Keresés

Részletes keresés

innerimages Creative Commons License 2014.02.02 0 0 435

Csak mert az aktuális fókusztáv 30-50x-esén kell csinálni a Canon ajánlása szerint (értelemszerűen nagylátónál 30x-hoz közelebb, telénél mehet feljebb a szorzó).

Előzmény: O/O (433)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.02 0 0 434

Köszönöm a válaszokat!

Tehát ha jól értem, akkor nyugodtan hagyhatom a gépen bekapcsolva a korrekciókat. Ha DPP-vel dolgozom fel, akkor nem kell utólag beállítanom, ha meg más programot használok, akkor meg nem zavar bele.

Ugye?

Előzmény: MegaHéja (430)
O/O Creative Commons License 2014.01.31 0 0 433

Bocs, nem jól értelmeztem, amit írtál.

Tele állásban és a közel pont közelében próbáltam, hogy viszonylag könnyű legyen megítélni az eredményt.

Előzmény: innerimages (432)
innerimages Creative Commons License 2014.01.31 0 0 432

Milyen távolságról tesztelted az üvegeket?

Előzmény: O/O (426)
innerimages Creative Commons License 2014.01.31 0 0 431

Mint írtam pár hozzászólással korábban személyesen teszteltük egy barátommal, amikor olyat akart venni. Konkrétan 2 db-ot, ami volt a helyszínen. Tehát nem hallottam valakitől, aki már látott olyat, aki kipróbálta. ;) Csak más üvegekről nem hallottam (amik még nem fordultak meg a kezemben, tehát személyes tapasztalatom nincs velük).

Előzmény: O/O (426)
MegaHéja Creative Commons License 2014.01.31 0 0 430

A PS még a DPP által létrehozott sidecar fileokat (xmp) sem veszi figyelembe, ha metába ír, akkor se. Ezt azért nem szeressem, mert WB-t DPP-ben állítanék, mert abban kiváló, minden mást a Camera RAW-ban. Dehát más szoftver.

Lupus* Creative Commons License 2014.01.31 0 0 429

A Lr is a sajátját használja nem a gyárit. 

Előzmény: Törölt nick (427)
O/O Creative Commons License 2014.01.31 0 0 428

Valóban érdekes és jogos gondolat, persze többnyire a lustaság miatt a próba elmarad….. Amivel én próbáltam ott a nyers RAW képeknél semmi nem változott meg idegen szoftverrel, a (DPP-vel igen, ezért is használom és ki-be kapcsolgatok néha dolgokat, hogy lássam a különbséget) feldolgozott jpg-be meg természetesen benne volt már minden beállított korrekció, ez talán így természetes, hisz ezért van. A teszteknél korrekció nélkül szokták vizsgálni (oda is szokták ezt írni) szokott lenni raw és jpg egymás mellet ahol már látszanak a korrekciók, peremsötétedés, CA, torzítás stb.

Előzmény: Törölt nick (427)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.31 0 0 427

Az előző hsz. kapcsán eszembe jutott egy kérdés ami már régóta rendszeresen felmerül bennem, de valahogy mindig úgy alakul, hogy elfelejtem összehasonlítgatni a képeket. Na jó, talán kicsit lusta is vagyok hozzá:)

 

Szóval ha engedélyezem a gépen belüli torzítás- és peremsötétedés korrekciót, akkor az beleszól e egy külső szoftver (pl. DxO, PS, LR) automata korrekciójába, vagy azokat az adatokat csak a saját szoftver (DPP) használja fel?

 

A DxO - nak pl. ugye saját moduljai vannak minden váz + rengeteg optika esetére. Ő ezeket a modulokat használja korrigálásra. Egyébként brilliáns. De vajon a gépen belüli korrekció bezavarja e mindezt, vagy a program egyszerűen figyelmen kívül hagyja ezeket az információkat???

O/O Creative Commons License 2014.01.31 0 0 426

Még OFF:

Ha csak hallottál róla, akkor kicsit túlzónak tartom az ordas nagy hibái vannak kijelentést, persze nem vitatkozni szeretnék és én is úgy gondolom, hogy egy ilyen kategóriájú objektívnek, ennyi pénzért igen jónak kell lennie. A Ca és a peremsötétedés mára már szinte jelentéktelen dolog.  JPG-nél  észre se vesszük, mert már korrigálva van vázon belül, (úgy tudom némelyik elektronikus keresőben még a torzítás is) nyers képeknél néha még jól is jön, nem kell utólag sötétíteni a sarkokat :) Na, de nem is ez a lényeg. A következő sorozat nem teszt, csak érdekelt és kipróbáltam pár objektívnél

Focus shift, fókuszelcsúszás rekeszelés következtében:

Néha szinte érezni az adatokból az aszférikus lencse alakját :)))))))

16-35/2.8 L II    f/4.5-4.6  1-2 mm

24-70/4 L IS     f/4-5.6 6 mm

28-90/4.5-5.6    folyamatos 7-8 mm

85/1.8       f/2.8-3.5 1 mm

100/2.8 L IS makro  ----------

70-200/4 L    f/4-7.1 4-5mm

100-400/4.5-5.6 L IS   f/7.1-11  7-8mm

 

Annyit hozzátennék, mivel folyamatosan nő a kontraszt és az élesség, ráadásul a mélységélesség is, ezért egész másként kell összevetni ezeket a képeket. A 4-5mm-es elcsúszás 1 teljes rekeszértéknél kb. olyan mértékű, mint a mélységélesség növekedése, tehát valójában a kiválasztott pont élessége nem romlik, csak picit távolabb kerül a teljes élesség síkja.

