Keresés

Részletes keresés

wok Creative Commons License 2011.05.07 0 0 149

mondjuk már 5 éve nem jártam felétek, de akkoriban sokféle kocsit vezettem, és akkor még igaz volt

Előzmény: Derek (146)
Derek Creative Commons License 2011.05.07 0 0 146

Ez igaz volt 30 evvel ezelott de ma mar nem

Előzmény: wok (142)
Derek Creative Commons License 2011.05.07 0 0 145

lehet hogy a briteknel nepszerubbek a francia kocsik de az USA-ban egyet nem latni, nemetet es VW-t azon belul annal tobbet.Ugyanugy ahogy olasz kocsi sincs.Legalabbis szeriakocsi, csak Ferrarik es Lamborghinik,de az nem piaci tenyezo

Előzmény: Törölt nick (141)
wok Creative Commons License 2011.05.07 0 0 144

vmi oka azért van annak, hogy egy egységnyi pözsót harmadannyiért adnak, mint egy vele megegyező rendes németet

Előzmény: Törölt nick (138)
John Doe(520i) Creative Commons License 2011.05.07 0 0 143

Kínában pl. BMW-ből rekordmennyiséget adtak el.

De csak szajkózd tovább a hülyeségeidet, szórakoztató.

Előzmény: Törölt nick (138)
wok Creative Commons License 2011.05.07 0 0 142

te Derek, én kényeztetően kényelmes országnak tartom azt, ahol laksz, de autóban annak ellenére, hogy az arrafelé alap, nos nem gyártanak kifinomult darabokat

 

merev hátsótengelyes buta nagy vasakat állítanak elő tejeskávébarna-fekete belsővel, alig egy lóerő per köbhüvelyk motorokkal

 

egyszer ülj bele egy rendes német kocsiba, ne a költségtakarékosba

 

pont ugyanaz a kifinomultságbeli különbség egy amerikai és európai kocsi között, mint a két kutúra között

Előzmény: Derek (136)
Derek Creative Commons License 2011.05.07 0 0 140

"Mint anno mindenki csak Ladát akart."

 

Akart a fene, az volt

Előzmény: Törölt nick (138)
Derek Creative Commons License 2011.05.07 0 0 139

A VW evente elad 6 millio autot asorban joval hatrabb levo Renault 2 millio korulit a Pegeot=ot kulon nem is emlitik

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry

Előzmény: Törölt nick (135)
wok Creative Commons License 2011.05.07 0 0 137

a spanyolok sok hülyeségre kaphatóak

Előzmény: Törölt nick (135)
Derek Creative Commons License 2011.05.07 0 0 136

Akinek volt pl Lincoln town car-ja ,vagy egy Cadillac-je azoknak ezek mind fapadosak

Előzmény: wok (132)
Derek Creative Commons License 2011.05.07 0 0 133

"Mondom egy Peugeotból, amibol sokkal tobb fogy ezen a piacon, mint pl. a fosvagenbol."

 

JHa, a franciaknal

Előzmény: Törölt nick (125)
wok Creative Commons License 2011.05.07 0 0 132

és a bmw-k?

az audik?

vw felső fele?

szólnék, hogy az opel is felfelé pozicionál

és akkor még ott a mini is, egyelőre ennyit

 

 

jahh

 

porsche

 

na ha még jön vmi utólag, akkor ideszúrom

Előzmény: Derek (129)
Derek Creative Commons License 2011.05.07 0 0 131

Ez mi akar lenni? Lefott a kisusti?

Előzmény: moziga2 (122)
wok Creative Commons License 2011.05.07 0 0 130

egyszer kellett pözsóban dudálnom, hogy elkerüljem a balesetveszélyt

 

pár perc volt, mire rájöttem, hol kell nyomni

Előzmény: Anti Faraus (90)
Derek Creative Commons License 2011.05.07 0 0 129

azert irtam,hogy kivetelevel

Előzmény: John Doe(520i) (123)
wok Creative Commons License 2011.05.07 0 0 128

az eladási adatok alapján a legjobb kocsi a suzuki swift, a ferrarik meg kalap szarok

 

térj már magadhoz

 

