Ha már DSLR Canon vázról van szó. Érdemes 7Dt vennem vagy egy 60S is tökéletes? Amit a vázon spórolnék azt egy jó optikára költeném.
Na eddig off.
És akkor vg20. Tegnap említettem, hogy húzogatva gyorsan fordulgatva néztem élességet a szobában. Az eredmény az, hogy éles fókuszt kaptam.
Már csak a minőség aggaszt. Mintha csak 1440ben rögzítene és nem 1920ban, mert kb olyan a kép a zajosodást leszámítva, mint at SR1 Handycamom.
MoveArt kolléga írta annó, hogy 1440ben rögzített, de hát azt meg hol lehet beállítani?
Nyilván akkor ott az 1920ra is állítható, mert ez a fx ps vagy mittommi tömörítések vannak, de a méretet sehol sem írja ki.
Ha most kezdeném nulláról a rendszerépítést, lehet, hogy Sony DSLR-t vennék, jelenleg egy Canon objektívem van, 200mm 2.8L, a többi mind más gyártó, mégpedig nagyrészt olyanok, amelyek le vannak gyártva Sony-ra is. Most nincs kedvem teljes rendszert váltani. Lehet, majd egyszer....
A két canont a váz mérete és a zárazerkezet minősége külömbözteti meg. De lényegében ugyan az ;-)
60 fps valóban néha jó lenne, de ott a twixtor adott esetben. Azt tapasztaltam, hogy ha éles és megfelelően fényelt videót mutatsz embereknek, akkor sokan nem tudják megkülömböztetni a full hd-t a 720p-től :-D És most jönnek majd a 2 illetve 4 ks tv-k. Csak tudnám azt is minek, mikor kis hazánkba az adások elenyésző hányada hd és van, hogy azokért is plusz pénzt szednek be a szolgáltatók :-(
Ismét egy elkanyar, bocs!
Hogy haza is beszéljek kicsit, Canon 550D is jó minderre, a 60D a kihajtható kijelző miatt másabb tulajdonképpen, magic lanternnel a tudásuk kb ugyanaz videó szempontjából. Azért nem mondtam, hogy jobb a kihajtható kijelző (számomra legalábbis) mert nagyrészt koncerteket veszek fel, nagyrészt a lökdösődő tömegben, s a felvétel helyett arra kéne vigyáznom, nehogy letörjön a kihajtott rész...
Ha hasonló AF-et szeretnél mint egy Sony vg-n akkor 650D vagy eos-M, stm objektívekkel, amikből nincs jelenleg nagy választék és a szóbeszéd szerint nem is túl gyorsak. Esetleg tényleg kérdezz utána pl itt a fórumban a Sony DSLR-ek videós képességeinek, amivel biztos többet tudnak, az a 60kép per másodperces fullHD felvétel, a Canonok csak 30 képet rögzítenek fullHD-ban másodpercenként.
Ugyan már a reklámok! Csak arra jó, hogy kihuzzák vele az ember zsebéből a pénzt.
Hidd el, a profi cuccoknak megkérik az árát vastagon. Pl a canon xf 100 egy elvileg jó kamera, de sötétben az is elvérzik. Ott van a régi canon láncfűrész, vagy a pana agv 100. Ugyan azok sd, de körökkel jobb képet csináltak mint a mai kamerák. A gyártók szeretnék elmosni a profi és az amatőrök közötti lélegtani határvonalat. Ezért készítenek olyan kamerákat, ami elég drága, de még mefizethető egy kis gyüjtögetéssel egy amatörnek is és természetesen profi emberekkel reklámozzák.
A Canon c100 volt a kezembe. Csak a váz 1.6 milla. Viszont ezért a pénzért csak full hd-t tud 24 mb az az 4:2:0 tömörîtéssel. És mi a szolgen? Cserélhető optikás kamera szinte mozi minőséggel alacsony áron. A profik is ezt használják ;-) Ez vicc. Ezt tudja a canon 60d is ;-) Volt a kezembe és attól nem esek hanyatt, hogy csilió gomb van rajta. A gyári reklámfilm nagyon profi, de ha megnézed a werkfilmet, látod, hogy egy egész stáb dolgozott rajta. Világosító, linear slider, steadycam, meg minden. Hol fosz Te mint amatőr ilyen cuccokkal forgatni? Szintén hivatkoznak arra, hogy tömöritettlen HD-t is kitudsz küldeni külső egységre vele. igaz az plusz 3-400 ezer. könyörgöm, amin van hdmi kimenet, arra ugyan azt a rögzitőt rá tudod akasztani :-D
A Canon C 300 ill 500 az más kategória, de kell a népnek egy olyan is mint ami a nagyoknak van. Nosza rajta, megkapják, hogy ne sírjanak. Ezt a 1.6 millát egy fejlettebb országban simán kiköhögi egy autószerelő is olyan fél év alatt, úgy, hogy nem kellett lemondania miatta semmiről.
