Az egypárti MSZP kormány volt pénzügyminisztere, Oszkó Péter eltitkolta, hogy 2011 Áprilisa óta a Wizz Air igazgatóságának a tagja. Mint ismeretes a Wizz Air tette a Malév sorsát végül megpecsételő EU-s feljelentést. Eközben Oszkó úgy próbálta beállítani magát, mint a Malév legnagyobb támogatója, csak éppen azt titkolta el, hogy ő a legfőbb konkurens igazgatósági tagja.
Vajon mit titkol még a közvélemény elől az MSZP kormány pénzügyese, ami szintén "nem hírértékű", ahogy ez sem, szerinte?
Nem ismerem személyesen, és nem is áll szándékomban személyes kapcsolatba kerülni vele. Akkor ezek szerint csak ellenőrizhetetlen, nem nyilvános forrásod van arra, hogy a Fideszre vagy az LMP-re (nagyon nem mindegy, amúgy) szavazott 2010-ben.
Az eu az állami többséget tiltja, illetve inkább az állami beavatkozás mértékét."
"De az EU szabályai nem engedik, hogy a nemzeti légitársaságok EU-n kívüli többségi tulajdonban legyenek - Abramovics tehát társakat kellett találjon. Ezért jött létre az Airbridge, melyben Abramovicsnak 49%-a volt, két magyar befektetőtársának pedig 46 és 5, vagyis érvényesült az uniós többség."
A kínaiakkal ugyanez volt, többségi tulajdonos nem lehet kínai. Úgy látszik a kínaiak nem mentek bele abba, hogy magyar strómanokat tegyenek be a Malévba, úgy ahogy Abramovics mellé betettek két magyar stromant.
Ezt a Tátrai blogot betettem régebben, ha elolvastad volna, most nem égtél volna be.
aha, szóval szerinted ilyen egy működő ország? :) mert ezt adták át, tény:
az adósság még hagyján
- a lakosság egyharmada nyugdíjas
- az aktív korúak fele nem melózik
- a fiatalok használható része menekül
- a fiatalok khm... kevéssé használható része Mari nénit fosztja meg a csirkéitől, és még jó, ha Mari nénit másnap nem vérbe fagyva találják meg...
- az állami vállalatok csődközelben...
- a "kedvencem" az, amikor - ráadásul IMF-rábólintással - úgy "tartották" a 2011-es hiány első felét, h az önkormiktól és a MÁV-tól vontak el százmilliárdokat... amiket persze majd most Orbánéknak kell kifizetniük...
Egy Oszkó-fanatik (azt hiszem, vincent blogos) nekem azt magyarázta valahol egy blogkommentben, hogy a MÁV-tól a pénzek megvonása kimondottan jó dolog volt, mivel az egy állami pénznyelő, és ilyenekbe jobb is, hogy nem tolnak pénzt. Ez is egy gondolatmenet, mégha nem is túl okos. :)
- a fiatalok khm... kevéssé használható része Mari nénit fosztja meg a csirkéitől, és még jó, ha Mari nénit másnap nem vérbe fagyva találják meg...
- az állami vállalatok csődközelben...
- a "kedvencem" az, amikor - ráadásul IMF-rábólintással - úgy "tartották" a 2011-es hiány első felét, h az önkormiktól és a MÁV-tól vontak el százmilliárdokat... amiket persze majd most Orbánéknak kell kifizetniük...
Oszkóék nem a csőd szélén álló országot hanem egy pénzügyileg konszolidált országot adtak át, egyébként ezt is vállalták!
Te sem tudod mit beszélsz... a 82% adósságráta az már finanszírozhatatlan mértékű, csak újabb hitelek felvételével tartható fenn a felszínen az ország. És ezt a szoclibek emelték fel 53%-ról. Úgyhogy van bőr a képes feleden, az biztos.
