Keresés

Részletes keresés

HA-TOM Creative Commons License 2023.11.10 0 0 5172

Köszönöm szépen.

 

Üdv.: T.

Előzmény: Cavill (5171)
Cavill Creative Commons License 2023.11.09 0 1 5171

Régi Merkur.

Üdv! S.

Előzmény: HA-TOM (5170)
HA-TOM Creative Commons License 2023.11.09 0 0 5170

Szervusztok!

 

Ismeri valaki ezt a síntípust?

 

benidoki Creative Commons License 2023.11.08 0 0 5169

Szervusztok! Ezt a fajta pézverdés személykocsit keresem! Ha lenne valakinek, szívesen megvenném, vagy elcserélném!

Kapa bácsi Creative Commons License 2023.10.25 0 0 5168

A mozdonyról képeket nem tennél fel?Köszi!

Előzmény: ValNandor (5165)
ysenyerkesz Creative Commons License 2023.10.23 0 1 5167

Az Ezermester újság honlapján megtalálod az 1957/11 lapszámtól kezdődően, ennek a mozdonynak az újra építését : https://oldtimer.ezermester.hu/ Az utolsó rész ha jól emlékszem az 1958/8 lapszámban van. az elektromos kapcsolása pedig az 1958/3-1958/4-ben.

Illetve ennek a másik honlapnak a segítségével beazonosíthatod , hogy melyik mozdonyról beszélünk:

https://www.pv-vonat.hu/?page_id=59

 

Előzmény: Nemzets Úr (5166)
Nemzets Úr Creative Commons License 2023.10.23 0 0 5166

Tisztelt Modellezők.

Segítséget szeretnék kérni van nálam egy  MÁV PV5 pályaszámmal. forgóváz és benne a motor, amit nem tudok bekötni hogy melyik tekercs melyik vezetékét hova kössem. Ebben szeretnék segítséget kérni

ValNandor Creative Commons License 2023.10.02 0 0 5165

Ismerősnek segítek meghirdetni az alábbiakat:

 

 

MÁV PVG Pannónia család mozdony

 

20.000 ft

 

izzólámpák a mozdonyhoz 24V 3W 16 db 5000 ft

 

 

Budapesten személyesen is átvehető. Postázva a költséget a vevőt terheli.

Érdeklődni 06302428884

Zoli1949 Creative Commons License 2023.07.07 0 0 5163

Szia!

Ha még megvan a két mozdony, vevő lennék rá. Holnap reggel hívlak.

Üdv: Zoli

Előzmény: teaház (5162)
teaház Creative Commons License 2023.07.04 0 2 5162

Üdv!

Eladó néhány Pévé jármű megbízásból.
Átvehetőek kizárólag Pesten a belvárosban. 


Érdeklődni a 06-30/374-3483 számon lehet, HÍVÁS FORMÁJÁBAN reggel 9-től este 9-ig!
Nem emailben, hanem telefonon, hívással!


Felső mozdony - 14.000 forint
Alsó mozdony 17.000 forint
Személy-, és postakocsik - 12.000 forint/darab
Teherkocsik - 9.000 forint/darab
Vagy együtt a 2 mozdony és 11 vagon 155.000 forint.




Flash_PV Creative Commons License 2023.06.26 0 0 5161
Flash_PV Creative Commons License 2023.06.26 0 0 5160

A kép lemaradt:

Flash_PV Creative Commons License 2023.06.26 0 0 5159
dumatyas Creative Commons License 2023.06.26 0 0 5158

Szia! Vaterán keresőbe: óraműves kisvasút. https://www.vatera.hu/item/view?cod=3292860830

Előzmény: Ferenc73 (5100)
gombcsu Creative Commons License 2023.04.23 0 0 5157

Sziasztok, 

 

Keresek PV Pannónia mozdony hajtást, komplett forgóvázat kerekekkel. 

Valamint szintén Pannónia 4.tengelyes teherkocsikhoz komplett forgóvázakat, kuplungokat. 

 

Cserébe tudnék adni Tóth sínanyagot, Marklin 0-ás váltókat.