Nem mondom, pl a Canon C 100 tetszik, de az már nem az én pénztárcámnak való, és mint írtam, a 60D-vel is megcsinálom ugyan azt ;-)
Bocs, ha hosszú voltam és nagyon eltértem a témától :-(
Ha azt mondom, hogy egy év alatt egyszer vettem elő és akkor is csak másod kamerának állványon fix beállításal egy esküvőn? Én kb 30 éve fotózok és még 8mm-es kamerával keztem filmeket csinálni hobby szinten. Van elképzelésem, hogy mi kell egy videóhoz. Én is beugrottam a marketingnek, hogy milyen faca lesz művészkedni a sony, de amikor az optika egy felfelé svenknél a saját súllya alatt összecsúszik, az már nekem is sok :-(
Lehet, hogy a fs sorozat sokkal jobb, de olyan áron, hogy a bokám lepislantom és nek sokkal komolyabb képet produkál mint egy kisebb kamera. Amikor vágjuk az anyagot, látszik, hogy mit mivel vettek fel és a nex 10, ill a cx550 között leheletnyi a külömbség. Ja a cx pedig fele annyi volt és egy gyerekjáték. Bárki kezébe adom az tudja használni. Ha kell még azzal is lehet mélység élességet állítani, rekeszt, miegyebet.
Lehet, hogy negatív dolgokat írok, de a tapasztalataimat osztom meg veletek és senki kedvét nem akarom elvenni a nex szériától. Nekem csalódás, de ez szubjektív!
Remélem a hétvégén végre már nem ez a mosott sz. idő lesz és kinnt is próbálgathatom a kamerát.
Tegnap este megnéztem a Peaking funkciót. Sőt szereztem egy HDMI kábelt is, hogy TV-hez kötve laássam nagyban az élességet.
Én nagyon úgy vagyok vele, hogy nem hinném, hogy nem lehet vele eseményt rögzíteni, mert akkor emg mire jó. Oké, az eseményrögzítő kamera az meg nem képes semmi művészi dologra. Nekem meg olyan kamera kellett, amivel kicsit filmesebben lehet dolgozni, erre találták ki a VG20-at...
Az szomorú, hogy egy kb 150ezres optika nem tökéletes...
Az is tény, hogy ez a kamera már nem arra van kitalálva, hogy fogom a rec gombot benyomom oszt jóvan....
Ja egyébként a manuál fókusznál és a zoom-nál is mindig másik irányba tekerném az optikát :)
Valahogy ez a peaking nekem se annyira jön be.
Azt megfigyeltem, hogy sötét tárgyak esetén nem fókuszál rendesen. Érthető, mert nem tud fényt mérni, így nme tud élességet állítani a sötétre...
Az olcsó megoldás egy fejlámpa lesz, ami ad fényt az optikának.
Jelzem, hogy az eseményfelvevő kamerák is pontatlanok és hibáznak fókusz terén sötétebb körülményekbe, így ott is manuális beállítás kell.
És eljutottunk oda, hogy dsrl kell a filmezéshez is. Miért? Mert a nex 20 áráért kapsz egy jó vázat és minimum 2 használható optikát. Tudsz fotózni kopromisszumok nélkül és merem állítani, hogy jobb videót csinálsz, mint a sonyval. Tudom, mert mind a kettőt használom és a sonyival csak bosszankodom sok esetben. Plusz obi, átalakító, meg még mi a tököm és azt kapom majdnem mint egy handycamtől. Faca 700 kilóért :-(
Canon 60d, 17-55 f2.8 és klippet forgatunk, mint pl ez: Farkas Jensel Balázs - Néz rám!
Ha valakit érdekel, van egy eladó nex 10 mindene megvan és szinte új. Plusz nagy aksi és tepsi optika van hozzá. Edigital, 2011 márciusi.
