Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Garfield007 Creative Commons License 2024.05.24 -1 0 62797

Elmehetsz, akár a belvárosba is, csak ha már pánik újságírásról írsz, tedd mellé ennek a napidíját is, behajtás+dugódíj. 

Előzmény: trizs77 (62796)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.24 -1 0 62796

Magyar autós firkászokról :

 

Kb. 1986-tól jó 15 éven át írták, hogy a két ütemű autókat :

   - nyugaton,

   - egész Európában,

   - X városban, városokban

betiltják, használatukért 4 nap főbelövés fog járni.

 

Azóta eltelt 38 év.

Holnap is elmehetsz egy kétütemű Trabanttal akár Londonba is.

Ennyit a pánik újságírásról.

Előzmény: saválló (62792)
dokeee Creative Commons License 2024.05.24 0 0 62795

Az még messze van, még tíz évig vehetsz dízelt, ha akarsz.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62791)
saválló Creative Commons License 2024.05.24 -1 2 62794

Duster 3-nál ( ősztől) már nem lesz diesel motor......2024-et írunk.......nincs "betiltva" csak már nem gyártják. 

Előzmény: saválló (62792)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.24 -1 0 62793

Ha a dízelt tényleg letiltják a gyártósorokról 2035-ben (EU terv) akkor az utolsó még dízel motorral szerelt európai dízel autó kb. 2035+20 = 2055-ig fog menni.

 

A teherautók, buszok tovább.

saválló Creative Commons License 2024.05.24 -1 2 62792

A 70-80-as években csak nevettünk a füstölgő, kormoló 50-60 LE- s dombnak, hegynek felfelé vánszorgó dieselautókon.

Most meg azon nem nevetünk, hogy nemsokára már nem is fogja gyártatni egyik gyártó  sem, mert eljött a pfújjdiesel korszak.

A Dustert is elérte, már nem lesz diesel motorral, vehetsz 3/4 hengeres turbós benzinest vagy akár hibridet.

Vagy áttérsz a most szapult elektromosra.....a diesel is szapulták 40 éve.......

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62791)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.23 0 0 62791

A 450 km WLTP táv a valóságban 130-as tempónál, fűtéssel csak 250 km. Próbáltam, onnan tudom. 

Feleségemnek ugyanakkor pont jó lenne egy E-autó. Meglátjuk. 

Engem viszont belekényszerítenek egy olyanba, ami nekem nem jó. Ennyi. 

 

Előzmény: saválló (62784)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.23 0 0 62790

A maradék 20%-tól meg elveszik a választás lehetőségét.

Tudod mi a legdrágább nálunk egy 3,5 tonnás kisteherben? 

A sofőr (munkaideje) - összevetve a leasing, üzemanyag, szerviz költségekkel. Ha 2,2 t helyett csak 1,8-at lehet belerakni, akkor két autó kell, nem folytatom... Aki WC papírt, EPS-t fuvaroz, max napi 100-200 km-en annak persze biztosan jó, ez tagadhatatlan.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: dokeee (62786)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.23 0 0 62789

Nagyjából hasonló dinamikára képesek.

Egyikkel sem érezni sportosnak az autót, józan teljesítményű modellek.

A turbós háromhengeres adott kicsit több izgalmat, két dolog miatt:

 

-----------------------------------------------------------

 

A DUSTER-t vásárlók első száz típus választási fogalma között az izgalom szó biztosan nincs ott.

 

A firkászok egy más világban élnek.

saválló Creative Commons License 2024.05.23 0 0 62788

"A kínálatban szerepel egy mild hibrid kivitel is, ebből fogy majd várhatóan a legtöbb. Ebben háromhengeres, 1,2 literes, turbós benzinmotor szerepel, amely Miller-ciklus szerint üzemel és 48 voltos indítómotor-generátor és 0,8 kWh-s aksi alkotja a hibrid rendszert. A TCe 130 néven futó modellhez hatfokozatú, kézi váltó csatlakozik, elsőkerék-hajtással és 4×4-es kivitelben is elérhető.

Ezen túlmenően városban, országúton, autópályán, sőt földúton is vezettük a Duster elsőkerék-hajtású modelljeit, az 1,2-es turbós motorral és az 1,6-os full hibriddel is. Nagyjából hasonló dinamikára képesek. Egyikkel sem érezni sportosnak az autót, józan teljesítményű modellek. A turbós háromhengeres adott kicsit több izgalmat, két dolog miatt: szélesebb tartományban tűnt erősnek a motorja és azt manuális váltóval szerelték. Azzal, hogy magam tudtam szabályozni a szükséges fokozatot, izgalmasabbnak tűnt a vezetése."