Előzmény: innerimages (425)
innerimages Creative Commons License 2014.01.30 0 0 425

Csak a 24-70 ilyen, másról nem hallottam.

Előzmény: O/O (424)
O/O Creative Commons License 2014.01.29 0 0 424

Leteszteltem a Canon 24-70/4-et, nálam 4-ről 5.6-ra ugrik hátrébb kb. 6-8mm-t az élesség, utána stabilan ott marad csak a mélységélesség nő. Az összes obimra kipróbáltam, bár pont a jellemzően kényes 50/1.4-et most adtam el, a 85/1-8-am meg kölcsönadtam, a maradék hasonlóan szerepelt. Amitől féltem egy kicsit a makróm 100/2.8 L IS , de az szerencsére tökéletesen azonos maradt minden rekeszen, de ebben reménykedtem is, mert használat közben semmi probléma nem volt a pontatlan fókusszal. A 24-70-en kívül a többi elcsúszót kipróbáltam rekeszenként fókuszálva, hátha korrigál valamit, de ugyanaz lett az eredmény, szoftveres korrekcióról szó sincs, pedig tuti lehetne……

Előzmény: innerimages (410)
O/O Creative Commons License 2014.01.29 0 0 423

Ez a focus shift jelenség azért elgondolkoztatott…..Gondolom ez az objektív belső tulajdonságából adódó állandó, fizikán alapuló dolog. Szférikus aberráció, ahogy rekeszelünk úgy csökken, ezért normális lehet a fókusz eltolódása nagyobb tárgytávolság felé. Ezért is főleg a nagy fényerejű objektíveket érint jobban, ezeknél is szembetűnőbb az ilyen jellegű hiba, amit többnyire pontatlan fókusznak kezelünk. Ebben engem csak az zavar, hogy miért nem korrigálják ezt szoftveresen??? Ismert az adott obinál a csúszás rekeszenkénti mértéke, fókuszáláskor tudja a váz milyen blendét ugraszt be az obin, így könnyen lehetne szoftveresen a fókuszt a megfelelő korrekcióval pontosra állítani. 

Persze mi meg hordjuk a vázakat a fényerős obikkal kalibráltatni jó pénzért :)

Lupus* Creative Commons License 2014.01.25 0 0 422

OK, végülis nem kell egyetértenünk! :)

Előzmény: innerimages (421)
innerimages Creative Commons License 2014.01.25 0 0 421

Egy barátom akart venni és elhívott, hogy segítsek neki letesztelni. Aztán nem vette meg. Nem is értem, miért... ;)

Előzmény: Lupus* (417)
innerimages Creative Commons License 2014.01.25 0 0 420

Látom megválaszoltad Te is. :)

Előzmény: endre_h (415)
innerimages Creative Commons License 2014.01.25 0 0 419

Jó lenne ha ez így működne, de az autofókusz nyitott rekesszel áll be, majd utána ugrik be a munkablende. Tehát nem tudod úgy kivitelezni, ahogy szeretnéd. ;)

Előzmény: B-Rambo (414)
innerimages Creative Commons License 2014.01.25 0 0 418

Látom, a kolléga már felajánlotta a tapizást ;))): akkor én már nem mondom, de nekem is jó tapasztalataim vannak vele, lassan 1 éves lesz az enyém is.

Előzmény: O/O (412)
Lupus* Creative Commons License 2014.01.24 0 0 417

Ez kb olyan mint ami a Boeing szerelőcsarnokában van állítólag kiírva: "A poszméh mai aerodinamikai tudásunk szerint nem képes repülni de ő ezt nem tudja és repül"

 

Ezekről én mind nem tudtam, megvettem és tökéletesen elégedett vagyok vele. Ezt a 600-at se értem, 340 e Ft. A 2.8-as 570. Egyébként próbáltad már vagy csak olvastál róla?

Előzmény: innerimages (410)
B-Rambo Creative Commons License 2014.01.24 0 0 416

Ezt nem tudtam, viszont én még nem észleltem egyik objektívemen sem, hogy lerekeszelve következetesen pontatlanabbá vált volna az autofokusz (backfocus-om már volt, de az nyitva, lerekeszelve pontatlan volt). Ezt a focus shift-et inkább én nagy fényerejűekről hallottam (bár nekem sem az 50 f:1.2, sem a 85 f:1.2 nem szokott lerekeszelve sem téveszteni - bár mindkettő elég lomha). 