Van autofokuszos/elektonikát átvivő NEX-EOS adapter is, de állítólag marhára lelassítja az AF-et. A sokkal olcsóbb manual adapter olcsóbb ;) Ezért van szó a lehetőségekről. A Sony DSLR is egy lehetőség. Jó hogy még vásárlás előtt áll, nem utána, van ideje megfontolni a dolgot.
Az a gond, ha canon obikat szeretne a vg20-ra, hogy nem lesz autófokusza, mert a drága sony csak az alfa objektívekhez tette lehetővé az adapterrel. Van e-mout-canon adapter, de nem lesz autofokusza. :( Úgyhogy ebből a megfontolásból, szerintem is jobban jár, ha egy sony gépet vesz.
S Sony bajonettel is létezik Tamron 17-50/2.8. Nem tudom mennyire működik ez a Sony verzió az elektronikát tekintve adapterrel egy NEX-en. Utána kéne nézni. Ha a drága adapterek amik átviszik az elektonikát is, nagyon lelassítják az AF-et, akkor meg mindegy, hogy Sony vagy Canon DSLR-t vesz-e. Ezeknek a dolgoknak utána kéne nézni pontosan, mi lenne a legjobb(an használható) megoldás.
Félreböksz, félreélesít. Kevés fénynél ide-oda rohangálhat a fókusz míg megtalálja az élességet. Ilyenkor a manual fókusz kis segítséggel és gyakorlattal gyorsabb lehet. E-bajonettes f2.8-as zoom objektívet meg nem tudok, másfajta objektívvel meg nem tudom, nem hiszem, hogy működik a távolságvisszajelzés. Ha mosott háttér kell kis dof-val, akkor f2.8 minimum jó ha van, s azok közt van zoomos is. Igaz, fixben van fényerős e-bajonettes is, az is megoldás pl 24/1.8, vehet azt is.
Viszont ha mindenképpen vesz egy Canon 7D-t is, és objektíveket hozzá, akkor tudja azokat is használni a Sony NEX-hez, nem kell két objektívparkot építenie.
Esetleg 7D helyett vehetne egy Sony tükörreflexes gépet is, lehet, hogy könnyebb lenne a kompatibilitás megoldása.
De felpörgött a fórum! :) Nem értem, miért kínzod magad ezzel a tűéles dologgal szobában egy égővel. Valószínüleg az nem lesz olyan, mintha van rendes fényed és jól beállítottad. :)
A promó anyagok nyilván a legideálisabb körülmények között készülnek és biztosan van benne csalás is, ezért inkább felhasználók feltöltött anyagait nézegesd, azok megbízhatóbbak.
Én voltam eseményt filmezni tévé részére. Igaz, hogy egy sajtótájékoztató volt, szóval, előre beálltunk, nem nagyon volt váratlan dolog és nagyon szépen muzsikált. autofókuszon volt, azzal se volt gond. Ezt a peaking dolgot mondjátok már el mitől jó, mert engem kicsit idegesít, hogy a színes vonalaktól nem látom a képet. Egyébként van kiterjesztett fókusz is, amikor belenagyít a képbe, van arckövető fókusz, és van, hogy ahova az lcd-n böksz, oda élesít. Ezek jól használható dolgok. A manuális is jól működik, ki is írja a távolságot is, bár ahhoz tényleg gyakorlat kell. Én mindig a másik irányba kezdem tekerni. :)
Esetleg ha bejön a focus peaking, elkezdhetsz nézelődni más objektívek után is, akár előre egy Canon 17-55/2.8 IS-t is vehetsz (a stabilizátor nem fog működni az olcsó adapterrel) vagy az olcsóbb Tamron 17-50/2.8-ast (a stabilizátor nélkülit) is a VG20-asra, mindkettő éles objektív. Itt 6000 ft egy NEX-Canon EF manuális átalakító: http://www.fotoskellekek.eoldal.hu/cikkek/adapterek-atalakitok-3-minolta--4-3--mikro-4-3-sony-nex.html
Canon EF-S 17-55 f2.8 IS-t használ 7D-n legfőképpen, van 28/1.8-a (ez volt egy ideig az enyém), 100/2 (ezt is tőlem vette), 70-200/2.8L IS (ezt is tőlem vette) ;) Volt nálam is kölcsönben a 17-55, jó kis objektív, vagyis jó nagy objektív ;) Ja és van egy EF 10-22-e is, azzal is sokat videózott.
