Keresés

Részletes keresés

csalazolee Creative Commons License 2012.12.05 0 0 125
Helló!

Ha már DSLR Canon vázról van szó. Érdemes 7Dt vennem vagy egy 60S is tökéletes? Amit a vázon spórolnék azt egy jó optikára költeném.

Na eddig off.

És akkor vg20. Tegnap említettem, hogy húzogatva gyorsan fordulgatva néztem élességet a szobában. Az eredmény az, hogy éles fókuszt kaptam.
Már csak a minőség aggaszt. Mintha csak 1440ben rögzítene és nem 1920ban, mert kb olyan a kép a zajosodást leszámítva, mint at SR1 Handycamom.

MoveArt kolléga írta annó, hogy 1440ben rögzített, de hát azt meg hol lehet beállítani?
Nyilván akkor ott az 1920ra is állítható, mert ez a fx ps vagy mittommi tömörítések vannak, de a méretet sehol sem írja ki.

Canon 550D Creative Commons License 2012.12.05 0 0 124
Ha most kezdeném nulláról a rendszerépítést, lehet, hogy Sony DSLR-t vennék, jelenleg egy Canon objektívem van, 200mm 2.8L, a többi mind más gyártó, mégpedig nagyrészt olyanok, amelyek le vannak gyártva Sony-ra is. Most nincs kedvem teljes rendszert váltani. Lehet, majd egyszer....
Előzmény: Fuzi69 (123)
Fuzi69 Creative Commons License 2012.12.05 0 0 123
A két canont a váz mérete és a zárazerkezet minősége külömbözteti meg. De lényegében ugyan az ;-)
60 fps valóban néha jó lenne, de ott a twixtor adott esetben. Azt tapasztaltam, hogy ha éles és megfelelően fényelt videót mutatsz embereknek, akkor sokan nem tudják megkülömböztetni a full hd-t a 720p-től :-D És most jönnek majd a 2 illetve 4 ks tv-k. Csak tudnám azt is minek, mikor kis hazánkba az adások elenyésző hányada hd és van, hogy azokért is plusz pénzt szednek be a szolgáltatók :-(
Ismét egy elkanyar, bocs!
Előzmény: Canon 550D (122)
Canon 550D Creative Commons License 2012.12.05 0 0 122
Hogy haza is beszéljek kicsit, Canon 550D is jó minderre, a 60D a kihajtható kijelző miatt másabb tulajdonképpen, magic lanternnel a tudásuk kb ugyanaz videó szempontjából. Azért nem mondtam, hogy jobb a kihajtható kijelző (számomra legalábbis) mert nagyrészt koncerteket veszek fel, nagyrészt a lökdösődő tömegben, s a felvétel helyett arra kéne vigyáznom, nehogy letörjön a kihajtott rész...


Ha hasonló AF-et szeretnél mint egy Sony vg-n akkor 650D vagy eos-M, stm objektívekkel, amikből nincs jelenleg nagy választék és a szóbeszéd szerint nem is túl gyorsak. Esetleg tényleg kérdezz utána pl itt a fórumban a Sony DSLR-ek videós képességeinek, amivel biztos többet tudnak, az a 60kép per másodperces fullHD felvétel, a Canonok csak 30 képet rögzítenek fullHD-ban másodpercenként.
Előzmény: csalazolee (120)
Fuzi69 Creative Commons License 2012.12.05 0 0 121
Ugyan már a reklámok! Csak arra jó, hogy kihuzzák vele az ember zsebéből a pénzt.
Hidd el, a profi cuccoknak megkérik az árát vastagon. Pl a canon xf 100 egy elvileg jó kamera, de sötétben az is elvérzik. Ott van a régi canon láncfűrész, vagy a pana agv 100. Ugyan azok sd, de körökkel jobb képet csináltak mint a mai kamerák. A gyártók szeretnék elmosni a profi és az amatőrök közötti lélegtani határvonalat. Ezért készítenek olyan kamerákat, ami elég drága, de még mefizethető egy kis gyüjtögetéssel egy amatörnek is és természetesen profi emberekkel reklámozzák.
A Canon c100 volt a kezembe. Csak a váz 1.6 milla. Viszont ezért a pénzért csak full hd-t tud 24 mb az az 4:2:0 tömörîtéssel. És mi a szolgen? Cserélhető optikás kamera szinte mozi minőséggel alacsony áron. A profik is ezt használják ;-) Ez vicc. Ezt tudja a canon 60d is ;-) Volt a kezembe és attól nem esek hanyatt, hogy csilió gomb van rajta. A gyári reklámfilm nagyon profi, de ha megnézed a werkfilmet, látod, hogy egy egész stáb dolgozott rajta. Világosító, linear slider, steadycam, meg minden. Hol fosz Te mint amatőr ilyen cuccokkal forgatni? Szintén hivatkoznak arra, hogy tömöritettlen HD-t is kitudsz küldeni külső egységre vele. igaz az plusz 3-400 ezer. könyörgöm, amin van hdmi kimenet, arra ugyan azt a rögzitőt rá tudod akasztani :-D
A Canon C 300 ill 500 az más kategória, de kell a népnek egy olyan is mint ami a nagyoknak van. Nosza rajta, megkapják, hogy ne sírjanak. Ezt a 1.6 millát egy fejlettebb országban simán kiköhögi egy autószerelő is olyan fél év alatt, úgy, hogy nem kellett lemondania miatta semmiről.
Nem mondom, pl a Canon C 100 tetszik, de az már nem az én pénztárcámnak való, és mint írtam, a 60D-vel is megcsinálom ugyan azt ;-)
Bocs, ha hosszú voltam és nagyon eltértem a témától :-(
Előzmény: csalazolee (120)
csalazolee Creative Commons License 2012.12.05 0 0 120