De ezt mire alapozod? Ha az MSZP-nél jobbnak tartott valaki mást, akkor mi a fenének vállalta el a pénzügyminiszterséget? Ő is tudhatta, hogy ha nem sikerül a Bajnai-féle kormányalakítás, akkor előrehozott választások jönnének, Fidesszel. Mi alapján állítod, hogy Oszkó inkább választotta volna a Fideszt, mint az MSZP-t, amikor Oszkó egypárti MSZP-kormányban (szakértői kormány, Szekeres Szakértő Imrével) vállalt miniszteri tisztséget, és egyébként a haveri köre is egy az egyben MSZP-kötődésű? (Bajnai is MSZP-kötődésű volt, főleg amíg még Gyurcsány az MSZP-ben volt.)
Ez nagyon jóóó! Szekeres a honvédelemhez még józanul - ami nem sűrűn fordul vele elő - se ért többet, mint a hajdú a harangöntéshez, vagy én az empiriokriticizmushoz, amit részegen ki se tudok mondani.:-)))
a Malévról is ki lehet mutatni, h 2010-ben még nem állt a csőd szélén, de a trendek... Nagy valószínűséggel Oszkó sem tudta volna megmenteni
Én ezzel annyiban nem értek egyet, hogy szerintem a Fidesznek igenis lett volna számtalan lehetősége megmenteni a Malévot. Ez nem menti Oszkót, akinek megvan a maga szerepe a Malév-csődben (még akkor is, ha a különösen rosszindulatú feltételezésektől a Wizz Air-es kötődés kapcsán el is tekintünk), de nekem erősen úgy tűnik, hogy a Fidesz is elbaszott itt valamit.
Fantasztikus ez a mai magyar szoclib... még a fővárosban is az jön ki, hogy a 20 év liberális rémuralom mellett is a Fidesz az oka mindennek, mert ott voltak ők is.
Az LMP ugyebár a Bajnai-kormányt eléggé élesen bírálta, ráadásul a gazdaságfilozófiájuk is némileg eltért a Bajnai-kormányétól. Oszkót személyi kapcsolatai az akkori MSZP-hez kötötték, ugyebár olyan (egyébként egypárti MSZP-s, külsős SZDSZ-támogatással) szakértői kormány tagja volt, ahol a honvédelemhez Szekeres Imre szakértett még annak idején. Miért szavazott volna Oszkó másra, mint az MSZP-re?
Az oroszok sem lehettek többségi tulajdonosok a Malévban, mert az EU tiltja, hogy a LÉGITÁRSASÁGOKBAN Eu-n kívüli többségi tulajdonosok legyenek. Úgy oldották meg, hogy betettek két magyar Strómant, így már magyar többség lett a Malévben.
Ne viccelj már, már évekkel korábban a metrón lépni nem lehetett a Hornt gyalázó szórólapoktól, Bayer minden héten minimum kétszer akasztást követelt (egyet a tévében, egyet valamelyik újságban).
Hol volt még akkor Kövér Laca, 23millió román? A fasorba' se volt... még csak évek múlva ocsúdott az ország abból a görénységből, amit a fideszesek gyártottak a gyűlölködésből.
Egyébként ez az egész "Budai jelenség" elképesztően ostoba, de sajnos minősíti a nagyérdeműt, aki befogadó rá.
Gondoljunk csak bele, hogy például Budapesten, ahol a testületben mindösszesen 2 fő előnye volt a "szoclib" koalíciónak, ott hogyan lett volna elképzelhető, hogy 8 éven át a Fidesz tudta (és beleegyezése) nélkül történjen mindaz, ami a BKV-nál, FKF-nél és a többinél történt? Az összes felügyelőbizottságban ott ültek a fideszes városatyák, ahogy a városházán is.
De úgy isszák az emberek, hogy "emútnyócév" és a sok szerencsétlen el is hiszi, hogy ezt csak a szoclib oldalnak köszönheti. Holott frászt! a Fidesz keze is könyékig ért a szarba akkor is, csak tudták jól, hogy jól rá lehet majd kenni a másik oldalra mindent.
Egy vállalkozásnál is az ügyvezető viszi el a balhét, holott lehet, hogy a könyvelő volt a hunyó, csak ügyesen csinálta.
Ami pedig a retorziót illeti, mindenki meglássa, hogy például a Hagyó ügy is szép csöndben el lesz ültetve. Majd kap 3 évet, abból kettőt már le is ült, harmadolnak és szépen csöndbe marad mindenki. Nem volna az jó a jelenleg regnálókra nézve, ha Hagyó esetleg tényszerű dokumentumokkal rukkolna elő!