Hát igen, azért a Canon xf100 már megint más súlycsoport.
Azt full felszerelve 1millát ér kb...
Mi az a peaking? Mert ilyet még nem találtam a kamerán.
Állítólag ez már mutatja a fúkuszpontokat, de eddig csak fotózásnál találkoztam ilyennel.
Aztért szomorodtam el kicsit, mert azt vártam a pélprofinak mondott kamerától, hogy olyan tűéles képe lesz, hogy lemászik a TV-ről :)
Helyette érzem, hogy vagy a túltömörítettség vagy az optika okozza, hogy nincs az a szuper éles kép.
A fókusz még csak-csak, mert ha hibázik, akkor manuál fókusz és kész, de az nem tetszik, hogy a reklámfilmeken tűéles kéepk vannak, a valóságban meg nem.. Átverés az egész? Nem is azzal a kamerával készítették volna a demót???
A váz adott mert 7D-t akarok venni, no de ehhez milyen méregdrága optikát ajánljátok?
Én ezt néztem hozzá: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
Szerintem azért a VG20 már bőven jobb fókusz terén, mint a VG10.
Kicsit elszomoradva a dolgokan szóakoztam a kamerával. Ide-oda húzogatva az optikát és gyors mozgásokat ide-oda cikázva is bőven fókuszált.
Egyedül csak akkor találok benne bizonytalanságot, ha közeli tárgyat akarok makró szerűen felvenni, na ittt tényel az optika nem tudja.
Azt lenne jó tudni, hogy melyik optika kellene, hogy szuper felvételek legynek. Egyébként így is szép képe van, de az SR1-m is tudta ezt maszatosabban produkálni.
Fotós ismerősöd kérdezd meg, hogy milyen optikát használ, mert a 7D vázat tuti megveszem tavasszal. Nem a VG20 miatt, mert a terv az volt, hogy a 7D fotó és videó miatt egyaránt jó lesz.
Jó lenne tényleg egy nagy felbontású videót látni majd! Kérleld őt!
Nem hinném, hogy vissza kéne vinned. Én csak a saját álláspontomat írtam le. Amikor tudom, hogy eseményt kell felvennem, akkor a Canon xf100-at használom. Ott nem kell annyit tökölni, mint a Sony-val. Izlések és ponfonok. Viszont, ha pl videóklippet forgatok, akkor előnyt élvez a Canon 60D.
A Nex VG-10 alatt is van peaking lehetőség, ezért gondolom, hogy a 20-as is rendelkezik ezzel. Így az élességállítás nehézségeit ki lehet küszöbölni :-)
C EOS 7D-vel olyan esküvői videókat csinál az egyik fotós ismerős, hogy simán elmenne mozifilmnek is, kértem, hogy legalább egyet töltsön fel a Youtube-ra, mert nagyon jók. Életemben nem láttam ilyen jó esküvői videókat.
A C DSLR magic lanternel tökéletesen alkalmas videózásra. Jól kiválasztott objektív kell hozzá, aminek a gyártójának nem feltétlen kell azonosnak lennie a váz gyártójával. A képminőség ugye adott az APS-C érzékelőnek köszönhetően. Mi is kell még a jó felvételhez? Egy ügyes, gyakorlott kezelő.
Ha a manuális élességállítás mellett döntesz, egy újabb Canon DSLR talán jobb.
A Sony NEX-nél mi segíti a manuális élességállítást?
Az újabb Canon DSLR-eknél ugye ott van a Magic Lantern (focus peak, a fókusztávolság pontos kiírása a képernyőre - ez nem mindegyik objektívnél működik, esetleg ott van még a magic zoom funkció is ami a képernyő egy részét a sarokban kinagyítva jeleníti meg) amivel kis gyakorlással gyorsabban lehet fókuszálni, mint AF-vel. Ha tudod merre kell tekerni a fókuszgyűrűt, a másodperc tört része alatt tudsz fókuszálni manuálisan.
Szerintem meg nem alkalmas esemény felvételére. Pont a lassú automata élesség állítás miatt, illetve a gyenge optika miatt.
A dsrl sem alkalmas igazán esküvőzni, max másod kamerának, művészkedni.