a németek kocsikat gyártanak, a franciák meg - hát hagyjuk

Előzmény: Törölt nick (125)
moziga2 Creative Commons License 2011.05.07 0 0 127

OFF

Végül is igazad van. De azért azt megviszláthatnád, hogy ott mennyi, és nálunk mennyi a minimálbér szintje. Az meg ugye törvény. BE KELL TARTANI! (De az tutti, hogy végsősoron kvázi magashozzáadott értékű munka, és mégis ugye arabus importmunkaerő esetben garantáltan minimálbéres. Költségminamalizálás profitért.) Érdekes dolgok történtek itt Mo.-n a minimálbérszinttel. Csak összehasonlításban ugye 1998-2002 na és 2003-2010 közt. Ugye sikeresen kb. 60 ezerről a cuclisták és nagyon baloldaliak mostanra elrugaszkodtak 70-ig. Igaz persze SZJA mentesaíítették ezt okoskotkotkodón. Asszem abban egyetérthetünk, hogy mégiscsak minnél inkább muszály lenne emelgetni. Ha kell drasztikusan is. Matolcsérék még nem számoltak ennek utána. Dehogynem, csak ugye ebben a bizbazban amiben vagyunk ezt még nem lehetett. 2010-ben nem mertek lépni. De majd meglátjuk. 2010-től, az ún. talpra állás éve eredményeitől is függhet, mit is lépnek ezügyben 2011-ben? Na de abból esetleg elegem lenne, hogy  az ÉT-en a cuclista úgymond ízig vérig velejéig érdekvédő szexszervezetek (ahogy az ugye az I. Orbánkormány idején történt) elleneznék.

 

És miért is ellenezték? Mert ugye a munkahelyek fontosabbak, mint a pénzmennyiség, és az érte kapott kvázi megélhetetlenségi éhbér.

Pedig. Én azt gonolom, hogy a minimálbér alapvető társadalmi funkciója és főleg értelme az lenne, hogy abból egy olyan nem annyira nyomorszinten, ahogy az ma szerintem van, meg lehessen élni. Hozzátenném ma a mindennapi tapsztalatokat. A vallálkozó tudja jól, hogy ebből nem lehet. Mit is tesz? Van a nyereségadója, ami az előmunkát tehelő adóknál sokkalta kissebb és kvázi másmódon, vagy természetben, vagy ugye egyéb költségelszámolással (magángépjármű használat papíros fedezve kilóméteben) és főéeg a nyereségadó terhére készpénzben zsebbe (ez ám a leggyakoribb).

Mi lehet a megoldás vajon? Szerintetek?

Mert szerintem az élőmunka adóterheinek drsztikus mérséklése, a következő lépés meg a megfelelő szintű azonos adókulcs, mely a pénztőkének mindegy mindegy alapon közömbössé teszi azt, hogy most ő merre és hogyan fizessen úgy nagyjából ugyanannyit. Mellesleg ez egy csomó fölösleges könyveléstechnikai, meg rosszulalvásos machinációtól is megszabídítja őket. A másik a minimálbérrel kapcsolatban. Szerintetek érdemes olyan gazdasági tevékenységet működtetni Magyarországon, ahol a vállalkozó azért piac (nem pióca csak esetleg túl él, de mindig minnél több profitért persze) képes, mert olyan szintű a minimálbér amiből nem lehet megélni. Én azt mondanám erre. Pusztuljon a férgese. (Na ez nem olyan egyszerű, mert sosem szabad nagyokat rántani a gyeplőn. Ami ugye még évközben is sokszor elkövetődött az előző nyolc évebn. Mi meg csak össze-vissza kapkodtuk a fejünket odalent, hogy most mia fackom van, mi is lesz? Oszt ugye energia az értékteremtésre kevesb jutott, mint sem a piac helyett az elqrmány szabály, zabálj  pióca piacához sokkal inkább kellet alkalmazkodnunk. Hozzátenném. Ami történt megtörtént. 2009 I. EP választások. 2010 ogy. választások. 2010 önkor választások. Esküszöm ez amolyan ludasmatyis effekt. Háromszor veri ezt vissza rajtad, a ............. (Csudákszom persze micsoda pampogás folyik most. De ez az ellenzékiség lényege egy demokráciában. Tehát én magam is támogatom.

ON

    

Előzmény: Törölt nick (126)
John Doe(520i) Creative Commons License 2011.05.07 0 0 123

S a nagy Mercedes limuzinok nem tartoznak a német autók kategóriájába? :P

Előzmény: Derek (120)
moziga2 Creative Commons License 2011.05.07 0 0 122

Ne légy Derek! Inkább Derék!

Audi? Opel? Mindkettő főleg motororientált gyártási profillal. És ugye mi is egy autóban a motor? Az autó szíve! A lényege. Mindegy hogy turbósított avagy nem, mindig inkább szív. A turbó a kompersszór csak rásegít. Lehetünk-e mi magyarok, Európa szíve, motorja, akár gazdasági értelemben is? Bizony lehetünk a jelek szerint.

Hajrá Magyarország!

Hajrá magyarok!

Hát hajtsatok!

Nem kellenek a hajzatunkba ezek a politika hajcsatok! Szigorúan szerintem.

:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Előzmény: Derek (120)
Derek Creative Commons License 2011.05.07 0 0 120

""A nemet autók meg fapados szarok."

Mondád egy Peugeotból."

 

A  nagy Mercedes limuzinok kivetelevel minden europai kocsi fapados.