Szomorú dolgokat írsz.

És engem az bosszant, ami téged is, hogy ennyiért már nem ezt várná az ember.

 

Neke maz SR1 is tud minden ilyen dolgot, de optikailag az is gyenge.

A VG sorozatban jobb a szenzor, jobb a mikrofon, és jobb optikának illene lennie.

 

Egyébként neked a 10-es van, amit sokan kritizáltak, a 20-as esetében a hibák jó részét javították elvileg.

Én már ilyen rolling shuttert csak 25p-bel látok.

 

Na majd a 30-as hű az mégjobb lesz mondják a reklámok....

Előzmény: Fuzi69 (119)
Fuzi69 Creative Commons License 2012.12.05 0 0 119
Ha azt mondom, hogy egy év alatt egyszer vettem elő és akkor is csak másod kamerának állványon fix beállításal egy esküvőn? Én kb 30 éve fotózok és még 8mm-es kamerával keztem filmeket csinálni hobby szinten. Van elképzelésem, hogy mi kell egy videóhoz. Én is beugrottam a marketingnek, hogy milyen faca lesz művészkedni a sony, de amikor az optika egy felfelé svenknél a saját súllya alatt összecsúszik, az már nekem is sok :-(
Lehet, hogy a fs sorozat sokkal jobb, de olyan áron, hogy a bokám lepislantom és nek sokkal komolyabb képet produkál mint egy kisebb kamera. Amikor vágjuk az anyagot, látszik, hogy mit mivel vettek fel és a nex 10, ill a cx550 között leheletnyi a külömbség. Ja a cx pedig fele annyi volt és egy gyerekjáték. Bárki kezébe adom az tudja használni. Ha kell még azzal is lehet mélység élességet állítani, rekeszt, miegyebet.
Lehet, hogy negatív dolgokat írok, de a tapasztalataimat osztom meg veletek és senki kedvét nem akarom elvenni a nex szériától. Nekem csalódás, de ez szubjektív!
Előzmény: csalazolee (118)
csalazolee Creative Commons License 2012.12.05 0 0 118

Az nemsemmi, hogy már itt tartasz..

 

Az akksi jól jönne nekem :)

Milyen optikád van? A palacsinta 2,8-as?

Előzmény: Fuzi69 (116)
csalazolee Creative Commons License 2012.12.05 0 0 117

Helló Fórumtársak!

 

Nagyon beibdultatok :)

Sony fényképezőt még nem néztem.

Gyanítom, hogy nem jobbak, mint egy 7D...

 

Remélem a hétvégén végre már nem ez a mosott sz. idő lesz és kinnt is próbálgathatom a kamerát.

Tegnap este megnéztem a Peaking funkciót. Sőt szereztem egy HDMI kábelt is, hogy TV-hez kötve laássam nagyban az élességet.

 

Én nagyon úgy vagyok vele, hogy nem hinném, hogy nem lehet vele eseményt rögzíteni, mert akkor emg mire jó. Oké, az eseményrögzítő kamera az meg nem képes semmi művészi dologra. Nekem meg olyan kamera kellett, amivel kicsit filmesebben lehet dolgozni, erre találták ki a VG20-at...

Az szomorú, hogy egy kb 150ezres optika nem tökéletes...

 

Az is tény, hogy ez a kamera már nem arra van kitalálva, hogy fogom a rec gombot benyomom oszt jóvan....