Oszkó is elismerte, hogy a kínai fél esze ágában sem akarta megvenni a Malévot, mert az EU tiltja az EU-n kívüli többségi tulajdonost. A kínaiak csak többségi tulajdonosok akarnak lenni. Továbbá Tátrai Miklós az MNV volt vezére szerint már 2004 óta tudtak a kormányok arról, hogy a Malévet nem veszik meg semmiképp a kínaiak. A kínaiakat nem a Malév érdekelte volna, hanem a reptér. Nem tudom, hogy a reptérre vonatkozólag van-e megkötése az EU-nak.
Ne nézzük hülyének az Orbán-kormányt sem. Nyilván ők is nagyon jól tudták, hogy Hainant nem érdekli a Malév, ellenben nagyon is érdekli őket a reptér megvétele.
A reptér még mindig nem lefutott ügy. Ugyanis a repteret eladták 450 milliárdért, de most nagy recesszió van a repülésben, emiatt a becslések szerint 100 milliárdnál többért nem lehet eladni. Tehát reális a reptér visszaállamosítása vagy esetleg egy másik tulajjal, aki lehetne akár kínai is, közösen az állam megvásárolhatja.
Szóval a reptér 10-szer akkora falat mint a Malév és érhetnek bennünket még meglepetések ezzel kapcsolatban.
Budai "élő ütközetekben" egy beszari nyüszítő nyúl, mint a sunyi, alattomos, rosszindulatú emberek általában. Mondhatnánk, hogy "élő ügyfelekkel" nehezebben boldogul, mint amúgy...:)
Egyébként ezen jellemzői alapján Orbán mocskos céljaira tökéletesen megfelel, ideális és profi választás.
Egy kicsit összefonódik itt a történet Oszkóval: pont Budai visszataszító "létjogosultsága" miatt életveszély Orbánra nézve nemcsak Oszkó, hanem minden olyan ellenfél, akik az értelem eszközeivel neadj'isten véletlenül gyengíthetik a budai-féle gyűlölet-birkanyájszellemből összerakódó szavazóbázist.
Amit Oszkó csinál, azt én azért tartom undorítónak, mert átadtak egy csőd szélén álló országot, majd nekik áll feljebb.
Azt szokták erre mondani a balfékek, hogy az is orbánék miatt volt, mert belehajszolták őket rossz döntések sorozatába. Amit ők bactak el, azért is orbán a hibás! Ügyes...
Gondolod, h az MSZP-nek nincsenek meg a maga "Budaijai"? De.
Amit Oszkó csinál, azt én azért tartom undorítónak, mert átadtak egy csőd szélén álló országot, majd nekik áll feljebb. Ők ott sem voltak, ugye.
Persze, a Malévról is ki lehet mutatni, h 2010-ben még nem állt a csőd szélén, de a trendek... Nagy valószínűséggel Oszkó sem tudta volna megmenteni (vagy ha igen, akkor miért nem tette meg?), de most jó fikázni. A legcsekélyebb megértés, konstruktivitás sincs benne.
Ebbe a mentalitásba fog tönkremenni Magyarország, Oszkó sem különb, semmivel sem.
Szerintem nem is értenék, hogy a másik mégis miről beszél.
Budai a vágyvezérelt tömény politikai demagógia, ahol a politikai célok elérése a fontos bármilyen eszközzel, Oszkó meg a racionális üzletember, ahol a valós eredmény számít, és nincs nagyon helye a ködösítésnek.
a potenciális befektető egyértelműen azt jelezte, hogy a saját információi alapján összeállított üzleti terve szerint egy új, a korábbi kötelezettségektől és mindenféle múltbeli tehertől megszabadított Malév is folyamatosan veszteséges lett volna,
Lefordítom magyarra...
A szoclibek olyan szinten kiürítették a Malév-ot, hogy nem lett volna mit átmenteni az új légitársaságba és az ab ovo veszteséges lett volna. A Malév már csak egy marék alkalmazott volt, semmi egyéb vagyontárgy vagy vagyoni jog nem volt már bennük. Márpedig a szoclib ürítette ki ilyen szintre a butikot.