Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Az Ezermester újság honlapján megtalálod az 1957/11 lapszámtól kezdődően, ennek a mozdonynak az újra építését : https://oldtimer.ezermester.hu/ Az utolsó rész ha jól emlékszem az 1958/8 lapszámban van. az elektromos kapcsolása pedig az 1958/3-1958/4-ben.
Illetve ennek a másik honlapnak a segítségével beazonosíthatod , hogy melyik mozdonyról beszélünk:
Segítséget szeretnék kérni van nálam egy MÁV PV5 pályaszámmal. forgóváz és benne a motor, amit nem tudok bekötni hogy melyik tekercs melyik vezetékét hova kössem. Ebben szeretnék segítséget kérni
Eladó néhány Pévé jármű megbízásból. Átvehetőek kizárólag Pesten a belvárosban.
Érdeklődni a 06-30/374-3483 számon lehet, HÍVÁS FORMÁJÁBAN reggel 9-től este 9-ig! Nem emailben, hanem telefonon, hívással!
Felső mozdony - 14.000 forint Alsó mozdony 17.000 forint Személy-, és postakocsik - 12.000 forint/darab Teherkocsik - 9.000 forint/darab Vagy együtt a 2 mozdony és 11 vagon 155.000 forint.
a Moskabel vasút nem kompatibilis a PéVé vasutakkal. A Moskabel a standard 3-sines játékvasút rendszerekhez hasonlóra készült, amelyeknél a középsö sin az egyik pólus, a két szélsö sin pedig a másik pólus, s ezért a kerekeik nincsenek szigetelve.
A sinek ugyan mechanikusan nem 100% kompatibilisek más gyártók sinjeivel, de átmenö/illesztö darabok viszonylag könnyen készíthetök.
A Moskabel rendszer érdekessége, "plussz bónusza", hogy mind a három sinszál el van szigetelve egymástól és ezáltal az egyik külsö sint a jelzök és az egyéb müködö tartozékok egyszerü vezérlésére/kapcsolására lehet használni.
Először is köszönöm a gratulációt, hogy tetszik az összeállításom kivitelezése! :-)))
Másodszor: Rátapintottál, célom volt az eredeti alkatrészek megőrzése a barna rakoncásnál, valóban igyekszem megkülönböztetni a pótlásul készített alkatrészeket az eredetiektől. Jól láthatóan elkülönül a kiegészítéshez felhasznált réz rakonca, amivel szerintem teljes esztétikai élményt nyújt, hűen a PV vonat megmentése szellemiséghez. Ez a darab még "munkában" van, furkálnom kell egy kicsit, és kiegészíteni a hiányzó láncokat. Meghagyom a kopottas feliratokat is, próbálom valamivel konzerválni a jelenlegi állapotot. A vagon eléggé lepusztult és hiányos volt, remélem sikerül esztétikailag és fizikailag is "játszhatóvá" tennem.
Harmadszor: A fekete rakoncás egy replika, helyenként PV részekkel. Ő egy teljesen rozsdás PV alváz felhasználásával, szintén rézből készült rakoncákkal, lánc pótlással kiegészített "hobby" alkotás. Elkészítése jó alkalom volt a PV-s irodalom tanulmányozására, különös tekintettel a PV-vonat "Pénzverdei játékvasút" nagyszerű enciklopédiára! Jó pár begyűjtött fotót kellett elemeznem, hogy az alkatrészek méretarányosak, pontosak legyenek. A később beszerzett rakoncások mérései igazolták, hogy sikerült teljesen azonos méreteket adnom az elkészült daraboknak. A réz részeket nem fogom lefesteni, ez volt az eredeti elképzelésem is.
Negyedszer. Az utolsó vagon egy PV4-es rakoncásítása. Ezt így gyűjtöttem be. Nekem tetszik. Ez egy teljesen amatőr kialakítás. Tükrözi a PV-s játékkorszak hangulatát, amikor az összetevőknek igen szűk volt a beszerezhetőségi lehetősége, az amatőröknek meg voltak változatossági igényei. Gondolom így született a rakoncásított PV4, mint az egyéniesített PV korszak egyik alkotása. :-)
Remélem, még belefutok néhány ilyen jól sikerült alkotásba, ez egy külön területe lehet a PV gyűjtésnek.
Ötödször: A korábbi húsvéti fotómon egy nagyon jó állapotú PV1-es látható. A Pénzverdei Játékvasút enciklopédia szerint rövid korlátos, és még ott van a hosszú korlát furata. Köszönöm PV-vonat, nagyszerű összeállítás, alapmű ez a blog. :-))) Sok információt tudhat meg az oda látogató érdeklődő.
