Érdekes amit írsz. A hídra vonatkozó pontos kresz-szabályt nem tudom. Azt igen, hogy hídon megállni tilos. Ezzel szemben a busz megáll.
Na de beszéljünk a zebráról: Margit hídra tervezik a zebrát. Oda nem érvényes az amit írtál? Kezd érdekes lenni ez a rész is, hogy itt lehet, ott nem lehet.
Mindezzel szemben az Árpád hídra nem szerencsés megállót építeni. Pláne zebrásat. Így is annyi az autóstömeg, hogy Aquincumnál és Bécsi úton kitudjahol van a sor vége. Ha zebra is lesz, akkor lámpa is lesz. Ez még rátenne még egy lapáttal...
"... Lehet, hogy elegendő lenne csak egy zebra + megállóperon kialakítás, és nem lenne feltétlen szükség aluljáró kiépítésére. ..."
Én csak egy mezei utas vagyok nem értek a tervezéshez, de szerintem nem szerencsés (vagy akár tilos) egy hidra zebrát+lámpát tenni. A megálló kialakítása során a 3 sávól is el kellene venni.
Lehet, hogy elegendő lenne csak egy zebra + megállóperon kialakítás, és nem lenne feltétlen szükség aluljáró kiépítésére. Az 1-es megállítása a Margitszigetnél még mindig nagyságrendekkel olcsóbb lenne az oda tervezett 5-ös metróállomástól.
Szerintem max. 2 perccel emelkedne emiatt a menetidő, amit azért szvsz ki lehetne bírni, ha a vonalon nem lenne sebességkorlátozás.
A Szigeten belüli közlekedést én a már most is létező elektromos kisautókkal tudnám elképzelni, melyeket a Margitsziget két végpontjától, a BKV tarifának megfelelő összeg fejében lehetne igénybe venni. Ezen kívül lehetne még omnibusz is, ami a mostani microbusz szerelvényt váltaná fel.
Bocs hogy beleszólok a témába, de szerintem nem kellene az 1-es villamost megállítani a szigetnél. Ez amúgyis tömérdek + pénzbe kerülne a megálló kiépítése aluljáró kialaítása...stb. Az 1-esnek teljesen fel kellene újítani a pályát, úgy hogy a lehető legnagyobb sebességgel is lehessen közlekedni. (50kmh). Pont amit nyer a villamos a pályafelújítással azt el is vesztené a megállással.
A szigetre teljesen környezetbarát AP-s buszokat kellene venni, és ritkábban de csuklósan közlekedtetni.
Abban egyetértünk gondolom, hogy a 4-es 6-os Budapest legjelentősebb vonala. Egy ilyen vonal, ha "kibírja", hogy megáll a hídon (normál esetben), akkor szvsz az 1-esnek is "ki kellene ezt bírni". Igény pedig biztos, hogy lenne rá. Főleg úgy, ha megszűnne a Margitszigeten a buszközlekedés.
Akkor nem célszerű megállítani ott. Az 1-esnek épp az a funkciója, hogy gyorsan (már ha tudná) szállítsa el az utasait HÉV és metró között (persze azon túlra is).
Amit én biztosan megszüntetném: a buszok megállítását a hídon. Ezesetben vitatkozhatunk az 1-esen! :)))
Dehát most is két sávban mennek a buszok (91/109/191/291/206). Ezután is így lesz, csak nem északi, hanem a déli oldal lesz lezárva. A híd szegleténél - a konténerek elszállításával - nagyobb a hely. Gondolom én, azok után, hogy az északi oldalról a kamionok feltudtak hajtani az építési területre, ráadásul nem is a szegletnél. Ezért gondoltam azt, hogy elférnek a buszok, mármint a 26-os buszok is. És pont jól jöhetne, mert a bajnokság is jön. Mikor is lesz a bajnokság?
Akkor Te nem támogatnád az 1-es szigeti megállóját, a teljes vonalrekonstrukció után sem? Még egyszer kiemelném, hogy ne a jelenlegi állapotokat vedd figyelembe az 1-esnél, mert az valóban katasztrófa.
És hogyan jönne vissza a 26-os a Szigetről a Nyugati térig? Gondolom, hogy akkor a Margit híd másik oldala lesz lezárva, akkor pedig a Pest felé irány lesz problémás.
Én arra gondoltam, ha a vonalat teljesen rendbe tennének, akkor ugye a menetidő is radikálisan csökkenne, ekkor viszont szvsz már nyugodtan beleférne egy megálló az Árpád hídon. Szerintem felejtsük már el végleg azt a bizonyos "gyors-villamos" koncepciót. A 4-es, 6-oson is belefér egy szigeti megállás, akkor az 1-esen sem lenne ebből különösebb probléma. Sőt, ha ez megvalósulna, akkor szerintem már nem lenne olyan lényeges, hogy a Szigeten belül tömegközlekedés legyen. (Meg lehetne szüntetni a környezetszennyező buszokat.)
Olyan kérdésem van, hogy miképpen lesz majd a közlekedés a Margit hídon? Délután hallottama híradásban, hogy a villamossínek áthelyezésével a szigeti szárnyhídról eltűnnek a konténerek.
Tehát: - a 26-os ismét végig tud majd járni? - a 109/206 buszok Pest felé a régi 84-es nyomvonalán jut majd fel a hídra? - a 134-es visszakerül Szentlélek térre vagy ő is Nyugatiig megy majd?
Egyébként szerintem a Sziget Óbuda felöli megközelítését nagyban elősegítené, ha az Árpád hídon az 1-es villamosnak beiktatnának egy "szigeti bejáró" nevű megállót. Egykor a néhai 33-as villamosnak volt ott, kár volt ezt megszüntetni. Amikor az Árpád hidat, ill. a villamospályát fel fogják újítani szvsz megfontolandó lenne az egykori megállóhely visszaállítása. Nem hinném, hogy az 1-est jelentősen lassítaná.