 

Egyelőre ezen kívül nem sok mindent lehet olvasni róla, de majd ősztől talán lesz több infó, egy biztos a dieselt kivezették helyette vehet a polgár benzinest, az úgy is " keveset fogyaszt, és környezetbarát".

 

A hibridnek meg gondolom jól megkérik az árát.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62783)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.23 0 0 62787

Sic transit gloria mundi

 

A 2021 augusztusi Dusterrel ma léptem ár a 20.000 km-t.

 

Az 1970-es évek végén, a 1980-as évek elején három hónap alatt mentem 20.000 km-t.

 

 

dokeee Creative Commons License 2024.05.23 0 0 62786

A felhasználók 80%-ának már most is jó lenne egy villanyautó, különösebb kompromisszum nélkül. Egy középosztálybeli háztartásban meg úgyis van 2 autó, az egyik lehet villanyos. Vannak céges partnereim is, akik telerakták a tetőket napelemmel, és villanyautókat, furgonokat használnak.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62782)
saválló Creative Commons License 2024.05.23 0 0 62785

Rövid távra,  városi szaladgálásra sokkal jobb lenne, mint a benzinfaló Tce Duster. 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62782)
saválló Creative Commons License 2024.05.23 0 0 62784

Majd eljön az az idő is amikor már megszokott lesz a néhány 100 kilométerenkénti töltés. 

Most sem utazik egy seggel senki sem 950 km-ert mert ha nem is tankolni (nálam megtehető hatótáv pl. 1150 km ), de azért muszáj megállni wc- re menni néhány óránként.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62782)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.23 0 0 62783

Az 1.2-es 3 hengeresről lehet tudni valamit? 

Előzmény: saválló (62781)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.23 0 1 62782

Biztos tök jó, csak nem egy-egy 950 km-es menetre autópályán. Sőt, 300 km 130 km/h menetre sem alkalmasak, akármit is hazudnak. Próbáltam, nem igaz.

Tökéletes az emberek egy részének, városi, elővárosi közlekedésre. A baj az vele, hogy belekényszerítik azokat is, akiknek meg nem jó. 

Ha megállok 3-ad magammal tölteni mondjuk 30-50 percre és fizetem két kollegának az óradíját, közterhekkel adókkal, akkor az egy qva drága töltés lesz... 

 

Előzmény: saválló (62781)
saválló Creative Commons License 2024.05.23 0 0 62781

A 4.8 l az nagyon jó fogyasztás, de már nem lesz az új Dusterben dieselmotor mert ugye pfújjdiesel korszak van.

Erőltetik a hibridet aztán gondolom nemsokára lesz elektromos is.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62779)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.22 0 0 62780

Jogos, a kiégett izzót nem tudom, de a korábbi autóim valóban jelezték, a duster még nem szólt. CAN bus sincs benne?

Előzmény: saválló (62778)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.22 0 0 62779

Hát basz... én lehidaltam, ugyanazon a kúton és ugynazon az oszlopon ma feltöltöttem az autót: gyakorlatilag hajszállal 4,8 alatt evett átlagban. 

 

Próbálom megérteni: hazafele 8,5 óra végig felhőszakadásban, hegyen-völgyön klímával. Bár sok helyen 110-es korlátozással, legalább egy 2-300km ilyen volt a 2300-ból. Idióta olasz kamionosokkal, akik probléma nélkül kirántják eléd a 40 tonnást, satuzzál csak.

 

 

Előzmény: saválló (62778)
saválló Creative Commons License 2024.05.22 0 0 62778

Volt több olyan autóm, és most is van ami mindent jelez ha nyitva van valahol, motorháztető vagy akár a csomagtérajtó. 

Plussz a kiégett izzókra is figyelmeztet pontos megnevezéssel, ez már régóta nem ördöngösség,  luxus.

Sebaj, ahogy már írtam a Duster nem az A kategória.

 

Fogyasztás nálunk is csökkent, a 8.4- és átlag lement 8.2- re.:)

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62777)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.22 0 0 62777

" mivel van BC, és vannak bizonyos lehívható információk a kijelzőre, "

ajtók miatt szól, motorház miatt nem. Nem is volt olyan autóm ami megmondta volna, még a pálcás kitámasztósok sem. Ez meg teleszkópos, lecsukódik, bezárja magát, ahhoz kifejezetten hülyének kell lenni, hogy nyitva maradjon, minden idiótaságra - kolleganő meghúzza - meg nem lehet felkészülni.

hátsó sor öveinek és rajta ülésnek is van visszajelzője. valamiből a TPM-et is kikalkulálja, de nem mondja meg melyik keréken van a probléma.

 

Minap mentem vele 2300 km-t, jól muzsikált. A legdurvább, egy szakaszon csurig tankolás, majd 690 km, és alig 30 litert tudtam beletölteni. Fele autópálya 3-an, majd másik fele gyökkettővel hegyi utak, dombra föl, hegyről le, 5 emberrel, megáll, fotóz, elindul, megáll, fotóz, álmélkodik, elindul, mégaztisnézzükmeg, együnkvalahol, pisilnikell...

