De azokat megoldom. Ez a javítás közben tűnt fel. Emlékeim szerint ( lehet tévedek) de eddig csak olyan csónakmotorral találkoztam ahol az úszóház ha megtelt üzemanyaggal akkor a tűszelep elzárt és hiába nyomtam még rá a kézi pumpával a tűszelep már nem nyílt ki újra még az úszószint nem csökkent le a karburátorban...

Előzmény: csoppika (1671)
csoppika Creative Commons License 2021.05.12 0 0 1671

Tehat ha jól értem, a normál üzemelést nem zavarta a jelenség, de te eltekergetted a karbit...hát...:-)

Előzmény: _matel_ (1670)
_matel_ Creative Commons License 2021.05.12 0 0 1670

Sziasztok,

Tomos T10/T18 esetén érdekelne az üzemanyag szintet hogyan kell helyesen beállítani a porlasztón. Próbáltam visszakeresni a topicon de sikertelenül. Az ok az hogy arra lettem figyelmes ha pár nap állás után pumpálom fel az üzemanyagot akkor egyszer csak a karburátor tetején felfelé lővel már. Ha újra összenyomom a kézi pumpát akkor minden összenyomásnál lővel még egyet. Miután jócskán emeltem az úszószintet akkor már csak pár milliméter magasra lővelt a benzin. Még előtte centikre. Érdekelne hogyan kell beállítani mert üzem közben egyik esetben sem jön a karbi tetején a benzin de zavar hogy pumpálásnál nem zár el a tűszelep. Ez azért van mert az úszó felhajtóereje túl kicsi vagy rosszul volt beállítva? Gondolom lehet túl kici a felhajtóerő mert ugye le is szokott ragadni...

Köszönöm, matel

Fokt89 Creative Commons License 2021.05.10 0 0 1669

Sziasztok,

 

3,5-es tomos csónakmotorhoz keresek: tank, tanksapka, berántót.

És ahogy tovább nézem biztos még mást is,de első körben ezeket mindenképp:)

 

Köszönöm

triker Creative Commons License 2021.04.30 0 0 1668

Sziasztok!

Hol  lehet  Tomos T10  225-275 hajócsavart venni?

mosogep-szerelo Creative Commons License 2021.03.15 -1 0 1667

Szerintem sokat kap, mert csak a napi első indításnál van baj! Nem tudom most megnézni a gyertyát, nincs itthon a motor! Szét szedtem már a porlasztót, de olyan egyszerű :))) nem tudom mit állítsak rajta! 

Előzmény: Takyka! (1666)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!