Előzmény: John Doe(520i) (115)
moziga2 Creative Commons License 2011.05.07 0 0 119

Nem hát! Meg így termelni se hagyják. Mindenütt volt és van erős vidékstratégia. Kivéve Magyarország. Ezt belső politikai (neoballibbantbarátok eltörölték. (Életképes településméret ugye - Megyó D209-es anno a 2002-es kampány során kottyintott egy ilyen falurombolós valamit.)

 

Ez az ÉLELMISZER ÖNRENDELKEZÉSI JOG fontos dolog. Valahol arról is szólhatna egészségügyileg is, hogy mindenki egye meg a saját szarát! Vagy ne egymás szanaszéthordott szarát. A hosszú és távoli szállítás friss dolgok esetén már eleve minőségromboló és egészségre is veszélyes dolog lehet - ez a legutóbbi húsbotrány pl. meg a fagyasztott húsok importdömping szabadkereskedelmi esete, anno 2003 tájékán - kint romlott, lejárt, idehaza még jó. Kint már embernek eladhatatlan előbb utóbb veszélyes hulladék, idehaza meg még az eltérő  szabályok miatt elmehet. ZSeniális profithajhász kereskedő volt, aki felismerte ezt a lehetőséget. Hozzátennék még valamit. Egyetlen olyan EU által a belépéshez szükséges és alkalmazkodandó szabályrendszer volt, ahol nem nekünk kellett szigorúsítani a már meglévő rendszerünkön. Jelentősen enyhítenünk kellett az éljen a szabadkereskedelem nevében. Na tanáljátok ki melyiken? Az élelmiszerbiztonsági előírásokon. Nem az összesen nyilván. Mint a fenti fagyasztotthúsos példámon is látszik ugye.

 

Előzmény: T.Howard (117)
moziga2 Creative Commons License 2011.05.07 0 0 118

Na jól elkanyarodtunk. Ezzel az autós témával a jelek szerint bogarat ültettem a filekbe. :-() Azért nem kell ennyire bogarasnak lenni!!

Mindenesetre az első autóm egy trabi volt. Tokkerócsósított ugye. Kurva szar volt. De útközben szükségjavítható. Aztán jött a """magyar"" szuzuki. Élt és működött 14 évet. Sosem hagyott cserben. Jött mellé családi okolbólpakolástechnikailag egy Berlingó. Ma is él és jó. De az meg már 4x is úton útfélen cserben hagyott. (Első spirálrugó törés pl., plussz totáldefekt - szerencsére nem mentem gyorsan. 0 km/h volt parkolás valahol.) Sokat járok-kelek persze. Valszeg ez azért van (kitudja??), mert a szuzukit garantáltan magyar munkások szerelik, míg a citrony berlingót, meg inkább ócsósítási célból, volt francia gyermatokról EU-ba importált olcsóbérezésű vendégmunkás arabok. Rosszabb minőségű bár, de sokkal olcsóbb munkaerőt mi tudnák EU-n belül biztosítani az európai árversenyképességet fenntartandó pl. cigányokat. Van perze egy versenyhátrányuk ott. Az import arabok, makogni francia, a mi cigányok nem makogni az. Tehát maga az ötlet központi anayagi (EU-s) támogatás nélkül képtelen. Hagyjuk is!! (közös EU romastatégia?)

Én azt javasolnám minden magyarnak, hogy ne vegyen idehaza francia terméket, főleg élelmiszert. Ha meg kimegy Francosországba, akkor vegyen magyart? Ja!! Az ott ritka mint a fehérholló. Főleg arányaiban. Igaz ott több ám az árú. Nagyobb a választék. És több a fogyasztás, a bér és a pénz. Nálunk meg? Ha van is magyar alsópolcos és bizony sokszor szar is ott. nem éppen a legjobb. Ugyanis nyilván van francia is. Azaz nem a legjobb magyar. Persze kint inkább a francia specialitásokat próbáljuk ki. Minőségellenörzés. Ismerkedés. Barátkozás. Mellesleg így vannak ezzel idehaza a francia túristák is.  

Tapasznyalat gyűjtés, főleg ha kajáról van szó. ÉLELMISZER ÖNRENDELKEZÉST! Nincs szabadkereskedelem és vissza kell állítani ezen termékcsoportra a vámokat. Mellesleg ez jó lenne minden európai országnak. Bilaterális alapon is. Szigorúan szeintem. És nem csak szerintem.  

 

Előzmény: John Doe(520i) (115)
T.Howard Creative Commons License 2011.05.07 0 0 117

"De m aztán fel nem dolgozzuk, fúj, hadd nyeljék le ők a nagy hasznot!"

 

Vagy nem hagyják feldolgozni...