 

  

 

  

Előzmény: saválló (62769)
locsolókocsiz8mpsz Creative Commons License 2024.05.21 0 0 62776

Azt én is tudom.

Akkor sem kellene ilyesmit leírni.

Legalábbis, én nem adnám hozzá a nevemet...

Előzmény: Airbag. (62775)
Airbag. Creative Commons License 2024.05.21 0 0 62775

itt is hiányoznak a kötőjelek....

:-)

 kézifék: behúzva 3-6 kattanás között fog"

"Az elmozdulás mértéke 2-6 cm, 5-15⁰"

Előzmény: locsolókocsiz8mpsz (62774)
locsolókocsiz8mpsz Creative Commons License 2024.05.21 0 0 62774

"- kézifék: behúzva 36 kattanás között fog"

"Az elmozdulás mértéke 26 cm, 515⁰"

Szomorú!

Annál inkább, hogy állítólag autósiskolai anyag.

Egy teljes kör 360°...

26 cm, az még egy ócska úthengernél is sok (szegény Józsi)...

Előzmény: saválló (62769)
katamandos Creative Commons License 2024.05.18 0 0 62773

Az autósiskola kihagyott a 60 és a 120 között egy kötőjelet. Tehát a percenkénti kattogás üteme 60-120 [a 6./1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 37. § (6) bek. szerint 90±30] között kell, hogy legyen.

Előzmény: saválló (62772)
saválló Creative Commons License 2024.05.18 0 0 62772

Nem én talátam ki, egy autósiskola oldaláról másoltam ide, guglival könnyen megtalálod.

Előzmény: katamandos (62771)
katamandos Creative Commons License 2024.05.18 0 0 62771

"(kattogás üteme 60120/perc)"

Nem sok ez egy kicsit?

Előzmény: saválló (62769)
1 valaki Creative Commons License 2024.05.18 0 0 62770

Te megteszed minden alkalommal?

Mert ha nem, akkor csak puszta okoskodás.

Előzmény: loganos (62768)
saválló Creative Commons License 2024.05.18 -1 2 62769

 " Napi első indulás előtti teendők:

 Az autó körbejárása, szemrevételezése során ellenőrizni kell: a.) Gumiabroncsok állapota - nem lapos, - vane rajta sérülés (szakadás, vágás, dudor stb.), - a bordázat mélységének 1,6 mmnél nagyobbnak kell lennie, - mind a 4 gumi szövetszerkezetének és méretének azonosnak kell lennie, - tengelyenként teljesen egyforma gumikat kell felszerelni.  b.) Fényjelző berendezések - helyzetjelző (rendszámtáblavilágítás is), - tompított (műszerfalon zöld visszajelző), - távolsági (műszerfalon kék visszajelző), - ködlámpák, - indexek (kattogás üteme 60120/perc), - féklámpa (hátul 3 db piros fényű), - tolatólámpa (hátul 2 db fehér fényű).  c.) Fékberendezés - lábfék: a fékpedál benyomásakor a pedálút felső 1/3ban, felkeményedik, nem esik be, nem rugózik vissza, - kézifék: behúzva 36 kattanás között fog, lejtős úton v. az autó eltolásával ellenőrizhető.  d.) Kormányberendezés - holtjáték: a kormánykereket mozgatva a kerék még nem mozdul el. Az elmozdulás mértéke 26 cm, 515⁰ (szervós autónál szinte nulla), - erősebben mozgatva nem hallható recsegés, ropogás, furcsa zaj.  e.) Rendszámtábla - megvane? - olvashatóság, gyári állapot. "

 

Erre gondoltál?:)

Autósiskolai tananyag, talán mentségemre szólhat nem mostanában szereztem meg a jogosítványt, felejt az ember.:)

 

Egyébként, tudom a Duster nem az A kategória, de mivel van BC, és vannak bizonyos lehívható információk a kijelzőre, talán kis pénzből megoldható lett volna olyan kijelzés/piktogramm ahol jelzi az ajtók, csomagtér, motorháztető állapotát, és neadjisten azt is ha éppen valahol kiég egy izzó, lámpa...de ez nem az A kategória, így nem marad más, mint az autósiskolai tananyag szigorú betartása minden indulás előtt.:-)

Előzmény: loganos (62768)
loganos Creative Commons License 2024.05.17 0 0 62768

Látod látod. Ha napi első elindulás előtt ellenőriznéd előrás szerint a folyadék szinteket, világító berendezéseket, kormányművet, féket, futóművet, akkor ez nem fordult volna elő. :)

Előzmény: saválló (62767)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!