Egy értelmes ötlet, talán idén az első: központi szervek, hivatalok költözzenek vidékre, csökkentve ezzel az ország vízfejüségét.
http://index.hu/belfold/2010/02/17/videk/
De van egy félelmem, hogy a pesti utak 99%-a teljesen felesleges. Ezt a magam példájából tudom. Az elektronikus aláírás, a telefon, internet korában teljesen felesleges felutazni a nagyvárosba.
Éppen ezért a főhatóságok egymáshoz költöztetése is felesleges. Az ügyek elintézéséhez már nem kell személyes jelenlét.
Én is rohadtul utálom a pesti vízfejűséget, de milyen király is vóna, ha Pécsről eztán Bp helyett mondjuk Debrecenbe kéne mennem ügyeket intézni. Imába foglalnám Lajosunkat.
Nem, a hivatalnokok és bürokraták csak maradjanak ott, jó helyen vannak. A cégeket kellene valahogy kimozdítani onnan.
Nem másik főváros kell, hanem decentralizálni kell a Bp-re koncentrált intézményeket. Úgyis állandóan megy a rinyálás, hogy mekkora a forgalom és a környezetszennyezés a belvárosban, hát most majd csökkenne. Arra is volt példa, hogy sérelmezték, hogy miért Bp finanszírozza az elővárosi forgalmat. Merthogy nem elég baj nekem, hogy be KELL mennem az ügyeim miatt, még fizessem is én, ha egyszer be AKAROK menni Bp-re. Ki kell tenni a hivatalokat, intézményeket, kórházakat, színházakat stb aztán ha Bp-ről ki AKARNAK jönni, hát fizessék meg.
Hülyeség. Mi az hogy csak Pesten lehet? Én kisvárosban lakok, de szinte mindent elintézek helyben.
Na most a főigazgatóságok, azért működnek Budapesten, mert az a főváros. Ott élnek a legtöbben. Minden honnan ellehet jutni Pestre, az az ország közepe( nem pont mértani értelemben)
Én Miskolca sokkal nehezebben jutok el mint Pestre, pedig a távolság ugyanakkora. Debrecenbe is nehezebb lenne eljutni . Pestre viszont egyszerű. Gondolkodjon már egy kicsit Kósa Lajos! Mi a logikusabb, ha egyszerűen felmegyek a fővárosba, valamilyen olyan ügy miatt amit csak ott lehet intézni, vagy megyek egy olyan városba, ahová egy nappal korábban el kell indulnom és háromszor át szállnom!
Kósa szerint van autópálya, vonat meg internet. Internet szempontjából tök mindegy Pesten van-e a központ. Vonat, meg sztráda Kósa úr, jobb ha tudja, nincs mindenfelé. Pest felé van. Másfelé meg gyakran nincs. Busszal is többször kell átszállni, vonattal is. Az út hosszabb, és bonyolultabb.
Na és a Pestiek? Ha intézni akarnak valamit, 2 millió pesti menjen el Szegedre? Csak mondom, Budapest nagyobb mint Szeged. Vagy netán úgy akarja hogy legyen egy adott hivatal Pesten is meg vidéken is? Kerüljenek a hivatalok költségei kétszer ennyibe?
Most a kormányzati negyedről van szó? Na az volt még egy agyrém dolog, berakni a belvárosba, azután meg kitiltani a lakosok autóit szmogriadóra és túlzsufoltságra hivatkozva.
Igen, de csak akkor ha abból van pénze a műemléki hivatalnak. Magyarul: aki többet tejel, az kap papírt. Ha a beruházó tejel, akkor ő kapja a papírt, hogy nincs a területen semmi védendő.
Lásd hetedik kerület, ahol a fél zsidónyegyed eltűnt, vagy a dunakeszi ósan parkoló ügye, ahol a természetvédelmi hatóság embere egy kis kp hatására nem vette észre, hogy térdig gázol a lápban.
Jó pár ország megcsinálta, hogy a zsúfolt és rosszul (nem a mai igényekre) tervezett főváros helyett egy új fővárost terveztek vagy építettek. Csak hát ennek is van némi költségvonzata.
Persze azt is meglehetne tenni, hogy kialakítanak egy új kormányzati negyedet, mondjuk közvetlen csatlakozással az M0-ra, zöldmezős beruházásként.
Érdekes szervezet az is: alkotmányellenesnek mond ki egy-két jogszabályt úgy, hogy még hónapokig lehet az alkotmányellenes jogszabály alapján ítélkezni, végrehajtani, stb.
Még jó, hogy pl. a halálbüntetést nem így törölték el: alkotmányellenes, de még fél évig lehet akasztani.
Egy ideje töprengek azon, hogy miért sírnak a főváros vezetői a dugók, szmog és parkolási gondok miatt, amikor minden fővárosi, pest megyei és országos intézményt bepakoltak a belvárosba...
Lehet, hogy végre rájönnek a megoldás egy szeletére?