Nagyon-nagyon-nagyon tetszik, hogy a rakoncapótlás rézből van, és festetlen! Szépen kiemeli, hogy mi az eredeti, és mi a pótlás. Saját ötlet/ kivitelezés, vagy már így jutottál hozzá? Mindenesetre, ha most lenne kalapom, megemelném!
Szépek a restaurációk és replikák is, de az én szívem igazán az eredeti darabok fogják meg, még ha picit rozsdásak is. Sőt, akkor talán még jobban is. (Na persze van az a kategória, amiért nem kár, gondolok itt "szörnyellára").
Kérdés: Aki felújítást, átalakítást csinál, az aláírja / dátumozza a művét? Szerintem az igazán jópofa és korrekt dolog.
örülök, hogy tetszik! Ha remélhetöleg majd véglegesen hozzám kerül a szerelvény, akkor biztos igyekszem majd szoknyás izzókat is szerezni hozzá. Nekem is úgy az igazi egy Elöre mozdony.
Szia Flash_PV! Üdv a fórumon! A vöröses árnyalat az én Pannónia mozdonyomon csak látszat, a mellette álló piros kocsi miatt tűnhetett annak. A Te mozdonyodon festékfolt van. Én is szoktam 1-es és 2-es jelölést csinálni de csak "karbantartás" előtt festőszalagra, hogy összetakás után is jól passzoljanak az alkatrészek. Pl: a Pannónia mozdony teteje stb. A fényjelző pedig gyári fekete. Az is csak a fényviszonyok miatt tűnik világosnak. Elkezdtem dolgozni egy hiánypótló PV projekten, ami nagyon bízom, hogy ütős lesz. kb 3. hónap lesz a kivitelezési idő előreláthstólag. Apránként.... ahogy sikerül majd. Üdv, Ádám
A PAN - EL motorról: A forgórész beállítása igen rafinált. Úgy csináltam, hogy teljesen összeraktam mindent a forgórész kivételével. Ezután a szénkefe tartó bakelitet és azon az oldalon a kerékáramszedőt kivettem. Bebillentettem a forgórészt a helyére és visszaraktam a kivett alkatrészeket. A szénkefetartó bakelit csavarjait nem húztam meg teljesen. A kerekeket forgatva beállt a forgórész az optimális helyzetbe. Ezután meghúztam a csavarokat.
Szívesen! Szeretek fotózni, videókat is csinálok. A Kékmadárról is van felvételem, csak nem tudom hogyan kell feltölteni a netre. Ezen még dolgozom.
Azért teszek ide egy karácsonyi képet, hogy milyen környezetben volt akkor. A próba sikerült, bár a végleges kialakítás még nem készült el.
A futása szerintem nagyon kedvező, a mozdony hangja is egészen PV-s. Jó a súlya is a motornak, és a csiga hajtás miatt egyenletesen erős, stabil a húzása. Egy labor tápegységgel hajtottam, azzal jól ellenőrizhető az áramfelvétel.
A fotón éppen pihenőben van, igazság szerint ekkor még nem ő volt a sztár, mivel dolgoztam még rajta.
A sebessége is jól szabályozható, hála a tápegységnek.
Egy dili körrel ionizáltam a levegőt, ha már a viasz gyertya kiment a divatból. :-)))
Köszönet a sok képért, színesíti (kékíti) a fórumot! Esetleg videót meg tudsz osztani a mozdony futásáról? Nagyon érdekelne, mit tud egy "ablaktörlőmotor"!
Tényleg szép ez a szerelvény. Azon nem gondolkodtál, hogy szoknyás izzót teszel a mozdonyba? Ízlés kérdése, de nekem jobban tetszene úgy.
Ami ilyenkor mindig szemet szúr nekem, hogy valahogy az Előre mozdony és a személykocsik magassága nem passzol egymáshoz. De persze ez nem ennek a modellnek a hibája. Szép fotó!
Következő hozzászólásodban bemutatod néhány alkotásodat. Jó pár átalakítást megcsináltál már, nagyon jól sikerültek. Szépek a korai magyar vonatokat megidéző munkáid, gratulálok hozzá.
Hasonló átalakításhoz van néhány alap alkatrészem, mint a mellékelt fotón látható PV személyvagon felépítmény, előre motor fogadására előkészítve.
Nekem legjobban a PANEL motor elkészítése tetszik. Több képet is közreadtál róluk, ez késztetett arra, hogy magam is készítsek ilyen motorokat. Az alap alkatrészek már megvannak, néhány még elkészítésre vár, külön tekintette la forgórész központos tájolására. :-))) Ez még el fog tartani egy darabig.
További sikeres alkotást kívánok, várom a szép képeket!