Ajanlataokat a publikus címre várok. 

 

Köszönöm

 

rutthin Creative Commons License 2023.04.20 0 0 5156

Nagyon köszönöm az infókat!

Előzmény: Cavill (5155)
Cavill Creative Commons License 2023.04.20 0 0 5155

Szia Rutthin,

 

a Moskabel vasút nem kompatibilis a PéVé vasutakkal. A Moskabel a standard 3-sines játékvasút rendszerekhez hasonlóra készült, amelyeknél a középsö sin az egyik pólus, a két szélsö sin pedig a másik pólus, s ezért a kerekeik nincsenek szigetelve.

 

A sinek ugyan mechanikusan nem 100% kompatibilisek más gyártók sinjeivel, de átmenö/illesztö darabok viszonylag könnyen készíthetök.

 

A Moskabel rendszer érdekessége, "plussz bónusza", hogy mind a három sinszál el van szigetelve egymástól és ezáltal az egyik külsö sint a jelzök és az egyéb müködö tartozékok egyszerü vezérlésére/kapcsolására lehet használni.

 

Üdv! S.

Előzmény: rutthin (5154)
rutthin Creative Commons License 2023.04.20 0 0 5154

Sziasztok!

 

Olvasgattam itt, hogy vannak olyan "szakértők", akik a PV vonatokat egész jól fel tudják javítani...

Kérdésem, hogy esetleg van valaki, aki a Moskabel által gyártott mozdonyt is rendbe tudná hozni?

Ill. a Moskabel sínek kompatibilisek a PV sínekkel?

 

PV készletem van több is, de a Moskabel-ban nem vagyok túlzottan járatos.

Flash_PV Creative Commons License 2023.04.14 0 0 5153

Ezt nézd meg!!!

 

https://www.facebook.com/groups/1955996041093543/

 

 

😊😊😊

Nagyadamka Creative Commons License 2023.04.09 0 1 5152

Szia Gyurka, Sziasztok Többiek!

 

Az aláírással és datálással egyet kell, hogy értsek!

Eddig nem csináltam, de mivel néhány felújítás esetben valóban teljes rehabilitációról esik szó (pl. Szörnyella esetében).

Ötleted, javaslatod jónak találom, követendőnek érzem!

Hagyni egy pici lábnyomot az utókornak!

A telefon memóriájából most még egyszerű visszanézni az átalakításokat megörökítő képek digitális dátumait...

 

PV off: nemrég beszéltem egy városvezetésben járatos lokálpatrióta ismerőssel. Miskolc történelmében rengeteg hianyos folt van.

Mindent, amit az adott korban,-korszakban az ember átél,  természetesnek vesz, -hiszen mindenki a jelennek él!

Sok mindent feleslegesnek tartunk feljegyezni, de az utókornak így nem marad semmi.

Lehet, hogy le kellene írnom sok mindent.

Legalább a legfontosabbat, a számomra legfontosabbaknak!

 

PV on, & on & on...

 

Előzmény: jgyurka (5150)
Flash_PV Creative Commons License 2023.04.08 0 1 5151

Kedves gyurka!

 

Érdekes gondolatokat vetettél fel. 

 

Először is köszönöm a gratulációt, hogy tetszik az összeállításom kivitelezése! :-)))

Másodszor: Rátapintottál, célom volt az eredeti alkatrészek megőrzése a barna rakoncásnál, valóban igyekszem megkülönböztetni a pótlásul készített alkatrészeket az eredetiektől. Jól láthatóan elkülönül a kiegészítéshez felhasznált réz rakonca, amivel szerintem teljes esztétikai élményt nyújt, hűen a PV vonat megmentése szellemiséghez. Ez a darab még "munkában" van, furkálnom kell egy kicsit, és kiegészíteni a hiányzó láncokat. Meghagyom a kopottas feliratokat is, próbálom valamivel konzerválni a jelenlegi állapotot. A vagon eléggé lepusztult és hiányos volt, remélem sikerül esztétikailag és fizikailag is "játszhatóvá" tennem.

