Keresés

Részletes keresés

Cargo-s Creative Commons License 2012.12.13 0 0 29

Az a baj, hogy a meglévő pályák karbantartására sincs pénz nem, hogy egy újra.

Ilyen teherforgalom mellett? Ehhez legalább 100 millió tona évi forgalomra lenne szükség, nem 40 millióra. 

Amúgy a nyomvonal nagyon jól eltalált, de kérdezzétek meg a Ferencvárosi vasutasokat mit szólnak hozzá.

A Cargó azért tereli a forgalmat a 80-asra, mert nem voltak kiterhelve a vonatai, és állítólag szolnokon sokat genyózott a forgalom.

150-es vonal Creative Commons License 2012.12.10 0 0 28

Nekem szimpatikus lenne, a dunaújvárosi katonai pontonhíd nyomvonalának a fejlesztése, ami Kunszentmiklós-Tassnál csatlakozik, és onnan a szerbek felé is lehetne nyitni, valamint új nyomvonallal /cegléd irányába/ román és ukrán vasút is könnyebben elérhető lenne.

ajm Creative Commons License 2012.12.10 0 0 27
ajm Creative Commons License 2012.12.10 0 0 26

Ez a vita, ha ilyen ütemben folytatjátok biztosan eltart 50-60 évig:-D

Előzmény: pitapo78 (25)
pitapo78 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 25

Remélem nemsoká.

Előzmény: Fred Flinstone 2010 (24)
Fred Flinstone 2010 Creative Commons License 2011.09.05 0 0 24

50 - 60 év múlva!! ??

Előzmény: pitapo78 (4)
szivats Creative Commons License 2010.08.16 0 0 23
Előzmény: szivats (22)
szivats Creative Commons License 2010.08.11 0 0 22
... és ha nem Szolvákiában épül meg Kassa felé Záhonytól a széles nyomtávú, akkor még egy Záhony-Gönyű vasútvonal is lehet(ne) belőle.
Előzmény: pitapo78 (-)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.10 0 0 21
DE.

Két lehetőség is van, kevesebb új vonal építéssel:
1. Székesfehérvár - Pusztaszabolcs - Dunaújváros - Szalkszentmárton-Kunszentmiklós-Tass - Cegléd
Új szakasz:
Dunaújváros-Kikötő - Szalkszentmárton + Kunszentmiklós-Tass - Cegléd.
2. Székesfehérvár-Sárbogárd-Dunaföldvár-Solt-Fülöpszállás-Kecskemét-Cegléd
Deltavágány visszaépítés: Mezőfalva, deltavágány felhasználás: Rétszilasnál
Új szakasz:
Dunaföldvár - Solt - Fülöpszállás*

*Solt-Fülöpszállás szakasz megépülése elmaradt, ennek következménye lett a Dunaföldvár-Solt megszűnése.
Előzmény: 14-69 páncélvonat (10)
M62 221 Creative Commons License 2010.04.07 0 0 20
http://vit.bme.hu/tdk/2007/dolgozatok/kangyerka.pdf
M62 221 Creative Commons License 2010.03.16 0 0 19
ajm Creative Commons License 2010.02.20 0 0 18
Már 1979-ben megszűnt a személyszállítás, ha jól emlékszem még akkor is Nyalókák (275.sor) jártak ott Bz kocsikkal. Egy darabig még jártak arra kelebiai vonatok (Komárom felől) mivel azonban addigra a 150. vonal villamosítva volt lassan kikoptak és Ferencvároson át közlekedtek.
Előzmény: 14-69 páncélvonat (10)
P_Oli Creative Commons License 2010.02.20 0 0 17
Fel tudnék sorolni pár topikot, ahol elférne ez a téma, a maga jövőbeli (max.) 30-40 hozzászólásával.
Előzmény: manhattani (16)
manhattani Creative Commons License 2010.02.19 0 0 16
>Ne haragudj meg, de szerintem teljesen felesleges volt a topikot megnyitni.

Dehogy volt felesleges. Abból okosodunk, hogy elgondolkodunk ilyen dolgokon.
Előzmény: P_Oli (9)
manhattani Creative Commons License 2010.02.19 0 0 15
>Nem lett volna egyszerűbb ha Dunaföldvárnál nem szüntetik meg a vasúti közlekedést ?