Ja egyébként a manuál fókusznál és a zoom-nál is mindig másik irányba tekerném az optikát :)

 

Valahogy ez a peaking nekem se annyira jön be.

Azt megfigyeltem, hogy sötét tárgyak esetén nem fókuszál rendesen. Érthető, mert nem tud fényt mérni, így nme tud élességet állítani a sötétre...

Az olcsó megoldás egy fejlámpa lesz, ami ad fényt az optikának.

Jelzem, hogy az eseményfelvevő kamerák is pontatlanok és hibáznak fókusz terén sötétebb körülményekbe, így ott is manuális beállítás kell.

Fuzi69 Creative Commons License 2012.12.05 0 0 116
És eljutottunk oda, hogy dsrl kell a filmezéshez is. Miért? Mert a nex 20 áráért kapsz egy jó vázat és minimum 2 használható optikát. Tudsz fotózni kopromisszumok nélkül és merem állítani, hogy jobb videót csinálsz, mint a sonyval. Tudom, mert mind a kettőt használom és a sonyival csak bosszankodom sok esetben. Plusz obi, átalakító, meg még mi a tököm és azt kapom majdnem mint egy handycamtől. Faca 700 kilóért :-(
Canon 60d, 17-55 f2.8 és klippet forgatunk, mint pl ez: Farkas Jensel Balázs - Néz rám!

Ha valakit érdekel, van egy eladó nex 10 mindene megvan és szinte új. Plusz nagy aksi és tepsi optika van hozzá. Edigital, 2011 márciusi.
MoveArt Creative Commons License 2012.12.05 0 0 115

Hoppá! Ezt nem is tudtam, hogy van ilyen.

Előzmény: Canon 550D (114)
Canon 550D Creative Commons License 2012.12.05 0 0 114

Van autofokuszos/elektonikát átvivő NEX-EOS adapter is, de állítólag marhára lelassítja az AF-et. A sokkal olcsóbb manual adapter olcsóbb ;)  Ezért van szó a lehetőségekről. A Sony DSLR is egy lehetőség. Jó hogy még vásárlás előtt áll, nem utána, van ideje megfontolni a dolgot.

 

http://www.dpreview.com/news/2012/11/13/Metabones-conurus-adds-autofocus-for-recent-canon-ef-ef-s-lenses-to-e-mount-nex-adapter

Előzmény: MoveArt (113)
MoveArt Creative Commons License 2012.12.04 0 0 113

Az a gond, ha canon obikat szeretne a vg20-ra, hogy nem lesz autófokusza, mert a drága sony csak az alfa objektívekhez tette lehetővé az adapterrel. Van e-mout-canon adapter, de nem lesz autofokusza. :( Úgyhogy ebből a megfontolásból, szerintem is jobban jár, ha egy sony gépet vesz.

Előzmény: Canon 550D (111)
Canon 550D Creative Commons License 2012.12.04 0 0 112

S Sony bajonettel is létezik Tamron 17-50/2.8. Nem tudom mennyire működik ez a Sony verzió az elektronikát tekintve adapterrel egy NEX-en. Utána kéne nézni. Ha a drága  adapterek amik átviszik az elektonikát is, nagyon lelassítják az AF-et, akkor meg mindegy, hogy Sony vagy Canon DSLR-t vesz-e. Ezeknek a dolgoknak utána kéne nézni pontosan, mi lenne a legjobb(an használható) megoldás.

Előzmény: Canon 550D (111)
Canon 550D Creative Commons License 2012.12.04 0 0 111

Félreböksz, félreélesít. Kevés fénynél ide-oda rohangálhat a fókusz míg megtalálja az élességet. Ilyenkor a manual fókusz kis segítséggel és gyakorlattal gyorsabb lehet. E-bajonettes f2.8-as zoom objektívet meg nem tudok, másfajta objektívvel meg nem tudom, nem hiszem, hogy működik a távolságvisszajelzés. Ha mosott háttér kell kis dof-val, akkor f2.8 minimum jó ha van, s azok közt van zoomos is. Igaz, fixben van fényerős e-bajonettes is, az is megoldás pl 24/1.8, vehet azt is.

 

 

Viszont ha mindenképpen vesz egy Canon 7D-t is, és objektíveket hozzá, akkor tudja azokat is használni a Sony NEX-hez, nem kell két objektívparkot építenie.

 

Esetleg 7D helyett vehetne egy Sony tükörreflexes gépet is, lehet, hogy könnyebb lenne a kompatibilitás megoldása.

Előzmény: MoveArt (110)
MoveArt Creative Commons License 2012.12.04 0 0 110

Sziasztok!