Harmadszor: A fekete rakoncás egy replika, helyenként PV részekkel. Ő egy teljesen rozsdás PV alváz felhasználásával, szintén rézből készült rakoncákkal, lánc pótlással kiegészített "hobby" alkotás. Elkészítése jó alkalom volt a PV-s irodalom tanulmányozására, különös tekintettel a PV-vonat "Pénzverdei játékvasút" nagyszerű enciklopédiára! Jó pár begyűjtött fotót kellett elemeznem, hogy az alkatrészek méretarányosak, pontosak legyenek. A később beszerzett rakoncások mérései igazolták, hogy sikerült teljesen azonos méreteket adnom az elkészült daraboknak. A réz részeket nem fogom lefesteni, ez volt az eredeti elképzelésem is.

Negyedszer. Az utolsó vagon egy PV4-es rakoncásítása. Ezt így gyűjtöttem be. Nekem tetszik. Ez egy teljesen amatőr kialakítás. Tükrözi a PV-s játékkorszak hangulatát, amikor az összetevőknek igen szűk volt a beszerezhetőségi lehetősége, az amatőröknek meg voltak változatossági igényei. Gondolom így született a rakoncásított PV4, mint az egyéniesített PV korszak egyik alkotása. :-)

Remélem, még belefutok néhány ilyen jól sikerült alkotásba, ez egy külön területe lehet a PV gyűjtésnek.

Ötödször: A korábbi húsvéti fotómon egy nagyon jó állapotú PV1-es látható. A Pénzverdei Játékvasút enciklopédia szerint rövid korlátos, és még ott van a hosszú korlát furata. Köszönöm PV-vonat, nagyszerű összeállítás, alapmű ez a blog. :-))) Sok információt tudhat meg az oda látogató érdeklődő.

 

 

Rakoncátlan nyuszik, rakoncás vagonokon. :-)))

Előzmény: jgyurka (5150)
jgyurka Creative Commons License 2023.04.08 0 1 5150

Szia!

 

Nagyon-nagyon-nagyon tetszik, hogy a rakoncapótlás rézből van, és festetlen! Szépen kiemeli, hogy mi az eredeti, és mi a pótlás. Saját ötlet/ kivitelezés, vagy már így jutottál hozzá? Mindenesetre, ha most lenne kalapom, megemelném!

Szépek a restaurációk és replikák is, de az én szívem igazán az eredeti darabok fogják meg, még ha picit rozsdásak is. Sőt, akkor talán még jobban is. (Na persze van az a kategória, amiért nem kár, gondolok itt "szörnyellára").

Kérdés: Aki felújítást, átalakítást csinál, az aláírja / dátumozza a művét? Szerintem az igazán jópofa és korrekt dolog.

 

Üdv, gyurka

Előzmény: Flash_PV (5149)
Flash_PV Creative Commons License 2023.04.07 0 5 5149

Boldog Húsvétot Kívánok Minden PV Barátnak!

 

 

Üdv: Flash

Cavill Creative Commons License 2023.04.07 0 1 5148

Szia Gyurka,

 

örülök, hogy tetszik! Ha remélhetöleg majd véglegesen hozzám kerül a szerelvény, akkor biztos igyekszem majd szoknyás izzókat is szerezni hozzá. Nekem is úgy az igazi egy Elöre mozdony.

 

Üdv! S.

Előzmény: jgyurka (5143)
Nagyadamka Creative Commons License 2023.04.07 0 0 5147



















Szia Flash_PV!
Üdv a fórumon!
A vöröses árnyalat az én Pannónia mozdonyomon csak látszat, a mellette álló piros kocsi miatt tűnhetett annak.
A Te mozdonyodon festékfolt van.
Én is szoktam 1-es és 2-es jelölést csinálni de csak "karbantartás" előtt festőszalagra, hogy összetakás után is jól passzoljanak az alkatrészek. Pl: a Pannónia mozdony teteje stb.
A fényjelző pedig gyári fekete. Az is csak a fényviszonyok miatt tűnik világosnak.
Elkezdtem dolgozni egy hiánypótló PV projekten, ami nagyon bízom, hogy ütős lesz. kb 3. hónap lesz a kivitelezési idő előreláthstólag. Apránként.... ahogy sikerül majd. Üdv, Ádám

Előzmény: Flash_PV (5137)
Zoli1949 Creative Commons License 2023.04.06 -1 1 5146

Szia!

