Valaki tud segíteni abban, hogy Robi 53 briggs motoros röpsúlyos kuplung hogyan is néz ki. Nem kúpos a motor tengely egyenes 22 mm sehol nem találok rá motor felőli tárcsát csak kúposakat.
Üdv Tomos UMO 06 ügyben szeretnék segítséget kérni. A motor szépen jár, fel is pörög, de a hajtást nem viszi a röpsúly felé. Lehet ez főtengely szimerig hiba?
Webáruházakban, Vaterán látok tűgörgővel megcsinált hajtórudat. A webáruházban Robi 52-höz adja főtengellyel együtt, de elfogyott nekik. A Vaterán meg "Tomos általános" főtengely felújító szettet árulnak, ami áll egy hajtórúdból, egy forgattyús csapból, egy alsó tűgörgősorből, és egy felső tűgörgősorból, 10 és12mm dugattyú csapszeghez.
Mikor megkérdeztem, hogy akkor ez most jó-e Robi 52-höz, vagy hogy a "Tomos általános" az melyik Tomos motorhoz jó, akkor tanácstalan eladói válaszokat kaptam. Mikor megkértem, hogy mérje le, akkor meg kitörölte az üzenetet. Kösssssz!
A kérdésem az, hogy létezik-e egyáltalán tűgörgösített dugattyú csapszegű Tomos UMO06, Robi52 motor?
Gyártottak ilyet? Van esély, hogy ilyennel szerelt főtengelyt kapjak akár bonzottat, akár utángyártottat?
Vagy az ilyen hajtórúddal szetelt példányokat kívülről meg lehet-e különböztetni?
Azért érdekes, mert szeretném 1:40-es keverékkel hajtani.
Rászántam magam, hogy rendet tegyek a pajtában, így összeszedtem az örökül hagyott robi 52 arzenált, amit hamarosan szeretnék áruba bocsátani. Ami van:
- 3db gép
- 2db kapafeltét (hajtómű és kapák)
- 2db járókerék
- 1db mankókerék
- 2db fűnyíró feltét
- 1db szivattyú feltét
- 2-3 bilincs a feltétek fogatásához.
Van utánfutó is, de azt megtartom. Egy fűnyíró feltétet és két gépet láttam még működni, de per pillanat szerintem egyik sem indulna... szóval azt hiszem ezt hívják "fellelt" állapotnak. Ha valakit komolyan érdekelne, akkor jelentkezzen, de elsősorban egyben szeretnék megválni a csomagtól. Helyszín Tihany környéke... Ha esetleg van kedve valakinek kibicelni és megosztaná elképzelését arról, hogy mennyi lehet a reális ár a csomagért, azt szívesen fogadom :)
Üdv! Van egy Tomos MP500N szivattyúm! A problémája, hogy néha - de nem mindig- teljes gáz körül befolyik a karburátora. A karburátor alján csepeg az üzemanyag. Valaki találkozott már ilyen jelenséggel? Tűszelep csere pár éve volt, azóta alig ment valamennyit. Akkor kapott új hengert, dugót, gyűrűket is.
Esetleg valaki tudja mekkora az ideális benzinszint a karburátorban? Szintet lehet állítani ezeken, vagy gyárilag be van állítva? Köszi!
Nekem is csinálta azt,hogy csak szívatóval ment és erőtlen volt. Míg szét nem dúrod teljesen, nézd meg a karburátoron a jelzett helyen, hogy a kis rugó a lyukacsos tárcsába be van e aksztva. Nem az a kis rudazat ami fentre megy hanem ami a lyukacsos tárcsa mögöt van rugó, annak kell beakasztva lennie a tárcsába.
Nekem is először simeringet mondtak. Hál Isten nem szedtem szét akkor hirtelen.
Olyan probléma lépett fel a Robi 52mel, hogy egy részt először mintha csökkent volna az ereje, csak szivatóval volt teljesítménye, majd mindegy lett neki, hogy kap szivatót vagy nem, ha adtam neki gázt, akkor lefullad... Kaptam egy tippet, hogy a főtengely szimering lehet a ludas. De sajnos elakadtam a bontában :(
Jelenleg lett van a berántó, illetve egy alumínium öntvény, ha jól gondolom ventilátor lehet...
A képen látható állapotban van jelenleg a gép...
Ha jól gondolom most kellene egy lend kerék, vagy 3 karu csapágy lehúzó... Esetleg Simson lendkerék lehúzó jó lehet?
Vagy teljesen rossz nyomon járok? 😅
Valakitől esetleg kaphatnék a gépről robbantott rajzot vagy gépkönyvet?
üdv fanok egy olyan kérdésem lenne hogy adott egy Robi 52 es lecseréltem a megszakítós gyújtást egy ilyen gyújtás átalakítóra a kérdésem az lenne hogy szikra van durrog a kipufogón a légszűrön de nem indul. lehetséges e hogy a gyújtó tekercsen kellene állítani vagy eben az esetbe mindegy hogy áll ha tudja valaki a választ megköszönöm . További szép napot .
Szia! Robi52 Tomos motor szívatótengelyén egy műanyag szerkezet van felpattintva, ami sajnos el van törve. Esetleg van ilyen eladó Neked, vagy nem tudod hol lehetne beszerezni? Köszi.
Helló éltetők! A Tomos motor szívatótengelyén egy műanyag szerkezet van felpattintva, ami sajnos el van törve (így került hozzám). Kérdésem, hogy tudja-e valaki, hol lehet beszerezni ilyet? Köszönöm.
Mindegy milyen márka, a lényeg, hogy a dobozon API TC, illetve JASO FD szerepeljen, és minimum félszintetikus, de inkább full szintetikus olaj legyen, 100- as benzinnel keverve.
Sziasztok valaki tudna egy kis segítséget adni hogy hogyan lehet egyszerűen beállítani a gyújtást Robi 52-esen? Van egy kis problémám mivel gyengének látom a szikrát. Van 2 kisebb sérülés a gyújtótekercs fekete burkolatán, valamint gyertyával nem is akar szikrát adni. Köszi ha válaszoltok.
Ilyen feltételek mellett inkább gondolnék, a motor gyengülésére. Bár látatlanba azt sem szeretném sugallni, hogy rögtön fogj hozzá egy motorgenerálhoz. Ellenőrizd a levegőszűrőt (tisztaságát, olaj meglétét), karbi tisztaságát, beállítását, esetlegesen a gyújtást, regulátor helyes működését. Nem nagy dolgok, mégis hozhatnak javulást.
Kötött talajon előfordulhat, ha nagyon beássa magát akkor a lenti kemény rétegben, már belassul, megáll, ugye ilyenkor kergeti a kapák közti földmennyiséget és még harapni szeretne a kemény, tömörödött földből. Bár azért némi motorerő hiány is lehet már. A gyertyaképet érdemes lehet megnézni, hogy jó keverékkel megy vagy sem.