 

De felpörgött a fórum! :) Nem értem, miért kínzod magad ezzel a tűéles dologgal szobában egy égővel. Valószínüleg az nem lesz olyan, mintha van rendes fényed és jól beállítottad. :)

A promó anyagok nyilván a legideálisabb körülmények között készülnek és biztosan van benne csalás is, ezért inkább felhasználók feltöltött anyagait nézegesd, azok megbízhatóbbak.

Én voltam eseményt filmezni tévé részére. Igaz, hogy egy sajtótájékoztató volt, szóval, előre beálltunk, nem nagyon volt váratlan dolog és nagyon szépen muzsikált. autofókuszon volt, azzal se volt gond. Ezt a peaking dolgot mondjátok már el mitől jó, mert engem kicsit idegesít, hogy a színes vonalaktól nem látom a képet. Egyébként van kiterjesztett fókusz is, amikor belenagyít a képbe, van arckövető fókusz, és van, hogy ahova az lcd-n böksz, oda élesít. Ezek jól használható dolgok. A manuális is jól működik, ki is írja a távolságot is, bár ahhoz tényleg gyakorlat kell. Én mindig a másik irányba kezdem tekerni. :)

csalazolee Creative Commons License 2012.12.04 0 0 109

Na valószínű, hogy az lesz a cél, hogy optika bővítés.

Ezért jó, hogy van mégis némi átjárhatóság a márkák között, mert ha veszed a 7D-re egy jó obit, akkor az jó lesz adapterrel a VG20-ra is.

 

Előzmény: Canon 550D (108)
Canon 550D Creative Commons License 2012.12.04 0 0 108

Esetleg ha bejön a focus peaking, elkezdhetsz nézelődni más objektívek után is, akár előre egy Canon 17-55/2.8 IS-t is vehetsz (a stabilizátor nem fog működni az olcsó adapterrel) vagy az olcsóbb Tamron 17-50/2.8-ast (a stabilizátor nélkülit) is a VG20-asra, mindkettő éles objektív. Itt 6000 ft egy NEX-Canon EF manuális átalakító: http://www.fotoskellekek.eoldal.hu/cikkek/adapterek-atalakitok-3-minolta--4-3--mikro-4-3-sony-nex.html

 

 

Előzmény: csalazolee (107)
csalazolee Creative Commons License 2012.12.04 0 0 107

Ahha, na azt hiszem van ilyen a kamerán.

Este ki is próbálom. Kösz iaz infót.

Előzmény: Canon 550D (106)
Canon 550D Creative Commons License 2012.12.04 0 0 106

Focus peaking - valamilyen kiválasztott színnel vibrálnak a képernyőn az éles, befókuszált részek, így látni manual focus esetén, mi lesz éles:

 

 

 

Előzmény: csalazolee (104)
Canon 550D Creative Commons License 2012.12.04 0 0 105

Canon EF-S 17-55 f2.8 IS-t használ 7D-n legfőképpen, van 28/1.8-a (ez volt egy ideig az enyém), 100/2 (ezt is tőlem vette), 70-200/2.8L IS (ezt is tőlem vette) ;) Volt nálam is kölcsönben a 17-55, jó kis objektív, vagyis jó nagy objektív ;) Ja és van egy EF 10-22-e is, azzal is sokat videózott.

Előzmény: csalazolee (103)
csalazolee Creative Commons License 2012.12.04 0 0 104

Hát igen, azért a Canon xf100 már megint más súlycsoport.

Azt full felszerelve 1millát ér kb...

 

Mi az a peaking? Mert ilyet még nem találtam a kamerán.

Állítólag ez már mutatja a fúkuszpontokat, de eddig csak fotózásnál találkoztam ilyennel.

 

Aztért szomorodtam el kicsit, mert azt vártam a pélprofinak mondott kamerától, hogy olyan tűéles képe lesz, hogy lemászik a TV-ről :)

Helyette érzem, hogy vagy a túltömörítettség vagy az optika okozza, hogy nincs az a szuper éles kép.

A fókusz még csak-csak, mert ha hibázik, akkor manuál fókusz és kész, de az nem tetszik, hogy a reklámfilmeken tűéles kéepk vannak, a valóságban meg nem.. Átverés az egész? Nem is azzal a kamerával készítették volna a demót???

Előzmény: Fuzi69 (102)
csalazolee Creative Commons License 2012.12.04 0 0 103

Köszi az infókat!

 

A váz adott mert 7D-t akarok venni, no de ehhez milyen méregdrága optikát ajánljátok?

Én ezt néztem hozzá: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

 

Szerintem azért a VG20 már bőven jobb fókusz terén, mint a VG10.