A PAN - EL motorról:  A forgórész beállítása igen rafinált. Úgy csináltam, hogy teljesen összeraktam mindent a forgórész kivételével. Ezután a szénkefe tartó bakelitet és azon az oldalon a kerékáramszedőt kivettem. Bebillentettem a forgórészt a helyére és visszaraktam a kivett alkatrészeket. A szénkefetartó bakelit csavarjait nem húztam meg teljesen. A kerekeket forgatva beállt a forgórész az optimális helyzetbe. Ezután meghúztam a csavarokat.

Üdv: Zoli

Előzmény: Flash_PV (5142)
Flash_PV Creative Commons License 2023.04.06 0 0 5145

Kedves gyurka!

 

Szívesen! Szeretek fotózni, videókat is csinálok. A Kékmadárról is van felvételem, csak nem tudom hogyan kell feltölteni a netre. Ezen még dolgozom.

Azért teszek ide egy karácsonyi képet, hogy milyen környezetben volt akkor. A próba sikerült, bár a végleges kialakítás még nem készült el.

A futása szerintem nagyon kedvező, a mozdony hangja is egészen PV-s. Jó a súlya is a motornak, és a csiga hajtás miatt egyenletesen erős, stabil a húzása. Egy labor tápegységgel hajtottam, azzal jól ellenőrizhető az áramfelvétel. 

A fotón éppen pihenőben van, igazság szerint ekkor még nem ő volt a sztár, mivel dolgoztam még rajta.

A sebessége is jól szabályozható, hála a tápegységnek. 

 

 

 

Egy dili körrel ionizáltam a levegőt, ha már a viasz gyertya kiment a divatból. :-)))

 

Üdv. Flash

Előzmény: jgyurka (5144)
jgyurka Creative Commons License 2023.04.06 0 1 5144

Szia Flash!

 

Köszönet a sok képért, színesíti (kékíti) a fórumot! Esetleg videót meg tudsz osztani a mozdony futásáról? Nagyon érdekelne, mit tud egy "ablaktörlőmotor"!

 

Üdv, gyurka

Előzmény: Flash_PV (5130)
jgyurka Creative Commons License 2023.04.06 0 1 5143

Szia Cavill!

 

Tényleg szép ez a szerelvény. Azon nem gondolkodtál, hogy szoknyás izzót teszel a mozdonyba? Ízlés kérdése, de nekem jobban tetszene úgy.

Ami ilyenkor mindig szemet szúr nekem, hogy valahogy az Előre mozdony és a személykocsik magassága nem passzol egymáshoz. De persze ez nem ennek a modellnek a hibája. Szép fotó!

 

Üdv, gyurka

Előzmény: Cavill (5128)
Flash_PV Creative Commons License 2023.04.06 0 0 5142

Szia Zoli!

 

Ezek a tükröződések nagyon becsapósak.

 

Következő hozzászólásodban bemutatod néhány alkotásodat. Jó pár átalakítást megcsináltál már, nagyon jól sikerültek. Szépek a korai magyar vonatokat megidéző munkáid, gratulálok hozzá.

Hasonló átalakításhoz van néhány alap alkatrészem, mint a mellékelt fotón látható PV személyvagon felépítmény, előre motor fogadására előkészítve.

Nekem legjobban a PANEL motor elkészítése tetszik. Több képet is közreadtál róluk, ez késztetett arra, hogy magam is készítsek ilyen motorokat. Az alap alkatrészek már megvannak, néhány még elkészítésre vár, külön tekintette la forgórész központos tájolására. :-))) Ez még el fog tartani egy darabig. 

 

 

További sikeres alkotást kívánok, várom a szép képeket!

 

 

 

Előzmény: Zoli1949 (5138)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!