Nem szüntették. Megszűnt az magától. Se utas, se teher.
Előzmény: 14-69 páncélvonat (10)
manhattani Creative Commons License 2010.02.19 0 0 14
>fel lehetne újjítani vagy kicserélni (úgy mint az északi újpesti hidat is) a déli vasúti összekötő hidat

A déli vasúti összekötő hidat ki kell cserélni vagy felújítani? Mi baja?
Előzmény: jobbyger (12)
manhattani Creative Commons License 2010.02.19 0 0 13
>vagy például a nyári balatoni (Nyíregyháza-Keszthely és Tapolca) fürdősvonatok is közel 90-100 perccel lehetne csökkenteni a menetidejét

És ősz elejétől tavasz végéig mit csinálna az a vonal?
Előzmény: jobbyger (11)
jobbyger Creative Commons License 2010.02.19 0 0 12
ha megépítenék az új pályát az új híddal, legalább egy kis átrendezéssel fel lehetne újjítani vagy kicserélni (úgy mint az északi újpesti hidat is) a déli vasúti összekötő hidat
jobbyger Creative Commons License 2010.02.19 0 0 11
vagy például a nyári balatoni (Nyíregyháza-Keszthely és Tapolca) fürdősvonatok is közel 90-100 perccel lehetne csökkenteni a menetidejét
14-69 páncélvonat Creative Commons License 2010.02.19 0 0 10
Nem lett volna egyszerűbb ha Dunaföldvárnál nem szüntetik meg a vasúti közlekedést ?
P_Oli Creative Commons License 2010.02.19 0 0 9
Pár észrevétel...

— Sokszor szoktam kiállni a Kelenföld és Fc közötti szakaszra fényképezni. Jelentem:
nem ritka, hogy órákon át max 1-2 tehervonat jön. És elvileg ez a legszűkebb keresztmetszet a szóban forgó viszonylaton.

— Ott tartunk, hogy az eddigi Komárom-Fehérvár tehervonatokat idéntől a Cargo Kelenföldön keresztül küldi. Az 5-ösön így rendszeres teherforgalom nincs. Kis idő múlva el-eltünedezik majd a sín, aztán benövi a gaz az egészet.

— A Cargo ahogy tudja, elkerüli Szolnokot, mert sokat tökölnek a vonatokkal, inkább a 80-ason küld mindent, amit lehet. Szóval ez az útvonal neki sem kedvező.

— Az ehhez hasonló kerülő/rövidítő útvonalak konkrétan le vannak sz@rva, lásd Vácrátót-Galgamácsa.


Mindezekből következik, hogy még ábrándozni is kár erről a vonalról. Ne haragudj meg, de szerintem teljesen felesleges volt a topikot megnyitni.
Előzmény: pitapo78 (-)
orpheline Creative Commons License 2010.02.19 0 0 8

engedjetek meg pár kérdést a tudatlantól:

 

1, hol lesz ( van ) ez a híd?

 

2, lesz-e személyforgalom is a szaggatott vonalon? Pl. Győr-Szeged, Szfv.-P.sz érintésével? (elvben- tervben?)

 

3, ha nem -miért nem?

Előzmény: pitapo78 (7)
pitapo78 Creative Commons License 2010.02.19 0 0 7
M62 221 Creative Commons License 2010.02.19 0 0 6
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2010.02.19 0 0 5
Sehol, megint lemaradtam róla.
Előzmény: Törölt nick (1)
pitapo78 Creative Commons License 2010.02.19 0 0 4
Majd egyszer valamikor, de ez a jövő titka.
Előzmény: orpheline (2)
km-93 Creative Commons License 2010.02.19 0 0 3
Csak van egy elképzelés ami nem hiszem, hogy valaha is megvalósul...
Előzmény: orpheline (2)
orpheline Creative Commons License 2010.02.19 0 0 2

Hmm..

 

Csak nem azt ( is ) akarod ezzel mondani, hogy Szfv.-P.szabolcs között villamosítanak is?...:o))

Előzmény: pitapo78 (-)
km-93 Creative Commons License 2010.02.19 0 0 0
Talán még látom....
Előzmény: pitapo78 (-)
pitapo78 Creative Commons License 2010.02.19 0 0 topiknyitó
Amikor ez elkészül, akkor a jelenleg Kelenföld-Ferencvároson keresztül áramló teherforgalmat a Komárom-Székesfehérvár-Pusztaszabolcs-új-Duna-híd-Ceglédbercel-Szolnok útirányra lehet majd terelni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!