Kicsit elszomoradva a dolgokan szóakoztam a kamerával. Ide-oda húzogatva az optikát és gyors mozgásokat ide-oda cikázva is bőven fókuszált.

Egyedül csak akkor találok benne bizonytalanságot, ha közeli tárgyat akarok makró szerűen felvenni, na ittt tényel az optika nem tudja.

Azt lenne jó tudni, hogy melyik optika kellene, hogy szuper felvételek legynek. Egyébként így is szép képe van, de az SR1-m is tudta ezt maszatosabban produkálni.

 

Fotós ismerősöd kérdezd meg, hogy milyen optikát használ, mert a 7D vázat tuti megveszem tavasszal. Nem a VG20 miatt, mert a terv az volt, hogy a 7D fotó és videó miatt egyaránt jó lesz.

 

Jó lenne tényleg egy nagy felbontású videót látni majd! Kérleld őt!

 

 

 

Előzmény: Canon 550D (101)
Fuzi69 Creative Commons License 2012.12.04 0 0 102

Nem hinném, hogy vissza kéne vinned. Én csak a saját álláspontomat írtam le. Amikor tudom, hogy eseményt kell felvennem, akkor a Canon xf100-at használom. Ott nem kell annyit tökölni, mint a Sony-val. Izlések és ponfonok. Viszont, ha pl videóklippet forgatok, akkor előnyt élvez a Canon 60D.

 

A Nex VG-10 alatt is van peaking lehetőség, ezért gondolom, hogy a 20-as is rendelkezik ezzel. Így az élességállítás nehézségeit ki lehet küszöbölni :-)

 

Előzmény: csalazolee (98)
Canon 550D Creative Commons License 2012.12.04 0 0 101

C EOS 7D-vel olyan esküvői videókat csinál az egyik fotós ismerős, hogy simán elmenne mozifilmnek is, kértem, hogy legalább egyet töltsön fel a Youtube-ra, mert nagyon jók. Életemben nem láttam ilyen jó esküvői videókat.

Előzmény: Fuzi69 (97)
Canon 550D Creative Commons License 2012.12.04 0 0 100

A C DSLR magic lanternel tökéletesen alkalmas videózásra. Jól kiválasztott objektív kell hozzá, aminek a gyártójának nem feltétlen kell azonosnak lennie a váz gyártójával. A képminőség ugye adott az APS-C érzékelőnek köszönhetően. Mi is kell még a jó felvételhez? Egy ügyes, gyakorlott kezelő.

Előzmény: Fuzi69 (97)
Canon 550D Creative Commons License 2012.12.04 0 0 99

Ha a manuális élességállítás mellett döntesz, egy újabb Canon DSLR talán jobb.

 

A Sony NEX-nél mi segíti a manuális élességállítást?

 

Az újabb Canon DSLR-eknél ugye ott van a Magic Lantern (focus peak, a fókusztávolság pontos kiírása a képernyőre - ez nem mindegyik objektívnél működik, esetleg ott van még a magic zoom funkció is ami a képernyő egy részét a sarokban kinagyítva jeleníti meg) amivel kis gyakorlással gyorsabban lehet fókuszálni, mint AF-vel. Ha tudod merre kell tekerni a fókuszgyűrűt, a másodperc tört része alatt tudsz fókuszálni manuálisan.

Előzmény: csalazolee (98)
csalazolee Creative Commons License 2012.12.04 0 0 98

Nagyon szép örömhírek...

 

Még jó, hogy a múlt héten vettem meg a kamerát 670ezerért.

 

Kár, hogy eddig álmod aludtad és nem voltál jelen a fórumban....

 

Ezek szerint 700e körül normális kamerát nem is lehet kapni a piacon?

Pont az optika meg a tudása vonzott a kamerának, erre kiderül, hogy alkalamtlan?

Akkor a sony marketing megint győzött és ezt nagyon sajnálom :(

Most vigyem vissza, hogy hé mégse kell? Kb fél évig gyűjtögettem rá, most szomorú vagyok, hogy a végén kidobtam az ablakon ennyi pénzt...

Előzmény: Fuzi69 (97)
Fuzi69 Creative Commons License 2012.12.03 0 0 97
Szerintem meg nem alkalmas esemény felvételére. Pont a lassú automata élesség állítás miatt, illetve a gyenge optika miatt.
A dsrl sem alkalmas igazán esküvőzni, max másod kamerának, művészkedni.
Előzmény: csalazolee (95)
Canon 550D Creative Commons License 2012.12.03 0 0 96

Hülye kérdés: videó szempontjából egy Sony VG20-as miben tud többet, mint egy Sony NEX7 milc fényképező? ;)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!