Előzmény: amorall (114)
moziga2 Creative Commons License 2011.05.07 0 0 116

OFF

Ingyért kijavítják tömegesen, ha a gyakorlati tapasztatok alapján valami problémát fedeznek fel. Ők is állják a cehhet. De ....... Itt azonban típusengedélyezésről van szó, ami eleve feltétele az áru szállíthatóságának. Akkor most hová tegyem ezt a szerződés biz-baszt jogilag? Esetleg eleve a törvénytelen kategóriába, az ügyiratok típusosztályozott fiókjába, a nagy ügyvédi irodámban?! Ejnye UFFtársak!! :-((

ON 

Előzmény: John Doe(520i) (109)
John Doe(520i) Creative Commons License 2011.05.07 0 0 115

"A nemet autók meg fapados szarok."

Mondád egy Peugeotból.

Előzmény: Törölt nick (111)
amorall Creative Commons License 2011.05.07 0 0 114

A magyar meg undorral összeszedi az éticsigát, kiviszik a franciák, előkészítik burgundi módra, lefagyasztják és eladják nekünk visszahozva jó pénzért. (Gondolom, rajtam kívül is megeszi 10-20 ember).

De m aztán fel nem dolgozzuk, fúj, hadd nyeljék le ők a nagy hasznot!

T.Howard Creative Commons License 2011.05.07 0 0 113

"Tipikus magyar duma. Egyszer, még az akosban, valami tsz-traktoron nevelkedett buherátor, nem tudta megjavítani az agronómus Renault 4-esét, onnet indul ez a duma."

 

 

Mondod te. Ezt pölö nem is hallottam. Ellenben jópár SAJÁT és más tapasztalatom van hogy a francia autó mind szar.

 

 

Előzmény: Törölt nick (110)
moziga2 Creative Commons License 2011.05.07 0 0 112

Én ezt az ügyet qrvára nem is értem. Miért kellett beírni a szerződésbe ilyen elképesztő marhaságokat gyurcsótányéknak? Vicc-major, meg egyéb dolgok. Nincs engedély a fékrendszerre. Szépen átszerelik, vagy ami szerintem olcsóbb, legyártják az újat és mindenki hozzájut ahhoz, amire szüksége is van. A gyártó a pénzéhez, persze ugye profittartalom már nulla és a hercehurcával együll már erős veszteség, a megrendelő meg a megfelelő portékához, amire szüksége is lenne. Áru vissza a feladónak, javított, vagy új vissza (gépkocsi típus visszahívások is vannak ám.) Ami meg a legyártott készletet illeti, adják el valahol, vagy olcsóbban, vagy drágábban és korrumpáljanak valahol máshol a világon. (a korrupciós összegek, mellesleg ilyen esetekben további veszteségek a mérlegbe. Láthatatlanok, de odabent a cégnél tudjaák, amit, és eképpen is állnak az ügyhöz gazdaságjogilag)

 

Na megmondom miért is olyan furcsa eleve ez a szerződés. Én olyan gyártócégnél dolgoztam, ami kéjbacott nagy nemzetközi tendereken is indult. Multi. Ugye az egy apró dolog, hogy meg kell nem éppen ócsón vásárolni a tenderdokumentációt. De van még egy érdekesség is. A megrendelő, pont a szállítótól kér banki letét garanciát egy elkülönített bankszámlára (a pályázashoz ezt be kell mutatni), ami akkor jut a szállítóhoz, a gyártóhoz vissza, ha a teljesítés rendben megtörtént. Ezzel tulajdonképpen a nagyon-nagy megrendelő (a magyar állam nem az tán?) arról akar meggyőződni, hogy képes-e a gyártó ezt leszállítani, azaz megfelelő és stabil tőkefedezettel rendelkezik ehhez és komolyan is gondolja a nagya üzletet, azaz előbefektet erre.. Nyilván ez a letét, benevezési díj nem túl jelentős a teljes megrendelési értékhez képest, és ha nem ő nyer, akkor vissza is kapja azonnal a pénzét a szállító.) Ha nincs teljesítés, akkor ugye letudjuk kötbéren felüli  valaminek is. (a kötbér mindikg maximálva van és csak késés esete elkerülésének motiválására ösztönzésére használják. A MEGRENDELŐK. A vevő az úr.)  

 

Na de itt mi is történt kérem szépen? A megrendelő rakott le ilyet, méghozzá összszállítási értékben extrém hatalamasat. És ezt szerződéssel faszán a szállító javára alaposan körbebástyázva. Na érdekes. Jógázhatnak a jogászok ezen még egy darabig asszem. Biztos ez is jogszerű, csak elképesztően etikátlan és erkölcstelen. :-((((((((((((((((

 

John Doe(520i) Creative Commons License 2011.05.07 0 0 109

OFF

Az autókhoz (se) értesz.

ON

Előzmény: Törölt nick (97)
T.Howard Creative Commons License 2011.05.07 0 0 108

Ismétlem: 106

Előzmény: WYW (107)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!