Előzmény: endre_h (415)
endre_h Creative Commons License 2014.01.24 0 0 415

Akármennyire rekeszelsz, az AF mindig teljesen nyitott rekesszel mér, csak az expogomb lenyomásakor húzza szűkebbre.

Előzmény: B-Rambo (414)
B-Rambo Creative Commons License 2014.01.24 0 0 414

A focus shift jelenség nem annyira életszerű (előbb rekeszelsz, aztán fókuszt állítasz és kész). A nettudósok "objektív" tesztjei ellenére már volt olyan objektívem, amit felmagasztaltak, az én kezemben 3 (három!) példány fordult meg, aztán eladtam, mert elfogadhatatlanul rossz volt (ilyen volt pl. a 24 f:1.4). De fordítva is volt már, lehúzták, aztán egészen jónak bizonyult. Szóval ezekre a netes hírekre azért nem alapoznék nyugodt szívvel. Drágának biztosan az lesz, ebben nincs vita. 

Előzmény: innerimages (410)
Mokshamann Creative Commons License 2014.01.24 0 0 413

Nekem kb. egy éve van Tamron 24-70 f2.8 VéCém. Pozitívak a tapasztalataim. Csak munkára (riportra) használom, sokat lövök  vele. Ha valaki kíváncsi rá és szeretne kellemesen csalódni, az kipróbálhatja, tesztelheti. Bár a net is tele van mindenféle teszttel az obival kapcsolatban. Nálam bevált. Tel: 30 hat 22 77 huszonkettő

 

 

Előzmény: O/O (412)
O/O Creative Commons License 2014.01.24 0 0 412

Rendszeresen használom a haverom Canon 24-70/4-ét az a példány hibátlan és nagyon tetszik a képe. Tamront is szívesen kipróbálnám, de az nincs látókörben senkinek. A külföldi teszteknél, nekem sokkal többet ér pár gyakorlati tapasztalat, és itt az indexen is jó sok van a Tamronnal kapcsolatban, negatív. :( Persze rohadt drága, de a 24-70/2.8-hoz képest meg óccsó :)

Előzmény: innerimages (410)
Canon 550D Creative Commons License 2014.01.24 0 0 411

Nem értem mit vacakoltok zoomokkal, még egy vázat kell venni és egy 24 1.4-et és egy 85 1.2-őt feltenni rájuk ;)

Előzmény: innerimages (410)
innerimages Creative Commons License 2014.01.24 0 0 410

Szerintem meg marhára nem lesz jó. Ordas nagy hibái vannak, elég sok külföldi tesztben lehúzzák. Durvább fókuszcsúszása van rekeszeléssel, mint a Taminak: Fé-enként 1 cm! A másik, hogy FF vázon az általában használt rekeszértékeken (F4-F11) erősen vignettál. Ahhoz képest, hogy a 6D kitobijaként debütált, pont FF-en nem érdemes használni a vignettálás miatt: APS-C szenzoron nem vészes annyira. És ehhez mérten nem kicsit van túlárazva. :/// Biztos kilóra mérik, mert ~600 gramm... :DDD

Előzmény: B-Rambo (408)
O/O Creative Commons License 2014.01.23 0 0 409

Akkor teljesen egyetértünk, köszi, majd írok az obiról :)

Előzmény: B-Rambo (408)
B-Rambo Creative Commons License 2014.01.22 0 0 408

Hát tárgytávolság, blende, szenzor méret, továbbá a fókuszban levő tárgy/személy mögött milyen távolságra vannak a további elemek a képen. Ezek mind együttesen határozzák meg az elmosás, vagy ha úgy tetszik a kiemelés mértékét. Kétség kívül f:2.8-as blendével jobban tudsz egy képi elemet izolálni, kiemelni, mint egy f:4.0 blende választással. Szerintem több mint jó lesz az a 24-70 f:4.0 objektív. Majd számolj be az objektívről!

Előzmény: O/O (406)
O/O Creative Commons License 2014.01.22 0 0 407

Nekem az 55-ös széria van, az egy tank, ütöm vágom, dagonyázok vele és bírja, Lupus állványa volt nálam kölcsön, az egy nagyon finom, szép, precíz, profi cucc az 055-höz képest. :)

Előzmény: Törölt nick (401)
O/O Creative Commons License 2014.01.22 0 0 406

Persze nem kötözködni szeretnék, de az elmosás nagyobb mértékben függ a tárgytávolságtól, mint a rekeszértéktől. Én arra gondolok, hogy viszonylag nagy 4-8 méteres távolságnál, viszonylag nagy látószöggel (kb. 24-30 mm gyutávon) f/2.8-on szebben kilehetne emelni a témát. Van a táskában 85/1.8 de van 16-35/2.8 II és azt használom is 2.8-on és tetszik!! Egyébként meg a Canon 24-70/4 lesz a befutó.

Köszi a segítséget. :)

Előzmény: B-Rambo (402)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!